Jump to content
Sign in to follow this  
kkh94

Kamptråd: Stabæk-Godset

Stabæks beste  

135 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Dato: 31. august
Tid: 18:00
Sted: Nadderud stadion

Viktig kamp. Vinner vi kan vi legge sju poeng mellom oss og Godset. Samtidig har Godset under Henrik Pedersen begynt å se stadig bedre ut, og i det siste har det begynt å gi utslag i poeng også (men ikke på bortebane ennå). Jeg er personlig redd for at vi sklir på et bananskall her.

I de fem siste oppgjørene på Nadderud er statistikken 2-1-2. Uavgjorten er selvfølgelig fra i fjor, der vi var 90 sekunder fra å vinne.

En seier her vil selvfølgelig være mye verdt. Mange snakker om at Godset ser bedre ut under HP, men det gjelder foreløpig bare hjemmekampene, og det mot de to mest formsvake lagene i serien. Borte har det vært tynn suppe også under Pedersen. Senest mot Viking var de elendige.

Vi må matche de på entusiasme. Gjør vi det kommer dette til å gå bra. Vi har bedre spillere og har hjemmefordelen. I kampene jeg har sett de (og det er en del) florerer det med personlige feil. Jeg blir svært overrasket om vi ikke scorer flere her.

Ønsker revansj for høstkampen i fjor - noe av det bitreste (selv om vi holdt oss).

1 time siden skrev knuterik:

Jeg nekter å synge med på «rykker ned» når vi leder. Dårlige minner fra i fjor 😢

Kan ikke gjøre annet enn å legge meg flat der. I år venter vi til vi har en tomålsledelse på overtid 😅

Gjett hvem som er satt opp som dommer? Kristoffer Hagenes. Mannen som den siste måneden har rukket å dømme en elendig kamp mot S08 på Nadderud, før han sendte Janne på tribunen i Bergen (i godt samarbeid med Tom Harald). Begynner å lure på om NFF bevisst prøver å provosere folk. Null smartness i oppsettet.

Mener du alvor? De holder jo aldri dommere unna bestemte lag

Har vi noen grunn til å tro at de ikke gjør dette med vilje?

De fant vel ikke noen sanksjonsmulighet for IAs utblåsning forrige helg og går for dette i stedet.

2 timer siden skrev arni:

Mener du alvor? De holder jo aldri dommere unna bestemte lag

Det gjør de. Du vil for eksempel aldri se Dølve dømme Vålerenga.

Tviler på at dette er gjort med vilje, men det er vel ingen hemmelighet at NFF har like mye fingerspitzgefühl som en forfrossen Christian Tybring-Gjedde...

4 minutter siden skrev kkh94:

Tviler på at dette er gjort med vilje

Det er ikke gjort med vilje i den forstand at de ikke bevisst prøver å irritere. Men som du sier er det ikke spesielt elegant. Skulle det bli kontroverser her vet man på forhånd at det blir ekstra bråk med dette bakteppet. Det skaper også et veldig vanskelig utgangspunkt for dommeren som i ettertid vet at han dreit seg ut i Bergen. Dømmer han mot Stabæk kommer hate-Stabæk-kortet. Får vi avgjørelser med oss blir Godset forbanna for at han skal kompensere tidligere feil.

Hva er problemet med å sette opp en dommer som ikke nylig har vært involvert i grove feilvurderinger som rammet et av lagene? Jeg spår at det kommer til å bli støy rundt dømmingen lørdag.

Da er det bare å være på han fra start. Prøve å skremme han i å gjøre dumme avgjørelse i mot oss. Både spillere og supportere bør være mer på her. Jonsson kan sitte rolig i båten. 

Brynhildsen bør ikke være så snill gutt. Han bør være mer på dommeren når han ikke får frispark 

Ikke helt lett å tippe hvordan vi stiller. Regner med at Kassi er 100 % fit for fight igjen. Kanskje noe sånt?

Sandberg
Hanche - Yaw - Demidov - Jeppe
Skytte - Lumanza - Bo - Hugo
Kassi
Junker

Ronald, Ola og kanskje Toutouh antar jeg er du nærmeste utfordrerne. 

Sandberg
Hanche - Yaw - Demidov - Braathen
Bohinen- Lumanza - Skytte- Kassi
Ola - Junker

3 timer siden skrev Ace:

Det er ikke gjort med vilje i den forstand at de ikke bevisst prøver å irritere. Men som du sier er det ikke spesielt elegant. Skulle det bli kontroverser her vet man på forhånd at det blir ekstra bråk med dette bakteppet. Det skaper også et veldig vanskelig utgangspunkt for dommeren som i ettertid vet at han dreit seg ut i Bergen. Dømmer han mot Stabæk kommer hate-Stabæk-kortet. Får vi avgjørelser med oss blir Godset forbanna for at han skal kompensere tidligere feil.

Hva er problemet med å sette opp en dommer som ikke nylig har vært involvert i grove feilvurderinger som rammet et av lagene? Jeg spår at det kommer til å bli støy rundt dømmingen lørdag.

Finner man dommere som ikke har gjort grove feil mot noen av lagene i ES iår....? 😉

Junker - Ola
Totto - Lumanza - Skytte  - Bo/Kassi
Jeppe - Yaw- Vadim - Hanche
Sandberg

22 minutter siden skrev nichb:

Junker - Ola
Totto - Lumanza - Skytte  - Bo/Kassi
Jeppe - Yaw- Vadim - Hanche
Sandberg

Kan ikke benke Emil. Vil helst se Kassi bak Junker. 

Noen som har vært på trening og sett hvem som starter?

Ser ut til at alle de 3 danske drenger starter i morgen

Ville endret til midtbanen til

Totto - Kassi/Lumanza - Skytte - Bohinen

Tror fortsatt ikke Lumanza er klar for 90 min.

For et fantastisk lag vi har for tiden! Og kanskje den sterkeste midtbanen vi har hatt siden hjemkomsten til nadderud!

59 minutter siden skrev tobb:

For et fantastisk lag vi har for tiden! Og kanskje den sterkeste midtbanen vi har hatt siden hjemkomsten til nadderud!

Og en spiss med 2 mål og 1 assist på siste 2 kampene! 

Jeg håper å se Lumanza ( Vi ble innmari svake når han gikk ut mot Kristiansund) og Skytte som indreløpere med Bohinen bak. Kassi og Totto på hver sin kant med fartsfantomet Junker på topp. Så kan Brynhildsen komme innpå og briljere mot slitne ben. 

2 timer siden skrev SAU:

Ville endret til midtbanen til

Totto - Kassi/Lumanza - Skytte - Bohinen

Tror fortsatt ikke Lumanza er klar for 90 min.

Så laget ser ut til å bli:

Sandberg
Hanche-Vadim-Yaw-Moe
Lumanza-Bohinen-Skytte
Ola-Junker-Totto

regner ikke med at vi legger om til 4-4-2 etter suksessen vi har hatt med 4-3-3?

14 minutter siden skrev joogs:

Så laget ser ut til å bli:

Sandberg
Hanche-Vadim-Yaw-Moe
Lumanza-Bohinen-Skytte
Ola-Junker-Totto

regner ikke med at vi legger om til 4-4-2 etter suksessen vi har hatt med 4-3-3?

Lumanza ut, Luc inn.

Var litt vanskelig på treningen å se om Luc eller Lumanza starter (men tror Luc starter)