Jump to content
Sign in to follow this  
kuk

Fitim Azemi

Recommended Posts

Unibet gir deg 9 i odds på at vi rykker ned. Løp og kjøp.

Det høres jo helt kokos ut når Azemi sier han fikk beskjed om at han var bak i køen. Bak hvem???

3 minutter siden skrev elvis:

Det høres jo helt kokos ut når Azemi sier han fikk beskjed om at han var bak i køen. Bak hvem???

Alle som fulgte litt med i vinter vet at han var bak Kino, så dette bør ikke være noen nyhet for noen.

Hvis dette er hele historien er jeg skuffet over at han ikke tok opp hansken og kjempet for plassen. Skulle ikke være umulig å vippe Kino ut av laget.

Hvor mye av vinteren var han satt ut med sykdom? Er ikke kyssesyken noe som kan ligge litt ulmende og redusere han 10% uten at det er helt tydelig at han er syk? Hvis han generelt var litt hemmet på trening over tid, og det ble misoppfattet som litt utrent etter vinteren, kan man jo forstå at JJ heller ville vente til han kom i form.

Dårlig stil å sende en spiller bort fordi han har gått sjuk...andre spillere har fått ekstra tid pga skade eller sjukdom, vi har jo ikke sendt dem vekk!

Ingen unnskyldning. Må gjøre litt research på sykdommen da. Azemi minner litt om Junker. Kan ikke skjønne at en middelmådig Kino har imponert mer på trening 

14 minutter siden skrev nichb:

Dårlig stil å sende en spiller bort

Vet du mer enn noen andre her? Alt tyder på at Azemi selv ønsket dette.

2 timer siden skrev odd:

Unibet gir deg 9 i odds på at vi rykker ned. Løp og kjøp.

Riktig tråd ang betting?

32 minutter siden skrev arni:

Riktig tråd ang betting?

Mistet visst quotingen. Var svar på:

3 timer siden skrev FranckTheBank:

Neste år er Tromsø i eliteserien mens vi er i OBOS takket være denne dealen 

Det er uforståelig for meg, men en forumbruker som ser de aller fleste treningene har sagt at Fitim har vært enda dårligere enn Kino på trening. Så har sikkert sykdom spilt inn her.

4 minutter siden skrev Henrik:

Det er uforståelig for meg, men en forumbruker som ser de aller fleste treningene har sagt at Fitim har vært enda dårligere enn Kino på trening. Så har sikkert sykdom spilt inn her.

https://www.tv2.no/a/11533980/

53 minutter siden skrev Henrik:

Så har sikkert sykdom spilt inn her.

Når han har hatt kyssesyken er det ikke rart at treningsprestasjonene har vært dårlige.

Nei, men nå må vi ikke glemme at en medioker spiss sannsynligvis hadde vært bedre enn Kinoshita på trening, selv med kyssesyken

13 timer siden skrev Ace:

Vet du mer enn noen andre her? Alt tyder på at Azemi selv ønsket dette.

Så hvis Yaw ønsker seg plutselig tilbake til Sandefjord, så si vi bare "Ja, topp da årner vi et lån" med engang ?

(nå er tom dekningen på midstopperplass bedre enn på spissplass)

Jeg forstår ikke helt hvorfor folk på forumet er så opptatt av Azemi.  Han ville vært stallfyll hos oss og var ikke god nok for Enga. 

29 minutter siden skrev Bolivar:

Jeg forstår ikke helt hvorfor folk på forumet er så opptatt av Azemi.  Han ville vært stallfyll hos oss og var ikke god nok for Enga. 

Stallfyll bak Kinoshita? 

Sandberg var vel heller ikke god nok for Enga.... 

44 minutter siden skrev nichb:

Stallfyll bak Kinoshita? 

Sandberg var vel heller ikke god nok for Enga.... 

Om du leser teksten, så sier han at han var halvveis, grunnet kyssesyken!

han trengte tid til å komme tilbake, og oppstart i OBOS var senere enn Eliteserien, noe som passet han ypperlig!

Stabæk og JJ synes dette var ett greit forslag og godkjente derfor dette!

legg saken død, mannen har ikke spilt 1 minutt EL fotball for oss, la han komme i form gradvis i Tromsø, så kanskje vi får tilbake en spiller i form med selvtilliten i orden. Win/win for begge parter

19 minutter siden skrev blaasoldat:

Om du leser teksten, så sier han at han var halvveis, grunnet kyssesyken!

han trengte tid til å komme tilbake, og oppstart i OBOS var senere enn Eliteserien, noe som passet han ypperlig!

Stabæk og JJ synes dette var ett greit forslag og godkjente derfor dette!

legg saken død, mannen har ikke spilt 1 minutt EL fotball for oss, la han komme i form gradvis i Tromsø, så kanskje vi får tilbake en spiller i form med selvtilliten i orden. Win/win for begge parter

Og om du leser en innlegg bitte litt høyere så skriver jeg vi skulle trent han tilbake fra sjukdom! 

Som han også sier i teksten så utelukker han ikke om å bli værende i Tromsø, tror du virkelig han kommer tilbake om Tromsø rykker opp og han er førstevalg på laget og tar siste året av kontrakten på Naddis? Kan fort bli tap for et lag og vinn for et annet...gjør han det grise dårlig i Tromsø så sitter vi igjen med en dårlig spiller inn på lønningslista... 

