Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk - RBK. Nadderud søndag 5/7 kl 20:30


Håvard
 Del

Stabæks beste  

34 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

Anbefalte innlegg


Vi tar i mot den falmende storheten RBK til kveldskamp, som hovedkamp i runde 6. Vi har fått sving på sakene på hjemmebane, mens RBK fortsatt sliter både på og utenfor banen. Selv ikke når de puttet inn Eliteseriens toppscorer ble det nødvendige mål i siste hjemmekamp mot Enga. Vi har spilt mot nr 2, 5, 7, 8 og 13 på tabellen. RBK har møtt nr 1,2,3,4 og 8, slik sett har RBK hatt en tøffere start på sesongen enn oss.

Tabellen:
6. Stabæk 2-2-1, 7-6
11. RBK 1-2-2, 5-6

Hjemmetabell
1. Stabæk 2-1-0, 4-0

Bortetabell
9. 1-0-1, 2-2

Historisk: 16-9-22 (10-7-8)
VI vant 3-1 hjemme i fjor (Emil, Ola og Boli) og på Lerkendal ble det 2-3 (Junker og Meling sm)

Skader
Stabæk: Yaw, Moe, Vogt, Kassi (Kilde Eliteserien Fantasy)
RBK: Skjelbreid, Dahl Reitan, Adegbenro, Konradsen, Helmersen (Kilde: Eliteserien Fantasy)

VI har fått en bedre start enn gjestene fra trøndelag, både poeng- og spillmessig. Gutta har begynt å bygge Fort Nadderud og er p.t. beste hjemmelag (B/G har kun spilt to hjemmekamper). Vi må forvente endringer i forsvaresfireren, samtidig som valgmulighetene fremover blir stadig flere. Vi får satse på at flyten fra forrige hjemmekamp fortsetter. RBK sliter tilsynelatende både fremover og bakover på banen og det store spørsmålet er vel når Børven starter kampene og når han begynner å putte. Han må gjerne vente en kamp til

Lenke til innlegg
Del på andre sider


45 minutter siden skrev knutta:

Med Ciljan spilleklar?

Ciljan sa vel i går at han kanskje ikke blir klar til søndagen ettersom han sliter med en skade. Tipper han ikke spiller mot oss siden RBK ikke vil risikere noe. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Her synes jeg vi bør være forsiktige med å undervurdere RBK. Det er sant at de ikke har vært så bra i starten av serien, men spesielt første omgang mot VIF var de veldig gode. De hadde også fortjent mer av den kampen, og har nå, med Børven fra start og Meling tilbake, et enda bedre lag. Om de får brukt Skjelbreid også er jo det enda et solid våpen i deres arsenal. De har også en benk som gir muligheter til å sette inn reelle taktiske bytter. Jeg tror vi skal være glade for at vi møter dem nå, når de fremdeles ikke helt har fått kjørt seg inn, før de veldig snart kommer til å bli virkelig vanskelige å hamle opp med. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


8 minutter siden skrev d*u*b:

Her synes jeg vi bør være forsiktige med å undervurdere RBK. 

Ingen grunn til å ha for stor respekt for laget RBK når spillerne p.t. ikke leverer slik man forventer på et RBK-lag. Ingen tvil om at RBK vil komme seg etterhvert med ny trener som vil spille RBK-ball og Bøvren innspilt og Skjelbreid friskmeldt. Men så lenge vi møter en (så langt i år) relativt dårlig variant av RBK er det lov å tro på poeng/serier, men ingen tvil om at det er en jobb som må gjøres om så skal skje. Jeg tror gutta har en god følelse på hjemmebane etter en solid åpning nå og håper de viser seg fra sin beste side 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden skrev d*u*b:

Første omgang mot VIF var såpass bra fra RBK at jeg mener de er favoritter mot et noe skadeplaget Stabæk. Ferskvare og formkurve. 

Da tar vi de i 2. Omg ?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det som kunne vært Meling sin første kamp etter karantenen, Ciljan Skjelbred sitt comeback og første start for Børven har blitt til kun Børven fra start. Det må da være litt fordel oss, hvertfall psykologisk

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blir vel dette laget for RBK:

                                    Hansen
Hedenstad- Reginiussen- Hovland- Trondsen
    Zachariassen- Lundemo- Åsen
Helland- Børven- Ceide

Hos oss er det mer usikkert. Blir Bohinen klar? Tipper han ikke blir det. 

