Gå til innhold

Kamptråd: Molde-Stabæk 28/6 kl 18


Håvard
 Del

Anbefalte innlegg


Veldig enig. Molde har riktignok en i tverrliggeren de også, men den tror jeg Sandberg har brukbart kontroll på.

We need a spiss! Der ligger vesentlige deler av forskjellen,  utover marginer og ballinnhav(som ikke skaper mål i seg selv)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Også enig Odd. Til tross for overtak i ballinnehav og spill, fikk Molde til svært lite i første omgang (målet et hederlig unntak). Og andre var langt mer jevnspilt, men Molde fikk bedre uttelling på sine sjanser. Og det ene burde vært frispark til Emil i forkant. Så 4-1 var et veldig flatterende resultat for Molde. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kino mangler totalt spilleforståelse som spiss, går på feil løp, oppsøker feil rom når ballene blir slått! Trekker seg i duellene og er rett og slett for veik! Hugo spilte gradvis bedre og bedre, var på store deler av andre omgang, styrte og gestikulerte i angrep!

Edvardsen var bedre som spiss sist, enn på kanten idag! Hansen var usynlig!

Første omgang var vi ikke på, klarte ikke møte opp til kamp som en bør forvente mot ett lag som Molde! Dog hadde vi gode perioder, og en del gode prestasjoner i perioder!

 

Synes dog Molde slapp billig unna kortene til Saggi idag, var ett par Orange kort som fort burde hatt en annen valør enn Gult/ingen ting! Kitolano, Ellingsen og Hussain lever farlig og på grensen.
 

Gradvis sitter spillet og kombinasjonene, Jonassen blir gradvis bedre, kamp for kamp. Får vi inn en spiss spillerne stoler på, som tar fokus og lager uro på topp, så tror jeg mye kan løsne! Ikke så mørkt som resultatet tilsier.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes kortene til Molde stort sett var OK. De er "flinke" på professional fouls, men de tingene gir gult uansett hvor kyniske de er. Kortet jeg reagerte mest på var egentlig det gule til Hugo. Han løper etter en Molde-spiller som tar med seg ballen, og det er sikkert litt kjekling. Hadde Saggi hatt litt forståelse for situasjonen, så ser han jo at det er Molde-spilleren som skaper situasjonen. 

(Strengt tatt: Kanskje burde det vært rødt til Molde-spilleren? Policyen i situasjoner der det er to spillere som river litt i hverandre er jo gult til begge, og i tillegg skulle Molde hatt gult for å ta med seg ballen vekk fra der vi skal ta frisparket..)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Littt overrasskende at et lag som er så godt som Molde spiller så kynisk. Jeg synes også annen omgang er godkjent. Hugos skudd i tverrleggern  og målet, Lumanzas stansgskudd og Hanckes takling  høydepunkter. Skadene på Luc og Solheim nedturer. At Moldespillern må gi Luc den dytten er uforståelig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skremmende stor kvalitetsforskjell også. Optimistisk og JJ som jeg er har jeg drømt om medalje i år, men fikk en kraftig realitetsorientering igår. Lettere absurd forøvrig å tro på medalje når vi bare kjører på med Kino på topp. Alltid. Uansett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er vel kanskje fem av våre, som er på dette nivået, der Molde har 15-16 spillere. I en sesong som dette blir det ekstra synlig, og uten en Ohi/Dio/Boli på topp, blir oppgaven for stor. Selv for en veldig talentfull midtbane. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


6 minutter siden skrev @ringo:

Det er veldig ensidig forkus - hvor mange av de FIRE målene vi slapp inn var Kinos feil???

Heller bedre å fokusere på hvor ødeleggende han er for angripsspillet vårt, for der er han delaktig. Tror det har en veldig dårlig smitteeffekt på spillerne også....mtp at man ser mer og mer at de unngår å passe til Kino.. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 mål, 2 i metallet og en blåst over på åpent mål fra 6 meter.

Vi skaper mer mot Molde enn mot Møndalen. Molde er gode og vinner fortjent, men skaper ikke så mye store sjanser utenom målene.

Vi taper ikke denne kampen pga. Kinoshita. Vi taper fordi vi slipper inn 2-3 billige mål.

Blir uansett spennende å se hva denne raske hollenderen har å by på. Vi har jo hatt hell med Nederlandske spisser tidligere.  (?)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


48 minutter siden skrev ErikErik:

1 mål, 2 i metallet og en blåst over på åpent mål fra 6 meter.

Vi skaper mer mot Molde enn mot Møndalen. Molde er gode og vinner fortjent, men skaper ikke så mye store sjanser utenom målene.

Vi taper ikke denne kampen pga. Kinoshita. Vi taper fordi vi slipper inn 2-3 billige mål.

Blir uansett spennende å se hva denne raske hollenderen har å by på. Vi har jo hatt hell med Nederlandske spisser tidligere.  (?)

