Jump to content
Sign in to follow this  
Hushovd

Darren Maatsen

Recommended Posts

"han vil være klar for eventuelt å få sin debut for oss i kampen mot Strømsgodset" 

Da pga karantene ingen treninger med laget før kamp? 

Noen som vet sist tellende eller treningskamp Maatsen spilte? 

9 minutter siden skrev nichb:

Noen som vet sist tellende eller treningskamp Maatsen spilte? 

8 mars var hvertfall siste seriekamp. 

Det blir spennende å se hvordan dette vil gå. Mål-statistikken hans er slik at jeg blir ekstremt imponert hvis vi har signert gull. Bjarmann er i gang med kampen om å overgå Olsen. Lykke til ! 

Sett masse YouTube av Maatsen nå, og det som skremmer meg med denne signeringen er at han aldri spiller spiss men kant. Det er jo en spiss og målscorer vi desperat trenger! Og dette kan vel ikke si å være en typisk Bjarmann signering akkurat... Så da slår jeg meg til ro med at en spiss er påvei inn også! 

4 minutter siden skrev mbh:

Det blir spennende å se hvordan dette vil gå. Mål-statistikken hans er slik at jeg blir ekstremt imponert hvis vi har signert gull. Bjarmann er i gang med kampen om å overgå Olsen. Lykke til ! 

Sitat

Vi ville ha inn en offensiv spiller som truer bakrom og skaper strekk i motstanderlaget, så mer fart har vært ekstremt viktig for oss å få inn i laget.

Med Kassi som spiss, for å utnytte det rommet

Velkommen.. Du har alle muligheter her nå. 

Det skal ikke MYE til før du overgår Junker og Kinoshita.. Det skal ikke være hardt å hoppe etter disse.. :) 

Fra Budstikka: "– Darren er en spiller med bra fart, og som kan spille i alle posisjoner der fremme. Men vi har tenkt til å bruke han som en ren spiss, som en «nummer ni»-type, sier Bjarmann."

8:50 min - bra fart, kontroll og herlig chip.. Kan jo gjøre dette oftere i ES... (Og dette er fra 1 mars 2020)

Velkommen, ikke veldig imponert,  men det skal ikke mye  til å  være bedre en det vi har stilt med så langt! 

3:42 inn- Dette er jo mye mer en hva dagens spisser kan vise til.. 10 nov 2019

Det jeg liker med denne signeringen, er at det har blir sett på hvilke kvaliteter vi mangler i spillet og ikke på navn og daterte statistikker. Hadde vi hentet inn nok en stasjonær og immobil type, så hadde jeg virkelig ikke forstått noen ting. Det virker som Maatsen har fart og trøkk nok til å kunne bli et uromoment på topp som skaper strekk i motstanderlaget og rom for Kassi, Oliver, Gall og resten av gjengen.  

Det jeg derimot stusser over, er at man henter en ving til å bekle den rollen. Vi har en lignende type i Oliver, men har likevel valgt å kjøre Kosuke på topp: Når problemet med at vi mangler fart på topp tydeligvis har vært åpenbart for sportslig ledelse også, hvorfor har vi ikke da forsøkt oss med Oliver på topp? Jeg sier ikke at det er en dårlig ting at vi henter flere spillere som kan true bakrom, tvert imot. Det slår meg bare som litt merkelig at en vingspiller nå plutselig skal løse alle problemene våre, når vi ikke en gang har forsøkt oss med Oliver på topp. 

Når det er sagt: Rykket han viser ved et par anledninger i disse videoene, gjør at jeg tenker en del seigrodde dieselstoppere i Eliteserien skal få kjørt seg utover sesongen. 

image.png.22c3714036a6f376a95cbaaea5aba350.png

Han har fått med seg at det er sånne koronatider ikke sant?

Welcome to Stabæk, and please don't underestimate the Norwegian league. You'll have to work hard to be a success here. 

La oss håpe vår skepsis til at vi henter en ving som spiss er som om ett lag skulle hente Kassi og klø seg i hodet når sportslig leder sier de skal bruke han som spiss.. Mens vi Stabæksupportere hadde hyllet forslaget. 

Budstikka: 

«Jeg tør ikke å si hvor mange mål jeg skal score. Sist gang jeg gjorde det, var etter at vi rykket ned med en klubb jeg spilte for. Jeg hadde scoret fem mål i toppdivisjon og sa at jeg skulle score minst ti på nivået under. Jeg endte opp med å ikke score i det hele tatt»

Nettopp ja. 

1 time siden skrev jensemann:

Bjarmann mener Maatsen skal strekke laget og skape rom for midtbanespillerne våre. Takk! Akkurat det vi har savnet de to første matchene, da spissen vår enten har gått i veien for midtbanespillerne eller strukket i laget bredden i stedet for lengden...

Vi selv skal vel helst prøve å fortsette å bevege oss samlet og operere med korte avstander, mens vi heller forsøker å strekke avstanden mellom midtbane og forsvar hos motstanderen. Skal vi klare å utnytte rommene som oppstår etter at Maatsen har tatt med forsvarere på løpetur, er vi avhengige av at resten av gutta fyller raskt etter. Strekk i eget lag og store avstander er sjelden noe som fører bra ting med seg. 

2 minutter siden skrev Stairs:

Budstikka: 

«Jeg tør ikke å si hvor mange mål jeg skal score. Sist gang jeg gjorde det, var etter at vi rykket ned med en klubb jeg spilte for. Jeg hadde scoret fem mål i toppdivisjon og sa at jeg skulle score minst ti på nivået under. Jeg endte opp med å ikke score i det hele tatt»

Nettopp ja. 

Jeg pratet med ham tidligere i dag, og da lovet han å score minst 15 mål denne sesongen.

🤞

1 time siden skrev Flexi Knut:

Vi selv skal vel helst prøve å fortsette å bevege oss samlet og operere med korte avstander, mens vi heller forsøker å strekke avstanden mellom midtbane og forsvar hos motstanderen. Skal vi klare å utnytte rommene som oppstår etter at Maatsen har tatt med forsvarere på løpetur, er vi avhengige av at resten av gutta fyller raskt etter. Strekk i eget lag og store avstander er sjelden noe som fører bra ting med seg. 

Fikk meg plutselig til å tenke på denne klassikeren. 

Han sa vel selv at han hadde vært i dialog med Stabæk i fire uker, men at de vurderte flere alternativ. Da de fikk nei fra to andre, ble det ham. Det er nok ikke uvanlig, men det gjør jo ikke at man tenker at man har skutt gullfuglen her. Håper han kan fylle rollen på en taktisk smart måte for lagets beste, selv om han ikke skulle bli den nye Nannskog mht målscoring...

Har vel kanskje primært ønsket noen som ikke skulle i karantene? Kunne man fått Maatsen klar til seriestart burde man kanskje ha signert tidligere med mindre man var ganske sikker på annen signering