Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk - LSK onsdag 21. juli kl. 19:00


arni
 Del

Anbefalte innlegg


8 minutter siden skrev knyst:

Mål fra vår innbytter. ;)

Vi har scoret flere enn Kristiansund på 3.plass. Mål er egentlig ikke problemet. Problemet er at vi slipper inn så uhorvelig mye.

 

Ikke at det skal ta bort noe fra prestasjonen til vår innbytter. Jævlig bra jobba!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da har jeg sett min siste kamp for året. Når spillerne gir faen så kan de ikke forvente at fansen skal bry seg heller. Førsteomgangen alene er som de alltid er, en skandale. Kjønø ser dessverre ut som jønsson allerede etter to kamper. Dette gidder man ikke bruke mer tid på. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


59 minutter siden skrev M-A-N:

Sjokkerende svakt. Første kamp på stadion på lenge, mulig det trenger sterkere inn hos meg når man ser det live, men dette er virkelig et nytt bunnpunkt. 
 

håper på 3 bytter i pausen.

Bra 2. omg spillemessig sett opp mot denne sesongen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tross alt bedring i andreomgang. Lumanza viser at noe kanskje er på gang. Oliver og Hammy får mål som kan bygge selvtillit. 

Krysser det vi har for at Piggy er tilbake mot Mjøndalen. Wangberg var dårlig mot Godset, og Yaw imponerte ikke i dag. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Positivt med Lumanza og spillet som førte til de to målene. Laget minner egentlig om noe vi kunne ha stilt med i andredivisjon for et par år siden. Mye talent, mindre rutine.

Daglig leders vurdering av kvaliteten på troppen er latterlig for å konkurrere i toppen av eliteserien. Det blir Tro, Håp og Kjærlighet. Etter min mening.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lumanza bra i dag. Syntes Oliver var god sammen med Hammy i andre. Uche må starte neste kamp har fart og litt høyde. Vi spiller langt på våre minste på banen mot et lag som er kjent for å være et døballag. Det ble mye bedre i andre da vi spilte langs bakken. 
 

Mye bra i dag, men masse å rette opp opp på. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det funger ikke med Oliver på topp, han er en av våre beste på kanten og må starte der neste kamp. Azemi eller Uche på topp. Nusa på benk og kan komme inn med friske ben etter 50-60 min mot slitene forsvarere, da kommer han mere til sin rett. Og Shala for Kay.
 

Yaw håper jeg holder seg på benken, Wangberg eller Solheim inn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Begynner å lure på om jeg er synsk: Mot Godset tenkte jeg på forhånd at vi ville få trøbbel med Flo-pasningene til Stengel. I dag gikk jeg til stadion og nesten regnet med at Lehne Olsen ville lure forsvaret vårt med fri rykkene sine. Eller kanskje jeg ikke er synsk - kanskje dette bare er åpenbart for de fleste som ser mye  Eliteseriefotball ???

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stikka med bra bilde av markeringssvikten på 1-3. Tre røde er umarkert på frisparket og rett foran mål, noe av det verste forsvarsspillet på seniornivå på Nadderud..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Første kvarter av andre omgang var vi meget gode, potensialet er veldig stort men tror det er usikkerhet blant spillerne dessverre. Laget er bedre enn der vi ligger, tror spillerne må få igjen sikkerhet og troa. Vi er litt i en ond sirkel, men mye positivt å ta med seg i dag. De neste 2 kampene tror jeg vi henter 6 poeng. tror vi har 15 poeng i slutten av August og 21 poeng i slutten av september, oktober tror jeg blir tøff. Vi kan fortsatt overleve denne sesongen, de 4 lagene over oss er ikke så mye bedre. Brann rykker nok ned, spm er hvem som blir med dem ned, får satse på det ikke er oss. Overlever vi og Kjønø får vinteren på seg så tror jeg vi kan få en grei sesong neste år med noen forsterkninger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


10 timer siden skrev Mike:

Forumet gråter idag

Jeg synes det er trist med hver eneste vi mister uansett hva de mener her inne,  Fra kampen i går : Lillestrømfans i massevis - anslagsvis 2-3 ganger så mange som oss i Stabæk support og det på bortetur. Misforstå meg ikke - Forumet er en kjempebra greie og det beste fanforumet i Norge. Supertakk til de som driver dette, men vi trenger flere supportere. Er vi åpne og inkluderende nok ? Jeg tror det er mange der ute som er fotballinteresserte og liker å føle seg som en del av et fellesskap. Hvordan får vi tak i dem ???  Kanskje vi burde rekruttere på skoler - ha åpne kvelder på Blå for nye supportere ??? Tenker høyt - men vi må bli flere - engasjerte fans er viktig for en klubbs suksess.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


20 minutter siden skrev stephanois:

Resultater og underholdning er den beste rekrutteringen, dessverre. Sånn vi har holdt på siste årene har vi nok mistet en generasjon potensielle fans.

