Gå til innhold

Uefa Cup Trekning


Markus
 Del

Anbefalte innlegg

  • Svar 143
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Godtfolk!

 

Jeg har gjort litt research og funnet ut at det tar 18 t 33min å kjøre til Sochaux fra Oslo. Mulig man kan presse det ned i 18 t og 30 minutter hvis man er litt rå på pedalen. Men hvem tar vel slike sjanser?

 

Her er reiseruten:

00h00  0 yds  Oslo, centre

  E18 Lambert / Ryen section·: toll charges unavailable

  Take: E18 for 12 mi

00h25  12 mi  Close to: 

  Head towards: Göteborg

  via: E06/E18 for 0.9 mi

  take: E06 for 21 mi

00h50  34 mi  Close to: 

  take: E06 for 36 mi

  Entry into Sweden

  continue along E06 for 34 mi

02h18  104 mi  Close to: 

  Head towards: Göteborg

  via: E06 for 12 mi

02h29  116 mi  Close to: 

  take: E06 for 13 mi

02h45  130 mi  Close to: 

  Head towards: Göteborg

  via: E06 for 48 mi

  Exit towards: Exit Kortedala, Annedal

  take for 0.9 mi

03h31  179 mi  At 

  continue along for 3.5 mi

  Link by boat

05h37  182 mi  At 

  Entry into Denmark

  continue along E45 for 6 mi

05h45  188 mi  Close to: 

  Head towards: Alborg, Arhus

  via: E45 for 149 mi

08h01  337 mi  Close to: 

  take: E133/E45 for 7 mi

08h08  344 mi  Close to: 

  Head towards: Kolding, Haderslev, Åbenrå

  via: E45 for 3 mi

08h10  347 mi  Close to: 

  take: E20/E45 for 6 mi

  take: E45 for 54 mi

  Entry into Germany

  take: A7/E45 for 40 mi

09h40  447 mi  At 

  take: A7/E45 for 12 mi

09h51  459 mi  At 

  take: A7/E45 for 39 mi

10h25  498 mi  At 

  take: A7/E45 for 5 mi

10h30  503 mi  At 

  take: A7/E45 for 9.5 mi

10h39  513 mi  At 

  take: A7/E45 for 54 mi

11h27  567 mi  At 

  take: A7/E45 for 19 mi

11h43  586 mi  At 

  take: A7/E45 for 8 mi

  A7,Near Hannover-Nord :roadworks

11h51  594 mi  At 

  take: A7/E45 for 2.5 mi

11h54  596 mi  At 

  take: A7/E45 for 7 mi

12h01  603 mi  At 

  take: A7/E45 for 21 mi

12h21  624 mi  At 

  take: A7/E45 for 106 mi

13h58  730 mi  Close to: 

  take: A7/E40 for 3 mi

  Head towards: Frankfurt

  via: A5 / A7 junction/E40 for 0.7 mi

14h01  734 mi  At 

  Head towards: Frankfurt

  via: A5/E40 for 36 mi

14h34  770 mi  At 

  take: A5/E451 for 10 mi

14h44  781 mi  At 

  take: A5/E451 for 20 mi

15h02  801 mi  At 

  take: A5/E451 for 5 mi

15h07  806 mi  At 

  take: A5/E451 for 6.5 mi

15h13  813 mi  At 

  take: A5/E451 for 13 mi

15h25  826 mi  At 

  Head towards: Mannheim

  via: A67/E35/E451 for 20 mi

15h44  846 mi  At 

  Head towards: Mannheim Ost, Heilbronn

  via: A6/E35/E50 for 2.5 mi

15h46  849 mi  At 

  take: A6/E35/E50 for 4.5 mi

  A6,Between Mannheim and Vörden :roadworks

15h51  853 mi  At 

  take: A6/E35/E50 for 9 mi

15h59  862 mi  At 

  take: A6/E35/E50 for 5 mi

16h04  867 mi  At 

  Head towards: Karlsruhe

  via: A5/E35 for 23 mi

16h25  890 mi  At 

  take: A5/E35/E52 for 39 mi

17h00  930 mi  Close to: 

  take: A5/E35 for 59 mi

  Exit towards: Exit 65, Müllheim-Neuenburg

17h51  988 mi  Close to: 

  take: B378 for 550 yds

  Entry into France

  continue along D39 for 6 mi

  turn right onto: D55 for 0.6 mi

17h59  995 mi  Close to: 

