Gå til innhold

Stabæk - Haugesund 12/9


FranckTheBank
 Del

Stabæks beste  

116 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

Anbefalte innlegg


Bare en liten sjekk på hvor vi er:

- Vi har ikke spisser som er i nærheten av Eliteserienivå (muligens bortsett fra Oliver Edvardsen). 
- Vi har noen sentrale spillere ute.
- Vi har ikke et kollektivt offensivt spill som fungerer spesielt godt. 
- Vi har mangel på gode rollespillere i flere andre posisjoner på banen. 

Allikevel er vi gode nok til å spille jevnt med de fleste, slå Haugesund, være klart best mot Brann, ta poeng borte mot Rosenborg og Viking. 

Det blir aldri snakk om nedrykk i år - garantert!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


5 timer siden skrev S95:

- Vi har mangel på gode rollespillere i flere andre posisjoner på banen. 

Dette er et godt poeng. Det virker ikke som vi er spesielt opptatt av roller når vi rekrutterer, men heller plukker opp det vi finner av individuelt gode spillere. Det er litt overraskende med Jönsson skal man tro historien om Veigar/Nannskog. Grunnen til at Sondre Fet ble prioritert foran Skytte i Glimt er ikke at Fet er en individuelt bedre spiller, men at var den beste til å fylle den rollen i laget.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noe skyldes nok at mens Glimt har holdt stø kurs i mange år så har vi vinglet mellom ulike trenere med ulik tilnærming/filosofi. Så kanne har et annet utgangspunkt. Men når det er sagt så er jeg usikker på om det er helt riktig at vi ikke ser etter rollespillere - for det er en fellesnevner i tempo og løpskraft i de offensive signeringene - Edvardsen, Maatsen, Kinoshita, Botheim, Normann-Hansen og Skytte og vi vet Janne bygget gullaget rundt overgangsspill.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes en bemerkning fra (en tvers gjennom saklig) Haugesundtrener etter kampen var ganske interessant:

"Vi var langt dårligere enn Stabæk i starten, men de ble mer slitne enn oss og vi tok som forventet over mer og mer utover i kampen" (ikke nøyaktig sitat).

Er vi kjent som et dårlig trent lag? I går kunne det nesten virke sånn. Greit at vi mistet litt trøkk da vi mistet Lumanza, men vi så jo til gjengjeld hvor mye vi ble løftet da vi fikk inn tre nye samtidig, og det handlet vel mest om friske bein? Eller spilte vi på en måte som gjorde at vi måtte gå tom for krutt før motstanderen? Det var jo stort sett vi som hadde ballen den første halvtimen, da er det stort sett det andre laget som løpet mellom og skal bli minst like utslitt som oss.

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


25 minutter siden skrev geirti:

Er vi kjent som et dårlig trent lag? I går kunne det nesten virke sånn. 

 

Yaw var jo overtent, får jo nesten samme effekt som å være dårlig trent. 

Kanskje flere har trent litt for hardt også? 

En fin fin balanse det der... 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har sett og prøvd å analysere kampen i går:  Kampen viste, mer enn noen andre kamper vi har spilt i år, både styrker og svakheter i samme match.  Først et overtak hvor vi behersket midtbanen og så periodene på begge sider av pausen hvor vi falt nedpå og hvor Haugesund kommer rundt på kantene.  Lumanza betyr veldig mye for å holde midtbanen - han legger seg riktig og innlegget til 1 - 0 er lekkert. Han ser at vi for en gangs skyld har mange foran mål og prikker ballen til riktig område.  Framover på banen synes jeg mer om Botheim enn Kino.  Et lite plusspoeng til japaneren for å jobbe godt hjemover ved noen anledninger, men ellers plasserer han seg dårlig og er ikke ofte spillbar.  Edvardsens fart er en trussel for alle motstandere og gjør at Haugesund holder litt tilbake. Det var svært overraskende at Haugesund ikke gikk ut som i hjemmekampen med press over hele banen hele tida.  I går fikk vi tidvis plass til å spille vårt eget spill. Kanskje grunnen var at HFK manglet Velde som er råsterk og som løper hele tida over hele banen. Wadji startet visstnok med en kjenning kneet og var ikke like på hugget som ellers. Ellers kred til JJ for et bytte som gjorde forskjell. Jeg hadde kanskje forventet at han skulle tatt ut Kino, men det virket i allefall.  Oppsiden med laget vårt nå at vi har kvalitet på benken. Det er nytt og gir håp for resten av sesongen. Maatsens mål var lekkert og han er tydeligvis en av de få som tar et kjapt blikk i et tiendedels sekund og plasserer ut keeper. Det er en egenskap som kan gi flere skåringer.  Siden vi kjefter så mye på dommere, vil jeg ellers gi honnør til dommeren fra i går: Bra dømt - ikke masse stopp og frispark bare folk faller.  Tom Hagen fks. kan ha mye å lære her (!). Stakkars Kristiansund fks. mistet seieren i går på grunn av to dommertabber, selv om Hagen ikke dømte den kampen. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


36 minutter siden skrev JeanClaude:

Siden vi kjefter så mye på dommere, vil jeg ellers gi honnør til dommeren fra i går: Bra dømt - ikke masse stopp og frispark bare folk faller.  Tom Hagen fks. kan ha mye å lære her (!). Stakkars Kristiansund fks. mistet seieren i går på grunn av to dommertabber, selv om Hagen ikke dømte den kampen. 

