Gå til innhold

Treningskamper 2020


Tom Bruaset
 Del

Anbefalte innlegg


1 time siden skrev odd:

Basert på responsen i resten av Europa er det ting som tyder på at det er England som gjør en feilvurdering..

Dette er et vanskelig spørsmål.  Man har diskutert hva fansen gjør i stedet. Dersom man spiller kampen uten publikum og folk står oppå hverandre på pøbb for å se den på TV - er sannsynligvis smitterisikoen større. Dette har visstnok skjedd i Europa. For å unngå dette snakker man om TV-forbud også i flere land. Tror det blir en dårlig tid framover for alle som er glad i fotball !

Lenke til innlegg
Del på andre sider


21 timer siden skrev arni:

Ansvarlig lege som benevner Corona tiltakene som hysteri..

Har vår lege sagt dette. Hvis det er tilfelle burde vi ganske raskt funnet en annen lege.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes han er ganske spot-on jeg.

Litt som hvis det brenner i en bygning, skal man ta trappen og gå rolig til oppsatt møtested.

Når politiet melder om krangler om dasspapir og boksmat vitner jo det om hysteriske og paniske holdninger blant folk?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etterpåklokskap? Nesten alle hadde vel fått med seg hvordan epidemien utviklet seg i Italia, Sør Korea osv på det tidspunktet.

Takk for link Bebe. Lite mer å diskutere i en så alvorlig situasjon Europa er i

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 minutter siden skrev frilin:

Jeg synes han er ganske spot-on jeg.

Litt som hvis det brenner i en bygning, skal man ta trappen og gå rolig til oppsatt møtested.

Når politiet melder om krangler om dasspapir og boksmat vitner jo det om hysteriske og paniske holdninger blant folk?

Eksempelet hans om Østerrike er jo ekstremt uheldig. Det var jo nettopp testing av hjemvendte skiturister fra Østerrike som fikk alarmene til å gå her hjemme. 
 

Og for ordens skyld: Jeg er på ingen måte ute etter Arne Røde. Og jeg innser at etterpåklokskap er verdens mest eksakte videnskap. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


15 minutter siden skrev Bebe:

Eksempelet hans om Østerrike er jo ekstremt uheldig. Det var jo nettopp testing av hjemvendte skiturister fra Østerrike som fikk alarmene til å gå her hjemme. 
 

Og for ordens skyld: Jeg er på ingen måte ute etter Arne Røde. Og jeg innser at etterpåklokskap er verdens mest eksakte videnskap. 

Var vel skiturister fra Nord Italia som fikk alarmen til å gå, de fra Østerrike ble ikke testet da det ikke var pandemi område! Italia var i stadium 4 av 5 alt da det ble oppdaget, Vi gjorde tiltak alt i stadium 1.

Spillerne og klubben hadde innført klare regler, deriblant Fokus på håndhygiene,  hilse med beina, etc lenge før resten av befolkningen!

På den tiden intervjuet er, så hadde mediene laget ett hysteri, så det at @Nr14 mener vi da bør finne oss en ny lege, det er helt skivebom!

Jeg kan si det sånn, at jeg i en gruppe på, godkjente reisen til ett annen lag som befant seg der nede, og vi står fortsatt for det valget vi tok, og retningslinjene vi ga. Marbella er fortsatt ikke ett epidemi område, spillerne oppsøkte helt sikkert ikke lokalbefolkning eller store forsamlinger! De hadde nok mye mer fokus på håndhygiene enn oss andre på den tiden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


5 minutter siden skrev blaasoldat:

Var vel skiturister fra Nord Italia som fikk alarmen til å gå, de fra Østerrike ble ikke testet da det ikke var pandemi område! Italia var i stadium 4 av 5 alt da det ble oppdaget, Vi gjorde tiltak alt i stadium 1.

Spillerne og klubben hadde innført klare regler, deriblant Fokus på håndhygiene,  hilse med beina, etc lenge før resten av befolkningen!

På den tiden intervjuet er, så hadde mediene laget ett hysteri, så det at @Nr14 mener vi da bør finne oss en ny lege, det er helt skivebom!

Jeg kan si det sånn, at jeg i en gruppe på, godkjente reisen til ett annen lag som befant seg der nede, og vi står fortsatt for det valget vi tok, og retningslinjene vi ga. Marbella er fortsatt ikke ett epidemi område, spillerne oppsøkte helt sikkert ikke lokalbefolkning eller store forsamlinger! De hadde nok mye mer fokus på håndhygiene enn oss andre på den tiden.

