Gå til innhold

Kamptråd: FK Haugesund - Stabæk, 24. mai kl. 18:00


nichb
 Del

Stabæks beste  

65 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

Anbefalte innlegg


5 minutter siden skrev Ace:

Dette var totalt sett et god kamp. U borte mot FKH i en kamp der vi skaper mest er oppløftende.

Mye klager på det offensive, men jeg synes ikke det er så ille i 2 omg. Naturligvis tatt i betraktning at vi ikke har levert godt offensivt spill siden 2019. Det er ikke realistisk å forvente sambafotball over natta.

Jeg synes dette er en fin start på sesongen. Solid!

Utrolig at det går an å se ting så forskjellig. Dette er grusom fotball frem til 60 min. Og nesten enda mer utrolig å ta Jønsson i forsvar med at han ikke har fått til godt offensivt spill på over to år..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


På 22.5.2021 den 14.58 skrev nichb:

Siste oppgjørene:

2020 - Hfk 3 - 1 Stabæk
2019 - Hfk 3 - 0 Stabæk
2018 - Hfk 2 - 0 Stabæk
2017 - Hfk  2 - 2 Stabæk

Burde vel være godt fornøyd med å holde nullen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Spilte kornelius med blod i panna store deler av kampen? Dommer var elendig. 

Svakt av Eddie alene med keeper. Shala var god. Skjønner ikke hvorfor han ble tatt av. Skytte kom seg i 2.omgang. koblenko var ok,solbakken bra. Hammy ok,men lite tid. 

Føler vi kunne vunnet,men Haugesund presset på mot slutten også. Uavgjort er helt ok! Ubeseiret. Potte tett. Nå må vi ikke undervurdere brann

Lenke til innlegg
Del på andre sider


31 minutter siden skrev Ace:

Jeg nevner ikke Jönsson en eneste gang. For min del er det merkelig å se kamper helt frakoblet hva laget har prestert det siste året, slik du tydeligvis gjør. Jeg ser kamp med en forventning basert på hvor jeg tror vi står og da synes jeg dette var bra. Vi skaper flere sjanser (flere og større enn hjemmelaget) og blir snytt for straffe.

Vi kan godt konkludere med at dette var ræva, men da må vi nok være forberedt på at det blir konklusjonen også i de 26 neste seriekampene.

Bare så du får lagt lista for oss som ikke er "påkoblet". Hvor mener du forventningene bør ligge? Berge plassen? Øvre halvdel? Topp 10? Topp 6?

Dagens første omgang var uansett under alle disse.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


46 minutter siden skrev Ace:

Dette var totalt sett et god kamp. U borte mot FKH i en kamp der vi skaper mest er oppløftende.

Mye klager på det offensive, men jeg synes ikke det er så ille i 2 omg. Naturligvis tatt i betraktning at vi ikke har levert godt offensivt spill siden 2019. Det er ikke realistisk å forvente sambafotball over natta.

Jeg synes dette er en fin start på sesongen. Solid!

Totalt sett tror jeg de skaper mest, men vi gikk hardt ut i startblokkene i 2. omgang og skapt mer i løpet av først 4,5 minuttene enn vi gjorde i hele første omgangs 45 minutter.

Savner fortsatt plan og offensiv samhandling. Yaw tøff i duellspillet med drar på seg tåpelig kort gult kort og er dårlig med ballen, særlig det at han ofte venter for lenge med å spille fra seg. Alt i alt er ikke start-11 helt håpløst, selv om jeg nok ville ha droppet Kino.

De sene byttene er til å rive seg i håret av, hvorfor dra med seg så mange mann om man uansett ikke vil gi dem mer enn 6-13 minutter + tillegg..

Det gule kortet til Normann er dog det drøyeste, staffe har vært veldig mye riktigere, ingenting antageligvis the mest korrekte. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Første omgang var svak. Det sier Janne også. At vi ønsker å bruke ballen mer.  Det gjør vi i andre. Så lenge spillet blir bedre er jeg fornøyd. Og at vi sikrer plassen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jaja vi fortsetter å gjøre det bedre enn i fjor.

