Gå til innhold

Kamptråd: Kristiansund - Stabæk - 14. august kl. 18:00.


geirti
 Del

Anbefalte innlegg


KBK har veldig god keeper, med svakere keeper kunne vi fort hatt ett par mål til her, veldig bra ta vi prøver, syns det er bra Edvardsen og Høyland prøver seg.

Får nok hull på dem, og vi kan fortsatt score 4 mål her. Skyt hardt mot keeper så kanskje få han ut og en svakere keeper reserve inn ;)

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 minutt siden skrev Innkast:

Ikke skyld på gutta i kveld !!!

Stabæk har et ledelsesproblem.  Vi gikk inn i sesongen med et med et lag med store mangler og en trener som ikke fikk nye spillere. Da dette ikke gikk, fikk trener av en eller annen uforstålig grunn sparken og nye spillere ble innkjøpt. Inn med en trener uten erfaring som hovedtrener på øverste nivå. I fjor slo vi Kristiansund borte på taktikk, i år lot det ikke til at noen hadde sett Kristiansund på forhånd. Vi gikk rett i fella og KBK fikk all verdens tid til å la indreløperne eie grunnen aleine. Noen her på forumet lot seg imponere over seier mot svake Mjøndalen som dominerte banespillet fullstendig og en heldig seier mot Sarpsborg. Ikke jeg. Mitt håp er at nye spillere finner sammen og hever laget og at Kjønø lærer fort - for dette går bare ikke an !

MEN ikke skyld på spillere og tener - feilen i ligger i Stabæks ledelse på brakka på Nadderud. De har ikke gjort jobben sin ! Det er derfor vi er der vi er nå !

 

 

Her sier du vel egentlig at det er den rævva ledelsen sin skyld at vi har så rævva spillere og trenere.

Greit at det ble stygt i dag (hvertfall i målprotokollen), og at vi alle er jævla skuffa, men dette er kanskje å ta litt mye i?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Akkurat nå skrev geirti:

 

Her sier du vel egentlig at det er den rævva ledelsen sin skyld at vi har så rævva spillere og trenere.

Greit at det ble stygt i dag (hvertfall i målprotokollen), og at vi alle er jævla skuffa, men dette er kanskje å ta litt mye i?

Nei du misforstår - jeg  sier klart at vi ikke skal skylde på gutta. Det kan hende at vi har nok talent til å vinne kamper når alle finner sammen.  MEN vi har et lag som ikke er samspilt/trent og en trener som er uerfaren på dette nivået. Jeg har aldri sagt eller ment at spillerne og hovedtrener er ræva.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


16 minutter siden skrev Offside:

Vi fikk en real realitetsorientering ikveld. Håper den brukes sunt, og ikke blir grobunn for usikkerhet og intriger. Dagens positive; Isaksen og Andresen.

Enig, Andresen viste noe bra i dag, så ikke ut som en 16-årig eliteseriedebutant. Tydelig at kommentator ikke hadde en anelse om hvem han var.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette er ikke krise, selv om 5 baklengs var i meste laget. Poeng borte mot KBK hadde få trodd på forhånd. Kult at vi plutselig er farlige på dødball, det er ingen dum egenskap å ha. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Frem til siste 10-15 hvor vi falt helt sammen så var ikke dette så altfor ille spillemessig, egentlig. 1. omg er ganske god.

Vi ble straffa hardt av et meget effektivt Kristiansund.

Men inngangen til 2. omg var svak. KBK gikk ut i hundre og vi var ikke klare og havnet bakpå med en gang. Illustrert av Ottesen som bryter en pasning og ikke tør annet enn å safe ut til innkast. Det starter presset og dødballene som gir 3-1. Utrolig passivt og feigt i den situasjonen og sånne ting som utgjør forskjell..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Grusomt. Altfor sene bytter når kampen er avgjort. At ikke Lumanza får starte kamper koster oss plassen i Eliteserien. Uforståelig at Solbakken og Kostadinov er foran i køen.  

