Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk-Odd


kkh94
 Del

Stabæks beste  

84 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

Anbefalte innlegg


3 minutter siden skrev Håvard:

Kampen skriker vel etter en Braathen i beast-mode for å klare å ekspedere ballen i mål

Jepp!! Og for å holde på ballen der oppe.. Ut med Junker. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


33 minutter siden skrev Guttarepperstb:

Et poeng mot Odd, er alt i alt helt ålreit. Det som er veldig positivt er at vi har blitt bunnsolide defensivt og har ikke sluppet inn mål på 4 kamper

Det som er mer bekymringsverdig er at vi kun har scoret to mål på de fire kampene.

Men det er veldig deilig å kunne ha hvilepuls gjennom hele kampen, absolutt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Merkelig at vi ikke gjør noen bytter tidligere. Braaten skulle kommet inn for Junker til pause, og Oliver, Hugo eller Lumanza skulle fått minimum 20 min. Burde være basic coaching å bruke alle byttene. 
 

Uavgjort er fint det for all del, med Odd parkerte bussen i 45 min og var happy med uavgjort og det burde vi prøvd å utnytte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har gått fra å være et lag uten spill med en superspiss til å være et lag med et godt grunnspill uten noen kliniske eller målfarlige spillere.

beholde stammen til neste år og inn med en rask og effektiv ving og en målscorer med muskler på topp så begynner det å lukte et godt og riktig sammensatt lag!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Et lite høydepunkt i en ellers litt tørr kamp var da Braaten ble byttet inn. Sto i boblejakke og lue og hutra helt til Junker var to meter fra innbytterbenken, så vrengte han av seg og løp glisende ut på banen:)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har sett kampen på nytt og ble vel mer overrasket over Odd enn over Stabæk. Odd kom tydeligvis til Nadderud for å få med seg ett poeng hjem til Skien. Dette tyder vel på en slags respekt for oss, men også at de ikke later til å være veldig opptatt av hvor de havner der oppe på tabellen. At Skienslaget kom til Nadderud og skulle ligge lavt, gjorde forsvarsarbeidet enklere, men samtidig gjorde det at de var vanskeligere å spille ut.  Vi var klart nærmest seier, og resultatet er helt greitt.  Det som likevel slår meg når jeg analyserer dette er av vi spiller fryktelig forutsigbart. En kan nesten se 2-3 trekk framover og det går ofte langsomt. Savner råskap og og ikke minst kjappe stikkere som kunne åpne Odds forsvar.  Vet ikke hvorfor ikke Lumanza fikk spille, men han har tidvis evnen til å spille de overraskende ballene som skal til for å åpne forsvaret hos motstanderlaget. De fire siste kampene spiller vi mot lag som i varierende grad må ha trepoengere og jeg tror vi kommer ut i noen skikkelige basketak - men motstanderlagene må fram på banen - noe som burde skape åpninger, skåringer og seire. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Veldig merkelige kampplaner. Vi, som egentlig trenger en U eller to for å redde plassen angriper. Odd, som trenger 3-poengere for å sikre medalje og europacup spiller på det trygge. Det kan selvfølgelig hende at Odds Plan A er å vinne cupen, og at de derfor bevisst roet ned tempoet i går for å spare krefter til semifinalen, men likevel.

Så er jeg veldig enig i dette med bakrom. 

Jeg liker å bruke 08-laget som eksempel på variasjon. Vi hadde Daniel som lå på linja og kunne starte plutselig. Johan som kom på løp fra dypet. Veigar som lå i mellomrom og kunne skyte/drible/stikke gjennom om han fikk ballen. Alan som lå på kant, men som var livsfarlig om han fikk ballen og kom opp i fart. Som forsvar ble det rett og slett for mange forskjellige ting å ta hensyn til.

Gårsdagens lag kan fungere godt, men vi trenger tre ting:

Junker må opp og snuse på offsiden og være spillbar i bakrom. Her var Boli bedre. Kanskje er det typisk for spisser med dårlig selvtillit at de trekker for langt ned.

Ola må begynne å få resultater av det han gjør. Mye bra initiativer, og sikkert plagsom for forsvaret å måtte ta hensyn til. Men i går lyktes veldig lite, og da mister vi den dimensjonen.

En av de sentrale må ta løpene. Ikke bare for å komme gjennom, men også for å skape uro i forsvaret. Jeg har tenkt at Bohinen kunne tatt en sånn rolle, men i går lå han dypt som playmaker. Skytte virket å være mest offensiv av de tre, men han ble ganske stasjonær. Kassi kunne også tatt den rollen, men blir liggende såpass bredt at det ikke blir like farlig.  

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ola kommer. Men vi trenger som du skriver, Odd, flere samtidige trusler som kan gi ham litt mer plass. Vi har litt å gå på når det kommer til samarbeidet mellom back og kant på begge sider. Jeppe ble satt litt tilbake av at Moussa konsekvent overså alle overlapp. Nå bidrar han mer og mer, men blir brukt mye som et anker ute på backen. Det er deilig å se ham finta av en mann og skaffe seg plass og fremdrift, men det hindrer ham litt i å komme seg fremover. På høyre er Ronald bevegelig og flink til å finne rom, men innleggene er så lite farlige at det ikke utgjør en veldig stor trussel å slippe ham litt. Det gjør at motstanderne som regel alltid kan ha en i støtte når Ola utfordrer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det vi også ser når vi triller ball i bakre ledd mot et lavtliggende odds, så ligger alle de 5/6 spillerne som er foran ballen mer eller mindre på linje.

Ja vi må true bakrom, men når odds ligger så lavt som de gjør så er det ikke så alt for mye rom å gå i. Noen må møte også, alt for lett å ligge og forsvare offsidelinjen hvis man kun er redd for bakromstrusselen.  Plassbytter, generell bevegelse. Alt for fremprovosere "tellefeil" i bakre ledd hos odds.

Tynt fremover, solid bakover. Grei nok match. Rashani irriterer meg mer og mer.. Savner Jokke Persson.

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tenker vi skal la JJ bestemme laguttaket og hvem som bør få spilletid, tenker han vet og kan mer enn de fleste her inne. Ser Askildsen som har fått tid. Meget godt fornøyd med IA sin jobb og JJ, sammen har dem rettet opp en synkende skute, fortsettelsen blir spennende og artig, gledet meg til å se 2020 sesongen.

Jeg holder fortsatt på at vi havner på øverste halvdel, 8 plass.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk-Odd
×
×
  • Opprett ny...