Beste spiller Piggen, men jeg ga Ottesen premien for måten han terget opp den dårlig sminka drag queenen til Haugesund - Velde var vekke og det er nok en viktig årsak til at vi holdt 0’en.

Høydepunktet - at Wangberg fikk foten på ballen fra Wadji etter fremspillet fra Leite.

Skuffelsen - vi stiller i praksis uten sentral midtbane i 1 omgang. Litt bedre i 2. men vi får jo ikke til eget spill med det rakleværket der - begge var like elendige!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


48 minutter siden skrev Ace:

Resultatmessig håper jeg på noe alla i fjor.

I dag leverer vi en svært solid kamp i en tøff bortekamp. Jeg forventet en kamp der vi hadde fokus på å være tette bakover, gjøre det vanskelig for FKH og gripe muligheten når den byr seg fremover. Selvfølgelig skulle jeg også ønske at vi hadde mer å by på fremover, men som sagt kjenner jeg omtrent hvilke kvaliteter vi har i laget. Folk må da ha fått med seg at dette ikke er 2008-laget nå.

For å spørre i retur; hvilket kampbilde forventet du (eller ev. andre som er så sinnsykt skuffet)? Og hva er denne forventningen basert på? 

OK, da er vi enige om forventningene. Sikte mot 40 poeng, eller hvertfall høyt på 30-tallet.

 

Hva forventet jeg i dag? Jeg forventer i hvert fall ikke at vi skulle være et dårlig lag. Det kan svinge litt, og får vi en eneste spiller som virkelig finner storformen, så forsvinner'n vel i "sommervinduet", men jeg forventer at vi skal kunne klare noe annet enn å kælke ut ballen bakfra ved akkurat hver eneste anledning. Greit nok å klarere i pressa situasjoner, men når vi har kontroll på ballen og motstander stort sett ligger på egen halvdel bør vi kunne klare å binde sammen noen pasninger for å se om det åpner seg opp noe sted. Yaw til Piggy til Solheim inn til Torgersen som kontrollert må spille tilbake til Yaw som prøver ut mot Ottesen som ser det er åpent opp til Normann osv. Vi må unngå å miste ballen på egen halvdel, og når vi har ballen, skal vi få prøvd på noe før vi mister den. Når det en gang innimellom blir lange oppspill på Kino (eller andre oppspillspunkt), så skal vi få tak i kula minst halvparten av gangene. Slike ting forventer jeg. Vi kan ikke ha elleve mann som er best-uten-ball. Bedre enn det forventer jeg.

 

Når det gjelder spillet: er du enig i at det vi leverte i første omgang ikke holder mål? At det faktisk er ganske langt unna? Eller mener du det var bra nok? Jeg mener at det ikke holder å gå på banen og satse på 0-0 fra start. Ikke fordi jeg er motstander av kynisk fotball, men fordi så gode til å forsvare oss er vi ikke at det vil gi oss nok poeng. Det var kanskje ikke det vi planla i dag, men det var slik det så ut. Jeg opplever at vi samlet sett, over 370 minutter, har sluppet relativt billig unna med ekstremt dårlig spill med ball. Mot bedre motstand kan dette bli stygt. Og det virker som det er mange lag som er bedre enn FKH og Odd i år.

 

Allerede neste kamp forventer jeg faktisk bedre. Da møter vi et lag som sliter noe jævlig, men som likevel passerer oss på tabellen om de slår oss. Jeg håper vi kan få i gang to sentrale midtbanespillere som tar litt for seg. Shala hadde flere godt tenkte pasninger framover i dag. en nydelig en til Eddie og en veldig godt tenkt en til Normann (hvor han utrolig nok ikke tok løpet) er de første jeg kommer på. Så der er et noe å bygge videre på.

- Innsats.

- Treffe medspiller med enkle pasninger på egen halvdel.

- Færrest mulig brudd imot på egen halvdel.

