Gå til innhold

Kamptråd: Vålerenga vs Stabæk 21.06.20 kl. 18:00


fexter
 Del

Stabæks beste  

144 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

Anbefalte innlegg


16 timer siden skrev joakkkim:

Enig. Han ser ut som om han har vunnet en drømmedag der han får spille spiss på Stb.

Da har vi vel ingen bedre til å spille spiss, jeg stoler på JJ og det syns jeg flere kanskje bør gjøre, han kan og vet nok litt mer enn mange bedrevitere her!!

Kampen sett med enga øyne:

https://www.vpn.no/kampreferat/2020/06/valerenga-stabaek-2-2/

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


31 minutter siden skrev FranckTheBank:

Ingenting om at han frarøvet Stabæk seieren

Eller at Vogt skulle hatt straffe og Vif  spiller(Lekven?) skulle vært utvist for vilje-hands da han stoppet en farlig Stabæk kontring (og Janne tiltet og fikk kjeft av Saggi….)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Utrolig irriterende at det nå synes opplest og vedtatt at Saggi tabbet seg ut og frarøvet VIF seieren. Som flere andre har påpekt sies det overhodet ingenting om at straffen var særdeles billig (kan kanskje forsvares, men ikke i lys av at fellingen av Vogt ikke ga noen ting), og i tillegg den viljehandsen. Og mediene løper bare i flokk, og gjentar seg selv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev TheDriver:

Da har vi vel ingen bedre til å spille spiss, jeg stoler på JJ og det syns jeg flere kanskje bør gjøre, han kan og vet nok litt mer enn mange bedrevitere her!!

 

Da er det meningsløst å diskutere noe som helst. Vi sitter her med etterpåklokskap, og det gjør det mye lettere. Det er godt mulig at Kinoshita har sett ut som det beste alternativet på trening, men med fasit i hånd må vi vel si at det ikke har funket spesielt bra.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 timer siden skrev Drosselmeyer:

Utrolig irriterende at det nå synes opplest og vedtatt at Saggi tabbet seg ut og frarøvet VIF seieren. Som flere andre har påpekt sies det overhodet ingenting om at straffen var særdeles billig (kan kanskje forsvares, men ikke i lys av at fellingen av Vogt ikke ga noen ting), og i tillegg den viljehandsen. Og mediene løper bare i flokk, og gjentar seg selv.

Pluss at Vetlesen sin situasjonen var identisk. (Ingen skulle vært straffe, men her må man være konsekvent)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Rekdal er spot on. Rødt til Kassi. Hvertfall gult(mine ord). Lekven tar ball først. Ikke rødt Shala og ikke straffe Enga. Da skal Vetlesen også ha sa han. Honnør til Rekdal som holder seg nøytral tross VIF sympatier. Hulsker derimot bør ta seg en bolle 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


10 minutter siden skrev FranckTheBank:

Rekdal er spot on. Rødt til Kassi. Hvertfall gult(mine ord). Lekven tar ball først. Ikke rødt Shala og ikke straffe Enga. Da skal Vetlesen også ha sa han. Honnør til Rekdal som holder seg nøytral tross VIF sympatier. Hulsker derimot bør ta seg en bolle 

Rekdal mente også klart rødt til Kassi, synes det er vanskelig å skjønne. Lekven kommer skliende, når ballen først og trekker seg, men intet som tyder på at Kassi stempler/ønsker å skade bevisst. Og kan ikke kalles farlig spill. For øvrig enig. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


VAR grep inn i situasjonen der Cahill kommer skliende med knottene først rett i leggen til King. Den blir vurdert som no serious foul. Av den grunn kan jeg ikke se at Kassi heller skulle hatt rødt. 

Folk ser bare knotter på leggen og tenker automatisk at det er rødt kort, men Kassi fullfører jo bare en pasning i lufta og treffer Lekven uheldigvis med knottene i leggen.

 

Forklaringen til Hulsker viser bare at han ikke er noe fotballekspert

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser at Vif og hele media norge maser masse om det RØDE kortet som de mener var feil idømt. Men, han fikk vel gult? Hadde gult fra før, og fikk ett nytt gult for usportslig oppførsel- akkurat som Hancke. I tilegg hadde han kjeftet ned dommern i hele 1. Omgang, holdt jo på å koke over. Hvorfor prater alle om det "skandaløse"røde kortet??

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fagermo har bare en fornuftig ting å gjøre -  nemlig er å ligge langflat nesegrus og takke Saggi for at han og møkkalaget hans  i det hele tatt fikk poeng i går!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


39 minutter siden skrev boie:

Ingen protester, har sjeldent sett noen bli utvist med færre protester. 

Det argumentet er jeg ganske lei av. Hadde det vært mer tvil om kortet om han hadde klikket?

Motsatt vei må vel Yaw være første forsvarsspiller i historien som sier "OK, det var straffe" om noe som fint kan diskuteres. Det er stoppere som ville pådratt seg gult for å skjelle ut dommeren i samme situasjon. Uten at det blir verken mer eller mindre grunn til å blåse straffe.

