Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk-Viking


kkh94
 Del

Stabæks beste  

113 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

Anbefalte innlegg


17 minutter siden skrev kkh94:

Dette er jo nettopp fasiten. Siste 15 er svake, men første 75 leverer vi godt defensivt.

Når var sist vi spilte 0-0 to kamper på rad, tro? Må være ganske uvanlig i Stabæk-sammenheng.

For å svare på mitt eget spørsmål: vi skal visst tilbake til 2003. 0-0 hjemme mot Bodø/Glimt og borte mot Molde 4. og 11. mai.

6 minutter siden skrev jensemann:

Synes for øvrig vi er veldig gode ut fra start i begge omganger, og det er bra! Men så går liksom lufta ut etter hvert, og vi er til slutt heldige som karrer med oss poeng.

Jeg synes ikke vi er heldige. Viking har mye ball, men skaper ikke stort i periodene der de dominerer. Flesteparten av sjansene deres kommer fra periodene der kampen var mer åpen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tatt frafall og motstander i betraktning er dette klart godkjent. Synes det er rart å poengtere Vetlesen spesifikt som svak, og Kassi var virkelig ikke noen åpenbaring da han kom på. Synes det var greit coachet. Derimot bør dommeren bli irettesatt på bakrommet, for dette er for dårlig. Rett og slett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


7 minutter siden skrev d*u*b:

Tatt frafall og motstander i betraktning er dette klart godkjent. Synes det er rart å poengtere Vetlesen spesifikt som svak, og Kassi var virkelig ikke noen åpenbaring da han kom på. Synes det var greit coachet. Derimot bør dommeren bli irettesatt på bakrommet, for dette er for dårlig. Rett og slett.

Askildsen meget bra i dag og

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bjarne Berntsen er ute i Aftenbladet og griner over oppførselen til Stabæk Support.

Uten at jeg hørte hva som ble ropt, siden jeg ikke var på feltet i dag, så vil jeg gjette på at dette er nok et tilfelle av "trener hører for en gangs skyld hva supporterne roper". Er ikke første gang...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


12 minutter siden skrev kkh94:

Bjarne Berntsen er ute i Aftenbladet og griner over oppførselen til Stabæk Support.

Uten at jeg hørte hva som ble ropt, siden jeg ikke var på feltet i dag, så vil jeg gjette på at dette er nok et tilfelle av "trener hører for en gangs skyld hva supporterne roper". Er ikke første gang...

Berntsen tok kontakt med Stabæksledelse og ga beskejd om at han aldri hadde vært borti et mer usymptatisk publikum. Stakkars.

Endret av smart
retting
Lenke til innlegg
Del på andre sider


For en løk. Han står jo og viser diverse tegn mot supporterne flere ganger ila. matchen, omtrent som Fagermo i tidligere sesonger, når spillerne hans spiller stygt og folk på tribunen reagerer.

Det går jo stort sett veldig greit på Nadderud med de aller fleste lag og trenere, selv om man er tett på hverandre, og enkelte matcher ender med litt vel mye fortjent/ufortjent trenerfokus. Janne og en del andre på Stabæk- benken fyrte seg også opp ila. matchen, og Berntsen fyrte av noen meldinger mot dem også. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


31 minutter siden skrev mbh:

Skytte er en spiller jeg kommer til å være mye opptatt av fremover, merker jeg. 

Midtbanemotor eller navbrems?

Motor! Etter min mening banens beste i første omgang, en del svakere i andre.

Mer bekymret for Emil. Han mangler blikket framover, er ellers meget god i forhold til alder.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 minutt siden skrev Bjornh:

Mer bekymret for Emil.

Emil er vel den, eller i verste fall en av de, som har prestert best for oss i år. Ser ingen grunn til å være bekymret for han selv om han ikke hadde sin beste prestasjon i dag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


9 minutter siden skrev Bjornh:

Motor! Etter min mening banens beste i første omgang, en del svakere i andre.

Mer bekymret for Emil. Han mangler blikket framover, er ellers meget god i forhold til alder.

