Jump to content
Sign in to follow this  
gwestlund

1. divisjon 2020 - hvordan skal det gå?

Recommended Posts

Da har gjennomgangen av alle klubber kommet. Da kan jeg kanskje komme med noe i morgen. Så spørs det hvordan dagens situasjon innvirker. Er vel alltids de som isolerer seg på sofaen og spiser kun take away og snop. Tror våre spillere har mer disiplin enn som så.

Sånn da skal jeg prøve å komme med noe. Dagens situasjon gjør det som sagt ikke lettere. I tillegg er det ikke mye info som kommer fra en del av klubbene, og treningskampene sier nødvendigvis ikke mye spesielt når man ikke har lagoppstillinger.

Tar det fra bunn til topp (merk at tipsene mine er for grunnserien, så dømmer ingen til nedrykk):

10. ÅSANE. Berget seg i fjor med fem seire på de siste seks kampene. Imponerende. Treningskampene har gitt tap mot lag fra 2. divisjon, men igjen hva stilte de med. Keeper Villa, som betegnes som en nøkkelspiller husker jeg nest fra en kamp mot oss i Nordlandshallen hvor hun ble vraket til fordel for en som kom til kampen på krykker. Har nok fått mer rutine siden den gang.

Til tross for avslutningen sist sesong. Det var det svakeste laget av de som berget plassen, og ikke betydelig styrket slik jeg ser det.

9. HØNEFOSS. Kanskje litt sjokkerende for mange, men mener Hønefoss overpresterte i fjor. Tror laget får det tøft i år. De få treningskampene laget har hatt har gi ut elendige resultater. Det beste var etmålstapet mot et reservespekket Stabæk-lag. Så selv om man har beholdt spillerne mener jeg det ikke vil holde. Igjen nestsisteplass i grunnspillet er ikke nedrykk.

Fortsetter muligens med å sjokkere igjen i morgen.

8. FART. Rykket ned sammen med oss, men har mistet mange fra startoppstillingen. Blakstad er der fortsatt, men mest lokale spillere som skal erstatte de som forsvant. Hatt noen forferdelige resultater i vinter med unntak av en seier mot Kolbotn. Mistenker dog at det var Kolbotn 2. Ser ikke bort fra at de kan følge i Grands fotspor. At de skal være en opprykkskandidat, som flere av våre spillere ser ut til å tro, ser jeg som urealistisk. Men igjen dette er 1. divisjon.

7. AMAZON GRIMSTAD. Inne i den delen på tabellen hvor jeg kunne kastet mynt, kron, terning el. Har en storseier mot et spansk lag, men banket av Vålerenga 2 samt tap mot Viking. Hang med i teten lenge i fjor,  men tapte seks av de siste syv kampene. Ellers lite info, men har mange utenlandske spillere til 1. divisjonsklubb å være. Med tanke på fjorårets avslutning setter jeg plass syv, men kunne like godt vært fire, fem eller seks.

6. MEDKILA. Hadde en flott avslutning på sesongen i fjor med 13 poeng på de siste fem kampene. Lite treningskamper, og troppen ser vel noe ut som i fjor. Usikker på om laget er solid nok til å kjempe i tetkampen, men utelukker det ikke. Igjen, er vi nå i en pulje hvor jeg finner det vanskelig å skille fra fire til syv.