Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk – Haugesund 4/8 kl 18:00


nichb
 Del

Stabæks beste  

102 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

Anbefalte innlegg


1 poeng i dag er godkjent. Meget bra først 25 og første 10 i 2 omgang men ellers på det gjevne.vi mangler en spiss og en venstreback. Får vi inn det så blir det 11-12 plass.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Svak kamp hvor vi hadde fortjent å tape. 

Lumanza må av noen kilo tror jeg. Og vi må spille med en spiss snart. Rart geelmuyden kom så tidlig inn for Braaten. Bedre med rusike da. Svakt forsvarsspill siste halvtime. Strømnes neste kamp. ?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeppe trenger en runde ned i OBOS på lån resten av denne og neste sesong så får vi se om han kommer tilbake og klarer å ta ES nivået. Nå er han milevis unna.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Utelukkende basert på fysiske attributter har vi den spissen vi manglet på topp idag spilleklar til neste runde. Som en kompis nevnte: Da vi tok av Braaten for Hammy så satt vi egentlig igjen med Braaten "delt-på-to" på topp. 37 år og 100 kg. 

(Plis ikke ta det som nedrakking av de tre. Det er kun et forsøk på humor. Kampen skrek etter en stor fyr på topp. Jeg har fremdeles ekstrem tro på både Hammy og Ola naturligvis, men det var ikke det kampen skrek etter)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


7 minutter siden skrev s-simen:

Utelukkende basert på fysiske attributter har vi den spissen vi manglet på topp idag spilleklar til neste runde. Som en kompis nevnte: Da vi tok av Braaten for Hammy så satt vi egentlig igjen med Braaten "delt-på-to" på topp. 37 år og 100 kg. 

(Plis ikke ta det som nedrakking av de tre. Det er kun et forsøk på humor. Kampen skrek etter en stor fyr på topp. Jeg har fremdeles ekstrem tro på både Hammy og Ola naturligvis, men det var ikke det kampen skrek etter)

Godt poeng! Når vi får så langt frem til mål, skulle vi beholdt muskler. 

Touchen til Ola er også dessverre for dårlig til å spille på topp. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen betraktninger fra kampen idag.                  1. Hanche vår BB idag. Herlig ro med ball, innsats og scoring.                                                 2. Solide forsterkninger i Skytte og Yaw.               3. Savnet JJ idag. Usedvanlig aktiv IA på benken. Usikker om det hjalp på den usedvanlige svake coachingen idag.                     4. We need a spis for å holde oss, hvis ikke kan salget av Boli vise seg skjebnesvangert. Tydelig å se hvor lette vi ble på topp med Ola og Hammy (så lette at IA/Garborg flytta Kassi på topp og Hammy på kant på slutten).                                                           5. Kampens høydepunkt; Trampeklappkjærlighetserklæring fra Hovis for hjemkomsten til Lumanza                                 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ett meget heldig poeng.  Likevel: Øyner kvaliteter i dette laget. Mye bra teknikk. MEN vi må sette en bom på motorveien på vår venstreside ellers blir vi kjørt over hele tida og rykker ned. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


18 minutter siden skrev nichb:

Forstår ikke Braaten - Geelmuyden byttet... Måtte da hatt vært bedre å satt inn Rusike og satt Kassi i rollen bak Ola? 

Eller er det sånn at vi må gi spilleren spilletid for skal signere ny kontrakt, på bekostning av å stille med det beste laget? 

 

Helt uforståelig naivt bytte, som dessverre bidro til at mistet initiativet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


20 minutter siden skrev nichb:

Forstår ikke Braaten - Geelmuyden byttet... Måtte da hatt vært bedre å satt inn Rusike og satt Kassi i rollen bak Ola? 

Eller er det sånn at vi må gi spilleren spilletid for skal signere ny kontrakt, på bekostning av å stille med det beste laget? 

 

Med forbehold om at det var en skade hos Braaten: At man bytter Braaten i stedet for Ola er svak coaching!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


9 minutter siden skrev Offside:

 Tydelig å se hvor lette vi ble på topp med Ola og Hammy (så lette at IA/Garborg flytta Kassi på topp og Hammy på kant på slutten).  

Elendig coaching! Skjønner godt at Janne ønsker en med erfaren assistentrener inn i Belsvik!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sandberg BB i dag, hadde aldri tatt poeng uten ham. Yaw og Sammy positive begge to. Det som var krise, var å bytte Braaten med Hammy, da mistet vi alt som var av initiativ i dag. Var Braaten skadet? Likte heller ikke at Yaw ble byttet på slutten, men det var kanskje bare krampe?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


20 minutter siden skrev nichb:

Elendig coaching! Skjønner godt at Janne ønsker en med erfaren assistentrener inn i Belsvik!

Elendig coaching, helt enig. Byttene var nærmest totalt uforståelig. 2 mann virket veldig slitne, men begge fikk fulløre kampen.

Nå var ikke laguttaket helt supert heller. Starter med vår desidert beste midbanespiller gjennom sesongen på kant. Ok, Bohinen har ikke gjort seg bort i år men det er ikke Kassi-nivå der på en god stund.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Gyasi også helt ute i kulden? Ikke på benk en gang. 