Sandberg ikke god nok lenger, og vi må kanskje ut på overgangsmarkedet igjen og finne nye spillere?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Frem til vi scorer vil jeg si at vi er fullt på høyde, kanskje bedre enn KBK. Så får vi 1-1 i fleisen på et drømmetreff fra høyrebacken deres. Etter det får KBK en boost, tar over kampen og vinner helt fortjent. Samtidig skal det jo sies at de er effektive. VG oppsummerer med 8-5 i sjanser, og det er litt samme inntrykket jeg hadde. De skapte mer enn oss, men ikke mye. Langt fra en 5-1 kamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er mer enig med Kjønø, kunne blitt styggere etter rundspilling:

– I dag møter vi et mye bedre fotballag. Jeg hadde ikke trodd det skulle være så stor forskjell på lagene, og vi dro hit med troen på poeng, men vi er rett og slett ikke gode nok, sier en skuffet Kjønø.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er høye topper og lave bunner, vi har nå opplevd begge ila en uke.

Tapet er en ting, det er ganske forventet. Å miste Wernersson er ille. Venstrebacken ser på nytt syltynn ut. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden skrev arni:

Er mer enig med Kjønø, kunne blitt styggere etter rundspilling:

– I dag møter vi et mye bedre fotballag. Jeg hadde ikke trodd det skulle være så stor forskjell på lagene, og vi dro hit med troen på poeng, men vi er rett og slett ikke gode nok, sier en skuffet Kjønø.

Det gir et visst håp i at Kjønø er realistisk - ikke som en del her inne som mener at resultatet lyver.  (Ikke en 5-1 kamp osv) Hadde ikke KBK satt inn juniorer og 2. lags spillere på slutten, kunne dette blitt mye styggere. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Akkurat nå skrev Innkast:

Det gir et visst håp i at Kjønø er realistisk - ikke som en del her inne som mener at resultatet lyver.  (Ikke en 5-1 kamp osv) Hadde ikke KBK satt inn juniorer og 2. lags spillere på slutten, kunne dette blitt mye styggere. 

Ja godt vi satt inn våre mest erfarne som motsvar, eller vent nå litt vi avsluttet med 2 stk 16 åringer! 

KBK ga sin «nousa» på 17 år, 13 minutter, og han puttet! Ellers bare etablerte spillere og en 18 åring i det 90 minutt. Så det du skriver der stemmer faktisk ikke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


15 timer siden skrev Innkast:

Nei du misforstår - jeg  sier klart at vi ikke skal skylde på gutta. Det kan hende at vi har nok talent til å vinne kamper når alle finner sammen.  MEN vi har et lag som ikke er samspilt/trent og en trener som er uerfaren på dette nivået. Jeg har aldri sagt eller ment at spillerne og hovedtrener er ræva.

Alle trenere har vært uerfaren på dette nivået en gang, men alle må starte et sted. Og hver gang det kommer opp en såkalt uerfaren trener, så er det første angrep fra supportere når det går dårlig. Med tanke på vår tabellposisjon, arenasituasjonen, økonomi osv., så klarer jeg ikke se at vi kunne fått et bedre alternativ på trenersiden. Kjønø har ikke fått tid med laget som hovedtrener i en pre-season, men i første kamp som hovedtrener (uten alle nyervervelser), så var det klare forbedringer.

Vår siste trener med mye erfaring på dette nivået hadde kanskje ikke alle de spillerne han ønsket, men brorparten av de han fikk hadde kanskje ikke den største suksessen? Og de taktiske valgene som ble gjort på banen, viste de stor erfaring på dette nivået? Jeg har alltid vært i mot å kaste treneren som løsning på problemer, men etter å ha sett stor forskjell i det mentale, viljen til å fighte, lagarbeidet osv. som har kommet etter trenerbyttet, så innser jeg at der tok jeg feil i dette tilfellet.

