Gå til innhold

Stb - Aalesund søndag 18.oktober


rykkinn
 Del

Stabæk beste spillet  

125 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

Anbefalte innlegg


Lenge til neste match. Men mye å diskutere! 
Møter ligaens dårligste lag i følge tabellen. Kan fort bli en match mellom de to dårligste lagene i eliteserien..

4 krav:

- Blø for drakta!!! 

- 3 poeng  

- Morsomt offensivt spill med mange stb mål

- Holde nullen!

Håper på 4-3-3/4-4-2

Sandberg

Solheim - pignatell (hvis ikke ny ms) - Yaw - vogt 

Skytte - lumanza - Kostadinov 

Hansen - Antonsson - Maatsen 

FORZA STB!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


15 minutter siden skrev rykkinn:

Lenge til neste match. Men mye å diskutere! 
Møter ligaens dårligste lag i følge tabellen. Kan fort bli en match mellom de to dårligste lagene i eliteserien..

4 krav:

- Blø for drakta!!! 

- 3 poeng  

- Morsomt offensivt spill med mange stb mål

- Holde nullen!

Håper på 4-3-3/4-4-2

Sandberg

Solheim - pignatell (hvis ikke ny ms) - Yaw - vogt 

Skytte - lumanza - Kostadinov 

Hansen - Antonsson - Maatsen 

FORZA STB!!

Er enig i mye her, men jeg mener vi bør ha Emil i start-ellveren (om han fortsatt er her). Jeg ser ikke hvordan Lumanza bidrar mer.

Synes selv Emil er tryggere deffansivt og skaper mer. Lumanzas spill har i det siste stort sett vært preget av balltap. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


53 minutter siden skrev SuperDungeonMaster:

Er enig i mye her, men jeg mener vi bør ha Emil i start-ellveren (om han fortsatt er her). Jeg ser ikke hvordan Lumanza bidrar mer.

Synes selv Emil er tryggere deffansivt og skaper mer. Lumanzas spill har i det siste stort sett vært preget av balltap. 

Er enig, men dog så er jeg ganske så sikker på at Emil forlater oss før mandag midnatt.. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev SuperDungeonMaster:

Er enig i mye her, men jeg mener vi bør ha Emil i start-ellveren (om han fortsatt er her). Jeg ser ikke hvordan Lumanza bidrar mer.

Synes selv Emil er tryggere deffansivt og skaper mer. Lumanzas spill har i det siste stort sett vært preget av balltap. 

Idag viser hvor mye viktigere Lumanza er enn Emil 

Men vi trenger gode vinger også. Skytte og Kassi er sentrale. Vi har for mange i samme posisjon. 

Kan ikke ha to lettvekter i Bohinen og kai sentralt. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette er Eliteseriens klart dårligste lag. Her handler det bare om å ikke drite seg ut ved å være dårligere enn eller på nivå med bortelaget. Dette skal vi vinne med kontroll. La oss håpe vi klarer det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


16 minutter siden skrev manglerudgutt2507:

Fridtjofsson solgt, så da slipper vi å møte toppscoreren deres. 

Han hadde vært skadet uansett!

Det er en helt annen stemning i Aalesund nå, troen på at det løsner er til stedet! 
Mot KBK i går var Kristiansund heldige som ikke lå under med mer enn 1-0 til pause! Kbk snudde kampen med god hjelp fra dommeren som fikk luften ut av ballongen!

Tror vi møter ett lag som går all in, med en del ungt som ikke LB turte å spille med.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


6 minutter siden skrev nichb:

Sandberg

Solheim - Valsvik - Yaw - Vogt

Bohinen - Kassi - Skytte 

Ollie - Antonsson - Maatsen

Hadde likt en 433, men blir nok en 422

Vi får vel forhåpentligvis lov til å stille med 10 utespillere, eller?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


27 minutter siden skrev FranckTheBank:

Vi har nå fire brukbare spisser. Kino, Botheim, Maatsen og Antonson. God sentral midtbane, og styrket stopperplass. Alt i alt fornøyd. 

