Gå til innhold

ingo
 Del

Anbefalte innlegg


Miljøspørsmålet er én ting. Hvis stabæksupportere er som gjennomsnittet av nordmenn er det også mange av oss som ikke tror det er noe problem i det hele tatt, og hvis det er det er det pga årsaker mennesker ikke kontrollerer. Å diskutere DEN saken vil bare føre til splid. Det er nok av VG-saker man kan diskutere det under. 

Drit i om grønn arm i 2020 har noe å si for miljøet. I denne sammenheng mener jeg det handler 100% om jubileumet og å hylle oss selv og vår historie. I den historien synes jeg en grønn arm i 2020 passer godt inn. Så kan den fjernes igjen i 2021 og ligge i minnet frem til neste anledning. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


40 minutter siden skrev odd:

Miljøspørsmålet er én ting. Hvis stabæksupportere er som gjennomsnittet av nordmenn er det også mange av oss som ikke tror det er noe problem i det hele tatt, og hvis det er det er det pga årsaker mennesker ikke kontrollerer. Å diskutere DEN saken vil bare føre til splid. Det er nok av VG-saker man kan diskutere det under. 

Enig i innlegget ditt. Vil bare påpeke at antallet nordmenn som ikke tror klimaendringene er menneskeskapt stuper. Norge er stadig vekk i verdenstoppen, men det er nå kun 10% som er klimaskeptikere.

Jeg har selv vært der – vært en klimaskeptiker, eller klimafornekter om du vil. I 2020 synes jeg man med god samvittighet kan drite i de få menneskene som ikke klarer å åpne øynene sine. Bare vent, de kommer etter.

Få ting er mer passende enn en grønn arm i 2020. Jeg kan være enig i at det historiske elementet er det viktigste. Men det kommer definitivt til å oppleves som en politisk statement – igjen – og det synes jeg vi skal være utrolig stolte av!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En grønn arm redder selvfølgelig ikke verden. Det gjør heller ikke en regnbuefarget drakt. Begge sier uansett noe om hvilke verdier man ønsker å representere. Alternativet er kanskje å gå over til grå drakter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Den grønne arme kvalifiserer å være med i et jubileumsår av nostalgigrunner alene. Det skader heller ikke å være på lag med fremtiden. Hvis vi ser litt kynisk på det, så bør et så enkelt og logisk nobrainergrep som å gjeninnføre den grønne armen i jubileumsåret, kunne åpne for friske sponsorkroner fra f.eks. Equinor, eller lignende selskap, som gjerne er ute med penselen for å grønnmale for å frem at de faktisk er en del av løsningen, ikke problemet, de sitter sogar på en del av svaret på det grønne skiftet. I 2021 kan vi gå tilbake til de vakre blåblå armene, alternativt kjøre en regnbuefarget armvariant.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev Jan Fredrik:

Enig i innlegget ditt. Vil bare påpeke at antallet nordmenn som ikke tror klimaendringene er menneskeskapt stuper. Norge er stadig vekk i verdenstoppen, men det er nå kun 10% som er klimaskeptikere.

Jeg har selv vært der – vært en klimaskeptiker, eller klimafornekter om du vil. I 2020 synes jeg man med god samvittighet kan drite i de få menneskene som ikke klarer å åpne øynene sine. Bare vent, de kommer etter.

Få ting er mer passende enn en grønn arm i 2020. Jeg kan være enig i at det historiske elementet er det viktigste. Men det kommer definitivt til å oppleves som en politisk statement – igjen – og det synes jeg vi skal være utrolig stolte av

Politikk skal vi holde oss unna. Både på forumet og som klubb. Politikk diskuterer man kun dersom man ønsker seg uvenner. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


6 timer siden skrev hoffisking:

Grønn arm VAR bra, nå får vi finne på noe annet som er forut for sin tid. Resirkulere gamle saker begeistrer ingen. Husker du  "Annerledeslaget som begeistrer - alltid, uansett".

'Vår tids viktigste', da skulle det vel vært på sin plass med helt grønn drakt? Eller kanskje vi skal begynne med klimastreik klokken 1800 søndager i sommerhalvåret. 

Jeg lover deg, SINGLET kommer til å eie om ti år

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror vi kan tiltrekke oss en del nye sponsorer ved å kjøre en tydelig grønn profil og da hadde et comeback av den grønne armen vært på sin plass.

Hadde for eksempel vært fantastisk om den nye stadion vi skal bygge blir den mest klimavennlige i Norden.

Jeg lobber for å få firma jeg jobber i til å sponse og å vise at Stabæk er på lag med miljøet vil absolutt hjelpe med å få de på gli. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jubileum er vel egentlig farlige greier. Bare spør Stabæk, VIF og LSK hvordan det gikk under deres siste jubileumsår.

Det blir forhåpentligvis annerledes for oss denne gangen, nå som vi har en kommende emisjon hvor en milliardær, etter sigende, kommer inn på eiersiden. Det kan bli legendarisk med en ny, rik onkel (gjerne nyrik) under oppkjøringen til ny stadion igjen. Kjell Ulrichsen utviklet seg jo til et uhyre etterhvert, men det var artig så lenge det varte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev mbh:

Det blir forhåpentligvis annerledes for oss denne gangen, nå som vi har en kommende emisjon hvor en milliardær, etter sigende, kommer inn på eiersiden. Det kan bli legendarisk med en ny, rik onkel (gjerne nyrik) under oppkjøringen til ny stadion igjen. Kjell Ulrichsen utviklet seg jo til et uhyre etterhvert, men det var artig så lenge det varte.

Dette visste jeg ikke, men potensielt bra hvis sant. Hvor sikkert er det?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


49 minutter siden skrev WilliamStabæk4eva:

Dette visste jeg ikke, men potensielt bra hvis sant. Hvor sikkert er det?

Jeg aner ikke hvor sikkert det er, men det var det som ble sagt på møtet på Blaa i februar. Det er interesse rundt å investere på grunn av verdiene som ligger i akademiet, og nå har vi jo også hatt mange gode salg dette året. Interessen burde dermed ikke ha blitt mindre. Emisjonen blir nok overtegnet når den en gang er klar. Kjøp og løp!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


På 11.10.2019 den 21.42 skrev geirti:

 

Min feil. Det viktigste man kan gjøre for den grønne sak er selvfølgelig å preike om den.

Jeg vil tro det fortsatt er marginalt bedre enn å preike ned eller ikke preike om.

Hvis du og hoffisking vil være forut for deres tid så kan dere kanskje kjøre gjennomsiktig personvernåpenhetsdrakt? Eldrebølgen virker dere allerede å være godt igang med å markere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


9 timer siden skrev Posse:

Jeg vil tro det fortsatt er marginalt bedre enn å preike ned eller ikke preike om.

Hvis du og hoffisking vil være forut for deres tid så kan dere kanskje kjøre gjennomsiktig personvernåpenhetsdrakt? Eldrebølgen virker dere allerede å være godt igang med å markere.

Ta en kikk på innlegget under ditt, der har vi noe å lære alle sammen. Enten man er enig i budskapet eller ikke.

Uforskammethet gagner ingen, aller minst deg selv. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

9 timer siden skrev elaang:

Har vi byttet drakt så godt som årlig i det siste? Hvis så antar jeg at det er ganske så garantert med en ny drakt til jubileumsåret?
#julegave #måtroligventepågaven

Blir det gjensyn med bortedraktene fra 2008??

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Jubileumsåret 2020!
×
×
  • Opprett ny...