Gå til innhold

Kamptråd: RBK-Stabæk 30/8


arni
 Del

Stabæks beste  

117 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

Anbefalte innlegg


2. omgangen er egentlig ganske bra, men det er noe veldig seigt over spillet vårt. Endel bra duellspill høyt opp på banen, men synes fortsatt det er mange dårlige valg med ball som gjør at set flyter ganske dårlig. Men vi var helt klart det beste laget, det er verdt å ta med seg. Har fortsatt tro på 4-4-2

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes vi skal være fornøyd her. Billig straffe men kunne fort fått en på handsen til Kosuke og. RBK med noen store i første omgang også.

Vogt var svært svak og må ta sin del av skylden for begge målene. Jeg kan ikke vite hva Vogt har fått beskjed om, men å rygge og gi så mye rom når man har sikring er ikke nødvendig.

Vi var MYE bedre offensivt uten Bohinen.. hva betyr det.

Kosuke har vist bedre takter men falt tilbake idag. Nå må Valencic få tid til å vise seg fram.

Botheim bedre idag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi ser mye bedre ut når Hugo spiller sentralt med Lumanza og Solheim på back. Krysser fingrene for at Yaw holder hele siste halvdel av sesongen. Men igjen Hugo er viktig å ha sentralt! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


5 minutter siden skrev Sindre:

2. omgangen er egentlig ganske bra, men det er noe veldig seigt over spillet vårt. Endel bra duellspill høyt opp på banen, men synes fortsatt det er mange dårlige valg med ball som gjør at set flyter ganske dårlig. Men vi var helt klart det beste laget, det er verdt å ta med seg. Har fortsatt tro på 4-4-2

Enig. Med Hugo/ Lumanza sentralt, Norman Hansen inn på kant så får vi mye mer fremdrift.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor skyter du ikke Normann Hansen når du nærmer deg 16? Vi har sett skuddfoten din! Ikke nøl! Skyt! Målene våre kommer fordi vi tør å skyte. Vetlesen på direkten 1-1. Kosuke brenner til, Solheim fyrer på nytt. Retur 2-2. Ville scoret flere om vi bare hadde turt å fyre! 

Heldig at vi møter RBK rett før Hareide tar over. Nå er vi ferdig med dem, og vi får håpe de høvler over resten av motstanderne i årets ES, slik at vårt ene poeng mot dem utgjør en klar diff.

Dette ene poenget kan ha reddet plassen vår. Betyr mye for selvtillitten å få med seg noe fra Lerkendal, selvom de var elendige idag. De har 8-2-3 under Henriksen så dette poenget smakte godt. Fortjent poeng, vi kunne fort vunnet og, vi spilte bra og RBK så ikke ut som et hjemmelag som skulle dominere kampen

Lenke til innlegg
Del på andre sider


7 minutter siden skrev @ringo:

Det ligger MYE i at Bohinen måtte ut....

Og som jeg har sagt leeeeenge - Hugo må spille sentralt...

Ja, enig. Fryktelig trist med Bohinen, etter at han var brennhet for salg har han bare blitt dårligere og dårligere. Håper han ikke er alvorlig skadet, og bruker pausen til å slå grusomt tilbake.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


8 minutter siden skrev @ringo:

Det ligger MYE i at Bohinen måtte ut....

Og som jeg har sagt leeeeenge - Hugo må spille sentralt...

Han er så bra til å orientere seg, og se fremover, når han mottar ballen. I tillegg er han mye mer bevist på å få tempo i ballen. Så hjelper det at han i form, har bedret fysiskken, og er tagget. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Leste kamptråden nå etter at kampen var ferdig. Veldig mye negativitet, gitt. Synes vi spiller en helt OK kamp, 2. omgang best mot et lag som er med i gullkampen. Er ikke bekymret for nedrykk, selv om det bare er fem poeng ned til direkte nedrykk nå. Det er imidlertid mange lag i mellom, og så snart vi får litt mer stang inn, kommer trepoengerne. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


56 minutter siden skrev Drosselmeyer:

Leste kamptråden nå etter at kampen var ferdig. Veldig mye negativitet, gitt. Synes vi spiller en helt OK kamp, 2. omgang best mot et lag som er med i gullkampen. Er ikke bekymret for nedrykk, selv om det bare er fem poeng ned til direkte nedrykk nå. Det er imidlertid mange lag i mellom, og så snart vi får litt mer stang inn, kommer trepoengerne. 

Er ikke uenig her, men å si at Rosenborg er i gullkampen er vel å ta i. Medaljekampen, eller valgkampen er vel mer riktig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


12 minutter siden skrev sexxes:

Er ikke uenig her, men å si at Rosenborg er i gullkampen er vel å ta i. Medaljekampen, eller valgkampen er vel mer riktig.

Enig i det, mente egentlig å si at de var spådd å være med i gullkampen. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


13 timer siden skrev Mihawk:

Holy shit. Synd der. Interessant nok at det er backer og kantspillere som har killer instinct til å komme seg til slike sjanser - mens våre kjære spisser som regel er ballwatching ved frispark eller innleggssituasjoner.

Se på bevegelsene til Botheim og Koske  i boksen under Hugo sitt mål - meget bra! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev O store:

Hva ligger i det?

Det er hovedforklaringen til at spillet bedrer seg. 

