Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk-Godset


kkh94
 Del

Stabæks beste  

135 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

Anbefalte innlegg


Sett i ettertid burde vi bare trukket stopperne tilbake og tatt en kort corner. Det blir jo alltid blåst utover på de der. 

Men samma fa**

Så utrolig fortjent. Skapte Godset noe som helst? 

Med Lumanza og Totto i form til 90 minutter er dette laget topp 5 neste år. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


To utrolig flotte mål i dag! Syntes Ola var skarpere enn på lenge. Og så fantastisk deilig å ha Lumanza på midten igjen, selv om han fortsatt ikke er 100% i form. Jeg mener han er eliteseriens beste midtbanespiller. Og Skytte var også meget solid i dag!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Akkurat nå skrev yiddo:

Syntes Ola var skarpere enn på lenge

Helt enig. Når han får litt plass er han livsfarlig.

Tipper han ikke har fått den plassen så mye før i år fordi vi ikke har hatt den sterke midtbanen som har ramlet ned i fanget på oss i løpet av dette forventnings- og forhåpningsovergående overgangsvinduet. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har faktisk litt blandede følelser etter i dag. Usannsynlig deilig med Kassi scoring. SELVFØLGELIG. Men herregud for en unødvendig pine vi setter oss i. Første omgang er helt topp. Vi dominerer mot et meget svakt bortelag og kunne fort ledet med 2. Men hva faen er det vi driver med i andre? Det virker som vi desperat prøver å få Godset inn i kampen igjen, samtidig som de stort sett er litt får dårlige til å utnytte mulighetene og rommene vi forærer dem.

Andre omgang var et stort steg tilbake sammenlignet med hva vi viste i første og mot RBK og KBK. Vi diller med ballen, gir den fra oss, legger oss alt for lavt og spiller bort stort sett alle muligheter. Andre omgang gir meg stor grunn til bekymring. Kan vi ikke heller bare gjøre som mot KBK, fortsette å dominere kampen og fortjent skaffe oss det andre målet? Det vi driver med på offensiv corner synes jeg er veldig illustrerende: fullstendig planløst. Og jeg forstår ikke folk som skryter så innmari av Toutou og Skytte.  De kan vi sende tilbake i vinter uten at det blir noe stort tap.

Sånn, nå fikk jeg ut all frustrasjonen fra andre omgang.

 

Positive ting fra kampen i dag:

Olas offensive kraft.

Hanches voldsomme taklinger og innsats defensivt.

Bohinens første omgang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skytte blir veldig bra hvis han blir enda mere fremoverrettet i spillet sitt også bør han utvikle evnen til å raskt snu spillet. Det går for sent å få den over til motsatt kant.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


11 minutter siden skrev Hr. Smith:

Hæ? Jeg forstår ikke at man ikke klarer å se at Skytte er en sjukt bra fotballspiller. Fascinerende. Skal vi bruke Askildsen i steden, tenker du?

Sammy er gud. La oss håpe han aldri slutter å drible. Det løser alt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes Sammy dribler for mye. Det er ikke krise, men det gjør at han på ingen måte leverer på det nivået mange her hauser han opp til.

 

Jeg sier bare at han ikke er så gudebenådet som mange her inne skal ha det til. Han er en god spiller, men på ingen måte uerstattelig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Næh den dribblinga på sluttten der er jo framifrå.

Jeg er dog litt skeptisk til frekvensen og innsatsen i den defensive jobbingen - men der var han i godt, evt. dårlig, selskap i dag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Danskene er veldig gode fotballspillere. Å ikke se det er rart. Junker burde ha satt minst ett i dag. Ble litt bortdømt følte jeg. Og så er det vidunderlig å ha gode spillere å sette inn. Det som er irriterende i dag er at vi ikke klarer å drepe kampen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi var litt heldige med at Keita måtte gå av relativt tidlig. Han var fantasisk bra mot Enga.  Ellers synes jeg vi tar Godset på at vi holder et høyere teknisk nivå enn dem.  Vi greidde å låse av innspill fra kantene i stor grad i dag.  Mot RBK greidde vi ikke det i det hele tatt. Det kommer nok av at både RBK har bedre breddespill og at vi blir mer samtrent med de nye forsterkningene. Synes vi gjorde mye riktig i kveld - men vi ga bort litt mye midtbaneplass i perioder.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Midtbanen vår er jo outstanding i starten av kampen. 

Lumanza nærmer seg nivået fra forrige gang. Full kontroll på alt som beveger seg rundt midtsirkelen. Høydepunkt når han på et kontraløp på egen hånd tar ut alle pasningsalternativer til ballfører, som til slutt må stoppe opp og se seg rundt.