- Komme oss rundt på kant og få til noen presise innlegg.

- Få noen kontringer det lukter svidd av.

- Vinne like mange dueller i, og rundt, egen sekstenmeter som i dag.

Gjør vi dette, så skal jeg vel egentlig si meg ganske fornøyd på torsdag kveld.

 

PS - svar gjerne på det uthevede spørsmålet. Er vi enige om det, er vi vel egentlig enige, vi klarer bare ikke å unngå å ta en diskusjon likevel ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes det var en god kamp av oss i dag, på en bane der vi historisk har slitt med å ta poeng. Helt urealistisk å forvente at angrepsspillet skal sitte allerede nå, vi har hatt svært kort pre-season og det er mange nye spillere som må lære hverandre å kjenne. Heller ikke så rart at Janne kjører mer eller mindre samme laget som sist. Dette er vel da de 11 som har vist best form på trening, og de bør få sjansen til å vise seg sammen i mer enn en kamp. Se bare på Piggy som har spilt seg stort opp fra en svak førsteomgang sist, mens en del mente han burde bli byttet ut i pausen mot Odd. Vi må ha litt tålmodighet!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sarp, Odd, Stabæk og Haugesund har alle møtt kun hverandre på de to første kampene. Alle kampene har endt uavgjort. Dette er kamper vi helst skulle vunnet siden ingen av dem er spådd å være helt i toppen, men viktig å komme igang uten tap. Nå må vi slå Brann! Viktig å få første seier også. Men er kanskje mest realistisk med uavgjort? Brann har vært langt bedre enn resultatene skulle tilsi, og de har møtt kun gode lag. Skummel kamp. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


18 minutter siden skrev geirti:

Når det gjelder spillet: er du enig i at det vi leverte i første omgang ikke holder mål? At det faktisk er ganske langt unna? Eller mener du det var bra nok?

Første kvarteret var ikke bra. Da styrte FKH (dog uten å skape særlig mye). Derfra og ut mener jeg det er jevnt og at vi presterer bra defensivt, men svakt offensivt. Som jeg skrev tidligere tror jeg fokus var på det defensive fra kampstart. Så klarer vi å ta mer tak i ballen i 2 omg og da blir det brukbart. Vi har et lag der det er veldig få gode ballspillere (da tenker jeg på kombinasjonen av ballbehandling, fotballforståelse og evne til å orientere seg). Det gjør at vi generelt i liten grad er i stand til å dominere kamper.

Det jeg tror vi kan være enige om er at vi burde hatt et lag som kan spille en annen type fotball, altså det vi kjenner som Stabæk-fotball. Sånn blir det når vi feks sender Vetlesen på dør og henter Skytte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes første omgang idag er det værste jeg har sett av Stabæk noen gang. Litt bedre i 2 omgang, defensivt har vi kontroll. Vi lager dog masse cornere på elendig teknikk, det må da være mulig å klarere noe utover sidelinjen, eller aller helst oppover på banen... Mest skuffende er all kælkingen av baller med en gang vi vinner den defensivt. Håper vi kan finne en balansert midtbane konstellasjon, som ikke gjemmer seg bort men er spillbare og kan styre opp det offensive spillet. Men, vi holder nullen og er fortsatt ubeseiret!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 minutter siden skrev elvis:

Jeg synes første omgang idag er det værste jeg har sett av Stabæk noen gang. 

Da har du blitt spart for mye. Hvor mange Stabæk kamper har du sett?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

1 minutt siden skrev elvis:

De fleste siden 1994

Utfra utgangspunktet vårt så ble jeg faktisk positivt overrasket over 1 omgang, selv om FKH for det meste trillet ball på egen halvdel, Kino m. fl. matchet FKH fysisk, så vi maktet å holde dem på avstand. Det er visst der ambisjonsnivået per idag ligger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Herlighet, Pignatel er jo helt enorm. Helt bunnsolid idag. Ser gjerne han i spann med Wangberg mot Brann, hvis sistnevnte er fit for start og Yaw trenger et lite pust i bakken. Spent på hvordan vi blir å stile offensivt her. Ser gjerne en Geel - Khoblenko - Edvardsen variant, evt Shala inn på venstre og Solbakken - Kay - Bernt på midten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er slike ting som gjør at jeg  undrer meg mye over Janne sine disponeringer.
 

