Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk - Tromsø, 14. juni klokka 19.00


geirti
 Del

Stabæks beste   

46 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

Anbefalte innlegg


7 minutter siden skrev blaasoldat:

Slutt med dette idiotiske bytte trener maset, er det mulig!

Er mer enig med Shala om at spillerne ikke møter på jobb med arbeidsskoene, de vinner ikke 1-2-3 baller! De er veike og avskrudd!

Det er ikke Janne som ikke er på, det er spillerne som skal gjøre jobben! Ja han burde gjort noen saftige bytter i pusen, som @geirtihar nevnt!

Inn med spillere som faktisk vil være utpå der!

Her tenker jeg spesielt på skytte som tror han er så mye bedre enn han er, og har alt for lite proff holdning, rett og slett.

 

Men hvem sitt ansvar er at de ikke de 11 som startet møtte opp på jobb? Inngangen til kampen har vel noe å si, møtene før kamp skape tenningsnivå, kampplan, på trening. etc.. 

Er veldig rart at alle ikke møtte opp. Spillernes ansvar ja, men også treneren... 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


8 minutter siden skrev Bolivar:

En keepertabbe og et offsidemål. Kampen var jevnere enn det resultatet viser. Feilen som kan koste oss plassen i ES er Torgeir Bjarmanns - han har gjort 2 mislykte spisskjøp. De som ble kjøpt er helt uten resultater fra før i andre klubber. Ikke verdens beste trener hadde vunnet i dag med det laget vi hadde på banen. 

Det er ikke spissene i Stabæk som er hovedproblemet. Vi har hatt både Junker og Botheim. Når det nesten ikke skapes noe bakfra og gjennom midten blir det bare å jage tilfeldige langballer en skjelden gang. Er det kampplanen å spille seg lansomt freover og vente til mostander for alle mann bak ballen? Slik har det sett ut i 2 år nå... hva prøver vi på som spillerne ikke forstår/ evner?? Dette er nitrist.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 minutt siden skrev elvis:

Når det nesten ikke skapes noe bakfra og gjennom midten blir det bare å jage tilfeldige langballer en skjelden gang. Er det kampplanen å spille seg lansomt freover og vente til mostander for alle mann bak ballen?

Så vi skal ikke spille direkte (langballer) og ikke spille ballbesittende (gjennom midten)? Da lurer jeg på hvordan vi skal angripe mot etablert.

I dag forsøker vi (for en sjelden gangs skyld) å spille ball istedenfor at Yaw skal slå langt. Første omgang er langt fra så svak som resultatet tilsier, men prestasjonen etter pause var veldig dårlig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


8 minutter siden skrev Ace:

Så vi skal ikke spille direkte (langballer) og ikke spille ballbesittende (gjennom midten)? Da lurer jeg på hvordan vi skal angripe mot etablert.

I dag forsøker vi (for en sjelden gangs skyld) å spille ball istedenfor at Yaw skal slå langt. Første omgang er langt fra så svak som resultatet tilsier, men prestasjonen etter pause var veldig dårlig.

Jeg synes absolutt vi skal spille raskt gjennom midten i variasjon med bakromdpasninger, men vi gjør jo ikke det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


47 minutter siden skrev blaasoldat:

Slutt med dette idiotiske bytte trener maset, er det mulig!

Er mer enig med Shala om at spillerne ikke møter på jobb med arbeidsskoene, de vinner ikke 1-2-3 baller! De er veike og avskrudd!

Det er ikke Janne som ikke er på, det er spillerne som skal gjøre jobben! Ja han burde gjort noen saftige bytter i pusen, som @geirtihar nevnt!

Inn med spillere som faktisk vil være utpå der!

Her tenker jeg spesielt på skytte som tror han er så mye bedre enn han er, og har alt for lite proff holdning, rett og slett.

 

Hva ville du endret for å få oss ut av denne 3 årige miserable(spillmessig) perioden?

Jeg ønsker heller ikke høy turnaround på spillere og trenere, men en eller annen gang må noe gjøres. 3 år er mer enn nok til å kunne sette sitt preg på laget som trener. Man vinner ikke alle kamper med denne stallen, det skjønner jeg. Samtidig må Janne vise NOE som beviser hans meritter som trener. Det ser ikke jeg nå.

