Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk - RBK. Nadderud søndag 5/7 kl 20:30


Håvard
 Del

Stabæks beste  

34 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

Anbefalte innlegg


Dette har jeg ventet på dessverre. Flere kamper hvor vi har fått godt betalt, spesielt på hjemmebane. Men mot et Rosenborg i denne tilstanden er det dessverre bare stryk på alle områder. Greit at vi har noen skader, men å ikke være i nærheten av å skape et fnugg i en hel kamp, det er krise. 
 

Dette blir nok et år hvor bi må redde oss fra nedrykk. Da vi har så store problemer offensivt og tempoet er til tider for lavt for eliteserien. 
 

Bare å håpe at en ukes pause kan gjøre underverker, men dette holder bare ikke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


13 minutter siden skrev Hushovd:

Skuffende kamp. Svakt forsvar. Svak midtbane. Svakt angrep.
Er nok litt for tidlig å lansere Hanche på landslaget etter kampene mot Molde og RBK.

Minner vel om en situasjon for noen år tilbake hvor en ung Forren var i landslagsdiskusjonen for første gang. Drillo ville avvente fordi de skulle møte Stabæk og Nannskog i både serie og cup. Ble vel noe sånt som syv baklengs og ingen landslagsdebut. Vi har vel også syv nå på de siste to. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Overkjørt og mister helt motet etter det første målet som var hands? 

Hanche og Sandberg med skyld idag. Skjerpings!

Nedrykk er ikke umulig. Vi er ikke for gode for det. 

Gall ut og Maatsen inn i neste takk. Edvartsen kant. 

Bohinen savnet idag også Yaw. Håper de er tilbake i neste. Ugunstig tidspunkt å møte RBK på og vinden ødela en del. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


5 minutter siden skrev Kaizer Alphonse:

Første del av din andre setning forklarer hvorfor det ikke er straffe. 

Hva så? Så lenge han ikke får den langt nok unna, så må det vel regnes som en ny situasjon etter han har vært borti ballen? Poenget med at det er lov å ta spiller etter ball, er jo at forsvarsspiller da har fått ballen unna?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


10 minutter siden skrev Joachim88:

Dette har jeg ventet på dessverre. Flere kamper hvor vi har fått godt betalt, spesielt på hjemmebane. Men mot et Rosenborg i denne tilstanden er det dessverre bare stryk på alle områder. Greit at vi har noen skader, men å ikke være i nærheten av å skape et fnugg i en hel kamp, det er krise. 
 

Dette blir nok et år hvor bi må redde oss fra nedrykk. Da vi har så store problemer offensivt og tempoet er til tider for lavt for eliteserien. 
 

Bare å håpe at en ukes pause kan gjøre underverker, men dette holder bare ikke.

Voldsomt så negative noen blir etter én svak hjemmekamp. Vi har en dårlig dag, og taper mot en av favorittene til å vinne serien, som vel også leverer årsbeste i annen omgang. Bare tull å si at vi har fått godt betalt i de andre hjemmekampene, vi var klart bedre enn både Godset og Sandefjord, og burde vunnet mot Mjøndalen. Tror vi ender midt på tabellen. Tror dette kan bli ganske bra etterhvert som blant annet Maatsen og Valencic kommer i form. Synes særlig Maatsen er flink til å jage og true på topp, langt bedre enn Kino (uten at det er noen sammenligning). 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I annen omgang kom RBK i gang med sitt eget spill. Midtbanen vår ble smal og trønderne fikk spille powerplay som de er bra på.  Vi tapte litt på samme måte i Molde. Skal vi slå topplagene må vi ha fullt lag selv - ikke mangle Kassi, Yaw og Bo.  Laget vårt skal ha for fin innsats i første omgang. En bønn til de som steller med sånt: Det ville vært fint hvis vi før sesongstart et år kunne ha et ferdig sammenspilt lag.  

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Veldig god innsats av spesielt de yngste av våre gutter. Dog, utrolig naivt spill mot et lag som RBK. Vi får sette denne kampen på lærepenge-kontoen. Maatsen ser litt spennende ut, mens Valencic = ??? i mine øyne.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg så den første timen av gårsdagens trening, da Bohinen deltok for fullt. Burde kanskje avstå fra referater når jeg ikke fikk meg hele økta og ting skjedde på slutten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


6 minutter siden skrev mbh:

mens Valencic = ??? i mine øyne.

Du har vel aldri vært særlig begeistret for Valencic, så skjønner at man forsøker å banke hjem poenget. Men går det egentlig an å vurdere noe særlig ut ifra dagens innhopp?

