Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk-Molde


kkh94
 Del

Stabæks beste  

124 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

Anbefalte innlegg


1 minutt siden skrev Offside:

11 gule kort ga kampleder Døvle idag (7 til MFK, hvorav ett av dem blir rødt, og 4 til oss) ... sier vel mer om Døvle enn kampen for å si det sånn

Helt jævlig, ukonsekvent og unødvendige avbrudd hele tiden. Det skulle vært lagt til min 10 minutter. Og hvorfor slapp Moldes trener unna tribunen??

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 minutter siden skrev Offside:

11 gule kort ga kampleder Døvle idag (7 til MFK, hvorav ett av dem blir rødt, og 4 til oss) ... sier vel mer om Døvle enn kampen for å si det sånn

Riktig antall gule, men det var 6 til Molde og 5 til oss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 minutt siden skrev jensemann:

Junker fikk vel heller ikke kort for å lage frispark? Synes dommeren dro det opp rett etter den annullerte scoringen?

Nja...tror han fikk det når vi feilaktig ikke fikk corner helt til slutt, han fortalte linjemann at han måtte følge med.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 minutter siden skrev jensemann:

Junker fikk vel heller ikke kort for å lage frispark? Synes dommeren dro det opp rett etter den annullerte scoringen?

Han løp rett bort til linjemannen og klaget/ protesterte/ snakket på seg det kortet så det ut som.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Svein Erik Edvardsen har sagt sin mening, for de som bryr seg om hva han mener:

Stabæk - Molde: 1) Moldes første mål skulle vært annulert. Skulle vært frispark til Stabæk før scoringen. 2) To korrekte gule til Ohi og dermed korrekt rødt. 3) Taklingen mot Haugen er selvsagt soleklart rødt kort. Nok en takling som utsatte spiller for fare.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 minutt siden skrev geirti:

Det er vel stort sett bare positivt å ta med seg fra kampen i dag. Hanche er tilbake på midtstopperplass og rydder godt opp. Brynhildsen er helt fantastisk på topp - jobber, scorer, skaper, løper, dekker opp og takler hjemover. MEN, Bohinen var på et enda høyere nivå i dag. Fortsetter han slik kan savnet av Lumanza (hvis det stemmer at han er ute en måned eller mer) bli minimalt. Emil, jeg håper du har et laaang kontrakt med oss, for du skal vokse deg skikkelig gigantisk her før du går videre til større klubber. Utenfor Skandinavia.

Men størst av alt i dag: vi er best i første omgang. Ikke overlegent, men vi gjør Molde dårligere enn de klarer å gjøre oss. Og i andre omgang, når serielederen har fått hårføneren i pausa og skal ut og sette skapet på plass, så blir de rundtspilt. Helt fram til de ut av ingenting, og på noe som alle er enige om skulle være avblåst for dytting med strake armer, setter ledermålet. Da faller vi litt sammen, og etter 2-0 tenker vel alle at toget er gått. MEN da viser gutt en enorm moral, kommer seg inn i kampen, og avslutter med en femten minutters dominans som jeg ike vet om Molde har opplevd i Eliteserien i hele år. Fy faen så stolt jeg er av ett lag som hever seg til slike høyder etter å ha hatt så mye marginer mot seg tidligere i kampen. Molde har intet mindre enn griseflaks som slipper unna med kun en baklengs. Vi har to frispark i tverra, en avslutning i stolpen, og mere til. Nå er vi faktisk blitt drit gode!

 

 

 

Til slutt: på det annulerte 2-2 målet til Brynhildsen; får han ikke der ballen fra en Moldespiller? I så fall skal jo målet være godkjent. Jeg synes det ser slik ut, men er ikke helt sikker. Kun akademiske interesse, selvfølgelig, men det sier vel noe om at det faktisk var vi som ble bortdømt i dag.

Kunne ikke vært mer enig. Glimrende oppsummering!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


5 minutter siden skrev geirti:

Det er vel stort sett bare positivt å ta med seg fra kampen i dag. Hanche er tilbake på midtstopperplass og rydder godt opp. Brynhildsen er helt fantastisk på topp - jobber, scorer, skaper, løper, dekker opp og takler hjemover. MEN, Bohinen var på et enda høyere nivå i dag. Fortsetter han slik kan savnet av Lumanza (hvis det stemmer at han er ute en måned eller mer) bli minimalt. Emil, jeg håper du har et laaang kontrakt med oss, for du skal vokse deg skikkelig gigantisk her før du går videre til større klubber. Utenfor Skandinavia.

