Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk - Vålerengen


geirti
 Del

Stabæks beste  

145 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

Anbefalte innlegg


Mine tanker fra kampen i dag;
- Jeg synes Skytte var ganske dårlig i dag. Mye slurv og ble enkelt driblet bort flere ganger. Savnet Kassi stort!
- Den headingen til Hanche var helt enorm. Lå to mann fra VIF nede i gresset etter scoringen. 
- Lumanza er fremdeles rusten
- Hernandez har vært veldig fraværende de siste kampene. Virker som vi ikke får noe ut av han nå. Ned på backen og Hanche over på venstre?
- Braaten løp og kjempet bra i første omgang
- Junker var veldig opp og ned. Viser en veldig etterlengtet bakromstrussel, men også til tider veldig usynlig. 
- Vi må virkelig terpe på treningsfeltet slik at vi har en offensiv plan mot KBK. De siste kampene på Nadderud har det vært vanskelig å se om vi i det hele tatt har noe plan overhodet.  
- NÅ må vi faen meg snart vinne på hjemmebane. 
 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


9 minutter siden skrev Hushovd:

Mine tanker fra kampen i dag;
- Jeg synes Skytte var ganske dårlig i dag. Mye slurv og ble enkelt driblet bort flere ganger. Savnet Kassi stort!
- Den headingen til Hanche var helt enorm. Lå to mann fra VIF nede i gresset etter scoringen. 
- Lumanza er fremdeles rusten
- Hernandez har vært veldig fraværende de siste kampene. Virker som vi ikke får noe ut av han nå. Ned på backen og Hanche over på venstre?
- Braaten løp og kjempet bra i første omgang
- Junker var veldig opp og ned. Viser en veldig etterlengtet bakromstrussel, men også til tider veldig usynlig. 
- Vi må virkelig terpe på treningsfeltet slik at vi har en offensiv plan mot KBK. De siste kampene på Nadderud har det vært vanskelig å se om vi i det hele tatt har noe plan overhodet.  
- NÅ må vi faen meg snart vinne på hjemmebane. 
 

Enig i dette + dårligste dommerprestasjon i manns minne.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


14 minutter siden skrev Hushovd:

Mine tanker fra kampen i dag;
- Jeg synes Skytte var ganske dårlig i dag. Mye slurv og ble enkelt driblet bort flere ganger. Savnet Kassi stort!
- Den headingen til Hanche var helt enorm. Lå to mann fra VIF nede i gresset etter scoringen. 
- Lumanza er fremdeles rusten
- Hernandez har vært veldig fraværende de siste kampene. Virker som vi ikke får noe ut av han nå. Ned på backen og Hanche over på venstre?
- Braaten løp og kjempet bra i første omgang
- Junker var veldig opp og ned. Viser en veldig etterlengtet bakromstrussel, men også til tider veldig usynlig. 
- Vi må virkelig terpe på treningsfeltet slik at vi har en offensiv plan mot KBK. De siste kampene på Nadderud har det vært vanskelig å se om vi i det hele tatt har noe plan overhodet.  
- NÅ må vi faen meg snart vinne på hjemmebane. 
 

Uenig med at Hernandez virker fraværende. 
Gutten får i overkant mye pepper, synes han blir bedre og bedre for hver kamp.
Men han blir frustrert, som resten av laget utover når han gang på gang får tjuvtriks i mot seg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


45 minutter siden skrev blaasoldat:

Under Hb hadde dette laget falt sammen på 0-1! Synes vi tar store steg, og kan være fornøyd med 1 poeng, alt sett under ett!

Her har vi et viktig poeng.

Jeg er ekstremt misfornøyd med førsteomgangen. Men da VIF tok ledelsen hadde jeg følelsen av at vi likevel kunne få noe ut av matchen. Til sammenligning: under Henning Berg visste jeg stort sett hvordan kampene ville ende når det sto 0-0 til pause - og da ikke med positivt fortegn til oss...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 minutter siden skrev FranckTheBank:

Lumanza kommer inn. Med en gang tar han et rykk, skaffer corner og 1-1. Pure class.

 

Helt enig. Ser at det skrives at Lumanza var rusten. Det synes jeg absolutt ikke.  Bortsett fra Hanche og Sandberg var Lumanza kanskje den minst rustne...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


AHO reddet kvelden med pur innsats. Ola jobber, og Junker tror jeg blir bra. Hvorfor får ikke Hugo spille? Han er både kreativ og arbeidsom, i motsetning til andre som tar pause midt i rushtiden. 

Ellers syns jeg vi spiller kjedelig og forutsigbart. Tversoverpasningene er tilbake igjen, og når vi forsøker på en gjennombruddspasning, så er det stort sett uadressert c-post.