  Head towards: Strasbourg, Mulhouse, Bâle

  via: A36/E54 for 1.2 mi

  take: A36/E54/E60 for 29 mi

18h18  1018 mi  Toll: 2.3 EUR

18h23  1025 mi  Close to: 

  take: A36/E60 for 9 mi

  Exit towards: Exit 9, Exincourt, Étupes, Audincourt, Sochaux, Musée Peugeot

18h30  1034 mi  Close to: 

  take: N437 for 0.5 mi

18h33  1034 mi  Sochaux, centre

 

 

map.gif

de har lagt ut en reiserute dem også...bare motsatt vei

Lenke til innlegg
Del på andre sider


topsecret Ecrit le: Vendredi 27 Août 2004 13:06

 

 

En progression

 

 

Groupe: Supporters

Messages: 158

Membre n°: 618

Inscrit le: Jeu 15 Juil 2004 09:47

 

 

 

 

 

 

Stabaeck est actuellement 12° sur 14 du Championnat norvégien 2004.

 

Deux joueurs ne me sont pas inconnus :

 

- Le solide milieu Danois Peter Sand (international : 1 sélection).

 

- l'attaquant puissant Samuel Wowoah - Suédois d'origine Libérienne - bon buteur qui s'est précédemment illustré dans le championnat suédois.

 

Pour le reste...

 

 

Tror ikke han er helt oppdatert...eller er Peter fortsatt med oss?(JA I VÅRE HJERTER :wub::P ) vel her har dere det på engelsk

 

Stabaeck is currently 12° on 14 of the Norwegian Championship 2004.

 

Two players are not for me unknown:

 

- The solid Danish environment Peter Sand (international: 1 selection).

 

- The powerful attacks Samuel Wowoah - Swedish of origin Libérienne - good kicker that previously illustrated itself in the Swedish championship.

 

For the remainder...

 

 

Vi har en spiller i troppen som er kjent i Souchx(whatever)....

Sammy, Sammy, Sammy WOWOAH :wub::P

Endret av Rubbster
Lenke til innlegg
Del på andre sider


It seem to me that this game facing this unknown Norwegian one will be the most important one of the year. In fact, a qualification would assure us an imposing European country, a televised national broadcasting (if this is not the case, that Plessis sells the rights to M6, they want to pass soccer but do not be able!) lol and can be at the end of the way a qualification for the 16th one!! Therefore it will be necessary the lion to go out its fangs and those as early as before September 16 and that begins as early as tomorrow afternoon to Bordeaux. What some think you?

 

For dem er dette kampen dem kommer til å prioritere mest dette året...mens vi tar det som bonus :huh: .

 

Er vi ukjent?ok vi er vel det :angry:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Gjorde et lite søk på Kelkoo.no for å se på billettpriser. Basel, som er nærmeste by med flyplass, fantes ikke i deres system, men valgte jeg zürich, som ligger 2 timers kjøring fra Sochaux, så fant jeg mange som tilbyr plasser til under 2000 kroner. Hos KLM fant jeg tom billetter til 975 pluss tax. SÅ det burde være mange muligheter for å komme seg nedover! De aller fleste selskapene har mange flygninger til Zurich.

 

Betingelsen er dog at man blir over til søndag, kan jo bli litt lenge for mange, men på de aller fleste europeiske flygningene er det betingelsen for å få billige billetter.

 

Usikker på hvordan man reiser videre fra Zurich, men leiebil er jo et alternativ.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvordan er med med ikke europesike spillere i E-cup? er det noen begrensninger på det? 

 

 

Disse spillerene kommer alle fra det afrikanske kontinentet, og hvis det er kvote på ikke europeere så må det jo svekke laget hvis kun 2 eller 3 av de 7 (godt mulig det er fler, gadd ikke sjekke alle navnevne så jeg tok bare de som hørtes ut som de ikke var franske) ikke får spille..

Wilson ORUMA

Jaouad ZAIRI

Francileudo SANTOS

Guiranne NDAW

Souleymane DIAWARA

Omar DAF

Adel CHEDLI

 

ka dokk tror?

 

 

E.

Nå har jo Frankrike gode forbindelser til "det afrikanske kontinentet" da, spesielt Algerie og statene mot middelhavet, så det er jo en viss sannsynlighet for at de har fransk statsborgerskap selv om de har et afrikansk-klingende navn.

 

Kikka litt igjennom "Regulations of the UEFA Cup", og fant ikke noe spesielt der angående antall ikke-europeere, men det finnes kanskje noen regler på det på et mer overordnet nivå??

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Gjorde et lite søk på Kelkoo.no for å se på billettpriser. Basel, som er nærmeste by med flyplass, fantes ikke i deres system, men valgte jeg zürich, som ligger 2 timers kjøring fra Sochaux, så fant jeg mange som tilbyr plasser til under 2000 kroner. Hos KLM fant jeg tom billetter til 975 pluss tax. SÅ det burde være mange muligheter for å komme seg nedover! De aller fleste selskapene har mange flygninger til Zurich.