Det hjelper lite med penger på bok når supporterne er lei. 
Der er vi nå dessverre.

Supportere har hjerte for klubben, men vi ønsker oss også en viss kvalitet og at klubben tar oss på alvor.

Vi er mange som har ropt etter nye, gode nok spillere og ofte berettighet kritikk av spillerlogistikken, dårlige treninger, kjedelige kamper, manglende profiler, dårlig kultur/holdninger hos spillere etc.

Dette blir selvsagt speilet i forumet og rekrutteringen.

Personlig syns jeg det er en umulig oppgave å rekruttere nye supportere. 

Ikke engang sønnen min som elsker fotball klarer jeg å få til å heie på Stabæk!

Jeg blir værende, men den kjærligheten lever på nostalgi og lite annet for tiden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev stephanois:

Resultater og underholdning er den beste rekrutteringen, dessverre. Sånn vi har holdt på siste årene har vi nok mistet en generasjon potensielle fans.

Godt poeng! De siste årene er det livet med supporterne som har sørget for at jeg har opprettholdt min interesse. Klubbledelsen, koronaklovnen, og fotballen som spilles, har stort sett vært like inspirerende som en god kløe i skrittet. Venner utenfor nærmiljøet ser på meg med medlidenhet når jeg forteller at jeg skal på Stabæk-kamp. Venner som tidligere pleide å gå på Stabæk-kamper, har nå det samme forholdet til klubben som de har til Husker Du, Samatha Fox og Smokie.

Men, det er bare å holde ut.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


29 minutter siden skrev mbh:

Godt poeng! De siste årene er det livet med supporterne som har sørget for at jeg har opprettholdt min interesse. Klubbledelsen, koronaklovnen, og fotballen som spilles, har stort sett vært like inspirerende som en god kløe i skrittet. Venner utenfor nærmiljøet ser på meg med medlidenhet når jeg forteller at jeg skal på Stabæk-kamp. Venner som tidligere pleide å gå på Stabæk-kamper, har nå det samme forholdet til klubben som de har til Husker Du, Samatha Fox og Smokie.

Men, det er bare å holde ut.

En god kløe i skrittet kan være sykt inspirerende og har gitt meg mange gode stunder, så jeg liker ikke sammenligningen! 
Men resten er spot on! 👍

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev mbh:

Godt poeng! De siste årene er det livet med supporterne som har sørget for at jeg har opprettholdt min interesse. Klubbledelsen, koronaklovnen, og fotballen som spilles, har stort sett vært like inspirerende som en god kløe i skrittet. Venner utenfor nærmiljøet ser på meg med medlidenhet når jeg forteller at jeg skal på Stabæk-kamp. Venner som tidligere pleide å gå på Stabæk-kamper, har nå det samme forholdet til klubben som de har til Husker Du, Samatha Fox og Smokie.

Men, det er bare å holde ut.

At Stabæk de senere år er en interesse for ‘spesielt interesserte’ er det liten tvil om.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


18 timer siden skrev Joachim88:

Da har jeg sett min siste kamp for året. Når spillerne gir faen så kan de ikke forvente at fansen skal bry seg heller. Førsteomgangen alene er som de alltid er, en skandale. Kjønø ser dessverre ut som jønsson allerede etter to kamper. Dette gidder man ikke bruke mer tid på. 

Ser du virkelig ikke stegene laget tar for hver kamp?

Tenk når 1 omgang mot Godset og 2 omgang IDag er standard, da blir vi vanskelig å møte! Selv om forsvaret er ustabilt er det også Skummelt å sende folk opp mot ett såpass kontrende og hurtig lag som vi faktisk har vist litt prov på, etter kun ett par uker.

Kan ikke seriøst gi opp etter 2 kamper.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


7 timer siden skrev blaasoldat:

Ser du virkelig ikke stegene laget tar for hver kamp?