Han (Skytte) er en god årsak for hvorfor vi ikke scorer flere mål. I tillegg jogger han provoserende uinteressert rundt når han akkurat har rotet bort ballen. Jeg er mer opptatt av hvor dårlig han kan være, enn hvor god han kan være.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes vi gjør en god første omgang og første halvdel av annen. Holder meget godt defensivt mot et av forslagene i ES. Får ikke til mye offensivt vi heller. Siste 20 er det Viking-dominans, virker som om vi går litt tomme.

Dommeren er en annen historie, han var helt krise og bør flyttes til lavere divisjoner. Skal ikke være å mulig å overse fellingen av Braaten som er et klart rødt kort  

Herlig å lese at Berntsen synes vi er usympatiske, det er akkurat slik det skal være?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Akkurat nå skrev Drosselmeyer:

Herlig å lese at Berntsen synes vi er usympatiske, det er akkurat slik det skal være

Det er vel egentlig et kompliment - viser at det funker. Hvis han er så opptatt av å være sympatisk kan han jo starte med den oppsamlingsplassen for fotballens søppel som hans egen spillestall er. Filming og grisespill er vel heller ikke sympatisk, Bjarne?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


43 minutter siden skrev smart:

Berntsen tok kontakt med Stabæksledelse og ga beskejd om at han aldri hadde vært borti et mer usymptatisk publikum. Stakkars.

Sier trener for laget der hjemmefansen kaster baller ut på banen i sluttminuttene mot Brann for dra i land en seier...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


12 minutter siden skrev Håvard:

Sier trener for laget der hjemmefansen kaster baller ut på banen i sluttminuttene mot Brann for dra i land en seier...

Og som har en spiller jubler når han klarer å filme, slik at Børkeeiet blir utvist. Det er bare søppel som ikke hører hjemme på en fotballbane. Ta tak i det du Bjarne. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 minutter siden skrev Drosselmeyer:

Og som har en spiller jubler når han klarer å filme

Kan legge til at Bjarne synes denne spilleren er så sympatisk at han like godt har gjort han til kaptein. Så da vet vi vel hva slags spiller godeste Bjarne synes er et godt forbilde.

Vi ønsker å være alt Viking ikke er. Å bli kalt for usympatisk av en sånn person gir en virkelig god følelse.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


31 minutter siden skrev mbh:

Han (Skytte) er en god årsak for hvorfor vi ikke scorer flere mål. I tillegg jogger han provoserende uinteressert rundt når han akkurat har rotet bort ballen. Jeg er mer opptatt av hvor dårlig han kan være, enn hvor god han kan være.

Skjønner ikke helt hvorfor du mener det. Veldig mange gode stikkere framover i først omgang, relativt sjeldent at han mistet ball og jobbet i tillegg ofte for å være spillbar. Noen ganger fordel at han holder litt på ball for å binde opp 2-3 motspillere, selv om han i 2. omgang noen ganger holdt for lenge på det. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Spesielt hjemmelagets supportere fyrte seg kraftig opp etter at Zlatko Tripic gikk i bakken i en duell tidlig i kampen.

Tripic fikk en arm i bakhodet og ble liggende nede. Det fikk det til å koke over i iskaldt høstvær for hjemmefansen.

«J**** møkkalag», «svin» og langt verre beskrivelser haglet ned mot benkene som bare er noen meter unna plasseringen til de mest ihuga Stabæk-supporterne.

Og hver gang Bjarne Berntsen ropte ut sine beskjeder til sine spillere, fikk han beskjed om å «holde kjeft» og sette seg ned.

Berntsen prøvde å holde roen, han tittet opp mot supporterne og ristet på hodet. Det var ild på bålet, og meldingene fortsatte. Til slutt fikk Berntsen nok og snudde seg mot dem og pekte på hodet sitt og viftet med armen.

– De var utrolig usympatiske gjennom hele kampen. Jeg sa det til ledelsen i Stabæk også. Jeg har aldri hørt et mer usympatisk publikum. Og jeg har vært på en del fotballarenaer, sier Berntsen til Aftenbladet etter kampslutt i Bærum.

