Gå til innhold

Kamptråd: Brann-Stabæk


kkh94
 Del

Stabæks beste  

71 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

Anbefalte innlegg


2 minutter siden skrev Hushovd:


Drit nå i at JJ blir utvist. 

Hvorfor skal man drite i det? Hvis JJ får karantene for dette har det en relativt stor påvirkning på neste kamp. 

At vi var elendige i andre omgang er en annen sak. Det går an å diskutere begge deler.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Den karantenen der må bare strykes. Noe annet vil være en fullstendig fallitterklæring for norsk dommerstand. Noe annet enn en høytlytt protest på en åpenbar holding i det 92. minutt, er det rett og slett helt sinnsykt å forvente seg. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi var elendig i 20 min i andre, desverre. Synes det kanskje det burde vært et frispark før 2-0 målet. Pent mål av oss og vi klarer å sette et press på slutten. Janne på tribunen er latterlig, han svarer veldig godt på hvofor det er latterlig i intervjuet etterpå synes jeg.

Endret av smart
retting
Lenke til innlegg
Del på andre sider


6 minutter siden skrev Mihawk:

Hvorfor skal man drite i det?

Selvsagt er det dritt hvis han får karantene for det der, men for meg er det et langt større problem; at vi ikke evner å forsvare oss. Vi oppfører oss som direkte guttespillere og det smerter meg stort å se spillere i den vakre blaa drakten som ikke gir 100%. Det er så vanvittig mye potensial i denne troppen som drukner i slikt forsvarsspill. 

Hvis JJ får karantene, så får han fremdeles en hel uke med gutta på feltet. 
At han ikke står der på benken er veldig kjipt, men ikke krise. 
Det feige duellspillet, hodeløse posisjoneringen og labre innsatsen er krise

Lenke til innlegg
Del på andre sider


12 minutter siden skrev sexxes:

Skjedde det noe i kampen mot Sarpsborg?

Ikke noe annet enn at han dømte helt elendig, noe begge lag ga uttrykk for. Men vet ikke om det er noe personlig. Enig i spekulasjonen din, for en så håpløs avgjørelse skal det ikke være mulig å ta uten at det ligger noe annet bak.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hadde gledet meg lenge til denne kampen, men fikk umiddelbart dårlige vibber når jeg så at Hagen og teamet hans skulle dømme. Utvisningen av JJ bør være dråpen som gjør at Stabæk sender inn en klage til Hauge og ber om et møte om forklaring på hva dette Stabæk hatet over lang tid bunner i, og hva som kan gjøres.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


JJ antydet vel selv at 4. dommer nok hadde noe mot han etter at han hadde vært kritisk. Han sa også at han skulle ta en tur inn og snakke rolig med dem, så håper de klarer å bli enige om at dette var en overdrivelse... JJ slipper tribunen mot at han roser dommeren for å ha vist forståelse etc etc.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Problemet er at vi har noen unge spillere som allerede tror de er for gode for Stabæk, og som bare rusler rundt og ser på når de akkurat har mistet ballen. Det holder ikke. Det blir som Mande: det øverste nivået var bra, men det laveste var alt for lavt. Jeg forstår at Daniel ikke kan jobbe boks-til-boks hele tiden, men flere av de yngre er faktisk nødt til å gjøre det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev Ace:

Hadde vært kult med et par dommere med IQ over 60 i Eliteserien.

Å vise bort treneren der... Da mener jeg at man ikke har noe som dommer å gjøre - på noe nivå.

Definitivt en dommer som IKKE er klar for internasjonale oppgaver om han blir svett av slik temperatur fra sidelinjen. Patetisk

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev Offside:

Hadde gledet meg lenge til denne kampen, men fikk umiddelbart dårlige vibber når jeg så at Hagen og teamet hans skulle dømme. Utvisningen av JJ bør være dråpen som gjør at Stabæk sender inn en klage til Hauge og ber om et møte om forklaring på hva dette Stabæk hatet over lang tid bunner i, og hva som kan gjøres.

Du vet hvordan Terje Hauge vurderer dommmerstanden?

 

https://www.vg.no/sport/fotball/i/ngJ2LJ/dommersjef-hauge-gir-terningkast-fem-til-eliteserie-dommerne

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fokus på dommeren er bare tull. Denne kampen burde vi faktisk ha vunnet! Vi tapte på grunn av egen (manglende) innsats. Ingenting annet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Drakten sto som et SPEIL og ikke seil...

Kanskje det er grunnen til at det ikke ble blåst ?

 

 

En av Stabæk-spillerne ble holdt igjen i trøyen – uten at dommeren blåste.

– Den sto jo ut som et speil, alle så det. Utenom dommeren, sier Jönsson.

Han frykter ikke at han får en straff etter hendelsen.

– Det vet jeg ikke. Men vi får se hva som skjer. 

 

https://www.budstikka.no/sport/jonsson-sendt-pa-tribunen-da-stabaek-tapte/313793!/

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Edvartsen sine tweets er det grunn til å ta med en liten klype salt, han har en agenda mot NFF og viser det ganske tydelig. Ikke at han ikke har et poeng over her, men det blir tidvis litt mye «dommeren gjorde ditt som var feil, da hadde ikke datt skjedd». 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er dommerskandaler i omtrent alle kamper, null fotballforståelse blant dommerne, null selvkritikk og et fotballforbund som nekter å foreta seg noe som kunne bøte på problemet (feks VAR). Dommersjefen er fullstendig fraværende, og hvis han en sjelden gang uttaler seg er det full støtte til avgjørelser som 99,9 % himler med øynene av. Kan vi virkelig leve med dette?

