Jump to content
Sign in to follow this  
gwestlund

Kosuke Kinoshita

Recommended Posts

1 time siden skrev @ringo:

Vi vet han trenger endel sjanser - så vi må finne måter å sette han opp mange nok ganger på. 

Sitter vel med en følelse av at det er nettopp det som vil skje i år? Lumanza vet vi har mange assist i seg. Luc ryktes å være i kanonform, og har både mål og assist i seg. Bohinen har stødig fot, og jeg tipper han har satt seg som mål å ta nye steg (true/score mål). Oliver er et uromoment, som forhåpentligvis vil være sist og nest sistemann oftere enn i fjor. Gall og Valencic er foreløpig jokere, men skal forhåpentligvis bidra til at Kinogol blomstrer. 

🤞

Som utviklingsklubb må vi like spillere med utviklingspotensiale. Og sammenliknet med topp eliteserienivå ser Kinoshita ut til å være den med desidert mest mulighet til utvikling!

17 minutter siden skrev odd:

Som utviklingsklubb må vi like spillere med utviklingspotensiale. Og sammenliknet med topp eliteserienivå ser Kinoshita ut til å være den med desidert mest mulighet til utvikling!

Diplomatisk du Odd

Synes han gjør endel bra, men ikke sikker på om han skal spille helt fremme. Binder seg etterhvert som målet ikke kommer. Han hadde hatt enormt godt av et mål... men toppscorer blir han nok aldri.

Ikke god nok. Azemi er mye bedre i banespillet. Når man ikke scorer mål må man i det minste bidra litt ellers. Det gjør ikke Kinoshita. Uffer meg hver gang han blir involvert fordi jeg vet at han vil søle vekk muligheten. 

Vanskelig å få til med 200 stk på tribunen, men her kunne det vært fint med en god gammeldags Bella Berglund-boost når det gjelder support fra Support!

20 minutter siden skrev greatone:

Nanne var rævva i Molde i 2008....

... uten sammenligning forøvrig

Spørsmålet er jo hva som skjer når målet omsider kommer da... løsner det eller blir det like lenge til neste gang...

Jeg ser flere problemer enn bare at han ikke får til å score. Han er unøyaktig som oppspillspunkt, og jeg synes det er mye halv daff jaging på litt upresise baller. I eliteserien oppnår du mye hvis du aldri gir deg. Selv om det ikke var helt krise det han foretok seg ute på kanten, vandret han litt vel mye ut dit også. 

Her må det mer fandenivoldskhet til. Klarer du ikke score skal du hvertfall gå frem som ett godt eksempel ved å jobbe rævva av deg. 

Jeg tror vi stiller bedre med enten Edvardsen eller Kassi som spiss i neste kamp. Det tilhører fortiden til at man liksom må ha ett stort sterkt oppspillspunkt i lufta der fremme. Ser dere Manchester City ha det? De kjører likesågreit 3 x 160 cm der fremme de, null problem. 

1 time siden skrev Andreas:

Jeg tror vi stiller bedre med enten Edvardsen eller Kassi som spiss i neste kamp. Det tilhører fortiden til at man liksom må ha ett stort sterkt oppspillspunkt i lufta der fremme. Ser dere Manchester City ha det? De kjører likesågreit 3 x 160 cm der fremme de, null problem. 

Går bra så lenge ballen går langs bakken. Nå er vel kanskje Mjøndalen et av lagene med den største og sterkeste forsvarsrekka? Da hadde det vært bedre å spille rundt enn å gå i duell

13 minutter siden skrev ErikErik:

Helt enig i at Kino ikke er verdens beste spiss, og jeg er helt klart tilhenger av å hente inn forsterkninger på topp så snart som mulig. Men inntill det skjer, må vi gjøre det beste ut av den troppen vi har

Men hva får han å jobbe med i nærheten av mål? Ett godt innlegg fra Hugo i første omgang som han ikke er veldig langt unna å få på mål, og 2-3 for harde stikkere 10 meter fra mål som ruller inn til keeper.. Han er ikke Dio som kan ta med seg ballen og løpe fra 4 mann på pur vilje og muskler, så da må vi prøve å sette han opp i posisjoner som passer han bedre. Da må vi kunne forvente støtte fra kantene i form av bakromstrussel og innlegg. Edvardsen og Gall var om ikke mer skuffende som Kinoshita i mine øyne. Men mest av alt er jeg skuffet over balltempo og hvor lavt vi lå i banen. Lavt tempo og slappe oppspill/duellballer mot Mjøndalens midtstoppere passer de brune helt perfekt. 

Enig i dette, Kino fikk ikke mye å jobbe med i går. Synes Gall visste god innleggsfot, men Oliver var svak. 

Ikke god nok til å starte. Jeg mener at hvis vi ikke får inn noe nytt bør vi bruke Kassi på topp. Tror han kan fungere strålende som både target-man og målscorer.

19 minutter siden skrev ErikErik:

Helt enig i at Kino ikke er verdens beste spiss, og jeg er helt klart tilhenger av å hente inn forsterkninger på topp så snart som mulig. Men inntill det skjer, må vi gjøre det beste ut av den troppen vi har

Men hva får han å jobbe med i nærheten av mål? Ett godt innlegg fra Hugo i første omgang som han ikke er veldig langt unna å få på mål, og 2-3 for harde stikkere 10 meter fra mål som ruller inn til keeper.. Han er ikke Dio som kan ta med seg ballen og løpe fra 4 mann på pur vilje og muskler, så da må vi prøve å sette han opp i posisjoner som passer han bedre. Da må vi kunne forvente støtte fra kantene i form av bakromstrussel og innlegg. Edvardsen og Gall var om ikke mer skuffende som Kinoshita i mine øyne. Men mest av alt er jeg skuffet over balltempo og hvor lavt vi lå i banen. Lavt tempo og slappe oppspill/duellballer mot Mjøndalens midtstoppere passer de brune helt perfekt. 