Spesielt han og Zlatko Tripic var skyteskiver for de verbale langskuddene. På ett tidspunkt sang hele hovedtribunen på Nadderud av full hals «j**** møkkalag».

Lenke til innlegg
Del på andre sider


13 minutter siden skrev Håvard:

 

 På ett tidspunkt sang hele hovedtribunen på Nadderud av full hals «j**** møkkalag».

?Nei nå går det for langt!

Han har jo blitt en gammal krok, så om dette er det mest forferdelige han har vært borti så mistenker jeg en ørliten antydning til demens her

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 timer siden skrev Offside:

Noen som vet hvorfor Kassi ikke startet idag?

Kommenatoren til Eurosport sa vel at Kassi sliter med småskader, og at han derfor matches forsiktig!

 

En ting som er verd å merke seg idag, Ronald Hernandez! Han spilte tøft mot Tripic tidlig i kampen, og tok han helt ut av rytmen! En spiller som er en av de skapende kreftene i Viking laget, det er en utrolig viktig og bra prestasjon!

 

Mot AAfk i cupen styrte han alt som foregikk i angrep, frem til Ståle Sæthre(tidligere Stb)  ble flyttet ut på høyre back! Imponerende av Ronald 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


8 timer siden skrev Håvard:

 

Spesielt hjemmelagets supportere fyrte seg kraftig opp etter at Zlatko Tripic gikk i bakken i en duell tidlig i kampen.

Tripic fikk en arm i bakhodet og ble liggende nede. Det fikk det til å koke over i iskaldt høstvær for hjemmefansen.

«J**** møkkalag», «svin» og langt verre beskrivelser haglet ned mot benkene som bare er noen meter unna plasseringen til de mest ihuga Stabæk-supporterne.

Og hver gang Bjarne Berntsen ropte ut sine beskjeder til sine spillere, fikk han beskjed om å «holde kjeft» og sette seg ned.

Berntsen prøvde å holde roen, han tittet opp mot supporterne og ristet på hodet. Det var ild på bålet, og meldingene fortsatte. Til slutt fikk Berntsen nok og snudde seg mot dem og pekte på hodet sitt og viftet med armen.

– De var utrolig usympatiske gjennom hele kampen. Jeg sa det til ledelsen i Stabæk også. Jeg har aldri hørt et mer usympatisk publikum. Og jeg har vært på en del fotballarenaer, sier Berntsen til Aftenbladet etter kampslutt i Bærum.

Spesielt han og Zlatko Tripic var skyteskiver for de verbale langskuddene. På ett tidspunkt sang hele hovedtribunen på Nadderud av full hals «j**** møkkalag».

Det ble bare sunget «møkkalag», ikke jævla. Selv om det hadde vært bedre 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Berntsen er en like stor idiot som gårsdagens dommer, Tripic og Høiland. La oss håpe vi er ferdige med ikke bare de fra Viking, men også dommeren, for i år.

 

Men om laget vårt: Vi var gode i å ta ut Viking (eller så var de bare slappe store deler av kampen - ofte vanskelig å se forskjell), men forferdelig dårlige til å ta vare på egne muligheter. Blant annet Emil og Skytte hadde mange ganger muligheter til hurtige pasninger framover når Viking var i ubalanse, men valgt ikke å bruke dem, eller spilte bort ballen. Når vi nærmet oss deres sekstenmeter så ballet det stort sett på seg. Vi kom til ekstremt å avslutninger. Toutouhs skudd fra fem meter i starten av kampen var kanskje vår største sjanse?

Vi manglet selvfølgelig noen spillere offensivt - Junker, Brynhildsen og Lumanza - og mye av skylden kan selvfølgelig legges på dette. Men man spiller ikke med handicap i fotball, poengene som deles ut tar ikke hensyn til hvor mange spillere man manglet. Vi var ikke gode nok i dag - det må vi innrømme - selv om "formlaget Viking" ikke akkurat imponerte meg heller.

Positivt: vi slipper til lite.

Negativt: vi skaper lite.

Klassisk 0-0 kamp. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk-Viking
×
×
  • Opprett ny...