Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk - Odd, 16. mai (?)


odd
 Del

Stabæks beste mot Odd  

53 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

Anbefalte innlegg


Sant - men det er jo ikke spissen sin feil alene - slik jeg ser det er det nok mer et midtbaneproblem og det endrer seg ikke med en ukjent faktor på topp,

Lenke til innlegg
Del på andre sider


20 minutter siden skrev odd:

Sagt litt på spissen: Er det noe som har vist at Kinoshita (eller Botheim eller andre spisser) har hatt noen spesielt samspill med resten av laget de siste årene? Den eneste spissen som virkelig har fungert er Boli som stort sett gjorde ting selv.

Når det gjelder Kinoshita så håper jeg nesten at det er språket som er den store utfordringen der, det virket jo i lengre perioder som om vi spilte 10+1 mann

Lenke til innlegg
Del på andre sider


15 minutter siden skrev @ringo:

Sant - men det er jo ikke spissen sin feil alene - slik jeg ser det er det nok mer et midtbaneproblem og det endrer seg ikke med en ukjent faktor på topp,

Det var ikke nødvendigvis ment som kritikk av spissen. Uansett om det er midtbanen eller spissen som ikke har fått til samarbeidet, så var poenget at det ikke er så mye samarbeid vi vil miste ved å bytte spiss uten mye trening med laget.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


På 9.5.2021 den 22.42 skrev odd:

(...) laget i første serierunde.

Sandberg er sikker

Ottesen og Solheim på backene virker sikkert, det er for tidlig for Jeppe

Skal Wangberg inn i midtforsvaret? Tipper de vil ha han på trening en uke til, og at det blir Yaw og Pignatel.

Fremover tør jeg nesten ikke gjette annet enn at Lumanza, Skytte og Edvardsen starter. I hvilke posisjoner, og med hvem andre...?

 

Hva med følgende lag:

 

Keeperplassen kan vi hoppe over, fordi det er å så åpenbart...

Ottesen-Pignatel-Yaw-Solheim (Første utfordrer: Wangberg)

Normann-Lumanza-Skytte-Kay-Edvardsen (Utfordrere: Solbakken, Shala, Hammy, ...) - jeg vil ha Eddie på backen...

Spissplassen hopper jeg over, fordi det er så utrolig lite åpenbart... (her tror jeg de 10 beste alternativene alle er omtrent like gode)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev @ringo:

Eksakt som Latmann sier - så handler det om relasjoner og kommunikasjon. 

Vet vi noe mer om språk nå? Snakker han høvelig engelsk eller må vi ha en oversetter løpende langs sidelinja på treningsfeltet?

 

Dønn enig og selvfølgelig er samspillet viktig. Men nå har da ikke sampillet med Kinoshita fungert heller. Progresjonen fra hans første kamp til sist treningskamp er marginalt på relasjon og kommunikasjon. Så hvorfor ikke prøve noe annet? istedet for å tråkke i det samma som ikke fungerer..(ja, jeg vil ha Edvardsen på kant og ja jeg tror ikke at hele problemet er den sentrale midtbanen)

Siden Khobolenko er hentet inn på kunn en så kort kontrakt og språk er en barriere så regner jeg med at Bjarmann er veldig sikker på hans kvaliteter. I form at han kan dyktig på å skape sjangser og mål på egenhånd også. Eller så forstår jeg nada av denne signeringen....

Er denne spilleren en dyktig spiller som vet hvor målet står, så er målet likt uansett språk....

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev Latmann:

du glemte hvor godt samspilt han er med resten av laget.  Tar heller en i litt slapp form en en som ikke kjenner laget i det hele tatt.

Hehe, du tar heller en slapp Kino som enda ikke har lært seg samspill? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Man kan da ikke bruke mange ukene på å spille inn en spiss i laget som i utgangspunktet skal hjem igjen om 2-3 måneder?

Hvis ukraineren er ute av karantene (og viser form på trening) har vi ingenting å tape på å bruke ham fra start allerede i morgen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 minutter siden skrev jensemann:

Man kan da ikke bruke mange ukene på å spille inn en spiss i laget som i utgangspunktet skal hjem igjen om 2-3 måneder?