Og ja Janne mente det var smart, han mente også at Kinoshita tydeligvis var et suverent førstevalg... 

Jeg tror Azemi kunne ha vært en potensiell 10målscorer selv om han var på 80% fom slutten av juli. Tror ikke Eddie klarer men han bidrar på mange andre måter og Kino er heldig om treffer et mål. Så hvem skal score målene våre? Putter Maatsen 10 kasser? Jaja, vi får se og jeg skal legge Azemisaken død nå til han er 100%fit igjen om det er 3 uker eller 3 måneder..

20 minutter siden skrev @ringo:

Basert på prestasjonene i sesongoppkjøringen så var jo Kino et klart førstevalg. 

Det sier en del om alternativene på topp...

Mhm og om noe så er jo da det argument for å gjøre noe og å da slippe den antatt svakeste spissen virker jo da som det beste valget? 

6 timer siden skrev nichb:

Så hvis Yaw ønsker seg plutselig tilbake til Sandefjord, så si vi bare "Ja, topp da årner vi et lån" med engang ?

Min kommentar gjaldt ditt utsagn om at "vi sender han bort". Du indikerer da at det er klubbens valg alene, mens jeg mener det er viktig å presisere at Fitim antakelig har vært svært delaktig i den avgjørelsen.

Jeg sa ingenting om det var en riktig beslutning. Til det mener jeg vi vet for lite. Det er mange spørsmål: Hva ønsket Janne, hvor motivert var han for å spille her, hva tjener han osv. Men jeg er enig i at det er på sin plass å stille spørsmål når man ser hva vi har på topp for tiden.

5 minutter siden skrev Ace:

(...) Men jeg er enig i at det er på sin plass å stille spørsmål når man ser hva vi har på topp for tiden.

Og her er vi ved kjernen av debatten. Hva slags spisser er det vi har egentlig? Hadde vi hatt Pallskog anno 2020 på topp, hadde ingen brydd seg med verken Junker, Azemi ellers stakkars Kino. Siden vi ikke helt vet hva som skjedde, så er det en million plasser å føre denne debatten. I nevnte spillertråder, i Bjarmanns og Jannes tråd, i økonomitråden osv. Faktum er at det er ikke spesielt vesentlig hva som egentlig ble sagt mellom Azemi og en eller flere i Stabæk. We need a spiss. Eller kanskje helst to. Som scorer og skaper rom for andre.

Ser vi på historien vår, så har vi så godt som alltid minst en spiss som scorer tosifret antall mål, vi har til og med noen deilig år hvor vi har hatt flere (og ikke alle har vært spisser): Bels og Helgi i -99, Pallskog i -06 og -07, Pallskog + Kjeksen i -08, Boli og Brustad i -14, Dio og Asante i -15. De årene vi har vært lengst unna å ha en målsprøyte, har vi fått kjempetrøbbel. I -04 var Finstad toppscorer med 3, og i 2012 var det Boli med 5. Og alle vet hva som skjedde da. Nedrykk. Har vi en som putter, vil vi oftere oppleve å være på riktig banehalvdel i kamper som dem mot RBK og Molde, hvor det ene laget får langt bedre uttelling i målprotokollen enn hva spillet skulle tilsi.

La oss håpe Maatsen snarest begynner å pøse inn mål. Gjerne allerede i kampene mot bunnlagene vi møter på rekke og rad etter KBK. Selv om det er mer håp enn tro.

3 timer siden skrev @ringo:

Mhm og om noe så er jo da det argument for å gjøre noe og å da slippe den antatt svakeste spissen virker jo da som det beste valget? 

Joa, men jeg sliter med å skjønne at Kino var SÅ GOD at man ikke hentet den spissen først, før man slapp Azemi? Eller at økonomien vår var så skrall at vi ikke kunne ha ham her mens vi lette etter en annen spiss. TIL sto jo klare uansett...

3 timer siden skrev boie:

Joa, men jeg sliter med å skjønne at Kino var SÅ GOD at man ikke hentet den spissen først, før man slapp Azemi? Eller at økonomien vår var så skrall at vi ikke kunne ha ham her mens vi lette etter en annen spiss. TIL sto jo klare uansett...

Helt enig. Kino var krise i fjor høst og at man satset på han som eneste spiss i troppen er en giga tabbe. Glipp i overgangen IA/ Bjarmann?

Vi vet jo ikke hvor klar Maatsen var da Azemi, ble sluppet... Kanskje det var i boks, men bare manglet noen formaliteter? Om Fitim likevel ikke vurderes som bedre enn Kino så er det jo ingne grunn til å vente med å slippe han videre?  Hva Fitim  selv ønsket spiller nok også en rolle. 

@elvis Kino var aldri eneste spiss - Edvardsen har vært her hele tiden.  

Starter for Tromsø idag. Mener enda det var en stor tabbe å sende han på lån for å hente Botheim istedet 

2 timer siden skrev FranckTheBank:

Starter for Tromsø idag. Mener enda det var en stor tabbe å sende han på lån for å hente Botheim istedet 

Altså, vil ikke være spydig eller noe, men føler du hadde skrevet det samme bare visa versa dersom Fitim ikke hadde prestert. La folk få litt mer enn 100 minutter før man dømmer. Selv tror jeg for øvrig at både Fitim og Botheim er fantastiske spillere, og at begge vil blomstre i blått :)