                       Sandberg
Øverås- Solheim- Hanche- Vogt
   Lundal- Lumanza- Vetlesen
Normann- Edvardsen- Gall

Lenke til innlegg
Del på andre sider


5 minutter siden skrev Hushovd:

Blir vel dette laget for RBK:

                                    Hansen
Hedenstad- Reginiussen- Hovland- Trondsen
    Zachariassen- Lundemo- Åsen
Helland- Børven- Ceide

Hos oss er det mer usikkert. Blir Bohinen klar? Tipper han ikke blir det. 

                       Sandberg
Øverås- Solheim- Hanche- Vogt
   Lundal- Lumanza- Vetlesen
Normann- Edvardsen- Gall

Hva er det med Bo? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Til tider en hårfin balansegang mellom 4-4-2,4-4-1-1,4-3-3 og 4-2-3-1. Litt avhengig om vi har ballen eller forsvarer oss. Husker at Børkeeiet spilte midtstopper når vi forsvarte oss og midtbane når vi hadde ballen. 

Ser nå ut som at Bohinen også starter!

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis jeg har tolket dere som har vært på trening riktig, så blir altså laget:

Sandberg
Jonassen-Solheim-Hanche-Vogt - ekstra: Øveraas og Pignatel
Lundal-Emil-Hugo-Lumanza-Kornelius - ekstra: Maatsen og Gall
Eddie - ekstra: Maatsen

Det er ikke voldsom bredde dette her. Skade på f.eks. Sandberg eller Hanche vil være helt krise. Emil og Lumanza vil også være veldig vanskelige å erstatte. Dersom midtbanen stemmer, ser jeg heller ikke to klare kanter. Kornelius er åpenbart den ene, men kjører vi Lundal eller Hugo på kanten i mangel av noe bedre? La oss håpe Maatsen eller Gall fort klarer å finne nivået til en plass i startelleveren i så fall.

På plussiden: jeg synes det var overraskende mye kontringsstyrke i dette laget mot Godset. Spesielt Eddie og Kornelius, men også flere andre bidro. Lukta både Chippen og Nannskog til tider utpå der. Gleder meg til i morra. Selv om jeg ikke forventer seier. Bare håper...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det bare meg eller går tiden uutholdelig treigt? Gleder meg til kamp! Hytta (som lånes) er behørig pyntet til fest med skjerf på veggene. Nå må bare tiden gå litt raskere..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


19 minutter siden skrev testapen:

Er det bare meg eller går tiden uutholdelig treigt? Gleder meg til kamp! Hytta (som lånes) er behørig pyntet til fest med skjerf på veggene. Nå må bare tiden gå litt raskere..

Kjør kampen fra i fjor som oppvarming! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 minutt siden skrev DerBomber:

Noen som vet om en streamingside som viser norsk fotball? Litt krise om jeg ikke får sett kampen i kveld ? Alt annet er prøvd.

Nå er ikke jeg noe high-teach ekspert, men du kan skaffe VPN om du sitter i utlandet. Det var sånn vi så fotball en periode - riktignok utenfor EU. Norske streamingtjenester skal være tilgjengelig innenfor EU:) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


50 minutter siden skrev DerBomber:

Noen som vet om en streamingside som viser norsk fotball? Litt krise om jeg ikke får sett kampen i kveld ? Alt annet er prøvd.

Pleier å funke for meg å se på eurosport player på 4G( i EU), da tror de at du er i Norge gitt at du har norskt abb. Ellers fungerer VPN til norge fjell :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har du et norsk abonnement har de nå lov å vise deg programmer når du er i EU. Noe usikker på om de har plikt? (Eks så kan ikke NFF nekte Eurosport å blokkere sine norske abonnenter når de er i annet EU-land, men kanskje Eurosport i sine vilkår kan begrense egne kunder.) 

Gets TV app (for de som har sånt), fungerer fint i EU. 

Er du utenfor EU er det ofte vanskeligere, men det er et triks som kan fungere. Skru av WiFi på mobilen og opprett et hotspot. Som det står over vil da eurosport (eller hva du bruker) tro du er i Norge. Koble PC på Hotspot og start stream. Skru så på wifi på telefonen. Da går trafikken fortsatt via telefonen, men den får data fra wifi, så du bruker bare data akkurat i oppstarten. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk - RBK. Nadderud søndag 5/7 kl 20:30
×
×
  • Opprett ny...