Gå til innhold

Stadion


elaang
 Del

Anbefalte innlegg


Skjer det noe her?

Anke, avtale med Norrøna Fly etc etc??

 

Jeg er klar over at det er Fornebu Boligspar som evt må stå for dette, men jeg regner med at Stabæk ikke sitter helt stille på gjerdet og venter.

 

Og det gjør heller ingenting om det kommer bittelitte informasjon fra Stabækkanten også om dette, noe vi ikke akkuratt er blitt overøst av tidligere.

 

Elaang

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Savner også info fra klubbhold. Det har tross alt gått nesten 2 mnd siden Norrøna ble et problem og vi har enda ikke hørt stort om klubbens tanker ang. dette.

 

Synes vi skal sette en frist på et år eller noe, er ikke alt avklart innen det, bygges det et stadion et annet sted. Å vente på Fornebu til 2008 ol er ikke holdbart. For at dette skal kunne gjennomføres må man begynne å jobbe med alternative planer - NÅ!

 

Da planene på Fornebu ble lansert første gangen ble det sagt seriestart 2004. Det er litt over et år til. 2005 begynner også å bli knapt med mindre byggingen kommer i gang om kort tid. I løpet av de neste sesongene vil NFF sette mye høyere krav til anleggene og Nadderud vil neppe godkjennes. Når dette skjer sitter vi finfint i det. Spille på Ullevaal?

 

Handling!

 

1912

Lenke til innlegg
Del på andre sider


ikke forvent dere mye av stabæks side utad, stabak.no. der i gården er det viktigere å reklamere for jevnakers store stjerner på teaterscenen og bridgekurs enn norrønas kjeppstikking i stabækfamiliens hjul..

 

jeg håper bare at guttene jobber i kulissene og får ordnet dette på den ene eller andre måten. en ting er sikkert. nadderud er inget lag verdig. bortsett fra tyrving og bærums sk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig med lenkestarteren. Her er det på tide med noe mer info. Jeg personlig synes vi kan dropp hele Fornebo og heller kline opp en ny stadion på Gjønnesjordene. De er nå omregulert fra jorbruksformål, så her er det fritt frem. :idea:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Nå er det vel slik at Fornebu Boligspar flyttet litt på tomten der stadion skal ligge, slik at Norrøna Fly saken ikke lenger er så interessant.

 

Men dersom noen er interessert ligger dommen her : http://www.lovdata.no/hr/hr-2002-01684a.html

 

Norrøna Fly tapte saken slik at deres festekontrakt går ut i september 2004, og vi kan dermed "takke" dem for all hjelp med å utsette stadionprosjektet, selv om det ikke førte frem...

 

Elaang

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Idet jeg skriver dette så er det kanskje avgjort om vi får stadion på Fornebu eller ikke. Dette høres ut som om det er alvorlige diskusjoner som foregår på rådhuset i disse timer...

 

Håper noen kan poste noen nyheter så snart det er noen sm snapper opp noe!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


så utrolig, fantastisk, nydelig, deilig!!!

dette er, som Narvestad ville sagt det, en gledens dag for klubben og for kommunen. Aldri har jeg vel vært mer positivt overrasket over vår ordfører og kommunen enn i dag. Takk takk takk. Dette veier nesten opp for den håpløse håndteringen av baneleie føljetongen på Nadderud.

2006 kan bare ikke komme fort nok etter min mening!

skal der forresten bli som på videoen at stadion får 'glass' tak? Det hadde vært helt konge! skyvetak er vel allerede avskrevet selv om det hadde vært det mest optimale med tanke på autentisk utendørs fortballfølelse under den ordinære sesongen.

Denne endelig godkjenningen er et før og etter i Stabæks historie, intet mer, intet mindre. Tør ikke tenke hva som hadde skjedd om klubben nå hadde måttet begynne helt fra grunnen av og lete etter en ny tomt...

Dette skal feires med pils og pizza... :D:D:D

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er så jævlig digg å se den animasjonsvideon. har sett den sinnsykt mange ganger nå og den blir bedre for hver gang.