Enig, skrev nesten nøyaktig det samme forrige gang Aslam dømte oss. Så får vi la gå at jeg ble litt irritert over frisparket mot Botheim da vi hadde en god overgangsmulighet. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 timer siden skrev Ace:

Er teorien her at vi kun holder 30 min? Ganske åpenbart at det ikke stemmer. Han prøver nok å fremsnakke hvor godt trent de selv er.

Jeg prøver å finne en grunn til at vi blir sykt mye dårligere fra de første 35 til de neste 35 minuttene. Hvis alt kan forklares med at Lumanza må ut, så er det en fryktelig dom over resten av laget...

 

Jeg var forbauset over hvor mye vi dominerte i store deler av første omgang. Vi presset FKH langt tilbake, og vi fanget stort sett enkelt opp hver gang de prøve å komme på en overgang. Det var rett og slett divisjonsforskjell. Noe senere er det fortsatt divisjonsforskjell, men denne gang den andre veien. Angrepene deres virket ustoppelige før det enten ble redning eller avslutning like utenfor, og vi var helt ute av stand til å etablere vårt eget spill. Vi hang rett og slett ikke med.

Det utrolige er at vi ikke vant først omgang, hvor vi var klart best, men derimot andre omgang, hvor det nok var FKH som alt i alt var strået vassere. Men så ble det vel rettferdig til slutt.

 

Ser forøvrig at vglive har 2-5 fordel FKH i sjansestatistikken. Vel, vi har to mål samt et skudd i stolpen alene med keeper (pluss flere andre). Hvilken av disse tre regnes ikke som en målsjanse? Sports"journalister" er ålreite dyr. Himmel som jeg skulle ønske meg en god statistikkside for norsk fotball...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


17 timer siden skrev Mihawk:

Vel, han hadde i hvert fall ball. Den eneste offensive involveringen til Kinoshita som var mer enn ok var foranledningen til 1-0. 

Kinoshita er 6 år eldre enn Botheim og i så måte ferdig utviklet. 

Hadde vi hatt denne diskusjonen om Botheim var vår eiendom?

 

Vel, jeg sliter ihverfall veldig med å se hva som er Botheims beste egenskaper på banen. Han er ingen notorisk målscorer (i likhet med Kinoshita), men han mangler også tempo, og heller ikke evnen til å frigjøre seg fra motspiller verken med og uten ball. I tillegg er han ikke direkte farlig i feltet. 

Da står vi med 2 dårlige spisser, hvorav en løper mye og setter press på motstander noe som igjen åpner for brudd. Jeg vet hvem jeg hadde valgt, 10 av 10 ganger. Botheim er som du nevner fortsatt ung og muligens ikke ferdig utviklet, men du verden for en lang vei han har foran seg for å bli en eliteseriespiss. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev geirti:

Jeg prøver å finne en grunn til at vi blir sykt mye dårligere fra de første 35 til de neste 35 minuttene. Hvis alt kan forklares med at Lumanza må ut, så er det en fryktelig dom over resten av laget...

 

Hepp,

Det er ingen som tar skikkelig ansvar defensivt sentralt på midten etter at Lumanza må ut.

JJ burde kanskje flyttet Hugo inn og satt inn noen på kanten isteden for å kjøre med to offensive sentralt???

 

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 minutter siden skrev geirti:

Synes å huske at jeg fikk med meg intervjuet med JJ etter kampen, hva er det du sikter til?

På Stabæks FB side. Forklarer godt om nivået på prestasjoner samt variasjonen i samme kamp for de tre siste kampene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 minutt siden skrev kkh94:

Vi vinner for første gang på halvannen måned, og folk sitter her og diskuterer hvilken av spissene våre som er dårligst. Never change, dere ?

Det motsatte er vel enkelt: hvem er den beste spissen vår? Svaret virker å være Maatsen. I hvert fall når han holder hele kampen. Spørsmålet blir derfor hvem som skal spille sammen med ham, og da er det vel greit å skille Kino fra Botheim. Da er jeg veldig usikker på hvem jeg ville valgt. Kanskje Edvardsen med Kornelius og Hugo på kantene?

Sandberg

Solheim-Yaw-Hanche-Vogt

Kornelius-Lumanza-Skytte-Hugo

Edvardsen-Maatsen

I tillegg har vi Emil og Kassi (som jeg forventer snart er tilbake). Dette begynner det å bli litt schwung over.

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk - Haugesund 12/9
×
×
  • Opprett ny...