Gå til innhold

Rykter


Markus
 Del

Anbefalte innlegg


minimum 5 mill underskudd - de anslår mellom 5 og 11...

 

Ifølge (økonomi direktør i Stabæk) Schultz er det kun ny Stadion som kan redde Stabæk.

Æsj. Du slo meg. Enten skriver du fortere enn meg, eller så bor du nærmere nrk's radiosendere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


minimum 5 mill underskudd - de anslår mellom 5 og 11...

 

Ifølge (økonomi direktør i Stabæk) Schultz er det kun ny Stadion som kan redde Stabæk.

Æsj. Du slo meg. Enten skriver du fortere enn meg, eller så bor du nærmere nrk's radiosendere.

hvis du ser på bildene våre er du en litt mer statisk kar enn meg, bare naturlig at jeg banker deg i 9 av 10 anledninger

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig, etter hva jeg husker hadde Stabæk Fotball et budsjett på 22 mill for årets sesong. Burde vel være mulig å være såpass god i matte at man da ikke bruker 50% mer enn det man har kalkulert med.

Lurer virkelig på hva det er som driver kostnadene såpass opp. Spiller lønningene må jo ha vært bakt inn i budsjettet for 2004, mao må det være ekstra ordinære kostnader som dukker opp. Kan ikke komme på så mange av de bortsett fra flomlys (et par kamper) Aalbu og Ingo.

 

De fleste andre tippeliga lag sikter på å gå med overskudd dette året, dette selvom de har skaffet seg forsterkninger iløpet av sommerferien. Vi skaffet oss ikke forsterkninger og går allikevel med underskudd. På tide å få noen pølsepapir fra Enga til å skrive regnskap på.

 

Jævlig skummelt om vi må begynne å kvalifisere oss for UEFA-gruppespill for å få budsjettene til å gå i 0 - null -

Endret av Markus
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig, etter hva jeg husker hadde Stabæk Fotball et budsjett på 22 mill for årets sesong. Burde vel være mulig å være såpass god i matte at man da ikke bruker 50% mer enn det man har kalkulert med.

Lurer virkelig på hva det er som driver kostnadene såpass opp. Spiller lønningene må jo ha vært bakt inn i budsjettet for 2004, mao må det være ekstra ordinære kostnader som dukker opp. Kan ikke komme på så mange av de bortsett fra flomlys (et par kamper) Aalbu og Ingo.

 

De fleste andre tippeliga lag sikter på å gå med overskudd dette året, dette selvom de har skaffet seg forsterkninger iløpet av sommerferien. Vi skaffet oss ikke forsterkninger og går allikevel med underskudd. På tide å få noen pølsepapir fra Enga til å skrive regnskap på.

 

Jævlig skummelt om vi må begynne å kvalifisere oss for UEFA-gruppespill for å få budsjettene til å gå i 0 - null -

dette tenker jeg har mye pågrunn av bruddet i Stadion forhandlingene...det koster å ikke bruke penger inniblandt

Lenke til innlegg
Del på andre sider


dette tenker jeg har mye pågrunn av bruddet i Stadion forhandlingene...det koster å ikke bruke penger inniblandt

hvordan kan det prosjektet ha kostet så sinnsykt mye penger... greit nok tegninger m.m. men det er jo tross alt mennesker som allerede er lønnet i stabæk systemet som gjør denne jobben... vi kan da ikke ha brukt flere millioner på konsulenter ?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


"Noen" visket meg nettopp dette i øret i forrige uke! Vet ikke mye men litt...Trodde likevel ikke det var så store summer det var snakk om! Så da kom det for dagen også -det vi trengte mest av alt akkurat nå!! FUCK

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Et underskudd på inntil 11 mill av budsjettet henger ikke på grep!

 

hvordan kan det prosjektet ha kostet så sinnsykt mye penger... greit nok tegninger m.m. men det er jo tross alt mennesker som allerede er lønnet i stabæk systemet som gjør denne jobben... vi kan da ikke ha brukt flere millioner på konsulenter ?

 

Stabæk har tross alt jobbet med stadionplanene i flere år nå og en del eksterne personer har vært innvolvert. Konsulentkostnadene er følgelig avhengig av kompetansen og antall fakturerte timer men vet erfaringsmessig at det fort går et par mill...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvem er disse konsulentene?? Nå skal jeg ikke si noe for sikkert her, men det virker på meg som om forhandlingene stort sett har blitt ført av folk i Stabæk..Schultz innrømmet det selv på TV; Grunnen er dårlig økonomistyring (SPESIELT 1 PERSON), utgiftsposten Nadderud stadion og følgelig tapte publikumsinntekter! Kort fortalt...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi får inderlig håpe på at vi får kommet oss vidre i uefa slik at vi får noen flere inntekter!

 

I tillegg til erfaringen og det sportslige moro vi supportere vil ha med mere uefa, er økonomien... den vil kunne redde underskuddet noe...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og når det først er snakk om inkompetente personer så driver idioten Are Njåstein å selger ikke-godkjente boliger i Rolfsbukta. For en fyr as, jævla DUST! :angry: Ble det satt opp skuddpremie på den ELENDIGE mannen... :ph34r:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hadde de budsjettert med inntekter fra Fornebu stadion i år!?!?!

 

Det er helt fantastisk at fotball-Norge til stadighet har de mest tvilsomme økonomene. Med alle spiller-salgene Stabæk har hatt er dette nesten utrolig. Samtidig driver Odd Grenland på sparebluss, antagelig minste budsjettet i tippeligaen, men har allikvel aldri vært lavere enn midt på tabellen. Skjerpings!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skjønner ikke hva en ny stadion har med underskuddet i år å gjøre?

 

For det første så er det et eget selskap slik at alle påløpte kostnader vdr stadion vil vel ligge der. For det andre så vil vel ikke en stadion generere noen inntekter før den er ferdig. Det som kanskje kan være det de tenker på er at hvis det blir en ny stadion så kan de aktivere kostnadene, mens de nå må kostnadsføre dem.

 

For de som ikke er helt 100% i regnskap så er forskjellen mellom aktivering og kostnadsføring som følger:

 

Hvis et selskap skal kjøpe en ny bil så kan de ta den på en NAF test. Hvis de velger å ikke kjøpe bilen må de kostnadsføre kr de betalte til NAF dvs resultatet blir lavere. Hvis de velger å kjøpe bilen kan de se på NAF testen som en del av kostprisen på bilen å sette de i balansen (dvs resultatet endres ikke).

 

Phuu - så fryktelig langt å kjedelig innlegg da gitt :blink::blink::blink:

Endret av OEO
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det her finner jeg utrolig merkelig. I det ene øyeblikket jakter en spiss. Så plutselig er klubben mellom 5-11mill i minus.

 

Kanskje dette skjedde, spissen var klar, men så sjekket loe saldoen på kontoen og skjønte noe var galt... nei, fra spøk til alvor, dette skjønte jeg ikke en dritt av hvordan de har fått til. Begynner å lure litt på lønna til enkelte som har kommet inn i klubben denne sommeren... (ingo, aalbu)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Del

Rykter
×
×
  • Opprett ny...