Her er jeg meget uenig. Mediene har denne gangen rettet kritisk søkelys på hvordan myndigheter og fagmiljøer har håndtert denne situasjonen. Her er det defintivt mange som har kommet halsende etter og bagatellisert situasjonen og dessverre hadde vi noen i våre rekker.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


29 minutter siden skrev blaasoldat:

Var vel skiturister fra Nord Italia som fikk alarmen til å gå, de fra Østerrike ble ikke testet da det ikke var pandemi område! 

Hele poenget mitt er at norske myndigheter og flere leger (inkludert Røde)  ikke tok høyde for at det kunne være flere steder enn de allerede påviste, der det kunne være stor forekomst av korona. 
 

Jeg sier ikke at det var feil å sende gutta til Marbella. Jeg sier heller ikke at det var feil å bli lenger. Gitt det man visste da beslutningene ble tatt.
 

Men jeg sier at Arne Rødes harselerende kommentar om Molde og RBKs beslutning om å droppe treningsleiren, og hans nærmest spottende kommentar om turister hjemkommet fra Østerrike, hadde svært kort holdbarhet.  

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev Bebe:

Hele poenget mitt er at norske myndigheter og flere leger (inkludert Røde)  ikke tok høyde for at det kunne være flere steder enn de allerede påviste, der det kunne være stor forekomst av korona. 
 

Jeg sier ikke at det var feil å sende gutta til Marbella. Jeg sier heller ikke at det var feil å bli lenger. Gitt det man visste da beslutningene ble tatt.
 

Men jeg sier at Arne Rødes harselerende kommentar om Molde og RBKs beslutning om å droppe treningsleiren, og hans nærmest spottende kommentar om turister hjemkommet fra Østerrike, hadde svært kort holdbarhet.  

Hvor i den artikkelen du lenker til er det Røde kommer med harselerende kommentarer om Molde og RBK? Kan være enig i at kommentaren om Østerrike, sett i ettertid, ikke er helt heldig, men les igjen hva han er sitert på. At folk vil ha «14 dagers sykemelding» etter å ha vært i Østerrike er noe annet enn at de (etter det vi nå vet) burde ha vært i karantene. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


48 minutter siden skrev Drosselmeyer:

Hvor i den artikkelen du lenker til er det Røde kommer med harselerende kommentarer om Molde og RBK? Kan være enig i at kommentaren om Østerrike, sett i ettertid, ikke er helt heldig, men les igjen hva han er sitert på. At folk vil ha «14 dagers sykemelding» etter å ha vært i Østerrike er noe annet enn at de (etter det vi nå vet) burde ha vært i karantene. 

For meg går Røde gått inn i denne artikkelen sin kjerne.

https://nordnorskdebatt.no/article/na-full-fyr-i-utedassen

Lenke til innlegg
Del på andre sider


42 minutter siden skrev Drosselmeyer:

Hvor i den artikkelen du lenker til er det Røde kommer med harselerende kommentarer om Molde og RBK? Kan være enig i at kommentaren om Østerrike, sett i ettertid, ikke er helt heldig, men les igjen hva han er sitert på. At folk vil ha «14 dagers sykemelding» etter å ha vært i Østerrike er noe annet enn at de (etter det vi nå vet) burde ha vært i karantene. 

FYI: Nå er det faktisk slik at man har rett på sykmelding når man er i karantene. Og jeg antar at de som kontaktet legekontoret der Røde jobber kontaktet det av en grunn. Slik jeg hadde grunn til å gå i karantene/isolasjon så fort jeg kom hjem.  Og at den grunnen ikke er at de/jeg er arbeidssky. 
 

Røde sa dette om RBK og Moldes kanselleringer: 


«– Og vet du hvorfor vi kanskje blir igjen noen dager i Marbella? Det er fordi Molde og Rosenborg har avlyst sine turer, så det er ledige plasser på hotellene».

Lest i kontekst mener jeg det er harselering.
 

Men som sagt: Etterpåklokskap er en eksakt vitenskap. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Antall rapporter fra Østerrike mistenker jeg i stor grad kommer basert på hvor de ankom Norge fra? Og Innsbruck er en viktig flyplass for skianlegg i Nord-Italia. Kan være en sammenheng? Østerrike som land er også langt bak Norge når det kommer til tilfeller. Mtp spredning i Alpe-regionen vil jeg dermed gjette at Wien er langt mindre rammet (så langt) enn Oslo.

Spania er fortsatt godt under Norge på caser per innbygger. I tillegg har UD nå frarådet reiser til Madrid, Baskerland og Rioja. Med andre ord: Marbella har nok vært et veldig trygt sted.

Men selv om Marbella var mye tryggere for spillerne og resten av følget i Norge, er det selvfølgelig en generell betenkelighet å ha unødvendig reiser i disse dager. Alle som reiser vil potensielt ta med seg viruset, og vi er på et mer etisk nivå. Ville det vært etisk mer riktig å reise hjem tidligere? Tja. Jeg har sett dårligere handlinger..