Min mening:
Vi har ingen kamp-plan (hvertfall aldri plan B) spillerne klarer, skjønner eller ønsker å gjennomføre. Vanskelig å si hva. - Primært trenerapparatets ansvar
Vi er altfor ofte umotivert og veike - Trenerapparat og spilleres ansvar.
Laguttak og bytter er det vel ingen som skjønner seg på. Vi klarer 'aldri' å prege matcher med uttak og bytter - Treners ansvar
Prestasjonene varierer enormt uten noe merkbart mønster. Vi blir regelmessig overkjørt av antatt svakere, jevnbyrdige og sterkere lag. - Trenerapparat og spilleres ansvar
Laget henger ikke sammen og spiller ikke sammen - primært trenerapparatets ansvar

Forøvrig helt enig med Shala, og med deg om Skytte.

3 år er nok, Janne ut!

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Problemet er at vi har Skytte i 10er rollen som skal være den kreative offensive kraften. Han er omtrent ikke borte i ballen i løpet av de første 30 minuttene, kun når han går dypt for å kjenne litt på den og da spiller han kun støttepasninger. Vi må ha en som gjør seg spillbar i mellomrommet, vender opp og spiller spissen eller kantene gjennom eller tar med seg ballen fremover. Shala har vist at han har de egenskapene.

Og så trenger vi at Khoblenko, Edvardsen eller KNH tar løpene i bakrom for å enten få ballen på løp eller dra med seg forsvaret som skaper ubalanse og mer rom for de andre.
Det er stillestående, passivt, går treigt og sidelengs eller hjemover. Det blir det ikke mål av, men brudd i mot.

Hvis ikke Janne ser dette og starter med Skytte i 10er rollen (eller i det hele tatt på banen) i neste kamp så kan han kaste inn håndkle og la Kjønø overta ansvaret.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


28 minutter siden skrev elvis:

Det er ikke spissene i Stabæk som er hovedproblemet. Vi har hatt både Junker og Botheim. Når det nesten ikke skapes noe bakfra og gjennom midten blir det bare å jage tilfeldige langballer en skjelden gang. Er det kampplanen å spille seg lansomt freover og vente til mostander for alle mann bak ballen? Slik har det sett ut i 2 år nå... hva prøver vi på som spillerne ikke forstår/ evner?? Dette er nitrist.

Jo vi mangler sårt en bra spiss. Du viser til at hadde Junker . han spilte 12 kamper for oss i 2019, hvor vi havnet i den øvre halvdel av ES. Får vi ikke tak i en bra spiss i overgangsvinduet ender vi i nedrykksstriden - uansett hvilken trener vi har.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev Bolivar:

Jo vi mangler sårt en bra spiss. Du viser til at hadde Junker . han spilte 12 kamper for oss i 2019, hvor vi havnet i den øvre halvdel av ES. Får vi ikke tak i en bra spiss i overgangsvinduet ender vi i nedrykksstriden - uansett hvilken trener vi har.

Hvis det kun er en spiss som skal redde oss ut av dette, så tror jeg vi må få inn en arabisk oljesjeik på sponsorsiden. 

De siste årene med JJ får meg egentlig til å tenke på at 2008-gjengen nesten undervurderes. Var det JJ eller Pallskog-Farnerud-Segerstrøm som styrte laget det året / de årene? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


6 minutter siden skrev Kaizer Alphonse:

Hvis det kun er en spiss som skal redde oss ut av dette, så tror jeg vi må få inn en arabisk oljesjeik på sponsorsiden. 

De siste årene med JJ får meg egentlig til å tenke på at 2008-gjengen nesten undervurderes. Var det JJ eller Pallskog-Farnerud-Segerstrøm som styrte laget det året / de årene? 

Det var nok JJ som styrte da. Men dengang fikk han det han ba om. Det jeg er bekymret for nå er at de yngste spillerne er de som viser mest guts og prøver å få med de etablerte med unntak av Shala. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


23 timer siden skrev havardw:

Så om vi skulle tape så blir det Kampen for tilværelsen i de siste 25 kampene?

