Gå til innhold

Kamptråd: Rosenborg - Stabæk, 30. mai.


geirti
 Del

Stabæks beste  

46 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

Anbefalte innlegg


Rosenborg på Lerkendal.

Historisk sett en arena hvor vi har tatt forbausende mye poeng. Men ikke så mye i den siste tiden. Vi vant der i Bradleys debutsesong, etter en fantastisk kamp av Luc Kassi, blant andre, men har siden ikke tatt 3 poeng. De siste 7 gangene vi har vært der har endt med 3 uavgjorte, 4 tap og 8-13 i målforskjell. Som man kan se av målforskjellen har vi dog ikke fått bank i denne perioden. 3 ettmålstap og et tomålstap. Vi kan derfor gå så langt som å si at alle kampene har vært jevne. La oss håpe på det også i år. Uavgjort er selvfølgelig godt nok i denne kampen.

Her vil vi også få den første skikkelige testen på det som har vært lagets fokus denne våren: defensiv trygghet. Ødelegge flest mulig av motstanders muligheter til å skape store målsjanser. Hvem skal ta ut Zachariassen? Svar: Pignatel. Hvem skal ta ut Holse? Og så videre.

Så hva skal vi stille med? Jeg har vært litt kritisk til Ottesens defensive prestasjoner, så det er et sted man kan vurdere å gjøre noe. Kanskje Wangberg inn, men hvordan er han på backen? Jeg både tror og håper at Eddie er klar, han er viktig begge veier, og her trenger vi noen propeller på topp som kan true det enorme bakrommet vi kommer til å få. Sammen med Normann på andre sida, og, faktisk, Kinoshita på topp. Jeg liker det jeg har sett av ham de siste kampene, så det vil være helt utrolig om det er nå han blir satt på benken.

Da gjenstår det de tre på midten, og akkurat her ønsker jeg meg en styrking av defensiven, skjønt jeg vet ikke helt hvem det vil innebære. De fire som har starta de siste kampene, Torgersen, Shala, Solbakken og Skytte er vel på grunn av at de har minst en full kamp i beina mest aktuelle. Men jeg skulle likt å sett Lumanza i noe som kan minne om god gammel form, og ikke minst Kay. Hva skjer der?

Tips: 1-1, etter flere feite redninger av Sandberg og et tidlig kontringsmål av Normann med assist fra Shala.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


De har puttet 2,5 i snitt hittil i år, så det vil være en prestasjon. Dog ikke urealistisk dersom vi fortsetter defensive framgangen fra siste to kampene!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror mye av grunnen til at vi pleide å ha suksess mot Rosenborg, er fordi vi pleide å være gode mot spillende lag. Jeg tror ikke at det er umulig å ta 3 poeng her, men det blir nok et litt annerledes senario enn det det har vært før. Vi har blitt et slags kontringslag, spesielt når vi vet at motstanderen vil ha mye ball, men jeg tror at hvis vi tar poeng her så er det på dødballer vi er farligst. Få et tidlig dødballmål og så kontre dem i senk er drømme senarioet. Tror neppe vi stikker av derfra med nullen i behold. 
Piggy har vært god, men jeg føler at tiden er inne for å sette Wangberg inn fra start, føler at vi kunne trenge hans ro og erfaring i en kamp som denne.

Sandberg

Solheim - Yaw - Wangberg - Piggy

Lumanza - Solbakken

Geelmuyden - Shala - Normann

Kinoshita

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er spent på å se JJs formasjoner og taktikk mot RBK. Mot Brann la han om i annen omgang og vi fikk veldig bra grep på kampen. Etter pause gikk Brann seg fast og de hurtige kantene ble helt borte. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser en del vil ha Wangberg inn i midtforsvaret, har dere sett noe særlig av ham? Spørsmål fra min side, da jeg kjenner lite til ham.

Synes Piggy fungerer veldig bra sammen med Yaw. Piggy har fart og duellstyrke langs bakken, det Yaw har hodestyrke og overblikk som sine sterkeste sider. Mener det skal veldig sterke argumenter til for å splitte dem, og ikke minst kan det legge en demper på utviklingen til Piggy. Har vi ett problem på back så får vi heller flytte ned en annen spiller som ikke får spilletid, regner ikke med at vi har noen primadonnaer på laget nå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev Bjornh:

Ser en del vil ha Wangberg inn i midtforsvaret, har dere sett noe særlig av ham? Spørsmål fra min side, da jeg kjenner lite til ham.

Synes Piggy fungerer veldig bra sammen med Yaw. Piggy har fart og duellstyrke langs bakken, det Yaw har hodestyrke og overblikk som sine sterkeste sider. Mener det skal veldig sterke argumenter til for å splitte dem, og ikke minst kan det legge en demper på utviklingen til Piggy. Har vi ett problem på back så får vi heller flytte ned en annen spiller som ikke får spilletid, regner ikke med at vi har noen primadonnaer på laget nå.