Det ser unektelig litt dødt og tafatt ut fremover. Alikevel ventes det ofte lenge med bytter, - og byttene forstår jeg ofte ikke. Hvorfor ikke teste Nusa noen minutter, eller Kay? 
 

Når det er sagt, så syns jeg to uavgjorte er en ok start.

Fryktet mye verre etter oppkjøringen med Korona og treningsnekt etc.

Tror og håper det blir bedre utover sesongen!

Heia Stabæk!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Man kan ofte undre seg over Jannes disponeringer under kamp, men i går kan man da ikke klage.
Han erstatter en spiss og setter inn tre mann mot slutten av kampen for å holde unna (pga høyde og defensive fibre), og når man har sett kampens 80 første minutter så kan man forstå hvorfor ett poeng og 0-0 var viktig å holde inn.

Man kan naturligvis undre seg over hvorfor byttene skjer så sent (også når man generelt jager scoring), og det har sikkert noe med troppen han disponerer. Vi har lite x-faktor på benken og han har nok tiltro til de 11 han valgte ut til å starte kampen. 

Personlig synes jeg prestasjonen og resultatet i går var solid, selv om det til tider var dørgende kjedelig. Dagens prestasjon gir mest av alt selvtillitt inn til neste kamp. Og ikke minst en god følelse av at det sitter defensivt, hvilket kan gi mer villighet til å satse offensivt. 

Til tross for for en målløs Kino, så synes jeg ikke at han har spilt seg ut av laget, mtp det han har fått å jobbe med. Et godt oppspillspunkt når vi uansett slår langt og upresist opp i banen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synd vi ikke utnyttet Kino bedre der, han var et godt oppspillpunkt, men ingen rundt som plukket opp ballen igjen! 
 

Jannes disponeringer handlet ikke gårsdagens kamp, men mer en tendens jeg mener å ha sett over tid.

Uansett kult med to poeng og ingen tap så langt! 
 

Kan kose meg med det frem til neste kamp😀

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er tydelig at de jobber med å få til det defensive! Og som Janne en gang for mange år siden sa, så er det ett godt forsvar gjør at det offensive kommer!

Jeg synes kampen igår var kjedelig sett med underholdningsverdi, men for noen steg vi har tatt på kort tid! Tror jeg aldri har sett Haugesund og Wadji komme til så lite sjanser!

Vi ble frarøvet en straffe, og en kamprusten Olli, som var opptatt av linjedommeren! Hadde en av de gått vår vei, så hadde pipen på forumet her hatt en helt annen lyd!

Jeg synes det defensive i år er mye bedre enn på lang tid, fortsetter det sånn kommer det offensive fort, da også mer spilletid for de unge lovende når vi leder matcher.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 minutter siden skrev blaasoldat:

Det er tydelig at de jobber med å få til det defensive! Og som Janne en gang for mange år siden sa, så er det ett godt forsvar gjør at det offensive kommer!

Jeg synes kampen igår var kjedelig sett med underholdningsverdi, men for noen steg vi har tatt på kort tid! Tror jeg aldri har sett Haugesund og Wadji komme til så lite sjanser!

Vi ble frarøvet en straffe, og en kamprusten Olli, som var opptatt av linjedommeren! Hadde en av de gått vår vei, så hadde pipen på forumet her hatt en helt annen lyd!

Jeg synes det defensive i år er mye bedre enn på lang tid, fortsetter det sånn kommer det offensive fort, da også mer spilletid for de unge lovende når vi leder matcher.

Piggy har jo virkelig tatt steget også syns jeg! Kult å se!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: FK Haugesund - Stabæk, 24. mai kl. 18:00
×
×
  • Opprett ny...