Skytte fungerer jo som magnet. Hver gang en medspiller fikk trøbbel, var han i nærheten og tilgjengelig for en enkel pasning som løste situasjonen. Det at han og Lumanza er så gode å å være tilgjengelige tror jeg er en stor forskjell fra tidligere. Før ble løsningen på vanskelige situasjoner å kælke langt og håpe på Boli. Nå spilles det fotball igjen.

Emil Bo føler jeg slet litt mer i dag. Startet bra, men ble litt fraværende mot slutten. Tipper han hadde gått av om det ikke var for at Lumanza og Totto mangler litt på å bli matchfit.

Totto. For en spiller! Noen av crosserne hans var jo med mer curl enn Pål Trulsen på steroider. Var lekestue foran hovis i førsteomgang, men gikk tom og ble borte i andre.

Ola. Endelig sitter den igjen. Håper skuldrene faller et par hakk. Var bare en kjemperedning fra å sette nummer to også? Men mest imponert er jeg fortsatt av arbeidskapasiteten uten ball.

Men...

Vi trenger å få gutta i form igjen. Av de fire som startet, synes jeg alle unntatt Ola så helt sluttkjørt ut etter 60 minutter. Med Kassi, Hugo, Hernandez og Braaten på benken er det ikke krise å måtte bytte ut en eller to, men vi har ikke fire bytter tilgjengelig. Håper det der kommer seg utover høsten! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bohinen fikk to assist idag. 

Ola imponerer vel mest med ball fortiden. Uten ball har han alltid vært i særklasse.

Skytte er ikke feilfri, men duverden som han har forbedret oss fra Børkeeiet og Hou Sæter. 

Ser ut som at Toutoh og Jeppe Moe har et godt samarbeid. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


La ikke merke til det fra tribunen men assisten til Bohinen på første målet er jo fantastisk bra! Vender opp på egen banehalvdel, parkerer to mann og setter fart fremover før han legger videre til Ola. Selvfølgelig nydelig satt i kassa av Ola også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Umiddelbart etter kampen tenkte jeg at dette var ufortjent, men jo mer jeg tenker over det, jo mer kommer jeg på - Godset tilbrakte nesten hele kampen rundt midtsirkelen.

En solid defensiv prestasjon, og flere knallsjanser utenom målene. Nærmest sjokkert over at Junker ikke scorer i dag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 minutter siden skrev kkh94:

Umiddelbart etter kampen tenkte jeg at dette var ufortjent, men jo mer jeg tenker over det, jo mer kommer jeg på - Godset tilbrakte nesten hele kampen rundt midtsirkelen.

En solid defensiv prestasjon, og flere knallsjanser utenom målene. Nærmest sjokkert over at Junker ikke scorer i dag.

Vi hadde nok 6-1 i målsjanser. Så hadde vært et ran om Salvesens heading ble matchavgjørende.

Sitter med en følelse av at vi burde avgjort kampen i 1.omgang. Men at vi ble litt likegyldige. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


27 minutter siden skrev kkh94:

Umiddelbart etter kampen tenkte jeg at dette var ufortjent

Det er nok i overkant negativt når vi slapp motstanderen til 0,5 målsjanse.

Du er sikkert farget av at vi i perioder ikke var på vårt beste nivå selv. Sitter igjen med følelsen av at dette var en kamp der vi kunne avgjort mye tidligere. For dette Godset-laget var utrolig svakt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


41 minutter siden skrev FranckTheBank:

Vi hadde nok 6-1 i målsjanser. Så hadde vært et ran om Salvesens heading ble matchavgjørende.

Sitter med en følelse av at vi burde avgjort kampen i 1.omgang. Men at vi ble litt likegyldige. 

FranckTheBanck ... Positivitet kler deg!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er litt overrasket over at så få har gitt Kassi toppkarakter her.  Han avgjorde det hele. Han har en evne som mange andre spillere mangler - nemlig å legge merke til hvor i målet keeper står når han skyter.  Dio var veldig god på det og før det Alanzinho.  Husker Bradley sa i et intervju at det å være oppmerksom på keepers plassering, ofte var forskjellen på en god spiss og veldig bra spiss. Tror dette til en viss grad kan læres...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


9 timer siden skrev Ace:

Det er nok i overkant negativt når vi slapp motstanderen til 0,5 målsjanse.

Du er sikkert farget av at vi i perioder ikke var på vårt beste nivå selv. Sitter igjen med følelsen av at dette var en kamp der vi kunne avgjort mye tidligere. For dette Godset-laget var utrolig svakt.

Sannsynligvis! Og jeg sliter med å skjønne hvordan dette Godset-laget skal klare seg. De kan nok plukke noen flere poeng, men så lenge dette er hvordan de klarer seg mot lag som ikke vil styre kampen, skal de få et problem i Eliteserien.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk-Godset
×
×
  • Opprett ny...