Naivt å mene at vi ikke er i bunnstriden og en av de klare dumpekanditene nå. Nå venter fire strake tap mot Molde, VIF, Glimt og Viking. Det er fire e-cup-kandidater som kommer til å leke mot oss, akkurat som middelmådige Tromsø gjorde idag.

Sandberg og en dommertabbe ødela. Men sånn er fotballen, og vi har et hav av tid på å skape noe, men klarer ikke få mål. Rævafotball. Kornelius og Shala skaper litt, men er altfor nølende og usikre foran mål. Samme gjelder Kinoshita, som er vår beste spiss som har spilt i serien i år. Khoblenko hadde et godt frispark. Ellers var det tynn suppe. Uforståelig at Azemi og Sabastine ikke får prøve seg snart. Midtbanen blir altfor sped med to unge beinrangler på midten. Vi trenger en ballvinner, og det er trist å se Lumanza sitte der uten å komme inn. Skytte var helt ubrukelig. Nå holder han faktisk Edvartsen ute av laget. Og hvor er Nusa som herjet i innhoppet på Lerkendal? Merkelig å ta ut Solheim når vi allerede hadde satt inn Wangberg. Forsvarsrekka lignet ikke grisen på slutten, men det var ikke derfor vi tapte. 

Mye rart fra Jonsson, men det er Sandberg og linjedommeren som koster oss seieren i en viktig kamp i nedrykkstriden. Utilgivelig. Med fire strake tap nå som vi venter oss, har Jonsson kniven på strupen i neste kamp mot Sandefjord. Vinner vi ikke der, tror jeg kanskje han ryker. Ingebrigt og Bjarmann kan ikke finne seg i dette, og Torgeir må jobbe godt i sommer, ellers må han gå. Å hente inn en nigerianer på lån til august, og enda ikke har spilt går bare ikke an. Virker nå i ettertid kun som et PR stunt for å blidgjøre supportere. At Azemi har vært i klubben i så lang tid uten å ha debutert er også helt kritikkverdig. 

Etter disse fire tøffe kampene, har vi dog en grei rekke med kamper Sandefjord, Godset, LSK, Mjøndalen, Sarp, KBK, Mjøndalen. Går det for ille etter få kamper her, må det skje noe. Mulig jeg krisemaksimerer, men disse to tapene her på rad synes jeg kommer altfor enkelt, og det lukter det nedrykk av. Man kan ikke slippe inn sånne mål, og være så tannløse i motstanders boks. Noe gjøres feil på trening, og noe gjøres feil på overgangsmarkedet. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skjer med at Lumanza ikke får spille? Jeg synes Kobhlenko så lovende ut, men midtbanen finner han for sjeldent. Vi har 3 på midten som aldri klarer å slå boks-åpner pasninger, jævlig frustrerende å vite at vi har en på benk som kan nettopp det. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


55 minutter siden skrev Andreas:

Skjer med at Lumanza ikke får spille? Jeg synes Kobhlenko så lovende ut, men midtbanen finner han for sjeldent. Vi har 3 på midten som aldri klarer å slå boks-åpner pasninger, jævlig frustrerende å vite at vi har en på benk som kan nettopp det. 

Han kan også bli sliten etter 7 minutters spill..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Håper gutta koser seg med EM, for å se på fotball er de knallgode til!
image.thumb.png.10df317f8d4fa35704f41958383297cf.png
(fra 0-2 scoringen)

Det mest irriterende med denne scoringen er at den kommer etter et brudd inne på vår banehalvdel (Kohblenko) etter vårt innkast! Vårt innkast på egen banehalvdel.
Boksspillet her er jo horribelt forøvrig - 7 mot 3...

Offside? Ja, soleklar, som assistentdommeren ikke får med seg fordi han er like svimmel som Stabæk-spillerne.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mål styrer kamper, sies det. Med 0-2 i sekken tidlig ble det en kamp vi ikke klarte å tilpasse oss. Tromsø ender med å score 3 på 4 sjanser (VGs telling), mens vi ender på 0 på 3. 

