Gå til innhold

Kamptråd: Odd-Stabæk 20. Sept


Håvard
 Del

Stabæks beste spiller  

53 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

Anbefalte innlegg


Ny kamp, nye muligheter, en en kamp som skal vinnes for å utligne statistikken

Totalt: 15-6-16, 53-54

Hjemme: 6-4-9, 22-29

Borte: 9-2-7, 29-22

Heldigvis har vi statistikken på vår side, vi er bedre mot Odd i Skien enn på Nadderud. På de siste 4 bortekampene har vi vunnet 3 av 4 kamper, men tapte i fjor. Det ryktes også at Odd har en skandaløst dårlig statistikk i første kamp etter landslagspauser (har ikke funnet denne statistikken selv). 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kanskje Solheim på høyre og Vogt eller Jonassen på venstre? Jeg synes ikke Øveraas helt forsvarer en plass i første-elleveren. Men jeg skal gå med på at valget av fjerdemann ikke er soleklart.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har sett B/G - Odd  hvor Odd som kjent tapte 6-1.  Ble ikke veldig skremt av Odd. De hadde 2 skudd på mål i løpet av 93 minutter. De valgte å legge seg lavt og greidde nesten ikke å spille seg ut fra egen banehalvdel. Odd hadde omtrent 50% ballinnhav, men det ble mest støttepasninger på kantene. B/G er vant med at nesten alle legger seg lavt i Bodø og klikk/klakker seg greitt i gjennom etablert forsvar. Jeg går utfra at JJ har sett og studert denne siste kampen og fått med seg at Odds svakhet er et litt stillestående forsvar. Farten framover er ikke dårlig hos Odd, mens det bakover går med lavere hastighet. Skal vi slå Odd, som tross alt har et solid mannskap, må vi ha fart på topp - der er svakheten deres !

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden skrev Bolivar:

Har sett B/G - Odd  hvor Odd som kjent tapte 6-1.  Ble ikke veldig skremt av Odd. De hadde 2 skudd på mål i løpet av 93 minutter. De valgte å legge seg lavt og greidde nesten ikke å spille seg ut fra egen banehalvdel. Odd hadde omtrent 50% ballinnhav, men det ble mest støttepasninger på kantene. B/G er vant med at nesten alle legger seg lavt i Bodø og klikk/klakker seg greitt i gjennom etablert forsvar. Jeg går utfra at JJ har sett og studert denne siste kampen og fått med seg at Odds svakhet er et litt stillestående forsvar. Farten framover er ikke dårlig hos Odd, mens det bakover går med lavere hastighet. Skal vi slå Odd, som tross alt har et solid mannskap, må vi ha fart på topp - der er svakheten deres !

 

Odd la seg nok lavt i frykt for spillet til Glimt. Men Glimt klarte å spille seg gjennom likevel. De var også ekstremt effektive på overganger. Jeg ser ingen grunn til at Odd skal legge seg bakpå av frykt for spillet vårt. Jeg har sett mange av kampene til Glimt, og blir sjelden skremt av motstanderen. Det har nok mye med hvordan Glimt får andre lag til å se ut, og lite med hvordan de andre lagene ville spilt mot oss. Dette var det samme vi opplevde i -08. Angrepstrioen Alan, Veigar og Daniel var fryktet av alle, så lagene turte i langt mindre grad å angripe mot oss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er nok blitt misforstått av noen her. Da jeg analyserte Glimt - Odd, forventet jeg selvsagt aldri at Odd skulle legge seg lavt hjemme i Skien mot oss.  Det vil overraske meg veldig om det skjer i kveld. I Bodø mener jeg at jeg så svakt tempo i Odds forsvar, når Odd står høyt er de enda mer avhengig av fart i forsvaret, skifte hjemover og få på plass formasjoner.  Skal vi vinne i kveld mener jeg derfor at vi må ha fart på topp og bør hvis mulig velge tempostyrke på topp.  

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden skrev Bolivar:

Jeg er nok blitt misforstått av noen her. Da jeg analyserte Glimt - Odd, forventet jeg selvsagt aldri at Odd skulle legge seg lavt hjemme i Skien mot oss.  Det vil overraske meg veldig om det skjer i kveld. I Bodø mener jeg at jeg så svakt tempo i Odds forsvar, når Odd står høyt er de enda mer avhengig av fart i forsvaret, skifte hjemover og få på plass formasjoner.  Skal vi vinne i kveld mener jeg derfor at vi må ha fart på topp og bør hvis mulig velge tempostyrke på topp.  

Beklager den der, jeg leste nok litt kjapt.

Hva tenker vi om farten til Maatsen? Kinoshita er kanskje raskere enn Botheim? Men Maatsen er kanskje raskere enn begge? Eller er alle 3 for treige slik at vi må dytte Olli opp på topp? Skjønt det er vel minst like viktig å ha fart på kantene som på spissen(e).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


12 Robert Marcus Sandberg

2 Jørgen Olsen Øveraas

3 Yaw Eystein Ihle Amankwah

5 Mats Goberg Solheim

16 Andreas Schjølberg Hanche-OlsenKAPTEIN

22 Sammy Solitaire Siddharta Skytte

25 Hugo Vegard Vetlesen

67 Tortel Lumanza Lembi

19 Kosuke Kinoshita

20 Erik Botheim

23 Oliver Valaker Edvardsen

 

84 Jonas Vatne Brauti

6 Aketchi Luc-Martin Kassi

7 Jesper Strand Isaksen

9 Darren Melvin Philip Maatsen

21 Magnus Strandman Lundal

24 Kaloyan Kalinov Kostadinov

26 Emil Jonassen

30 Peder Vogt

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Akkurat nå skrev Petter:

12 Robert Marcus Sandberg

2 Jørgen Olsen Øveraas

3 Yaw Eystein Ihle Amankwah

5 Mats Goberg Solheim

16 Andreas Schjølberg Hanche-OlsenKAPTEIN

22 Sammy Solitaire Siddharta Skytte

25 Hugo Vegard Vetlesen

67 Tortel Lumanza Lembi

19 Kosuke Kinoshita

20 Erik Botheim

23 Oliver Valaker Edvardsen

 

84 Jonas Vatne Brauti

6 Aketchi Luc-Martin Kassi

7 Jesper Strand Isaksen

9 Darren Melvin Philip Maatsen

21 Magnus Strandman Lundal

24 Kaloyan Kalinov Kostadinov

26 Emil Jonassen

30 Peder Vogt

Dette tar vi. Luc inn i andre sammen med Darren

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Odd-Stabæk 20. Sept
×
×
  • Opprett ny...