Nå må noen i fotball-Norge snart foreta seg noe!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 minutter siden skrev Anders C:

Håper ikke dommerfjaset stjeler lagets og trenerapparatets fokus fra den horribelt svake andreomgangen som ble levert. 

Her hadde vi Brann på gaffelen, med piping fra et frustrert hjemmepublikum og klaging på dommeren fra Berisha i pausen. 

Alt lå til rette, vi spilte en god førsteomgang på en vanskelig bortebane, og så pisser vi det vekk med balltap, dårlig presisjon og dårlige taktiske vurderinger - Brann var livredde for oss i bakrom, så hvorfor er vi ikke direkte inn der de første 10-15 minuttene i andreomgang? Da unngår vi brudd imot og kan ta helt brodden av det presset som måtte komme fra et hjemmelag som var pisket til å angripe. 

At dommeren bommer på en trøyeholding er så sinnsykt uvesentlig i den større sammenhengen. 

Dette håper jeg går på en e-post til brakka. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Konsensus på sosiale medier virker å være at dette var tullball fra Hagens side, i alle fall. Kan kanskje ende med at NFF skjønner greia.

Men det forandrer ikke på kampen. Anders C beskriver det ganske riktig: 1. omg var positiv, vi hadde en sterk borteseier innen rekkevidde. Og så kommer vi ut i 2. omg, gjør personlige feil over en lav sko, og går bort fra alt som gjør oss farlige.

Som sagt i starten av tråden: her var poeng en bonus. Den bonusmuligheten kunne vi tatt bedre vare på...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I første omgang ga sidemann og jeg hverandre high five, vi har løst midtbanefloken med Emil og Luc, de eier jo midten! Så kommer vi ut i 2 omgang og Emil er, ikke bare litt dårlig- men helt hinnsides dårlig. Hva snakker man om i pausen??

Lenke til innlegg
Del på andre sider


39 minutter siden skrev Anders C:

Håper ikke dommerfjaset stjeler lagets og trenerapparatets fokus fra den horribelt svake andreomgangen som ble levert. 

Her hadde vi Brann på gaffelen, med piping fra et frustrert hjemmepublikum og klaging på dommeren fra Berisha i pausen. 

Alt lå til rette, vi spilte en god førsteomgang på en vanskelig bortebane, og så pisser vi det vekk med balltap, dårlig presisjon og dårlige taktiske vurderinger - Brann var livredde for oss i bakrom, så hvorfor er vi ikke direkte inn der de første 10-15 minuttene i andreomgang? Da unngår vi brudd imot og kan ta helt brodden av det presset som måtte komme fra et hjemmelag som var pisket til å angripe. 

At dommeren bommer på en trøyeholding er så sinnsykt uvesentlig i den større sammenhengen. 

Dette er jeg helt enig i.

Og i dette ligger også noe positivt: Terje Hauge & Co får man ikke gjort noe med. Når kommer VAR? Det er ikke opp til spillerne, hvertfall. Men spillet vårt, DET kan vi gjøre noe med. Og det er ganske enkelt å vite hva man skal gjøre også: det vi gjorde i 1. omgang: bra! Det vi gjorde i 2. omgang: nei takk. Det er selvfølgelig ikke så sinnsykt svart/hvitt; de fire spillerne på sidene hadde litt varierende prestasjoner også i 1. omgang, men som lag hang vi sammen, spilte klokt, og plaget Brann og det søppelet* de har av et hjemmepublikum skikkelig.

Jeg tror dette begynner å komme seg, men vi kan ikke forvente at alt skal ramle på plass med en gang, og at 19-åringene våre skal være dønn stabile når trøkket er som verst. Derfor trenger vi litt mer rutinerte hauker inn, og det virker som det er på vei. Men jeg hadde vært langt mer bekymret om vi ikke hadde hatt denne 1. omgangen i dag, om vi ikke hadde hatt den opphentingen vi hadde mot Sarp, og om vi ikke hadde hatt Janne, Markus, Luc og Franck.

Angående dette med marginer: under Janne har vi hatt marginene både med og mot oss. Her er sikkert mange uenige med meg, men jeg synes vi har vært klart best i 1 kamp (Sarp), det svakeste laget i to kamper (Odd og Brann) og vært jevngode i de fire andre. Totalt skulle det da blitt 1 seier, 4 uavgjorte og 2 tap = 7 poeng. Fasiten viser 2 seire, 2 uavgjorte og 3 tap, altså 8 poeng. Det jevner seg stort sett ut. Men akkurat som Berisha klaget på dommeren til pause, ender vi opp med å klage på ham til slutt. Det sier egentlig like mye  om dommeren (som hadde 45 minutter helt uten feil, og 45 minutter hvor det ble begått et par brølere han burde unnskyldt seg for etter kampen), som det gjør om oss. Vi tapte, og følte oss snytt etter en god første omgang. Men det var ikke dommeren som senket nivået vårt betraktelig i pausen. Det gjorde vi sjæl.

* = Hvem faen piper på eget lag hver gang det går litt dårlig? Møkkaby.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden skrev mbh:

Fokus på dommeren er bare tull. Denne kampen burde vi faktisk ha vunnet! Vi tapte på grunn av egen (manglende) innsats. Ingenting annet.

Dette fokuset på dommeren gjelder ikke at vi tapte mrn hvorfot Janne ble sendt på tribunen! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Brann-Stabæk
×
×
  • Opprett ny...