Tidligere i sesongen har vi vært kollektivt ubrukelige offensivt. En total mangel på annen (synlig) plan enn at Yaw til slutt skal kælke opp på Kinoshita. I går synes jeg det virket som vi tross alt prøvde?

Vi prøvde å spille ball. Det krever to ting. 

Den første er at de bakerst er i stand til å holde ballen gående uten å risikere alt for mye. Vi vet at Drillo mener at selv en marginal risiko her er for mye, og at ballen skal spilles opp så fort som mulig, selv om det evt skulle føre til balltap. Hans tese er at balltap på motstanders halvdel ikke er farlig, men kanskje til og med en fordel. (Kommentar under Danmark - Finland: "Danmark burde miste ballen oftere, slik at de får mulighet til gunstige brudd".) Null risiko vil det aldri bli. Hadde det vært så lett, ville alle spilt seg ut bakfra. Vi viste svakheter på dette punktet. Yaw er allerede omtalt. Ottesten ble ofte omringet og virket å få litt panikk. (Kanskje delvis påvirket av at Yaw var høyre stopper.) Piggy hadde et par pasninger som kunne blitt farlige.

Det andre kravet for å være "ballbesittende" er at midtbanen på et eller annet tidspunkt klarer å skaffe seg rom. Hele poenget er jo å ha god bevegelse i leddet foran forsvaret. Når forsvaret har etablert seg er det vanskelig å finne rom. Når de bakerste ikke finner noen som er ledig, spiller vi da heller på tvers et par runder til. Kanskje klarer Tromsø å fange opp bevegelsene våre på første forsøk. Og på andre. Og på tredje. Men målet er jo at forsvaret skal holde ballen gående til de finner åpningen. Og da er vi på det andre vi ikke var gode på: De på midtbanen klarte ikke å skaffe seg rom. 

På tribunen var det fryktelig mye frustrasjon over at vi ikke "SPELL FREMOVER!!". Men da må vi nesten bestemme oss. Vil vi PRØVE å spille fotball, eller skal vi kjøre langballene så fort vi kan? Det siste er "lett". Det er jo tross alt bare å kline til og håpe det beste.

Jeg synes vi så noe jeg har ventet på i to år med Janne: Vi prøver endelig å spille fotball igjen! OK. Vi er ikke gode på det. Det blir vi imidlertid aldri hvis vi ikke forsøker. Så jeg vil gi cred for forsøket.

Det er en del åpenbare forbedringer vi kan gjøre på relativt kort sikt:

1) Jeppe inn. Vi så det i går. Skal vi være spillende, er en back som liker å ha ballen i beina et must. Samtidig håper jeg vi lar Yaw hvile. Så er jeg litt usikker på hvordan de andre bak før komponeres. Solheim tok kassa i fjor, men har vært dårlig i år. Kan det være så enkelt som at han ikke takler å flyttes over til venstre som det man forventer? Jeg kunne tenkt meg å se han inn i midtforsvaret sammen med Piggy. Alternativet er Wangberg inn, og så en vurdering av Ottesen/Solheim som høyreback

2) En lagspiller i 10'ern. Om det er Shala eller Geelmuyden eller noen andre vet jeg ikke. Det er ikke Skytte.

For meg var det fire spillere som sto frem positivt i går. Jeppe er nevnt. I tillegg så vi at Oliver har fart og intensitet vi savnet før han kom inn.

Solbakken synes jeg har et godt driv. Når han får ballen orienterer han seg og VIL fremover. Selv ikke han kan trylle, og er avhengig av gode bevegelser foran seg. Potensialet er imidlertid stort. Får vi skikk på de rundt han, er han allerede på det nivået vi trenger fra han.

Khoblenko har noe positivt ved seg. Det ble ikke noe resultat i går, men jeg satt med en følelse av at han kan utrette noe. Spesielt la jeg merke til et par lovende starter i bakrom, men der vi ikke brukte han. Litt mer tid med laget, så kan det der bli bra. Går vi tilbake til spørsmålet om 10'ern, sitter jeg med en følelse av at han kan passe godt i par med Geelmuyden. 

