Gå til innhold

Ymykhet Stabæk


Brat
 Del

Anbefalte innlegg


Takk til Brannmann for et saklig innlegg.

 

 

Hvorfor er ikke "Ugga Bugga" - heia lyn - kastet ut av forumet? :wacko:

 

Lyn-folk som skal slåss er bare det mest ynkelige jeg kan se for meg. 4 fjortisser med tannregulering på Ullevåll Stadion som gir fingeren skremmer sikkert vannet av alle bortesupportere. JA!!!

 

En tig er sikkert: Kjøpeklubben Lyn kommer ALDRI til å få noe publikumstekke. ALDRI!!

 

Jeg hørte foresten at de som ble ekskludert fra Stabæk i fjor ble sett på TV midt i Bastionen mot Vålerenga? Bra vi er kvitt den søpla, og så blir det sikkert dobbelt så mange på Ullevåll.

Endret av Ali G
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Orker ikke lese alt, men tenkte bare raskt på det med sjel. Historien om de folka, deriblant Ingebrigt som satte seg ned for å skape en norsk cupmester i 1995, er mer eventyraktig og lager mer sjel i Stabæk enn få andre klubber.

 

Brann - Bergensere sier sitt. Store i kjeften, resten er det smått med.

Vålerenga - da jeg er Osloboer kan jeg ikke la være å fascinere meg for hvordan noen har greid å holde ut med det drittlaget fra Oslo øst så lenge. Noe er riktig hvertfall (eller galt, alt etter hvilket ståsted man ser fra).

Rosenborg - Champions League THE END!

Lillestrøm - Nei.

Alt annet - Hæh?

 

Bærum er en del av Stor-Oslo. Den eneste delen av Norge hvor subsidiering faktisk kan være lønnsomt.

Bergen er ikke akkurat noen innovasjon. The 14th century is over... at noen gidder å bo et annet sted. Kaldt og jævlig. Æsj, hvem i hælvete ville egentlig bosette seg her oppe i kulda uansett. Jaja, vi har Stabæk, penger og "trikk" til Bekkestua.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det ikke litt underlig at denne Brat bruker masse tid på å forklare hvor flinke disse supporterne er, samtidig som han tar avstand fra dem? BBB = Boring Beyond Belief!

Bare for å gjøre det 100% klart: Bortefansen som kom til Nadderud bestod av BBB-ere, Barten, Casuals og andre uorganiserte Brannsupportere. Uheldig selvsagt at disse miljøene ikke får anledning til å samkjøre sanger, TIFO og denslags i og med at feltet sentralt på Store Stå på Brann Stadion kun er reservert BBB-medlemmer (1300), derfor kan det nok virke som om Klanen og Kanarifansen (den uniformerte) har mer å fare med.

 

Men, det er i ferd med å vokse frem et alternativ til orddelerne (Brann Bataljonen Bergen) og det finner man på Hansa-tribunen (motsatt kortside av der dere stod/satt mot Brann sist), der man har Barten, Casuals og gamle BST-medlemmer samlet. Man opplever der mye av den gründer-ånden og entusiasmen alle hadde når langsiden på Store Stå var tumleplass for kreativitet på 80- og 90-tallet. Da bestod de såkalte kjernesupporterne av alle tenkelige fremtoninger, juletrær, punkere, skinheads, casuals etc.... kort sagt man hadde alle typer miljøer samlet i et felleskap som i sum bidro til at daværende BST, etter min mening, var landets beste på kreativitet og sangreportoar.

 

Det er først etter cupseieren til VIF i 2002 at de har vokst seg store. Vestbredden har blitt et begrep og den virker å være en samlende faktor for Klansmedlemmene. Får håpe vi kan få en lignende effekt etter cupfinalen mot Lyn, at vi i fellesskap etter en seier kan, om ikke bli fullstendig enige, gå mer i takt og samles om et felles mål om å skape et supporteransike utad alle kan være bekjent av. BBB har ekskludert sin mulighet til å bli en samlende faktor både på grunn av sin arroganse når det gjelder måten å skrive navnet på (hvorfor skrive Brann Bataljonen Bergen når man kan skrive Brannbataljonen Bergen?)

og en lite imøtekommende holdning til dem som kritiserer og er uenige. (Jeg og flere har opplevd å bli ekskludert fra bataljonen.no til tross for at man har kommet med saklig kritikk) Tiden får vise om vi nok en gang kan bli å regne med, jeg har fortsatt troen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Greit nok, men hvorfor skriver du alt dette på våre sider. Har dere ikke debattforumer i Bergen?

 

Hvorfor brannfansen var svake på Nadderud i semin' er vi ikke så veldig opptatt av. Det er mange som er svake på Nadderud. Det har mye å gjøre med at stadion er totalt uegna. Det går også ut over oss. Vi er ofte mye bedre borte enn hjemme

 

De enste som vel har overbevisst av bortefølgene på Nadderud i år er Plankehaugen og Klanen (i perioder)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Del

Ymykhet Stabæk
×
×
  • Opprett ny...