Gå til innhold

Kamptråd Stabæk - Vålerengen 24.06, 20.00


Oddan79
 Del

Stabæk beste mot Enga  

44 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

Anbefalte innlegg


Dommeren er såpass lavmål at vi lar den (nesten forbigås). Så Ottesens mulig straffe i reprise nå, og synes det er greit at den går. Men at det ikke blir gult på Enga-spilleren som bruker to hender på å holde igjen Kinoshita som er på full fart inn i 16...

To store plusser i dag:

Torgersen. For en mann/gutt! Der har vi ryddegutten vi har savnet i det siste. Får vi Kostadinov i litt bedre kampform og Solbakken inn for Skytte så blir den sentrale midtbanen bra. 

Ottesen. Jeg synes han har virket litt usikker i noen kamper, men i dag er han bra! 

I tillegg synes jeg igjen det ser ut som det er noe på gang. Kanskje passer det oss bedre å spille mot et topplag som føler de må slå oss, men likevel. I dag var det mer fart i både ball og bein enn mye vi har sett tidligere. Jeg synes det så ut som vi spilte med en litt flatere 3'er sentralt i dag, uten at en av dem lå nærmere spissen. Det synes jeg så ut til å fungere bra. Frem til utvisningen føltes det på ingen måte opplagt at det var Enga som skulle score først.

Så er det de samme tingene som går igjen:

Kinoshita gjør en av de bedre kampene vi har sett av han. Jeg sitter likevel med en følelse av at når han plutselig kom forbi to mann ved hjørneflagget og slår inn til Ottesen, så er det en ren tilfeldighet. Men bra nok. Det som ikke er bra, er at han er totalt fraværende foran mål. Vi trenger en spiss som er farlig i boksen!

Skytte. Nok sagt. I en kamp der det går fortere med oss, er han fortsatt ikke noe raskere. 

Sandberg. I dag gråt vi først over et par utspark som gikk ut over sidelinjen. Så kom katastrofen. Jeg har egentlig tenkt på han som ballsikker, men i de siste kampene har jeg begynt å lure litt på det...

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


5 timer siden skrev Joachim88:

Skjønner allerede på laguttaket hvor håpløst dette kommer til å bli. Blir vel å ligge bakpå å satse på at Vålerenga spiller tidenes dårligste kamp. Rett og slett en utrolig svak 11’er.

Bra forutsett. Vi andre skjønte det ikke før Sandberg ble utvist 🙂

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hmmm, bare jeg som fikk med meg at Skytte spilte mye one touch og fremoverrettet i går? Nå har det blitt så mye hakking at dere bare ser det dere vil se tror jeg😊 Men han var til tider labbete i det defensive, det er jeg enig i. Det som er KRISE er at Kostadinov mister ballen annenhver gang han har den sentralt i banen. Fy faen så heldige vi var at forsvaret var utrolig bra i går etter alle de ballmissene i farlig rom. Og Torgersen er heller ikke særlig trygg med ball. Men han skal ha for mange gode taklinger som uheldigvis bare sendte ballen for det meste til en ny engaspiller. 
 

Ottesen var stor i går! Kinoshita og. Mye bra å ta med seg fra i går. Dette var fremgang. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ottesen straffen er grei å la passere. Ottesen hadde ikke motatt ballen uansett,  så akedgube tjente ingenting på det. Skytte derimot kunne hatt straffe da han ble revet ned av samme mann. Svak kommentering som mente handsen på skytte kunne vært blåst på. Den var altfor nærme der ball ble avfyrt. Ikke viljehands. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev smart:

Enig. Ser at den løftes frem i avisene. Jeg har skrevet det før - det er vanskelig å se innsats på tv-skjemer. Vi som var på kamp i går så i hvert fall at det ikke var det som manglet. En gang i tiden ble perioder som dette møtt med oppfordringer om å møte på treninger, bannere som sa vi står bak dere. Må vel bare innse at verken supportere eller klubb er på sitt beste for tiden. Dessverre.