Vi må nesten vurdere å selge mer når Vetlesen og Rusike får 0 minutter, og Gyasi ikke er på benk engang. for å få inn en eller to toppspisser

Vi trenger en spiss! Vi spiller med 6 midtbanespillere idag foran fireren. Og innbytterne er heller ikke spisser.

Hent Valencic tilbake ! En som vet hvor målet står og har sluttprodukt

Ola med årsbeste idag synes jeg. Hernandez også mye bedre i kantposisjon enn i en backfirer hvor han ikke har noe å gjøre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


8 minutter siden skrev Kaizer Alphonse:

Rart at ikke Vetlesen blir foretrukket på topp, fremfor Ola. Vetlesen i tilbaketrukket rolle, med Braaten foran tror jeg kunne funket. Ola skaper ingenting, mens Vetlesen kan åpne et forsvar alene med gode pasninger.

Jeg mener Vetlesen blir brukt helt feil - han er en regista in spe. Han skal spille sentralt og tilbaketrukket.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 minutt siden skrev @ringo:

Vetlesen blir brukt helt feil

Bingo, ringo!

Utfordringen er at vi har god dekning sentralt og mener Vetlesen blir for lett. Da får han kamper på kant, prestasjonene er så som så, selvtilliten blir dårligere osv. En nedadgående spiral. Jeg hadde vært veldig frustrert var jeg Hugo. Pr i dag er både Skytte, Lumanza, Bo og Kassi foran i køen sentralt. Hva gjør vi med Hugo? Utlån?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ola og Braaten er ikke mulig å stemme på i BB-avstemningen eller?

Synes Ola får ufortjent mye kjeft i dag. Han var frisk, løpsvillig og skapte det meste vi hadde.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 minutter siden skrev Ace:

Ola og Braaten er ikke mulig å stemme på i BB-avstemningen eller?

Eh, var sikker på at jeg hadde lagt dem til, men skjedde visst noe. Nå måtte jeg fjerne Strømnes for å få plass til dem ?‍♂️

Men dere får nesten bare godta at promillen min spiller litt inn når jeg er på ferie og ingen andre med moderatortilgang klarer å få inn avstemningen før jeg kommer inn en time etter kampslutt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


19 minutter siden skrev Ace:

Ola og Braaten er ikke mulig å stemme på i BB-avstemningen eller?

Synes Ola får ufortjent mye kjeft i dag. Han var frisk, løpsvillig og skapte det meste vi hadde.

Ola hadde bra fart og løp fortere enn Haugesund- forsvaret ved noen tilfeller. Han ble satt i offside et par ganger, en gang fordi pasningen kom for seint og en gang ble han lurt: Tror på OB som spiss. Ellers synes jeg Kassi bør ta de frisparkene vi får innenfor 30 meter. Han  kan plassere ballen.  Andre har jeg følelsen lukker øynene og brenner av.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


44 minutter siden skrev Ace:

Ola og Braaten er ikke mulig å stemme på i BB-avstemningen eller?

Synes Ola får ufortjent mye kjeft i dag. Han var frisk, løpsvillig og skapte det meste vi hadde.

Synes også at Ola får ufortjent mye tyn i dag. Som Ace sier var han løpsvillig, og det var ikke mye om å gjøre ved flere anledninger, men ballene var akkurat litt for lange. Hadde han satt en eller to av disse hadde han vært dagens helt. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


På ingen måte det dårligste jeg har sett av Ola i dag. Er på en del gode løp, men blir for lett/pysete i duellene. 

Selv om Daniel var svak i dag, så synes jeg lufta gikk ut av oss når han ble byttet ut. Ingen å slå baller på. Herman og Ola blir alt for puslete sammen og skremmer ingen. 

Yaw og Skytte virker positive og blir nok viktige fremover. Lumanza virker ganske rusten. Bør gå noen uker før han får starte.

Sandberg er ekstremt solid (foruten utspill). Hanche med en av sine beste kamper og et herlig mål.

Synes også bohinen er veldig god de første 40. Agressiv i press og bryter mye foran. 

Kantspillet er stort sett totalt fraværende. Som alltid har vi alt for mange sentrale offensivt rettede spillere. Burde nok strengt tatt kvitte seg med noen for at det ikke skal bli mange sure miner fremover, med mindre man vurderer å gå over til en 4-2-3-1 formasjon. Bohinen/lumanza og skytte som sittende og LUC, hugo og rusike/gyasi som offensive.

Men.. we need a a spiss..

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev @ringo:

Jeg mener Vetlesen blir brukt helt feil - han er en regista in spe. Han skal spille sentralt og tilbaketrukket.

Helt enig. Han egner seg ikke på kant eller lenger fremme. De som spiller sentralt idag er mere anvendelig enn Hugo. Totalpresentasjonen til laget kunne økt ved omrokkerng på posisjonene. Burde kanskje ha vist JJ noen videor av kampene fra 2017 med Hugo og lumenza i form. Skytte viste kvalitet idag,  men kan virke litt kortsiktig å leie ut Hugo for en leiesoldat vi bare har i høst. Kjør Hugo og tortol sentralt. Bohinen og skytte på kant og luc opp sammen med en spiss. Så kan vi sette inn Rusike, Gyasi eller kosoke hvis vi må jage scoring. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk – Haugesund 4/8 kl 18:00
×
×
  • Opprett ny...