Tenk når 1 omgang mot Godset og 2 omgang IDag er standard, da blir vi vanskelig å møte! Selv om forsvaret er ustabilt er det også Skummelt å sende folk opp mot ett såpass kontrende og hurtig lag som vi faktisk har vist litt prov på, etter kun ett par uker.

Kan ikke seriøst gi opp etter 2 kamper.

Sorry ass, jeg ser at andre skriver at de ser at vi har tatt steg. Men fordi vi har 15 gode minutter her og 20 gode minutter der betyr jo ikke at vi har tatt steg. Vi hadde jo bolker i kamper under Jønsson som også var gode. Jeg så en førsteomgang mot godset som var brukbar til tider. Og jeg så at starten på andreomgang mot Lillestrøm var helt ok. Men man må kunne forvente såpass når man ligger under på hjemmebane. Problemet er vel i mine øyne at man møter opp med en innstilling til kampen mot Lillestrøm som tyder på at spillerne har null tro på seg selv. Mot Lillestrøm skapte vi jo knapt sjanser. Hvis man for eks ser vår bunnkollega brann mot mjøndalen, så var det tidvis overkjøring, men de får ikke uttelling. Med andre ord så kan det komme en ketsjup-effekt hvis de begynner å vinne kamper. Når jeg ser våre kamper ser jeg bare at vi er underlegne uansett hvem vi møter, og da blir det vanskelig å få den samme effekten. Men etter å ha sett 12 kamper nå så skjønner man at det er troppen som er problemet. Det er rett og slett en salig blanding av folk som hører hjemme i Obos-ligaen og delvis stallfyll i eliteserien. 

 

Når det er sagt så er det bare å holde på kjønø nå og håpe at han kan utvikle ett lag i OBOS, og håpe at vi rykker rett opp igjen med en fotball vi kan kjenne oss igjen i.  Men etter å ha sett alle kampene i år hvor det har vært jævlig å se på rett og slett, så kjenner jeg nå kun likegyldighet, og da er det lite vits i å besudle forumet med mer dritt. Så håper jeg selvfølgelig at det kan skje ett mirakel, og at de holder seg. Men i år ser jeg bare ikke hvordan det skal skje. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 minutter siden skrev Ace:

Du mener at spillerne har dårlig selvtillit og derfor gidder du ikke se kampene? Og "vi" har blitt til "de"?

Dette er bare fullstendig patetisk. Et godt eksempel er motstanderen i denne kampen - Lillestrøm. I fjor etter ti spilte kamper lå de på 10 plass i OBOS-ligaen. På under et år er det snudd til en medaljekandidat i Eliteserien. Så fort snur ting i fotball. Det sier seg selv at du hadde forlatt skuta for lengst på det tidspunktet hvis du var LSK-"supporter". Håper virkelig ikke du behandler venner og familie på samme måte som klubben din. Mottoet er kanskje "kun i gode dager"?

Det er selvfølgelig lov å være veldig frustrert om dagen, det er vi alle. Jeg vil likevel oppfordre deg til å trekke pusten og tenke deg om et par ganger. Er det denne personen du er?

Ace, vi er uenige med jevne mellomrom her inne, men jeg oppfatter deg gjennomgående som saklig. Men her er du er kanskje litt vel personlig? Jeg tenker at Joachim helt klart skal slippe å svare på denne. Spesielt med tanke på det siste avsnittet han skriver - han merker selv at han er veldig negativ og skal la forumet slippe ham en liten stund. Det er veldig bra med folk som går på kamp og står og brøler spillerne framover og oppover når de er på bunn, som nå, men det er ikke en forpliktelse heller. Dette må folk få velge selv. Jeg innbiller meg at vi ikke var veldig mange som tok bussen til en bortekamp mot Follo i 2013, men vi var mange nok, og det ble en fantastisk opplevelse for alle som var der - spillere, supportere; alle.

Jeg tror det er viktigere å få 200 ivrige personer på ståfeltet til å komme til et gitt tidspunkt før kamp, for eksempel 30 min. før, heller enn å få 200 ekstra på Hovis som egentlig ikke har lyst til å være der. Det er egentlig ikke antallet som teller på kamp, det blir bare pyntestatistikk, det er trøkket som teller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk - LSK onsdag 21. juli kl. 19:00
×
×
  • Opprett ny...