Var det ikke dette med fokus en av Ordinas' greier? Spillerne skulle fokusere på seg selv, og reaksjoner mot dommeren er både bortkastet og sløsing av fokus. 

(Men så kan man selvfølgelig kjøre det Tom Nordlie omtaler som "kalkluert galskap" eller noe sånt. Altså å bevisst klage for å få dommerens oppmerksomhet. Det hjelper fint lite når man har blitt utvist, men jeg kunne gjerne sett at feks Vogt hadde vært mer på dommeren etter at han ikke fikk straffe. Det kan feste seg en usikkerhet hos dommeren, og Fagermo sto jo og sa rett ut at han mente dommeren, når han er usikker, må kompensere ved neste anledning (Fagermo...).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 minutter siden skrev Anders C:

Jeg er sååååååå lei av dette evige dommermaset i norsk fotball.

Ja, de gjør feil. Nei, sannsynligvis ikke med vilje. Ja, de bør prøve å bli bedre. Akkurat som alle spillerne og trenerne i serien.

Jeg skulle ønske at Stabæk kunne gå aktivt ut og fronte mer fokus på eget spill, mindre fokus på dommerne.

Forsåvidt enig, men at det blir noe styr rundt søndagens prestasjoner MÅ man forvente. Svakeste dommeren vi har hatt på leeenge, begge veier!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


10 minutter siden skrev Anders C:

Jeg er sååååååå lei av dette evige dommermaset i norsk fotball.

Ja, de gjør feil. Nei, sannsynligvis ikke med vilje. Ja, de bør prøve å bli bedre. Akkurat som alle spillerne og trenerne i serien.

Jeg skulle ønske at Stabæk kunne gå aktivt ut og fronte mer fokus på eget spill, mindre fokus på dommerne.

Godt poeng. Hva med effektiv bruk av VAR?  Skjønner ikke helt de som sier at det tar bort litt av sjarmen med fotball, dette hjelper jo til å ta de groveste feilene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


7 minutter siden skrev elvis:

Godt poeng. Hva med effektiv bruk av VAR?  Skjønner ikke helt de som sier at det tar bort litt av sjarmen med fotball, dette hjelper jo til å ta de groveste feilene.

Kanskje vi kan be om sånn VAR som aldri bruker mer enn tretti sekunder og aldri ender med håpløse annulleringer/straffer/røde kort basert på streker og super slow-mo? Og som attpåtil er gratis?

Skjønner egentlig ikke hvorfor PL, bundesliga, la liga, etc. ikke har gått for noe sånt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


34 minutter siden skrev Anders C:

Jeg skulle ønske at Stabæk kunne gå aktivt ut og fronte mer fokus på eget spill, mindre fokus på dommerne.

I intervjuene etter kampen virket Yaw veldig på å bare jatte om at dommeren hadde rett. Både utvisningen og straffen var han enig i. JJ ble dratt noe lengre ut av reporteren, men samtidig står han jo og hører på Fagermo som over flere minutter forklarer at dommeren omtrent innrømmet å ha gitt poeng til Stabæk, og vi skulle hatt røde kort og det ene med det andre. Ja, det hadde vært deilig om JJ bare hadde sagt: "Vi har vel alle hørt Fagermo snakke om dommeravgjørelser før" eller noe sånt, men forstår at han vil forsvare laget.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 timer siden skrev odd:

I intervjuene etter kampen virket Yaw veldig på å bare jatte om at dommeren hadde rett. Både utvisningen og straffen var han enig i. JJ ble dratt noe lengre ut av reporteren, men samtidig står han jo og hører på Fagermo som over flere minutter forklarer at dommeren omtrent innrømmet å ha gitt poeng til Stabæk, og vi skulle hatt røde kort og det ene med det andre. Ja, det hadde vært deilig om JJ bare hadde sagt: "Vi har vel alle hørt Fagermo snakke om dommeravgjørelser før" eller noe sånt, men forstår at han vil forsvare laget.

Helt enig i det, men det hadde vært så befriende om vi bare sluttet å bry oss om det. 
 

Vi skal jo være annerledesklubben som, i følge ingo, skal ta to kamper av gangen. Kanskje vi også skal slutte helt å omtale dommeravgjørelser?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev kkh94:

Oj! Forstår de virkelig ikke konsekvensen av dette? Lista er lagt og de kommer til å få mye å gjøre med alle klagene denne sesongen. Lykke til

de bruker til og med Fagermos «rettssikkerhet» som en del av begrunnelsen. Fy faen, jeg blir kvalm.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 minutt siden skrev kuk:

Oj! Forstår de virkelig ikke konsekvensen av dette? Lista er lagt og de kommer til å få mye å gjøre med alle klagene denne sesongen. Lykke til

Små klubber som oss kommer neppe til å få mer medhold. RBK, VIF, Molde og Brann, derimot. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Vålerenga vs Stabæk 21.06.20 kl. 18:00
×
×
  • Opprett ny...