Både Lumanza og Bohinen er gode spillere, men sammen er de ikke akkurat dynamitt. Så det er ingen ulempe at JJ blir tvunget til å skille disse to og få ned Vetlesen i den posisjonen han kler best. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vetlesen ser kjappere løsninger og flytter ballen raskere, så helt enig i at vi ble bedre når Bohinen gikk ut. 
 

Men å flytte ballen raskere må da virkelig være mulig å banke inn i hodet på både Bohinen og Lumanza??? Akkurat her skjønner jeg ikke hva Janne driver med. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


42 minutter siden skrev Andreas:

Vetlesen ser kjappere løsninger og flytter ballen raskere, så helt enig i at vi ble bedre når Bohinen gikk ut. 
 

Men å flytte ballen raskere må da virkelig være mulig å banke inn i hodet på både Bohinen og Lumanza??? Akkurat her skjønner jeg ikke hva Janne driver med. 

Lumanza er hovedarktitekten bak 1-1 målet. Det er han som spiller fri Øverås Olsen etter å ha først slått noen veggpasninger sentralt for å få kontroll over ballen vi fort kunne mistet. Han er flink til å la ballen gå hurtig i lengderetningen, MEN han er avhengig av gode bevegelser!!!

Bohinen er jeg enig i. Han er altfor glad å transportere ball og bli felt for å få frispark. Selv når han kunne slått pasninger til spillere i bedre posisjon, eller fyrt av skudd eller innlegg velger han et eller to touch for mye, og angrepet renner ut i sanden. Både han og laget  har godt av en pause, og kanskje også en tur på benken for Lundal, for å forstå at han ikke har noe klippekort. Hent tilbake skytte for å gi han litt ekstra konkurranse. Hugo vil jeg se mer offensivt, for han bøtter jo inn med målpoeng 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Problemet er ganske åpenbart. Vi har to litt for like spillere men kan ikke benke noen av dem. Tortol fordi han er for god og viktig, Emil fordi vi må vise ham frem for kjøpere.

Det er frustrerende, men jeg ser ikke noen åpenbar løsning. Benkes Emil må vi selge ham for mye mindre enn vi håper på, eventuelt beholde ham og fortsette å ha samme problem. I tillegg er det et ganske elendig signal å sende etter at han signerte nye kontrakt mens interessen var på sitt høyeste.

Ideelt selges han nå ganske snart for masse penger og en videresalgsklausul som kommer og redder oss ut av det blå neste gang vi er i trøbbel. Jeg vet ikke hva det beste alternativet er om det ikke skjer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


  22 timer siden skrev FranckTheBank:

Vi spiller kanskje en kjempekamp. Årsbeste. Men taper likevel med et mål pga en mega tabbe av dommer. Og så rykker vi ned fordi vi er fysisk og mentalt ødelagte etter kampen 

17 timer siden skrev FranckTheBank:

Vil dere ha lottotallene også?

Ellers tusen takk :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden skrev enda en jævla islending:

Problemet er ganske åpenbart. Vi har to litt for like spillere men kan ikke benke noen av dem. Tortol fordi han er for god og viktig, Emil fordi vi må vise ham frem for kjøpere.

Det er frustrerende, men jeg ser ikke noen åpenbar løsning. Benkes Emil må vi selge ham for mye mindre enn vi håper på, eventuelt beholde ham og fortsette å ha samme problem. I tillegg er det et ganske elendig signal å sende etter at han signerte nye kontrakt mens interessen var på sitt høyeste.

Ideelt selges han nå ganske snart for masse penger og en videresalgsklausul som kommer og redder oss ut av det blå neste gang vi er i trøbbel. Jeg vet ikke hva det beste alternativet er om det ikke skjer.

Vanskelig, men vi "ofrer" jo poeng og plasseringer om vi ikke gjør noe også da.

Emil gjør jo ikke noe god figur når vi spiller dårlige kamper pga de to på midten, heller. Får kjøre annenhver omgang eller annenhver kamp på de to til han selges? Om man er uttalt på at det er grunnen (at de to er for like, og at vi ønsker å ha en mer offensiv midbanespiller på midten (Vetlesen)), slik at det ikke gis inntrykk av at vi ikke er fornøyd med ham, så kan man forhåpentligvis opprettholde interessen, til tross for at han spiller mindre enn nå?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden skrev enda en jævla islending:

Problemet er ganske åpenbart. Vi har to litt for like spillere men kan ikke benke noen av dem. Tortol fordi han er for god og viktig, Emil fordi vi må vise ham frem for kjøpere.

 

Jeg mener at Tortol har vært svakere enn Emil, og at hvis en skal benkes (som jeg synes en av de skal. Jeg har messet om at de er for like hele sesongen) så kan vi gjerne benke Tortol for min del. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes ingen av de skal benkes. I mine øyne er begge blant våre beste, men kanskje en arbeidsdeling? Lumanza er best lenger opp på banen, kan Bohinen ta et større defensivt ansvar? Spør for en venn - dette kan jeg egentlig ikke noe ordentlig om.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Akkurat nå skrev Mikkel:

Mulig jeg er gammel og lite up to date her.. Men hva er greia med feiringen til Oliver? ?

Syns jeg har sett flere bruke denne rundt om.. 

Han rører i gryta og skaper kaos for RBK hjemme på Lerkendal ødelegger festen dems. 

 

Angående å benke Lumanza. Nei! Han er vår desidert beste spiller. Uten han rykker vi ned. Og benker vi han vil han begynne å ønske seg bort igjen. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: RBK-Stabæk 30/8
×
×
  • Opprett ny...