Enig med midtforsvaret. Kanskje Wangberg kan tette hullene på høyre back, med Solheim på venstre?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


49 minutter siden skrev elvis:

Enig med midtforsvaret. Kanskje Wangberg kan tette hullene på høyre back, med Solheim på venstre?

Mye heller ha Ottesen med i det offensive enn Wangberg as.... Vi kan ikke dra til Lerkendal for å forsvare oss i 90 min.. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser ingen grunn til å "feige ut" med Wangberg inn i midtforsvaret. Først og fremst fordi Piggy skal få utvikle seg. At han i tillegg har vært den beste stopperen vår så lagt tar vi som en bonus 🙂. Det eneste jeg ser som grunn til å få inn Wangberg må være at Solheim har spilt seg ut, og i mangel på bedre venstreback skyver vi Piggy ut.

Islamovic er en spiss som passer Yaw bedre enn f.eks. Bakenga, så tipper vi fortsetter med de to som stoppere.

Det som kanskje bekymrer meg mest er Zachariassen. Dype løp fra midtbanen bør helst følges av våre midtbanespillere. Med fare for å høres ut som en diplomatisk utgave av Ringo: Det er er ikke Skyttes sterkeste side... Ser gjerne Solbakken og Torgersen som dype, Skytte opp som 10'er og Shala ut på kanten for Normann Hansen.

Hvis Oliver er ute, så inn igjen med Normann Hansen.

På topp hadde det vært fint med en spiss som virker målfarlig hvis han blir satt opp 1 mot 1 i kontringer. Uten å ha sett Khoblenko eller Great, så tenker jeg en av dem vil være det beste valget.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


5 minutter siden skrev odd:

Det som kanskje bekymrer meg mest er Zachariassen. Dype løp fra midtbanen bør helst følges av våre midtbanespillere. Med fare for å høres ut som en diplomatisk utgave av Ringo: Det er er ikke Skyttes sterkeste side... Ser gjerne Solbakken og Torgersen som dype, Skytte opp som 10'er og Shala ut på kanten for Normann Hansen.

Hvis Oliver er ute, så inn igjen med Normann Hansen.

Enig med Ringo og deg mtp. på Skyttes svakheter. Hvis jeg følger argumentasjonen din videre, så ender jeg med følgende: OK, Solbakken og Torgersen som ryddegutter foran forsvaret. Shala vil jeg ha for de kjappe gjennombruddspasningene/oppspillene hans. Disse leverer han til lynvingene våre: Oliver og Kornelius. Dermed blir det faktisk ikke plass til toppscorer Skytte. Jeg tenker at en av grunnene til det er at vi ikke legger opp til å holde ballen i laget på midtbanen (som jeg anser som hans sterkeste side). På midtbanen trenger vi spillere som jobber rævva av seg hjemover (2 stk) og som kjapt kan sette i gang kontringer (Shala). Ingen av disse egenskapene har Skytte i stort monn. Han er god med ballen 1-mot-1. Han er duellsterk både i lufta og langs bakken. Han er flink til å utfordre motstanderens spillere med ball på trange flater. Kanskje er det spissplassen han er nærmest på, men han har kanskje for lav toppfart for det? For på topp trenger vi en rask spiss, og ut fra de siste kampene å dømme så er ikke Kinoshita helt borte der. Vi har kanskje noe bedre, men det kjenner ikke jeg til per nå. Kinoshita er også ganske duellsterk, og kan være riktig irriterende for motstanders forsvarsspillere, både med og uten ball.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 timer siden skrev nichb:

Mye heller ha Ottesen med i det offensive enn Wangberg as.... Vi kan ikke dra til Lerkendal for å forsvare oss i 90 min.. 

Nei, enig idet, men vi kan ikke være for romantiske heller.... Vi har Shalas dødballfot, jeg ville prioritert så tett som mulig på back. Ottesen kommer som en kule fremover, men sliter med plasseringen og oppgave nr 1, hindre innlegg fra kant.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden skrev geirti:

For på topp trenger vi en rask spiss, og ut fra de siste kampene å dømme så er ikke Kinoshita helt borte der. Vi har kanskje noe bedre, men det kjenner ikke jeg til per nå. Kinoshita er også ganske duellsterk, og kan være riktig irriterende for motstanders forsvarsspillere, både med og uten ball.