Til neste kamp:

Sandberg
Ottesen - Solheim - Piggy - Jeppe
Olli - Solbakken - x - y
Geelmuyden - Khoblenko

Jeg er ikke sikker på hvem jeg vil foretrekke som x og y.

Kostadinov er pr nå først som x. I min naivitet håper jeg fortsatt at Lumanza kan komme tilbake. 

Normann Hansen er fortsatt fryktelig defensivt. Kanskje blir det også litt for likt å ha han og Olli på hver sin side? Jeg tenker kanskje at Shala vil være det beste valget. Bedre arbeidskapasitet, og en spiller som kan brukes som mellomledd hvis vi vil tre gjennom fra forsvaret og raskt videre opp mot spissene. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


27 minutter siden skrev arni:

Hadde ventet Wangberg fra start her, kjenner TIL ut og inn og pratet om hvor direkte de spiller!

I ettertid viste det seg vel at det var de som visste hvordan de skulle presse Wangberg, ikke motsatt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 timer siden skrev odd:

I ettertid viste det seg vel at det var de som visste hvordan de skulle presse Wangberg, ikke motsatt.

Han hadde en vannvittig blemme, der det var utrolig at det ikke ble mål. Bortsett fra det syns jeg han gjorde en bra jobb.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tenk å starte en hjemmekamp mot Tromsø, og samtlige er pissenervøse fra først spark på ballen...er gruppa virkelig så strippa for selvtillit? 

Og hvorfor har vi ikke selvtillit? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


18 minutter siden skrev nichb:

Tenk å starte en hjemmekamp mot Tromsø, og samtlige er pissenervøse fra først spark på ballen...er gruppa virkelig så strippa for selvtillit? 

Og hvorfor har vi ikke selvtillit? 

Ja, det er litt mystisk! Har ikke klubben nå i vår inngått en avtale med en mentaltrener som skal dette som sitt arbeidsoppgave?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


7 timer siden skrev odd:

Til neste kamp:

Sandberg
Ottesen - Solheim - Piggy - Jeppe
Olli - Solbakken - x - y
Geelmuyden - Khoblenko

Jeg er ikke sikker på hvem jeg vil foretrekke som x og y.

Kostadinov er pr nå først som x. I min naivitet håper jeg fortsatt at Lumanza kan komme tilbake. 

Normann Hansen er fortsatt fryktelig defensivt. Kanskje blir det også litt for likt å ha han og Olli på hver sin side? Jeg tenker kanskje at Shala vil være det beste valget. Bedre arbeidskapasitet, og en spiller som kan brukes som mellomledd hvis vi vil tre gjennom fra forsvaret og raskt videre opp mot spissene. 

Ikke enig at vi skal bruke Solheim som midtstopper. Han er tydelig ute av form, noe han også viser på treningene. Ikke på langt nær i samme shape som i fjor. Tror og håper at Wangberg vil ta plassen ved siden av Piggy. Han er den rutinerte som kan styre Piggy til enda bedre spill, litt sånn som MMS styrte Hanche.

Når det gjelder midtbanen håper også jeg at Lumanza finner seg selv igjen, slik at han kan ta (x) plassen. Han viser nå og da på trening at han kan spille ball i hatt med alle, bare han gidder! Men har ikke klubben ansatt en mentaltrener som kan fikse hodet hans? Den andre åpne plassen (y) vil jeg gi til Shala. Han jobber, har innstilling og etterhvert tror jeg han vil bli den terrieren vi bør, skal og må ha på midten. En slik spiller skal alle lag ha.

Som faste innbyttere blir da Vogt, Yaw, Solheim, Jonasen, Kornelius, Kay, Nusa, Bernt, Ushe og Koske (Skytte) - avhengig av hvem som må/skal ut.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 minutter siden skrev Bjornh:

Jeg blir i hvert fall overrasket om noen mener Shala ikke skal starte neste kamp. Skulle gjerne hatt to av ham, på grunn av innstilling og guts!

Dønn enig!! Men som indreløper! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk - Tromsø, 14. juni klokka 19.00
×
×
  • Opprett ny...