 

Betingelsen er dog at man blir over til søndag, kan jo bli litt lenge for mange, men på de aller fleste europeiske flygningene er det betingelsen for å få billige billetter.

 

Usikker på hvordan man reiser videre fra Zurich, men leiebil er jo et alternativ.

Faen, jeg savner www.bidlet.no. I dot-com-tiden fikk jeg grisebillige billetter til Barcelona med mellomlanding i Basel, subsidiert av dot-com-aksjonærer selvfølgelig. Jeg må nesten benytte sjansen til å takke alle som investerte milliarder i bidlet.no.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen som vet om den gruppeinndelingen som ble brukt ved trekningen i dag også vil bli brukt i gruppespillet? Dvs. at om vi går videre, så møter vi vinnerne av følgende kamper:

 

Ventspils-Amica

Sochaux-Stabæk

Egaleo-Genclerbirligi

Rangers-Maritimo

Villareal-Hammarby

 

I så fall må jeg jo si at vi kom i en relativt hyggelig gruppe.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


kanskje det hjelper hvis dere sjekker

 

www.gexx.de (fly til zürich)

www26.germanwings.com/index.de.shtml (fly oslo-köln, köln - zürich)

www.airberlin.com/airneu/v_check.php3?BROWSER=MSIE&SEITE=abflugplan&LANG=deu (fly hamburg - zürich)

 

fra zürich er det mulig å ta leiebil (men det koster også veiavgift hvis man tar motorvei) eller tog.

 

fra karlsruhe til montbeliard er det 238 km

fra stuttgart 300 km

fra zürich 177 km

fra bern 189 km

fra basel 92 km

Lenke til innlegg
Del på andre sider


some more information from a friend living in geneva:

 

FC Sochaux was created in 1928 by Peugeot boss Jean-Pierre Peugeot and became the first French professional football team.

You can see in their flag the Peugeot logotype, a lion, and they are called "les lionceaux" (the young lions).

They did well in the beginning but not that well until the 70's (twice French champion, in 1935 and 38). They opened a centre for young players formation in 1974 and some of them made it to French national team, like Bernard Genghini, Joel Bats or Yannick Stopyra. They are still "producing" many talented new players.

They played UEFA cup 5 times and made it to the semi-final in 80-81, beating FC Servette (I clearly remember this game), Boavista Porto, Eintracht Frankfurt and Grasshoppers Zurich.

In 87, they went to French second division and made it again to first division in 2000-2001.

Last season they finished 5th, 13 points behind Lyon.

They are known to be difficult to beat at home...

They hired 2 players from Servette FC, Wilson Oruma (Nigeria) and Johann Lonfat (one of my favorite Swiss players).

 

Their stadium, stade Bonal, was renovated in 2000 and is known to be one of the best in France. 20'000 people.

 

Interesting thing, you can download from their website a PC screen picture with the image "Sochaux-Dortmund 4-0".

 

For hotels, I don't really know, I've never been there. In France they have those "Formule un" hotels (minimum comfort and affordable prices, but usually located in the cities suburbs...).

Check :

http://www.hotelformule1.com/formule1/fich...che_hotel.shtml

Another one :

http://www.envergure.fr/campanile/home_en.html

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fly til London Stansted med Ryanair/Norwegian, og videre med easyJet til Basel onsdag med retur fredag er beste? og billigste alternativ jeg har funnet ca. 2000kr. Deretter er det 94 km fra Basel (med bil/buss/tog/taxi/sykkel).

 

Finnes det andre alternativer kom gjerne med dem (fant et med AirFrance, men da jeg sjekket igjen var prisen steget med 1500kr).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Med de bussene $$, blir det sikkert helt uaktuelt ja!

(vis de ikke leier en buss da, men det blir fort veldig dyrt og jeg regner det som uaktuelt det også)

 

Men jeg vet om noen som har tenkt til å kjøre bil ned.

Men det er vel fly som er mest aktuelt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis noen vil dra med bil kan gjerne

gjøre pause hos meg onsdag kveld og vi (Triple M Team)

dra sammen torsdag morges tidlig til France.

550 km fra Mönchengladbach/Köln !!!

 

Vi sees !!!

 

På 3 Poeng i dag - Forza Stabæk !

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror det blir veldig vanskelig for Stabæk mot Sochaux, er et av Frankrikes aller beste lag, og kampen mot Dortmund i fjor er noe av det beste jeg har sett.

 

De er også ekstremt sterke på hjemmebane, og jeg mener de slo en rekord med 1 år uten tap hjemme eller noe lignende forrige sesong....

