Jump to content
Sign in to follow this  
arni

Oliver Valaker Edvardsen

Recommended Posts

Innhoppet i går var såpass sterkt at denne mannen kan ikke være langt unna en startplass! Totouh ut, og Edvardsen og Brynhildsen på kantene hadde jeg likt å se. 

Vil helst beholde ham som supersub en periode til. Det er i hovedsak energinivået han lever på, og det kan han neppe holde i nitti minutter. Da er det bedre at han får bruke det mot forsvar som begynner å bli slitne.

9 minutter siden skrev kkh94:

Vil helst beholde ham som supersub en periode til. Det er i hovedsak energinivået han lever på, og det kan han neppe holde i nitti minutter. Da er det bedre at han får bruke det mot forsvar som begynner å bli slitne.

Enig, men skal ikke se bort i fra at han kan slite istykker venstre siden til motstanderen  om han starter og spiller første 65min...går ann å prøve og avgjøre kamper før nærmer seg slutten også...

Lover å feire med salto

Oliver Valaker Edvardsen kan komme til å starte sin første eliteseriekamp søndag. Scorer han, kan publikum håpe på et lite show.

Oliver Valaker Edvardsen kan komme til å starte sin første eliteseriekamp søndag. Scorer han, kan publikum håpe på et lite show.
Tor Bjørnar Holmlund

Oliver Valaker Edvardsen (20) kan starte sin første eliteseriekamp for søndag. Han lover å bruke turnbakgrunnen om han scorer. 

– Det hadde vært spennende å få starte en kamp i eliteserien. Det blir i så fall en ny opplevelse, sier Oliver Valaker Edvardsen.

På fredagens formasjonstrening var det i hvert fall mye som tydet på at 20-åringen kan komme til å starte sin aller første eliteseriekamp noensinne når Stabæk tar imot Viking på Nadderud stadion søndag.

At både Kasper Junker og Ola Brynhildsen er usikre på grunn av skader, øker i hvert fall muligheten for den tidligere Grorud-spilleren.

– Om han starter eller kommer inn som en mulig innbytter er fortsatt usikkert. Det er uansett en spennende spillertype, mener Stabæk-trener Jan Jönsson.

Edvardsen har så langt hatt to innhopp i eliteserien. Det første kom mot Molde, der han gjorde seg bemerket med å takle Moldes Kristoffer Haugen med begge føttene. Belønningen var gult kort, full fyr på banen og en alvorsprat med Jan Jönsson etterpå.

– Jeg skjønte selv at jeg gikk litt langt i den taklingen. Eller i hvert fall akkurat på streken, smiler den opprinnelige Drøbak/Frogn-gutten. 

Han kom til Stabæk fra 2. divisjonsklubben Grorud i sommer. I løpet av de seks månedene i Grorud ble det 16 kamper i 2. divisjon og ti mål. Før det har han vært i Vålerenga og Strømsgodset, dog uten å få kjenne på eliteseriefotballen.

Edvardsen har spilt 40 minutter med eliteseriefotball for Stabæk. Ikke uventet har den første scoringen uteblitt så langt. Men 20-åringen, som var aktiv turner i Oslo-klubben Njård helt frem til han var 17 år, har i så fall en plan for hvordan han skal feire den første eliteseriescoringen.

– Da blir det en salto. Jeg har gjort det før, og det er artig å lage litt show. Jeg lover at jeg skal feire på den måten, ler Valaker Edvartsen.

Bakgrunnen fra turn gjør den utfordringen lettere.

– Det å holde på med turn har vært en fin byggekloss for meg. Jeg har opparbeidet generell god styrke og vil anbefale alle å ta noen økter som turner.

Han tar fortsatt noen timer i turnhallen hvis han får muligheten til det. Men det er på fotballbanen han vil hevde seg.

– Drømmen er selvfølgelig å komme seg ut i verden og å spille fotball på en av de store arenaene. Men det er langt frem. Målet i første omgang er å bli en bedre fotballspiller her i Stabæk, og å ta nivået, sier Oliver Valaker Edvardsen.

Søndag tar Stabæk imot et av formlagene i eliteserien, Viking, hjemme på Nadderud-gresset. 