Det hadde jo hjulpet å score et par-tre selv også da. Det kunne definitivt forandret kampbildet om vi hadde en spiss som Molde måtte ta litt hensyn til. Men det har vi ikke, og derfor blir de billige (helt enig) målene desverre utslagsgivende. Når det er sagt, å tape i Molde hadde vi kanskje gjort uansett, og det er ikke sikkert 1-4 eller 1-2 hadde hatt noe å si når vi teller opp antall poeng til slutt. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


10 minutter siden skrev boie:

Det hadde jo hjulpet å score et par-tre selv også da. Det kunne definitivt forandret kampbildet om vi hadde en spiss som Molde måtte ta litt hensyn til. Men det har vi ikke, og derfor blir de billige (helt enig) målene desverre utslagsgivende. Når det er sagt, å tape i Molde hadde vi kanskje gjort uansett, og det er ikke sikkert 1-4 eller 1-2 hadde hatt noe å si når vi teller opp antall poeng til slutt. 

Hadde helt klart vært positivt med en Dio på topp.. Men poenget er vel at vi kollektivt skaper nok sjanser til å ta poeng. Kinoshita bidrar helt klart mindre enn ønsket, men har ihvertfall 1 avslutning i denne kampen som kunne blitt farlig med litt flyt. 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi taper jo for et bedre lag. Det skulle også bare mangle, når man ser på hvilke midler de har til å hente spillere.

Så må vi legge til at vi nok spilte veldig klokt. De skaper ikke mye, selv om de får trille ball på 30 meter. Det rakner litt på slutten, men sånn må det bli på 1-3 og kort tid igjen.

Ville kampen vært annerledes med Kassi på banen hele kampen? Neppe.

Kunne vi tatt poeng med en bedre spiss? Absolutt.

Ta feks sjansen Jonassen kommer til i feltet. Han skal ha for god plassering i feltet, men elendig avslutning. Hadde vi hatt en spiss som klarte å komme seg i den posisjonen OG ha litt avslutningsferdigheter kunne den gått inn. Det virker rart å blande inn en av Europas hetest spisser i denne sammenhengen, men siden han tross alt spilte for Molde for to år siden... Det er facinerende å se hvordan Haaland så ofte er akkurat der Jonassen var. Men hvor er Kinoshita? Hvor er han når innleggene kommer? Jeg tror ikke det bare er tilfeldig at han aldri er der innleggene kommer.

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi kan vel være enige om "et par" ting:

- Molde var ikke god i dag, men de var effektive i å straffe våre feil. Plassering til Sandberg på 1-0, Emil som roter vekk ballen på 2-0 osv. Og selv om Molde kanskje hadde årets dårligste kamp, var de klart best. Det sier litt om bortelaget...

- Vi var veldig dårlige i dag. Hugo var ok offensivt men ikke mer, Emil var helt krise, Lumanza var langt under forventet nivå, i det store og hele har jeg inntrykk av at ingen av våre fremste 6 fungerte særlig godt i dag. Jeg ser ingen grunn til å forventet at vi skal forbedre fjorårets 8. plass. Men det er på den annen side en plassering langt over nedrykk, så det er helt ok i min bok.

- Kinoshita bør være ferdig i klubben. Ikke vits å gi ham en plass på benken engang. Sett heller en ambisiøs 16-åring fra akademiet der. Det er selvfølgelig ikke rimelig å si at han kostet oss kampen i dag, vi ble rundspilt også før han kom inn, men det hjelper veldig å ha en "plagsom" midtspiss. Mål kan som kjent snu kamper.

- Jeg skal slutte å mase om Junker, for det jeg egentlig mener er det klassiske "we need a spiss". Jeg har ikke allverdens forventninger til Maatsen der. Så vi kan sikkert ende med å savne en spiss resten av sesongen. Åpner det et vindu senere i sesongen, eller er dette siste mulighet til å fikse denne situasjonen?

- Vi har en tynn stall, med mulig unntak for backrekka. Det er derfor gledelig at det ikke er alt for mange midtukekamper igjen. Vi har 4 igjen: denne uka, og om 2, 4 og 5 uker. I starten av september er det dessuten tre ukers forsinket sommerferie (landslagspause?). Det kan komme godt med.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev geirti:

Vi kan vel være enige om "et par" ting:

- Molde var ikke god i dag, men de var effektive i å straffe våre feil. Plassering til Sandberg på 1-0, Emil som roter vekk ballen på 2-0 osv. Og selv om Molde kanskje hadde årets dårligste kamp, var de klart best. Det sier litt om bortelaget...

Molde mente de var gode, men mer enig med deg om at de har gode enkeltspillere enn at de var gode som lag. Egentlig kun på 3-0 man ser kvalitetene i laget og der de leker

Lenke til innlegg
Del på andre sider


21 timer siden skrev geirti:

- Vi har en tynn stall, med mulig unntak for backrekka. Det er derfor gledelig at det ikke er alt for mange midtukekamper igjen. Vi har 4 igjen: denne uka, og om 2, 4 og 5 uker. I starten av september er det dessuten tre ukers forsinket sommerferie (landslagspause?). Det kan komme godt med.

Det er kun frem til og med runde 16 som har fastsatte tidspunkt, så vidt jeg har skjønt. Så jeg tror kanskje ikke at det er helt riktig. I tillegg kommer det vel inn noen cuprunder etter hvert, som sikkert blir midtukekamper.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Molde-Stabæk 28/6 kl 18
×
×
  • Opprett ny...