 

Som tidligere nevnt her har de mistet sine 2 beste spillere, noe som må ha svekket dem.

 

Jeg har sett dem en gang live, borte mot Toulouse i fjor, og da imponerte de ikke noe spesielt, men de er veldig ballsikre og tekniske, og får de flyten tror jeg det kan bli hardt for gutta i Frankrike. Spissen Zairi var den som imponerte meg mest da jeg så dem, han har en helt rå teknikk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Souchaux tilhører en liga med et langt høyere nivå. Særlig tempo og teknikk går utenpå det vi er vant til å se fra Tippeligaen...

 

Men sochaux har startet sesongen svakt og de spiller ikke typisk fransk fotball. De har solgt de beste talentene sine og får nok unngjelde litt for det... Jo mer jeg graver i materien rundt Sochaux desto sikrere blir jeg på at dette er et lag vi på en ekstremt god dag kan klare å slå. Vi har også fordelen av å starte borte...

 

Kommer tilbake med en fyldigere rapport før kampen :)

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er fransk, bor i Oslo og kan fortelle litt om Sochaux.

Sochaux er hvor Peugeot headquarters ligger, og hvor Peugeot ble grunnlagt.

Det er grunnen at Peugeot er neste hvert år hovedsponsoren, og at vi kaller dem ofte "les lionceaux", eller "løve ungene".

Det er et lag som har en veldig god ungdom avdeling og det kommer stadig nye talenter derfra. I fjor klarte de det veldig bra i liga fordi mange talenter var 23 eller 24 og hadde litt erfaring.

I sommer miste de DEN stor talent : Benoit Pedretti. Han spiller nå i Marseille (favorit lagett mitt) og kjemper sammen med Makelele for en fast plass i fransk landslag. De miste også top scorer Frau, som dro til Lyon og en annen spiss Pagis, som gikk til Strasbourg.

Laget er da litt svakere enn i fjor, men forsatt veldig farlig. De er nesten "invincible" på hjemmebane men klarer seg ikke så bra på bortebane. Hvis Stabaek holder 0-0 i Frankrike kan det være mulig å gå videre.

Forsvar lijnen er veldig solid, de er spilt sammen i mange år. Det er litt vanskelig å si mye om midtbane og angrep fordi det er vært mange endriner i løpa av sommeren og, som jeg bor i Oslo, det er helt umulig å se hva som helst gjennom kabel-TV om hva skjer i favorit liga mitt.

UPC, Viasat og Canal dritt-ital : Fuck you.

Endret av chris109
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det som irriter meg er at Viasat sport 2 viste litt on fransk liga i fjor men prioriterer nå å vise den engelske division 1 (eller "the championship" som det heter nå). Det er mulig å se kamper fra nederlandsk liga, skotsk liga, dansk, spansk, italiensk ... men ingen ting fra Frankrike.

Jeg snakker ikke engang om Manchester United TV ....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er helt enig med deg angående norske kabelselskaper som apsolutt skal bare vise engelsk fotball. DET ER bare tull å vise det. Mer spennende med f.eks. fransk topfotball en engelsk 1.div.

 

Har ikke fransk tv, web-tv som sender fotballkampene slik som både nrk og tv2 gjør?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Uansett, jeg gleder meg virkelig til å se Stabaek mot Sochaux live på Ullevål.

Det er ikke så ofte en fransk lag besøker Oslo. Det blir en spennende kamp og håper at mye folk kommer.

Jeg vet at noe Sochaux folk kommer, men det er forsatt litt for tidlig for å vite hvor mange.

 

 

PS : Nei, de franske TVene er fortsatt på en "prehistoric tid" i forhold til web-tv. Det er bare mulig å se et par football relatert intervjuer og dagens nasjonal nyhetene.

Endret av chris109
Lenke til innlegg
Del på andre sider


det er helt umulig å se hva som helst gjennom kabel-TV om hva skjer i favorit liga mitt.

UPC, Viasat og Canal dritt-ital : Fuck you.

Hvis du vil se franke-liga i free tv.

 

Prøve tysk tv:

 

 

DSF - Deutsches Sport Fernsehen : LAOLA

 

Søndag, 14.15 h or

Mandag, 22.30 h

 

med liga fra Frankrike & Spania !!!

 

DSF TV

 

or

 

EUROSPORT TV

 

f. eks.

i dag 12:55 Eurogoals

 

Eurosport TV

 

 

Jeg kjenne problemet :angry: - jeg har ingen mulighet å se

Stabæk (Norge fotball) på TV - bare å høre via internet radio or

live i norge :P !

 

 

Ha det bra fra tyskland B)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Del

Uefa Cup Trekning
×
×
  • Opprett ny...