Det er vel knapt noen spillere i verden som hadde klart å gjøre et positivt innhopp de siste 10 slik laget så ut på slutten i dag. Svært utakknemlig oppgave.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


8 minutter siden skrev ingo:

Jeg så den første timen av gårsdagens trening, da Bohinen deltok for fullt. Burde kanskje avstå fra referater når jeg ikke fikk meg hele økta og ting skjedde på slutten.

Referat er bra, bare å nevne at du mistet siste del. Hva syns du om kampen idag? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nei, jeg har aldri vært begeistret for ham, men jeg håper selvfølgelig at han skal slå til. Det er utrolig pussig at han har dominert i Finland over to perioder, mens han ser helt ordinær ut på Nadderud (og Kadettangen). Jeg klarer rett og slett ikke å forstå hvordan det er mulig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes vi henger helt greit sammen bakover frem til vi slipper inn første målet. Forsvaret rydder unna, og midtbanen har grei kontroll. Vi skaper lite fremover, men det gjør RBK også. Vi evner å spille vårt eget spill, men det går ikke fort nok fremover på banen når vi har initiativet. 

Etter baklengsmålet senker RBK skuldrene og gjør et par offensive bytter, og plutselig vinner de alt av dueller. Vi klarer ikke lengre å spille oss ut bakfra og det ender opp med måking av ball. 

Totalt sett synes jeg ikke dette er så ille. Husk at vi har flere unge spillere på banen med lite erfaring fra dette nivået og har lite tid til å spille inn laget. Bohinen, Amankwah og Kassi er 3 av våre aller beste spillere, og vi trenger dem tilbake om vi skal ha ambisjoner om øvre halvdel. De som kommer inn i fraværet gjør seg ikke bort, men det blir et knepp for svakt mot RBK når de først kommer i dytten. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Til pause tenkte jeg at RBK jaggu var i dårlig form, for vi var langt unna vårt beste nivå, men de var knapt bedre.

Men så senket vi nivået vårt ytterliggere i andre omgang...

 

Jeg satt og så Glimt sin hjemmekamp tidligere i dag. De er nok det beste laget i Norge akkurat nå. De spiller enkelt over store deler av banen - pass ballen til nærmeste medspiller - og treff med pasningen! Og noen ganger varierer de litt lengre pasninger gjennom pressledd, eller enda lengre baller i bakrommet. Nok en gang med høy grad av presisjon

Det er en enorm forskjell fra oss. Vi har et skremmende lavt nivå når vi er på vårt dårligste. Skulle ikke vi være et lag med tekniske spillere som er i stand til å dempe en ball og legge en presis pasning til en lagkompis? Faen jeg er skuffa over det vi viste i dag. Første omgang var dårlig, andre var helt sykt rævva. Hadde RBK-keeperen en eneste redning i dag? Det tror jeg faktisk ikke han hadde.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


10 timer siden skrev Sindre:

Hadde jeg vært trener hadde jeg satt inn Maatsen  for Gall i pausen. 

Du er ikke alene om det. Lurer på hvorfor JJ velger å vente på et så åpenbart bytte når han vet det var viktig å få det første målet. Men når byttet kom var det for sent fordi RBK scora, og da forsvant all energi fra vår midtbanespesielt, og da hjelper det ikke å ha en rask, frisk og spillesugen spiss på topp

Lenke til innlegg
Del på andre sider


8 timer siden skrev geirti:

Til pause tenkte jeg at RBK jaggu var i dårlig form, for vi var langt unna vårt beste nivå, men de var knapt bedre.

Men så senket vi nivået vårt ytterliggere i andre omgang...

 

Jeg satt og så Glimt sin hjemmekamp tidligere i dag. De er nok det beste laget i Norge akkurat nå. De spiller enkelt over store deler av banen - pass ballen til nærmeste medspiller - og treff med pasningen! Og noen ganger varierer de litt lengre pasninger gjennom pressledd, eller enda lengre baller i bakrommet. Nok en gang med høy grad av presisjon

Det er en enorm forskjell fra oss. Vi har et skremmende lavt nivå når vi er på vårt dårligste. Skulle ikke vi være et lag med tekniske spillere som er i stand til å dempe en ball og legge en presis pasning til en lagkompis? Faen jeg er skuffa over det vi viste i dag. Første omgang var dårlig, andre var helt sykt rævva. Hadde RBK-keeperen en eneste redning i dag? Det tror jeg faktisk ikke han hadde.

Det ble notert ett skudd på mål fra Stabæk. Jønsson sier han hadde gitt laget beskjed om å fyre løs i medvinden i 1 omgang

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi faller totalt sammen etter goalen deres, og vi burde nok bytta flere tidligere. Krampetendenser og folk som ikke orker å ta returløp. Frykter denne kampen viser at stallen vår er alt for tynn pdd.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk - RBK. Nadderud søndag 5/7 kl 20:30
×
×
  • Opprett ny...