"Hva om han fikk jobbe i nærheten av mål"?? Hva hindrer han i dette, var han ikke satt opp som midtspiss igår? Som mange påpeker befinner han seg jo på kant mesteparten av tiden, og da er det vanskelig å stikke han igjennom.

16 minutter siden skrev ErikErik:

Helt enig, han blir ikke dirkete spilt god.

Dette har vi sett på dårlige dager med Janne før. Bevegelsen uten ball blir statisk og fraværende - vi bruker for mange touch på ballen og tempo og presisjon i pasningspillet blir for dårlig, Kino blir dermed også ofte isolert. Vi møtte et middels dårlig tippeligalag i går. Vi  burde hatt dette i sekken, og det er ikke Kinoshitas feil at vi ikke vinner. 

Jeg tror kanskje Kinoshit og Edvardsen kunne ha rotert litt mer på plassene... men det er ikke sikkert spillekemien er der?

6 minutter siden skrev elvis:

"Hva om han fikk jobbe i nærheten av mål"?? Hva hindrer han i dette, var han ikke satt opp som midtspiss igår? Som mange påpeker befinner han seg jo på kant mesteparten av tiden, og da er det vanskelig å stikke han igjennom.

Han får ballen på kant. I midten får han polballer å jobber med. Der blir han knust i luften/fysikken av stopperne. Avstandene mellom spiss og midtbane er håpløs lang. Lange baller er lette å forsvare seg mot.

15 minutter siden skrev ErikErik:

Han får ballen på kant. I midten får han polballer å jobber med. Der blir han knust i luften/fysikken av stopperne. Avstandene mellom spiss og midtbane er håpløs lang. Lange baller er lette å forsvare seg mot.

Joda, men har får vel ballen på kant fordi det er der han er.... Uansett, jeg tror dessverre han er for dårlig uansett hvordan vi snur og vender på det. Det er jo synd, men er trygg på at Bjarmann og Janne ser akkurat det samme og jobber for bedre løsninger.

1 minutt siden skrev elvis:

Joda, men har får vel ballen på kant fordi det er der han er.... Uansett, jeg tror dessverre han er for dårlig uansett hvordan vi snur og vender på det. Det er jo synd, men er trygg på at Bjarmann og Janne ser akkurat det samme og jobber for bedre løsninger.

Han er nok for dårlig til å være spiss alene ihvertfall. Hvis det er planen fremover må vi frem med sjekkheftet asap. Alternativt kan man prøve å gi han en spissmakker, eller piske vingene og sentral midt til å true mer uten ball.

Han hadde ikke verdens beste arbeidsforhold. OK, så var det ingen som spilte Kinoshita god. Men han var langt fra å selv spille andre gode også. 

Skal vi mimre tilbake til gullaget hadde vi:

• Daniel som lå på linje med stoppere og kunne stikke når som helst.
  • Veigar som lå foran dem og kunne ta i mot ballen og vende opp. Var stopperne på han, mistet de Daniel
  • Alan og Somen som kunne dra av fire mann og skape seg rom
  • Johan som startet dypere og kom løpende forbi stoppere som sto og lurte på hva de skulle gjøre med Daniel.

Hva hadde vi i går? Dødballer mot Hanche?

Kinoshita må ta sin store del av skylden. Enten han han hadde vært en "Daniel" som ligger på linja, en "Veigar" som ligger litt bak, en "Boli" som kan drible de siste to forsvarerne eller en "Ohi" som kan krige seg til ballen og binde opp forsvarere så hadde han bidratt med noe. Men hva er det egentlig han kan bidra med?

Så må vi som Ringo sier se på resten av angrepsplanen.

Kantene våre i går var ikke i nærheten av å skape noe. Med litt velvilje kan vi gi Oliver for en del løp inn i boks, men ellers var det tamt fra begge.

I Lumanza, Hugo og Emil har en sentral midtbane som er særdeles god til å spille "power-play" fra side til side. Men de er ikke like gode på å true mål. I en plan der vi vil ha så mange angrepsmuligheter at motstanderne ikke klarer å fange opp alle alternativene, trenger vi kanskje en annen midtbane. I går lå Lumanza ganske dypt og Hugo klarte ofte å finne seg rom til å vende opp litt mer offensivt. Da er det kanskje Emil som må få beskjed om at det vi trenger på LAGET er ikke en Bohinen. Det er en Leonhardsen. Så får han se om han er i stand til å fylle den rollen på laget, eller om han vil konkurrere om en av de to andre plassene.

Enig med de som skriver at han virker litt "dau". Han rekker liksom aldri frem, alltid 5 tiendeler for sen. Men hvor erFilip Valencic i denne diskusjonen. Han er vel klar for kamp nå, hvis han er fit for kamp da? Noen som har fersk info om Valencic?

Belsvik som mentor her har ikke hatt mye effekt..

Jeg tror vi kunne ha spilt med Daniel Nannskog i går og fortsatt gått av banen målløse, så dårlig var vi i angrep. Det er jo selvfølgelig Mjøndalen som spiller Stabæk dårlige, og jeg tror hvis de hadde hatt en Kassi eller Valencic inne i midten i steden for Hugo så hadde de vært farligere fremover. Hugo hadde ingen dårlig kamp forresten, men jeg mener bare at de kunne trenge en annen spiller bak Kosuke i den kampen. 

Hovedargumentet mot Junker var jo ikke at han var for dårlig. Det var at han kostet en haug med millioner. Det er mange andre spillere i verden som kunne forsterket oss, bare vi hadde funnet pengene til å kjøpe dem.

Noen millioner er vel mer passende..