I gamle dager var det typisk at vi hadde en dritbra midtbane, men ingen til å score. Nå har vi hatt en periode med en svakere midtbane, men plenty av målscorere. Alt var som kjent bedre før, så nå har vi ikke problemet med målscorere lenger. Vi har derimot penger på bok og et kjempespennende prospekt til den "kommende" emisjonen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Demidov med en svak kamp i dag. Masse håpløse langpasninger spesielt når vi lå under skal han drive med dette tullet. Feilplassert på Finnes megasjanse, og kjefter på Amankwaah. Er også for treig på 0-1 målet, og lager klare frispark for så å kjefte på dommeren. Han er på hell. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men hva skjer med Sandberg på utspillene? Synes vi blir veldig hemmet i igangsettingen når andre må ned å ta femmeteren eller han ikke kan slå langt i bakrom på Junker/Braaten/Ola som går på løp og ønsker rask igangsetting.. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


10 minutter siden skrev kuk:

Synes dommern var ganske så Ok i dag jeg.

Det må vel ha vært en av de dårligste dommer prestasjonene på Nadderud noen sinne. Helt spinnvilt i 90 minutter + 6 min.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 minutt siden skrev FranckTheBank:

Demidov med en svak kamp i dag. Masse håpløse langpasninger spesielt når vi lå under skal han drive med dette tullet. Feilplassert på Finnes megasjanse, og kjefter på Amankwaah. Er også for treig på 0-1 målet, og lager klare frispark for så å kjefte på dommeren. Han er på hell. 

Har du NOE positivt å komme med i det heletatt? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 minutter siden skrev nichb:

Har du NOE positivt å komme med i det heletatt? 

Ja, var en del lyspunkter idag. Skytte, Amankwah er helt klart oppgraderinger fra Børkeeiet og Vihmann. Junker er ingen oppgradering fra Boli, men han er faktisk bedre på et par ting enn Boli. 

Ellers kan man trygt spille 1-1 på resultatoddsen til søndag.

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bohinen med en del bra, men også mye nonchalant. Kan ha godt av en pause. Prøv Vetlesen eller Lumanza med Skytte som virker kanongod. Eller Flytt Emil over på en av kantene og ta ut Ola eller Ronald, evt Braaten og flytt Ola opp med Junker. Kinoshita var nære på å score på Hanches skuddinnlegg. Ellers så vi for lite av han. Men av hva jeg så vil jeg ha mer av Junker. 

Ola må vel egentlig spille. Han har imponert i det siste. Braaten kan ha godt av en pause. Var helt borte idag. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


10 minutter siden skrev elvis:

Det må vel ha vært en av de dårligste dommer prestasjonene på Nadderud noen sinne. Helt spinnvilt i 90 minutter + 6 min.

Jeg synes han var en av de bedre dommerne vi har hatt på Nadderud i år. Klart han gjorde feil, men jeg kan vel nevne 3-4 kamper bare i år som ble dømt verre...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Savner en tydelig offensiv plan. Blir for mye safe pasninger, før man presser seg opp i ett hjørne og slår en håpløs ball i bakrom. Men det defensive ser bedre ut enn på lenge. Skytte er helt klart en god forsterkning ut året, og Junker så veldig lovende ut. Synd vi ikke klarte å sette han opp i bedre situasjoner. Ser gjerne han i tospann med Kassi på topp. Trenger en med «Veigar-pasningene». Gleder meg til Lumanza er klar for 90, man ser med en gang han gir midtbanen en litt større offensiv dimensjon enn det de andre gutta klarer. Kinoshita så dessverre ganske klønete ut, og trenger antageligvis godt med tid for å ta nivået. 

Og jeg ser gjerne at IA skaffer Janne et til alternativ på venstreback før overgangsvinduet er over. Om det så er å hente Renå Olsen tilbake. 

Og hva skjer med Gyasi? Selv om Brynhildsen tidvis viser gode takter synes jeg det enda ikke er godt nok. Hernandez løser høyrekanten/venstrekanten helt ok, men savner også en utpreget kanttype istedenfor han. Håper ikke skaden til Rusike er alvorlig. Med Kassi skadefri og Lumanza matchfit kan Janne likevel få en del spennende alternativer til kant med Braaten, Bohinen og Vetlesen. Jeg synes Bohinen klarte seg fint på høyre i starten av sesongen, da så vi mer til de lekre bakromspasningene han er i stand til! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


14 minutter siden skrev elvis:

Det må vel ha vært en av de dårligste dommer prestasjonene på Nadderud noen sinne.

Dårlig korttidsminne? Jeg synes han var helt ok. Hvilke situasjoner reagerer du så voldsomt på?

Det var to situasjoner foran Enga-benken som var i nærheten av rødt (et til hvert lag). Men han velger samme løsning i begge situasjoner er er da i det minste konsekvent. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 minutter siden skrev Andreas:

tydelig offensiv plan.

