Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk - Sarpsborg 08. Søndag 8. aug. Kl 20:00


rykkinn
 Del

Anbefalte innlegg


7 timer siden skrev Drosselmeyer:

En gåte for meg at Solbakken har klippekort, han har vært svak hele sesongen, og var også det i dag. Mister ballen veldig ofte, og virker som han stadig er på etterskudd/dårlig posisjonert. Hvorfor spiller ikke Lumanza i stedet?

Helt enig. Aldri skjønt hvorfor Solbakken spiller så mye. Han burde vært bak Torgersen også i køen

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev Hushovd:

Helt enig. Aldri skjønt hvorfor Solbakken spiller så mye. Han burde vært bak Torgersen også i køen

Med «bestekompisen» til pappa i trenerteamet tror jeg du kommer til å se mer av Solbakken gitt…

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg var opptatt med å sitte på et fly i går, så fikk ikke sett mye av den kampen. Men generelt så har jo mye av ansvaret for offensiv kreativitet blitt lagt på Solbakken. Klart det har vært vanskeligere med presise pasninger mot spisser med uklart løpsmønster, enn balltrilling på midten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


13 minutter siden skrev M-A-N:

Hadde bare verden vært så enkel og svart/hvitt🙃

Solbakken har sine svakheter defensivt, mens offensivt er det noe uforløst ved han. Han har ikke imponert særlig, men han har vært best av de unge, sentrale midtbanespillerne og en viktig spillertype om vi skal klare å dominere kamper mer gjennom ballbesittelse. Vi er tross alt en utviklingsklubb med utvikling av unge spillere som en av våre grunnpilarer. Solbakken er opplagt en spiller man ønsker å satse på og han er i en alder hvor han må ha spilletid. Man må ha litt tålmodighet med unge spillere som er ferske på nivået og så er det opplagt at Solbakken må bli tøffere i dueller og bedre defensivt. Offensivt vil det løsne etterhvert.

Nei det er den selvfølgelig ikke, min kommentar var egentlig ikke så alvorlig ment heller.

Ei heller har jeg sagt hva jeg tenker om Solbakken. 🙄

Lenke til innlegg
Del på andre sider


5 minutter siden skrev @ringo:

Nei det er den selvfølgelig ikke, min kommentar var egentlig ikke så alvorlig ment heller.

Ei heller har jeg sagt hva jeg tenker om Solbakken. 🙄

Skjønner det, men synes jo du har evnen til konspirere litt mye noen ganger så man kan aldri vite 😉 kommentarene om Solbakken var mer ment til de andre postene her som men han må vrakes.

Når det gjelder Wiggen så er jeg glad han ikke er hovedtrener eller sportssjef hos oss, men på 6 måneders kontrakt i trenerteamet så bør han jo ha noe å komme med på bakgrunn av jobbingen med Solbakken i Køben. Så får det være at alt gikk skeis og at han er hatet av fansen i RBK og viking.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Altså når det gjelder Wiggen så er det ingen tvil om at han har et vrient gemytt og skaper uro der han er. Til det er listen med eksempler for lang og vond til å være tilfeldig. De få som liker han - liker han derimot veldig godt og slik får han jobb i klubb etter klubb.

Det eneste stedet i norge hvor han ikke ser ut til å få det glatte lag er i LSK (som nok er Bjarmanns primærteferanse) de lå på kvalikk da han kom - og doblet poengfangsten og var nr 9 da han dro noen få måneder senere. Nøkkelordet her er nok få - for det var fest i garderoben da han dro.

Vi får ikke gjort noe med ansettelsen, men vi kan håpe kontrakten ikke forlenges.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


21 minutter siden skrev M-A-N:

men på 6 måneders kontrakt i trenerteamet

Dette er jo et viktig poeng i det hele. Vi har tydeligvis ikke bundet oss til å betale mannen lønn i årevis, men kan vurdere etter sesongen om han skal tilbys å være med videre. Worst case fungerer det ikke, og han får fri med lønn de siste tre månedene i år. 

Jeg håper som alltid det beste, men skulle det skje at han kommer på kant med spillergruppen allerede etter en uke eller to, så er det en liten oppside med det også. Noen som husker Rotta? Det er kjent at det å ha en felles fiende bygger sterkere internt samhold. Sånn jeg forsto kom PFO litt skjevt ut med spillergruppa, så da han forsvant var det noe de som var igjen (indirekte) kunne bruke for å styrke sine relasjoner. Så skulle Wiggen ryke uklar med spillerne, så skal vi ikke se bort fra at resolutt handling fra Kjønø og Bjarmann om å sende han på speideroppdrag i Sør-Amerika vil gjøre at gruppen står enda mer samlet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Foreløpig har vi ikke tapt en eneste kamp etter at Wiggen kom. Hva med å konsentrere seg om noen faktiske problemer istedet? Jeg er usikker på om gårsdagens forestilling vil være nok mot bedre motstand. Jeg følte meg slett ikke trygg da målet imot kom.

Målene og seieren var både viktig og herlig. Men hva med resten av forestillingen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


27 minutter siden skrev @ringo:

Altså når det gjelder Wiggen så er det ingen tvil om at han har et vrient gemytt og skaper uro der han er. Til det er listen med eksempler for lang og vond til å være tilfeldig. De få som liker han - liker han derimot veldig godt og slik får han jobb i klubb etter klubb.

Det eneste stedet i norge hvor han ikke ser ut til å få det glatte lag er i LSK (som nok er Bjarmanns primærteferanse) de lå på kvalikk da han kom - og doblet poengfangsten og var nr 9 da han dro noen få måneder senere. Nøkkelordet her er nok få - for det var fest i garderoben da han dro.

Vi får ikke gjort noe med ansettelsen, men vi kan håpe kontrakten ikke forlenges.

Du kjenner Wiggen bedre enn meg, så mulig jeg tar helt feil. Men kanskje klubben trenger et annet gemytt enn Janne, Belsvik, Bjarmann etc. i den fasen klubben er i akkurat nå. Det er litt snillisme over den gjengen.

Vi har snakket om at det må røskes litt opp i kulturen i klubben og spillergruppa. Og Skytte viser jo allerede bedre takter etter at Kjønø tok over og snakket om å stille større krav. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 timer siden skrev odd:

Jeg var opptatt med å sitte på et fly i går, så fikk ikke sett mye av den kampen. Men generelt så har jo mye av ansvaret for offensiv kreativitet blitt lagt på Solbakken. Klart det har vært vanskeligere med presise pasninger mot spisser med uklart løpsmønster, enn balltrilling på midten.

Men er jo ikke bare i de situasjonene han mister ballen. Han klarer jo å rote den bort i alle mulige situasjoner

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For en deilig følelse å våkne opp i dag tidlig, ingenting som starter uka bedre enn seieren dagen før!

Tror vi skal klare å slå godt fra oss mot KBK, som blir på mange måter den "ordentlige" testen nå for å se hvor vi ligger ann. Lumanza inn for Solbakken, og Ottesen tilbake på HB, Nusa på venstre fortsatt fremfor Kornelius, og en virus fri Pedersen (evt Veum/Piggy) ved siden av Yaw i midtforsvaret, jeg har stor tro på poeng der oppe å!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev TF22:

Men er jo ikke bare i de situasjonene han mister ballen. Han klarer jo å rote den bort i alle mulige situasjoner

Er ikke bare der at han mister ballen, jeg synes også han sender ballen for mange ganger til en spiller som er presset, som medfører at vi mister ballen.  

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk - Sarpsborg 08. Søndag 8. aug. Kl 20:00
×
×
  • Opprett ny...