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


PS: Dere som nå vet veldig godt hvordan det går, og har visst det hele veien: Hvis eneste mulighet er portforbud i alle land, og avstengig av reiser internt i land (Alstadhaug..), så finn ut hvordan dere shorter aksjer. Og hvis dere visste så godt hvordan spredningen skulle skje, allerede før europeiske myndigheter for to uker siden: Er det ikke forferdelig irriterende å vite så mye om spredning av virus, og så lite om å handle aksjer?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


13 minutter siden skrev Kaizer Alphonse:

Fantastisk diskusjon. Antar at et par av dere er i karantene, ettersom dere sitter å graver i artikler for å finne hvor vår lege har opptrådt harselerende. 

Alle kan gjøre feil i blant, også vår medisinmann i røde bukser. Jeg har mindre til over for alle de nissepikkene der ute, som hamstrer hermetikk og dasspapir. De burde isoleres fra omverdenen så lenge, at de til slutt må bruke gulvteppet til å tørke seg med i ræva. 

Klasse!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev Bebe:

FYI: Nå er det faktisk slik at man har rett på sykmelding når man er i karantene. Og jeg antar at de som kontaktet legekontoret der Røde jobber kontaktet det av en grunn. Slik jeg hadde grunn til å gå i karantene/isolasjon så fort jeg kom hjem.  Og at den grunnen ikke er at de/jeg er arbeidssky. 
 

Røde sa dette om RBK og Moldes kanselleringer: 


«– Og vet du hvorfor vi kanskje blir igjen noen dager i Marbella? Det er fordi Molde og Rosenborg har avlyst sine turer, så det er ledige plasser på hotellene».

Lest i kontekst mener jeg det er harselering.
 

Men som sagt: Etterpåklokskap er en eksakt vitenskap. 

Det du sier om man har rett på sykemelding ved karantene, stemmer ikke. Det kommer helt an på hva slags jobb du har. Det sitter mange folk i karantene (blant annet Bent Høie) uten å være sykemeldt. 
 

Kommentaren din om harselering taler for seg selv?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


11 minutter siden skrev Drosselmeyer:

Det du sier om man har rett på sykemelding ved karantene, stemmer ikke. Det kommer helt an på hva slags jobb du har. Det sitter mange folk i karantene (blant annet Bent Høie) uten å være sykemeldt. 
 

Kommentaren din om harselering taler for seg selv?

Nå tror jeg du misforstår med vilje. Jeg snakker ikke om de som fikk hjemmekontor med tilbakevirkende effekt i går. De har selv vurdert at de var uten symptomer og da er det en annen sak.

Jeg snakker om folk som kom hjem tidligere i koronautbruddet (og som kom fra land som foreløpig ikke var definert som risikoland) og kontaktet legekontor fordi de hadde symptomer, og dermed mente de ville være uforsvarlig å gå fysisk på jobb. Vi har fått sykmeldingen fordi vi hadde rett på det  

Presumptivt friske mennesker som plutselig er satt i karantene og som kan jobbe fra hjemmekontor skal selvsagt det. 
 

Men nå er denne diskusjonen langt utpå viddene. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 timer siden skrev odd:

PS: Dere som nå vet veldig godt hvordan det går, og har visst det hele veien: Hvis eneste mulighet er portforbud i alle land, og avstengig av reiser internt i land (Alstadhaug..), så finn ut hvordan dere shorter aksjer. Og hvis dere visste så godt hvordan spredningen skulle skje, allerede før europeiske myndigheter for to uker siden: Er det ikke forferdelig irriterende å vite så mye om spredning av virus, og så lite om å handle aksjer?

Har shortet i 2 uker med Xact derivat Bear. Denne er med gearing slik at -8% på Oslo Børs gir +16%. Så du trenger ikke å bekymre deg, andre ting er langt verre akkurat nå. Antar spillerne blir permittert snart dessverre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

26 minutter siden skrev kristh0707:

Har nå hørt gjennom intervjuet med Lise Klaveness hos Eurosport. Virker ikke som det er totalt utelukket for treningskamper inn mot seriestart. 

Jeg har fra en solid kilde at det kommer til å bli treningskamper. Men at også de kommer til å være mot noen av lagene man skal møte i løpet av de seks første serierundene. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 minutter siden skrev Jon:

Interessant. Når skal det offentliggjøres?

Jeg oppfattet det som at det skulle komme mer detaljer rundt dette til uken. Men jeg hadde trodd dere ville sittet på samme info som min kilde. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


10 timer siden skrev Jon:

Vi regner med at vi får spille treningskamper, men planlegger helst mot lag vi ikke møter første rundene. 

Vi får bare vente og se hva fasit blir. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Treningskamper 2020
×
×
  • Opprett ny...