Hvis ukraineren er ute av karantene (og viser form på trening) har vi ingenting å tape på å bruke ham fra start allerede i morgen!

Nei, men noen timer på trening hadde vel vært hyggelig vil jeg tro

Lenke til innlegg
Del på andre sider


9 timer siden skrev Slum:

Dagens trening hadde ulike formasjoner og spillere, men dette fremstår som mest sannsynlig:


Sandberg

Ottesen - Yaw - Piggy - Solheim

Skytte - Shala - Torgersen - Norman Hansen

Kino - Eddie

Lumanza?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


21 timer siden skrev Slum:

Dagens trening hadde ulike formasjoner og spillere, men dette fremstår som mest sannsynlig:


Sandberg

Ottesen - Yaw - Piggy - Solheim

Skytte - Shala - Torgersen - Norman Hansen

Kino - Eddie

Fristende å spørre hvordan de seks foran skal sjongleres, men det lurer sikkert mine navnebrødre i Skien også på. 

På den andre siden, det blir så mange forskjellige varianter av dette at de bare blir forvirret av å lese forslag fra oss på forumet 🙂

Skal det bli en ren 4-4-2? 

Alternativet er den mer vanlige 4-2-3-1 (eller hva vi vil kalle den), med Eddie og Normann Hansen på kantene. I treningskampene har Shala vært brukt på kant, har han ikke? Skal han nå trekkes ned som en av de to litt dypere og Skytte fortsette bak spissen? Eller skal vi plutselig bruke Skytte dypere igjen, for å gi plass til Shala mer offensivt?

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har vel nesten spilt ren 442 med Skytte som spiss når vi har ballen på offensiv banehalvdel i oppkjøringen.

Slik jeg leser navnen i oppstillingen så tar Shala 10'ern og Skytte går ned på midtbanen i hva som i utgangspunktet er en 4231/4411 - men vi får svar om noen timer :)

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


21 timer siden skrev Slum:

Dagens trening hadde ulike formasjoner og spillere, men dette fremstår som mest sannsynlig:


Sandberg

Ottesen - Yaw - Piggy - Solheim

Skytte - Shala - Torgersen - Norman Hansen

Kino - Eddie

Dette viser bare hvor viktig det var å få inn to nye spisser...

Edvardsen hører hjemme på kant og Kino på benken.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


22 timer siden skrev Slum:

Dagens trening hadde ulike formasjoner og spillere, men dette fremstår som mest sannsynlig:


Sandberg

Ottesen - Yaw - Piggy - Solheim

Skytte - Shala - Torgersen - Norman Hansen

Kino - Eddie

Spennende midtbane dette! Jeg kjenner ikke til Torgersen, er dette en egenutviklet spiller på vei opp? Hva slags type spiller er det, en som vil fremover og kan slå gjennombruddspasninger eller mer defensivt anker?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ifølge fotball.no er dette benken:

Brauti

Wangberg-Isaksen-Vogt

Solbakken-Kay-Lumanza

Nusa-Hammy

 

Rart at ikke Jeppe er med?

God bredde på midten, ganske smalt i forsvar/keeper, og selvfølgelig syltynt på topp.

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Akkurat nå skrev SuperDungeonMaster:

Årets første 11-er

Sandberg

Ottesen - Yaw - Piggy - Solheim

Shala - Torgersen - Sammy - Kornelius

Kino - Edvardsen

Benken:

Brauti, Nusa, Lumanza, Wangberg, Solbakken, Vogt, Hammy, Kay og Isaksen.

Kom igjen Stabæk💙

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Overraskende med både Lumanza, Kay og Solbakken på benk. Tydelig at Janne har stor tro på Torgersen etter vinteren. Er det han som skal bli årets komet fra akademiet?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nydelig satsing på våre unge spillere! 

 

Sandberg

Ottesen - Yaw - Piggy - Solheim

Shala - Torgersen - Sammy - Kornelius

Kino - Edvardsen

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk - Odd, 16. mai (?)
×
×
  • Opprett ny...