 

Er det tatt noen stilling til hvordan vårt område vil være på den nye stadion? uten seter osv?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Siste drodling om saken:

http://www.budstikka.no/redaksjonelt/sport...rticleID=132456

 

Stikka spekulerer i om FB faktisk aller helst ikke vil ha noe stadion i det hele tatt. Faens kjeltringer, trudde det var i boks! Mulig at dette kun er et økonomisk begrunnet utspill overfor politikerne for å få mest mulig ut av et bytte med kommunens tomt som de skal ha i bytte og hvor de kan få bygge boliger. Syntes igrunn det var merkelig hvor ivrige politikerne var i å sikre et stadionanlegg helt plutselig?? Iallefullefall er jeg nå drita lei hele saken. Ser frem til et endelig svar. Noen som vet når det egentlig foreligger? Jeg frykter det verste. Og hva skjer egentlig da? Legges Stabæk Foppall ned?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og hva skjer egentlig da? Legges Stabæk Foppall ned?

 

Stabæk Bandy vil alltid være her, og Fornebu Boligspar vil aldri kunne røre Stabæk-banen.

 

Begynner å bli dritt lei Sirkus-Fornebu. Satser på at alt ordner seg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


sitter og biter negler som bare faen...kan ikke endelig beskjed komme snart da!? måtte ikke den endelig løsningen (hups!) være klar før klokka 9? Dette bare må gå vår vei...dette er den viktigste dagen i klubbens historie på leeenge... :?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fornebu Boligspar (for et teit navn forresten!!) trenger Stabæk Stadion mer enn Stabæk Stadion er avhengig av å ligge på Fornebu. Det er sikkert mye spill for galleriet her. Hvis ikke, dropper vi bare Fornebu. Det er nok av gode alternativer i Bærum. Hva med Kadettangen? Eller hva med å legge Engervannet i rør?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


uææææææææææææhhhhhhhhhhhhhhhhhh#¤%"#!"##¤#¤

 

hvor mange ganger skal egentlig denne hælvetes hersens stadionavgjørelsen bankes igjennom med et endelig vedtak, som på norsk betyr JA eller NEI? Er det nok en gang klar for allers siste diskusjon i saken?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


fra dagbladet

 

Forpliktende framdrift

Hvor lenge toppklubbene kan forvente å få dispensasjoner for stadionmangler ønsker ikke Espelund å ta stilling til. Men at enkelte får innvilget dispensasjoner også neste år er det liten tvil om.

 

- Lisensens målsetting er et utviklingsparameter for klubbene. Vi forventer å se en forpliktende framdrift og en utvikling, sier hun.

 

Hun ønsker ikke å kommentere enkeltklubber, men tror ikke det er overhengende fare for at noen må spille hjemmekampene sine på bortebane. Det vil i så fall ikke øke interessen for norsk toppfotball.

 

- Det er ikke ønsket av noen av partene. I ytterste konsekvens kan det bli en realitet om de ikke får til en løsning med kommunene eller andre aktører, sier Karen Espelund.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp, :evil:

 

Nå begynner jeg å bli oppriktig lei av dette maset med stadion. Det værste er jo at det ser ut til å få sportslige konsekvenser også!!! Hva om vi ligger i medaljestriden og må spille de siste hjemmekampene våre i Marinlyst i Drammen? (Regner Åråsen for å være uaktuell).... Hva om vi taper medaljer, eller UEFA cup plass på grunn av at Nepene i NFF vil ha kveldskamper....

 

Vi lever i et grisgrent, mørkt kaldt land langt mot nord, det kan ikke forventes at alle lag skal ha megaarenaer for å lykkes!!! Det er neppe mange 1. div klubber som har anlegg som kvalifiserer til NFF's standarder!!! Klubbene sliter økonomisk nok som det er uten at NFF skal legge ekstra steiner til byrden..... Skal fasiliteter være viktigere enn kvalitetene på lagene som rykker opp??? Skal Eliteserien bli en kopi av BLNO......

 

Faen, nå er jeg pissed!!!!

 

@ringo

Øst for Eden!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Del

Stadion
×
×
  • Opprett ny...