Jeg velger å gå i dialog med deg 😉

Etter Brann-kampen er jeg litt overrasket over rosen han fikk. Vi kan ikke ha en spiss som virker så totalt ufarlig foran mål som det han er. Skulle vi spille han opp 1 mot 1 og han mot formodning klarer å komme seg forbi, virker det jo fortsatt ikke spesielt sannsynlig at det blir mål av det. Og når det spilles opp langt på han hender det han klarer å komme først på ballen, men der gode oppspillspunkt klarer å heade ballen dit han ønsker, var det jo ikke akkurat sånn at vi fikk så mye ut av at Kinoshita "tilfeldigvis" fikk hodet først på ballen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


34 minutter siden skrev elvis:

Nei, enig idet, men vi kan ikke være for romantiske heller.... Vi har Shalas dødballfot, jeg ville prioritert så tett som mulig på back. Ottesen kommer som en kule fremover, men sliter med plasseringen og oppgave nr 1, hindre innlegg fra kant.

Sant sant, men med Ceide på samme side som Ottesen så kommer det ingen innlegg inn. Ceide kan drible, men kan ikke så innlegg eller avslutte.. Er mer bekymret sentralt, om våre sentrale midt klarer å stoppe Zachariassen...

 

Edit:men nå starter ikke Ceide da hehe

Lenke til innlegg
Del på andre sider


11'ern

12 Robert Marcus Sandberg

3 Yaw Eystein Ihle AmankwahKAPTEIN

5 Mats Goberg Solheim

15 Sturla Ottesen

27 Nicolas Pignatel Jenssen

8 Herolind Shala

10 Markus Solbakken

11 Kornelius Normann Hansen

22 Sammy Solitaire Siddharta Skytte

80 Herman Hammy Geelmuyden

19 Kosuke Kinoshita

Benk:

84 Jonas Vatne Brauti

4 Simen Søraunet Wangberg

7 Jesper Strand Isaksen

9 Khoblenko Oleksiy

14 Kristian Bernt Torgersen

23 Oliver Valaker Edvardsen

30 Peder Vogt

32 Antonio Nusa

67 Tortel Lumanza Lembi

Lenke til innlegg
Del på andre sider


21 minutter siden skrev odd:

Jeg velger å gå i dialog med deg 😉

Etter Brann-kampen er jeg litt overrasket over rosen han fikk. Vi kan ikke ha en spiss som virker så totalt ufarlig foran mål som det han er. Skulle vi spille han opp 1 mot 1 og han mot formodning klarer å komme seg forbi, virker det jo fortsatt ikke spesielt sannsynlig at det blir mål av det. Og når det spilles opp langt på han hender det han klarer å komme først på ballen, men der gode oppspillspunkt klarer å heade ballen dit han ønsker, var det jo ikke akkurat sånn at vi fikk så mye ut av at Kinoshita "tilfeldigvis" fikk hodet først på ballen.

Du kan si han fikk lite ut av det, men da er vi tilbake på hvem som har skylda for at ting ikke funker offensivt. De siste åra har vi hatt blant andre hatt to spisser som gjorde alt sjæl. To spisser hvor det bare var å banke opp en lang pasning og det ble målfarlig selv uten støtte fra midtbanen: Boli og Dio. Men dette er ikke normalt. Dette er ikke det vi skal forvente av en spiss, men jeg synes ofte det er slik vi spiller også med Kino. Du poengtere selv; han vinner mange førstedueller. Flere ganger ser jeg logikken i hvor han header ballen (åpne rom hvor medspillere burde kommet) i hodedueller, og han klarer å få tak i ballen selv på en del relativt dårlige bakromsballer. Jeg tør påstå at midtbanen har mer av skylden for at ofte renner ut i sanden der. Når det er offensiv hodeduller, bør et par av våre midtbanespillere være på vei forbi duellen i høy hatighet. Når han får lange baller, bør de resterende offensive spillerne tenke "hvis han får kontroll på den ballen, skal det være lett å finne meg i en offensiv posisjon" (altså noen annet enn støttepasning). Vi kan gjerne bytte ut Kino, men vi får det ikke noe bedre om ikke laget blir bedre på å komme, med riktig timning, i gode posisjoner rundt oppspillspunktet. Kino er på ingen måte en klinisk avslutter, men han begynner så smått å fungere som targetspiss. Derfor vil det være rart å ikke la han starte kampen. Med mindre en av de t nyankomne har vært helt vanvittige på trening siste uka.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 minutt siden skrev odd:

Gikk vi virkelig inn på Lerkendal iført draktene til forskjellige trønderklubber? Skulle vi være med på den markeringen, kunne vi da ha fått med oss draktene til bærumsklubber oppover..

Jeg som sliter med å akseptere at breddefotballen ikke er i gang så synes jeg det er bedre de har på noe, hvis ingenting var alternativet. Men ja, beste ville vært noen lokale trøyer fra Bærums-traktene.

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


10 minutter siden skrev odd:

Gikk vi virkelig inn på Lerkendal iført draktene til forskjellige trønderklubber? Skulle vi være med på den markeringen, kunne vi da ha fått med oss draktene til bærumsklubber oppover..

Pinlig!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Rosenborg - Stabæk, 30. mai.
×
×
  • Opprett ny...