Vil utfordre deg litt her. I mitt hode er det forskjell på å prøve, men ikke få til, og ikke engang å se ut til og prøve, orke eller ville nok. Når laget du er glad i regelrett driter seg ut på riksdekkende TV mener jeg banneret "Nok er nok" er på sin plass. Dynamikken bør fungerer slik at vi krever når vi må, og stryker med håra når vi kan. 

Igår, derimot, var et en helt annen energi igjen. Det er en vilje men kan møte opp på trening for å si at vi står bak dere og fortsatt sånn. Men at vi står bak et lag som ikke ser ut i måneskinn... Usikker på det er veien, men fra et psykologisk perspektiv bør "uhensiktsmessig oppførsel" utfordres, ikke klappes for. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden skrev smart:

Enig. Ser at den løftes frem i avisene. Jeg har skrevet det før - det er vanskelig å se innsats på tv-skjemer. Vi som var på kamp i går så i hvert fall at det ikke var det som manglet. En gang i tiden ble perioder som dette møtt med oppfordringer om å møte på treninger, bannere som sa vi står bak dere. Må vel bare innse at verken supportere eller klubb er på sitt beste for tiden. Dessverre.

Helt innafor og budskapet bør jo nå frem til andre enn spillerne også. Trenerteam, styret, supportere osv. 

Gårsdagens kamp var bedre, men det er skremmende at 1.omgang blir løftet frem som årsbeste. Vi hadde en periode på 10 minutter der vi styrte, utover det var det Vålerenga som hadde mest moment i omgangen. Ballinnehav (uten at det nødvendigvis sier alt om kvalitet) i 1. omgang var vel noe som 35 - 65 i Vålerengas favør. Dersom dette er årsbeste sier det egt alt om den spillemessige kritiske situasjonen vi er i. Vi er rett og slett ikke i nærheten og det er jammen på plass at det meldes i fra. 

Innsatsen er bra, men savner fortsatt den ekstra gløden. Det er vel knapt en spiller som er oppe og hakker på den ræva dømmingen til Tore Hansen. Ingen som grisetakler Layouni på vingen eller slenger med leppa til de ekle VIF-spillerne. (Bortsett fra Solheim som tok igjen da han ble dytta.)

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Edvardsen gikk i kropp og tar ut Sahraoui ganger flere i kampen!

Vif bytter side på vingene, og der møter han Skytte, som med sin fysikk  ikke klarer å stoppe Sahraoui en eneste gang… bare se på 0-2 måler f.eks

Det beskriver innsatsen til Skytte hittil i år!

Håper å se han på benken i nær fremtid.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det kan godt hende at gårsdagens kamp var noe bedre enn tidligere i år, men at det vi viste på hjemmebane var bra er jeg stwrkt uenig i. Vi forsvarte oss ok, men Vålerenga hadde ballen nesten hele tiden. Vi mistet mye enkle baller på midten og ble presset lave. Vi evner ikke å holde i ballen når vi vinner den og skaper nesten ingen sjanser. Dette blir en beinhard kamp for å overleve, vi trenger mirakler av Bjarmann i sommervibdu.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Savner fortsatt Lumanza. Om han er 80-90% av det han var tidigere, så mener jeg han forsvarer han en plass på midten. I alle fall i steden for Skytte, event. for Kay som mistet ballen alfor ofte og ga Enga muligheter. Håper derfor på Solbakken, Lumanza og Shala/Bernt på midten mot B/G.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


24 minutter siden skrev guttensindet:

Savner fortsatt Lumanza. Om han er 80-90% av det han var tidigere, så mener jeg han forsvarer han en plass på midten. I alle fall i steden for Skytte, event. for Kay som mistet ballen alfor ofte og ga Enga muligheter. Håper derfor på Solbakken, Lumanza og Shala/Bernt på midten mot B/G.

Jeg har sett på nytt og analysert kampen.  På meg virket Skytte veldig svak. Han jogget omkring - ofte frikoplet fra hva som skjedde rundt seg. Hvis Lumanza er klar går jeg for han - de andre endringene du foreslår er jeg mer usikker på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd Stabæk - Vålerengen 24.06, 20.00
×
×
  • Opprett ny...