Vi bærer preg av mange endringer i laget på kort tid. Flere av de nye ser lovende ut, men vi er ikke samspilte pr i dag. Jeg tror og håper relasjonene sitter bedre når de nye får noen kamper.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi lider av at vi ikke har noen utpregede kanter og backer som tør å utfordre. Blir for mye støttepasninger og på kryss og tvers - for lite kreativitet. Demidov må jo ha vært den spilleren med flest ballberøringer i dag, sånt blir det ikke mål av. Skulle gjerne sett Rusike eller Gyasi tilbake. Og Moe må få seg en tur på benken, han sliter defensivt og bidrar null offensivt. Han slår konsekvent ikke pasninger fremover til midtbanen, bare hjemover eller noen ganger banker han den opp på må få.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sett kampen nå, Hanche er konge og viser kriger ansikt, hvis resten av laget tar frem den viljen til å krige så hadde Stabæk ligget høyere på tabellen, tror laget vil bli sterkere og sterkere nå og at vi utover i sesongen vil komme unna nedrykkskampen, er mye bra å sporre i kampen og tror hele laget vil løfte seg sammen nå, med mere kamp om plassene og blir mer samspilte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


6 timer siden skrev TheDriver:

tror laget vil bli sterkere og sterkere nå og at vi utover i sesongen vil komme unna nedrykkskampen.

Om fem runder er laget sist. Hvert fall nedrykksplass. Molde RBK Glimt inni der blant annet. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 minutter siden skrev bølla:

Om fem runder er laget sist. Hvert fall nedrykksplass. Molde RBK Glimt inni der blant annet. 

Vi er Stabæk ... totalt uforutsigbare ... kan godt finne på å vinne noen av de kampene der.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror det er mer optimisme hos oss enn i Tromsø, Mjøndalen, og Sarpsborg for øyeblikket. Ranheim, og godset er kanskje litt mer gira med sine seiere, men er i trøbbel de også. Tror vi klarer oss med en liten luke til nedrykk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


7 minutter siden skrev Randers:

Dette er korttidshukommelse av verste sort. Det var ingen mål som skulle vært kansellert, ingen straffer som ikke var straffer, ingen situasjoner som skulle vært straffe som ikke ble dømt. I det hele tatt en tøff og vanskelig kamp og dømme. Mange gule kort, men ikke så mange av de som ikke var fortjent heller. En opplagt feil er det gule kortet på Finne for holding av Kasper, når det i virkeligheten var Kasper som holdt Finne... I det hele tatt så avgjorde ikke dommeren denne kampen, noe vi har sett på Nadderud flere ganger i år, så NEI dette er ikke den dårligste dommerprestasjonen på Nadderud 

Sa ikke DEN dårligste, men en av de klart dårligste ?. Det er jo forskjellige meninger som gjør fotball fasinerende! Forøvrig morsomt å se Liverpool- Chelsea igår, med en fantastisk dommertrio som man nesten ikke la merke til i det hele tatt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 timer siden skrev bølla:

Håper seff. Men frykter at laget har solgt seg til nedrykk. 

Er mulig å håpe på 16 poeng kanskje. 33 poeng burde holde, men er ganske jevnt i år. Noen god margin er det heller ikke.

Runde Dato Dag Tid Hjemmelag Resultat Bortelag Bane Turnering Kampnummer plass motstander
15.08.19
Antatt poeng?
18 18.08.2019 søndag 16.00 Stabæk - Kristiansund Nadderud stadion Eliteserien 99120001142 7 1
19 24.08.2019 lørdag 18.00 Rosenborg - Stabæk Lerkendal stadion Eliteserien 99120001145 5 0
20 31.08.2019 lørdag 18.00 Stabæk - Strømsgodset Nadderud stadion Eliteserien 99120001159 16 3
21 15.09.2019 søndag 18.00 Bodø/Glimt - Stabæk Aspmyra stadion Eliteserien 99120001166 1 0
22 22.09.2019 søndag 18.00 Stabæk - Molde Nadderud stadion Eliteserien 99120001175 2 0
23 29.09.2019 søndag 18.00 Sarpsborg 08 - Stabæk Sarpsborg st KG Eliteserien 99120001181 15 3
24 06.10.2019 søndag 18.00 Stabæk - Viking Nadderud stadion Eliteserien 99120001191 8 0
25 20.10.2019 søndag 18.00 Vålerenga - Stabæk Intility Arena Eliteserien 99120001195 6 1
26 27.10.2019 søndag 18.00 Stabæk - Odd Nadderud stadion Eliteserien 99120001207 3 0
27 03.11.2019 søndag 18.00 Ranheim TF - Stabæk EXTRA Arena Eliteserien 99120001211 11 1
28 10.11.2019 søndag 18.00 Lillestrøm - Stabæk Åråsen stadion Eliteserien 99120001223 10 1
29 24.11.2019 søndag 18.00 Stabæk - Mjøndalen Nadderud stadion Eliteserien 99120001231 12 3
30 30.11.2019 lørdag 18.00 Tromsø - Stabæk Alfheim stadion Eliteserien 99120001238 14 3

                                                                                                                                                                                                                                              Totalt                        16

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk - Vålerengen
×
×
  • Opprett ny...