– En vanskelig oppgave. De scorer masse mål og har god selvtillit. Men klarer vi å tette igjen i forsvaret, har vi gode muligheter, mener Jan Jönsson før møtet med siddisene. 

Viking har ikke tapt en kamp siden de røk 1–2 for Bodø/Glimt på Aspmyra 11. august.

Edvardsen scoret sitt første for Stabæk: – Han tar steg hver uke

– Ja, det er en drøm som har gått i oppfyllelse, smiler Oliver Valaker Edvardsen.

Den offensive spilleren, som kom fra Grorud på sommerovergangvinduets siste dag, satte Stabæks andre scoring i kampen mot Lillestrøm. Ronald Hernández brøt en Lillestrøm-kontring etter en Stabæk-corner med ansiktet, før han spilte ballen til Andreas Hanche-Olsen. Stabæks kaptein sklitaklet den videre til Edvardsen – som var iskald alene med keeper, og satte inn 2–0 til de Blaa.

– Det var et løp gjennom fra meg, og en takling skråstrek pasning. Så setter jeg den bak keeper i nettet. Det var deilig å få den, sier Valaker Edvardsen.

– Det er din først start i eliteserien, så det er ikke så ofte du har vært i den situasjonen med det trykket?

– Nei, man merker jo man er litt nervøs før start, men når man først kommer i gang er det en vanlig fotballkamp.

Etter scoringen feiret han, som tidligere lovet, med en salto.

– Ja, det kom et lite C-moment der, gliser Edvardsen.

– Fortjent

Og den 20 år gamle angriperen høster skryt fra Stabæk-trener Jan Jönsson.

– Jeg er glad han scoret. Han fortjente det. Han har vært flink og dyktig og står på på trening. Han tar steg hver uke. Jeg fikk akkurat det jeg ønsket egentlig, sier Stabæk-treneren.

– Og det var også hyggelig at alle fikk se en flott salto, smiler Jönsson.

39 minutter siden skrev stabækLars:

Jeg tror han kan være god på spissplassen.

Helt enig! Torpeder baller i bakrom! 

Tror fort det kan bli noen assist på Lumanza i år, med sine nydelige timede pasninger i bakrom

2 timer siden skrev stabækLars:

Jeg tror han kan være god på spissplassen.

Ja, enig - så lenge han er kan angripe rettvendt. Om han må ta imot ball med ryggen mot mål er jeg ikke like sikker :)

En kuriositet er at Edvardsen spiller mot Grorud i dag 🙂

5 minutter siden skrev Celebi2:

Bedre enn Kinoshita? Jobber og sliter men får ikke til allverdens 

Han har forbedringspotensiale. Men mye bedre enn Kino. Han kan vi sende gratis til Bærum. Assist idag. 

15 minutter siden skrev Celebi2:

Bedre enn Kinoshita? Jobber og sliter men får ikke til allverdens 

Maskin! 

Oliver er den eneste bakromspissen vi har tilgjengelig i troppen ... til Maartsen er forhåpentligvis er klar mot Godset. Synes kanskje vi burde hatt en til.

Meget bra signering. Det er morro med de spennende gutta IAO hentet fra utlandet(som vi var helt avhengige av for å overleve), men det er gutter som Oliver som bygger klubb.

1 time siden skrev joakkkim:

Meget bra signering. Det er morro med de spennende gutta IAO hentet fra utlandet(som vi var helt avhengige av for å overleve), men det er gutter som Oliver som bygger klubb.

Lurer på hva f.eks Luc ville synes om han hørte det. 

Det er gøy med spillere oppvokst et steinkast fra Nadderud, men utenfor Bærums grenser ser jeg ikke hva nasjonalitet har med saken å gjøre.

7 minutter siden skrev WilliamStabæk4eva:

Lurer på hva f.eks Luc ville synes om han hørte det. 

Det er gøy med spillere oppvokst et steinkast fra Nadderud, men utenfor Bærums grenser ser jeg ikke hva nasjonalitet har med saken å gjøre.

Så ikke noe om nasjonalitet jeg, og ikke tror jeg var det det ble siktet til.