At vi har fire gode spisser kan absolutt diskuteres. Tror mange vil mene som meg, at Kino og Botheim ikke har noe å gjøre på dette nivået. Maatsen vil jeg gi litt mer tid og Antonsson er vel et noe usikkert kort. Men hadde vært fett om du har rett!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


7 minutter siden skrev SuperDungeonMaster:

image.thumb.png.18f85dd040e95a79f125b1f388ad8f5e.png

Jeg blir ikke overrasket om Janne begynner matchen med noe sånt noe.

Edvardsen  må hvile nå. Mye heller Kassi inn bak spiss, Hansen venstre og Maatsen høyre- Antonsson på topp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sandberg

Solheim - Yaw - Valsvik - Jonassen

       Lumanza

Bohinen - Skytte

           Kassi

Maatsen - Antonsson

 

Potensielt et ganske sterkt lag dette. Så får vi håpe 2021 og fremover byr på mer egenproduserte og en tydeligere Stabæk-profil.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


26 minutter siden skrev SuperDungeonMaster:

image.thumb.png.18f85dd040e95a79f125b1f388ad8f5e.png

Jeg blir ikke overrasket om Janne begynner matchen med noe sånt noe.

Har vi noengang vært lenger unna målsetningen om 11 stk egenproduserte spillere?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Håper på noe sånt, spiller ikke så stor rolle for meg hvem som ligger dypt i midtbanen av Bohinen eller Lumanza, men håper på Lumanza neste kamp til Bohinen er i form igjen. Føler det er ganske åpent på vingene også, jeg vil gjerne ha Maatsen på banen, men sier ikke nei til Normann Hansen fra start neste kamp, kan også godt bruke Lundal for min del. På høyre ving kunne jeg godt tenke meg å se Skytte få prøve seg, føler ikke alltid han gjør det så godt der han spiller nå sentralt, vil gjenre se han der hvis Edvardsen trenger en pause. 
Hvis vi må spille 4-4-2 så vil jeg ha Kassi opp som spiss og ikke ute på vingen, han er alt for god til å spille på vingen hvor han ikke er mye borti ballen, han er den mest målfarlige spilleren vi har, både som playmaker og som når han skyter selv, så jeg kunne godt tenke meg å ha han der oppe.

lineup (1).png

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Sorry at jeg ikke fant kamptråden, syntes det var veldig rart at ingen lot til å mene noe dagen før kamp. Ser nå at det var innlegg om dagens kamp for snart 14 dager siden:

Anyway mine spekulasjoner - Lars Arne Nilsen er en trener som er for en beinhard defensiv organisering. I tillegg ønsker han seg fart på topp. Ålesund spilte ikke dårlig borte mot Kristiansund og kunne godt ha fått med seg poeng. Mye tyder på at Sigurd Tafjord starter mot oss på backplass hvor Ålesund har hatt store problemer. Han er ny/gammel i Ålesund - utviklet lokalt, men har spilt i andre klubber før han nå er tilbake. Kasper Jørgensen sannsynlig på andre backplass er utlånt fra danske Lyngby hvor han fikk lite spilletid. LAN ønsker fart på backplass og velger sannsynligvis ungt framfor styrke og erfaring.  Jeg blir ikke forbauset hvis Ålesund kommer med planer om å komme hurtig rundt på kantene i kontringer - hvor Markus Karlsbakk fra midtbaneposisjon skal gi overtall fra 45 grader med harde skudd fra 14-18 meter.  Ellers er jo Lars Arne Nilsen i en posisjon som gjør at ett poeng har liten verdi. Så hva gjør en trener som er ekspert på det denfensive, når han må ha 3 poeng på bortebane ?   Ålesund er ikke så dårlige at taktikk ikke kan avgjøre i kveld. Det er en del nytt på begge lag, så studier av tidligere kamper er av liten verdi. Tror dette går veien for oss - men først skal vi kjempe i 90 minutter mot et lag i desperat poengnød. Det kan bli krevende... 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stb - Aalesund søndag 18.oktober
×
×
  • Opprett ny...