Men størst av alt i dag: Spill og moral. Vi er best i første omgang. Ikke overlegent, men vi gjør Molde dårligere enn de klarer å gjøre oss. Og i andre omgang, når serielederen har fått hårføneren i pausa og skal ut og sette skapet på plass, så blir de rundtspilt. Helt fram til de ut av ingenting, og på noe som alle er enige om skulle være avblåst for dytting med strake armer, setter ledermålet. Da faller vi litt sammen, og etter 2-0 tenker vel alle at toget er gått. MEN da viser gutt en enorm moral, kommer seg inn i kampen, og avslutter med en femten minutters dominans som jeg ikke vet om Molde har opplevd i Eliteserien i hele år. Fy faen så stolt jeg er av ett lag som hever seg til slike høyder etter å ha hatt så mye marginer mot seg tidligere i kampen. Molde har intet mindre enn griseflaks som slipper unna med kun en baklengs. Vi har to frispark i tverra, en avslutning i stolpen, og mere til. Nå er vi faktisk blitt drit gode!

 

 

 

Til slutt: på det annulerte 2-2 målet til Brynhildsen; får han ikke der ballen fra en Moldespiller? I så fall skal jo målet være godkjent. Jeg synes det ser slik ut, men er ikke helt sikker. Kun akademiske interesse, selvfølgelig, men det sier vel noe om at det faktisk var vi som ble bortdømt i dag.

Fra en Molde-spilleren var min første reaksjon. kan noen i VAR gjøre en sjekk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tenkte også det ref offsiden, men er usikker: selv om ballen kom fra en Molde-spiller så er vel det en Molde-spiller som forsøker å blokkere et skudd på vei mot mål, og da virker det rart om man hadde opphevet offsiden. Ball på vei mot mål, spretter via en Molde-spiller til Ola. Det er vel fortsatt offside(?) Vettafa’n...

Uansett veldig bra kamp av gutta, hadde fortjent minst ett poeng (eller seier som det fort hadde blitt om Emils frispark hadde gått inn på 9-0).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Å gi Molde den motstanden her i dag med, med Rusike, Demidov og Skytte ute med skader. Det gir meg virkelig troen på en meget lys, spennende og morsom framtid. Ser man på alderen til de forskjellige spillerene på hvert lag, erfaringen og stallen til eliteserie lederen så er konklusjonen min at Stabæk har noe meget meget godt på gang nå etter sommer vinduet, blitt en mye mye bredere og bedre stall og savnet som jeg fryktet etter Boli salget, kom aldri.  Håper JJ blir lenge og at det vi ser nå er konturene av en stall for fremtiden, hvor man ikke MÅ selge alltid. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Spillet begynner å bli meget bedre og 4-5-1 passer stallen bedre enn tvangstrøya til Berg. Det føles litt uforløst fortsatt, men nærmer seg. Litt mindre tunnelsyn foran mål og overblikk så blir det bra En rekke situasjoner hvor det burde vært spilt ball fremfor å skyte i dag også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


7 minutter siden skrev blaamann:

Det kan tilgis i kampens hete, spør du meg.

Ja, det der er ikke mer enn vi tåler. Helt greit at spillere feirer scoringer, også mot tidligere lag. Og reaksjonen på vei ut var helt uskyldig og et svar til de som pep/slang dritt. Litt temperatur vil vi vel ha?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ohi spiller for en konkurrent (alle Tippeligalag er konkurrenter siden vi prøver å slå hverandre minst to ganger hvert år). Da kan ikke vi forvente at han skal oppføre seg som om han elsker Stabæk, og vi trenger på ingen måte oppføre oss som om vi er glade i Ohi. Det digga meg at han ble utvist, mest fordi det hjalp oss i denne kampen. Skulle bare ønske det hadde skjedd 10 minutter før.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk-Molde
×
×
  • Opprett ny...