Jump to content
Sign in to follow this  
kkh94

Kamptråd: Tromsø-Stabæk

Stabæks beste  

84 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Er vel ingen fare for fullt hus uansett her? Kunne jo vurdert å "kjøpe opp" alt av gratisbiletter for å sikre TIL laber støtte..

Er man villig til et poengtap her for å få LSK ned? Et ok 1-1 resultat for oss, samtidig som Særp slår LSK og Mjøndalen slår VIF. 

3 minutter siden skrev nichb:

Få Tromsø ned! ligger alt for langt unna..

Njaaa, gjør meg egentlig ingenting å ha et par lag fra hver landsdel. Får man Lillestrøm ned og RBK utenfor Europa, så er det egentlig bare Stabækmedalje og en Moldekonkurs som kunne gjort sesongen bedre. 

6 minutter siden skrev elaang:

Er man villig til et poengtap her for å få LSK ned? Et ok 1-1 resultat for oss, samtidig som Særp slår LSK og Mjøndalen slår VIF. 

Ja, dette er faktisk ikke helt urealistisk. Hadde vært dritdigg!!

Jønsson er vel ikke kjent for å stille med B-lag i de siste kampene. Jeg minnes en og annen storseier mot slutten av sesongen i den forrige perioden hans. Tipper 0-8 i denne kampen.

Kan jo også minne om at vi har en forferdelig statistikk i siste serierunde i Nord-Norge. 

1994: Tromsdalen-Stabæk 5-0

2008: Tromsø-Stabæk 1-0

2015: Bodø/Glimt-Stabæk 6-1

Så har vi jo en annen statistikk som viser at vi aldri taper i desember:

4/12-16: Stabæk-Jerv 2-0

5/12-18: Stabæk-Aalesund 1-0

9/12-18: Aalesund-Stabæk 1-1

Litt overrasket over konsensusen om å ville ha LSK ned, spesielt hvis det går på bekostning av Stabækseier mot TIL. Vet de suger, men de er tross alt en lokal klubb vi har god statistikk mot, blir synd å miste de oppgjørene. Samtidig hadde det selvsagt ikke vært meg imot om de (eller Godset for den saks skyld som payback for ifjor) måtte ut i kvalik.

Gidder vel ikke lage egen turtråd for denne her, men for interesserte finnes det en WhatsApp-gruppe hvor i alle fall en del av de som reiser er samlet. Ta kontakt om det er noen som vil legges til.

Lillestrøm er et lag det er godt å se slite. Enig i at om jeg skal være litt rasjonell så er det først og fremst Ranheim og Mjøndalen som ikke passer inn i Eliteserien. Hvem som så er best å ikke ha med av Lillestrøm, Tromsø, Godset, Sarpsborg eller Start er ikke lett å se. Kanskje er Tromsø-nedrykk helt OK. Det som er sikkert er at om LSK redder plassen håper jeg virkelig det er etter en heldig dødballscoring i en begredelig kvalikkamp.

Jeg synes det er på tide at Lillestrøm er de som må ut i kvallik-kamper i adventstiden, men det kan de utmerket godt klare selv ved å tape hjemmekampen mot Sarpsborg. Vi skal ikke være de kjipe som legger oss ned for å hjelpe andre klubber.

Stabæk - Liilestrøm kammpene blir bare mer og mere trøkk i på banen og utenfor ! Drar heller på kamp glatt mot Lillestrøm enn Tromsø. Det tror jeg spillerne er enige i å, så her er det bare å banke Gutan!

KFUM (med noen hyggelige ex-STBer) opp og ufyselige LSK ned er en hyggelig tanke. (Selv om det er en longshot)

Vi skal ALLTID gå for seier samme hvor deilig et tap hadde vært relatert til andre klubber.

Stabæk har alltid vært en klubb med respekt for den øvrige tabellen. I motsetning til Brann i går. Var en Brann-supporter som pekte på at vi har hjulpet dem ut av deep shit to ganger i det som var en meningsløs kamp for oss (7-2 mot Moss i 2002, 2-0 mot Sogndal i 2014).

2 timer siden skrev odd:

etter en heldig dødballscoring i en begredelig kvalikkamp.

Gikk litt kaldt nedover ryggen der, gitt

Om vi taper mot TIL, så kan fort et av de andre lagene finne på å hjelpe LSK. Jeg håper med andre ord at vi går for tre poeng på søndag. Om alt hadde vært opp til oss mtp. LSK-nedrykk, så hadde jeg gjerne sett at vi tapte og sendte dem ned i OBOS. Men akkurat nå er sjetteplassen litt for fristende, spør du meg.

Proseccoen ligger for øvrig klar i kjøleskapet, og den blir nok tømt relativt kjapt om LSK ryker.

3 timer siden skrev jensemann:

Hva er Prosecco?

Italiensk musserende vin. Den jeg har liggende i kjøleskapet kostet i underkant av 150 kroner på polet - men den er jævlig god på smak, i hvert fall for en som på ingen måte kan kalle seg for en vinkjenner. 🤠

Jeg håper Ola får spille, og at han sklir og brekker beinet på vei ut på banen, i det han blir byttet inn som tredje bytte rett etter pause. Det fører til at vi må spille med ni mann, etter at AHO får rødt kort rett før pause. Vi går så på en kjempesmell som fører til at TIL klarer seg, men som samtidig sender LSK ned i divisjonssystemet.

Sånn. Ola kan angre på at han har vært en dumming. Alle blir glade. Dette blir stas. Sees i Tromsø!

2 minutter siden skrev mbh:

Jeg håper Ola får spille, og at han sklir og brekker beinet på vei ut på banen, i det han blir byttet inn som tredje bytte rett etter pause. Det fører til at vi må spille med ni mann, etter at AHO får rødt kort rett før pause. Vi går så på en kjempesmell som fører til at TIL klarer seg, men som samtidig sender LSK ned i divisjonssystemet.

Sånn. Ola kan angre på at han har vært en dumming. Alle blir glade. Dette blir stas. Sees i Tromsø!

Seriøst?

9 timer siden skrev Mihawk:

Her burde vel Pignatel få prøve seg blant annet?

Enig. Jeg har lyst til å se Pignatel og Vogt involvert og Hugo starte kampen.

Sandberg
Hernandez Hanche Amankwah Vogt
Skytte Askildsen Bohinen
  Edvardsen   Junker  Vetlesen

Pignatel får 30 min for Amankwah