Det vil være svært frustrerende å rykke ned, og jeg forventer at det jobbes iherdig i å unngå det, men jeg håper likevel vi har Kjønø med videre om så skulle skje. Jeg tror faktisk mye mer på nye, unge trenere, enn de som har kjørt seg fast i et gammelt mønster, og ikke klarer følge utviklingen i fotballen.

Jeg kan ikke si noe om hva for jobb ledelsen har gjort, for jeg har ikke sittet på kontoret, men Kjønø har gitt meg troa på en forbedring. Det gjorde ikke Janne. Men skulle det derimot vise seg at jeg tar fullstendig feil på noe område, så skal jeg bite i det sure eplet og akseptere det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


36 minutter siden skrev JonasM:

Jeg kan ikke si noe om hva for jobb ledelsen har gjort, for jeg har ikke sittet på kontoret.

Du må ikke sitte på kontoret for å oppdage dårlig ledelse i fotball. Den ser du på banen.  Jeg har ikke stor tro på trenerbytter i fotball, de som har forsket på dette hevder at treners innflytelse på resultater utgjør ca. 15% og at trenerbytter sjelden betyr noe fra eller til. Hvilke spillere som er ute på gresset og i hvilken grad de er utfyller hverandre i arbeidsoppgaver er det som betyr noe. Noen spillere kan være veldig gode i enkelte roller i enkelte klubber for å falle igjennom hos andre. Du og mange andre her inne tror helt feilaktig at trenerbyttet skal redde oss fra nedrykk. Om vi rykker ned avgjøres av om spillerne vi nå har skaffet oss,  greier å heve seg slik at vi vinner flere kampen enn lagene omkring oss på tabellen.  Du hevder videre at tabellsituasjonen, arenasituasjonen og økonomien gjorde at vi ikke kunne fått et bedre alternativ på trenersiden. Her forstår jeg ikke hva du mener - var Kjønø og Wiggen på billigsalg ? Mange trenere synes at en svak tabellsituasjon er en utfordring som de gjerne oppsøker.

I går hadde ingen trener greid å hale i land en seier for Stabæk i Kristiansund. Likevel er jeg enig med kommentator på Eurosport som trakk fram at Kristiansunds indreløpere fikk herje fritt. Det er likevel verken trener eller spillernes feil at vi tapte.

Feilen, ligger for å sitere meg selv, hos ledelsen i Stabæk. Vi er midtveis i sesongen og vi har ikke satt et lag og vi har en trener som er uerfaren på toppnivå.

Jeg håper at dette likevel går bra til slutt, og ønsker av hele mitt hjerte både gutta og trener lykke til !

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Faktum er at mål styrer kamper. Ofte går målene til det beste laget, men ikke alltid.

I går synes jeg at vi hadde vært det beste laget fram til målet vårt. Og målet vårt var et klassisk "så mange spillere trykker på mot mål at ballen bare må inn i mål" - klassisk for lag som har et overtak. Utlikningen kom med en gang, og det gikk ikke mange minuttene før de gikk opp i ledelsen heller. Jeg mener vi skapte mer i første omgang enn Kr.sund. Men 10 minutter ut i andre omgang var vi under 4-1, og kampen var i praksis over. Det som skjedde de siste 40 minuttene sier mindre om kvalitetsforskjellen mellom STB og KBK og mer om hvordan en kamp kan ende opp når det ene laget får vi kjappe mål i trynet.

 

Første prioritet: Vi må få på plass en midtbanetrio med spillere som både kan fordele ballen ogdt og effektivt når vi angriper, samt rydde opp foran forsvaret.

Andre prioritet: et forsvar som sitter, først og fremst et godt midtstopperpar, men nå også en fungerende venstreback med helt kragebein - her kan det kanskje passe med et lån, Bjarmann?

Tredje prioritet: en keeper som kan utfordre Sandberg - jeg synes keeperforskjellen lenge var den store forskjellen mellom lagene i går. Hvor mange redninger hadde ikke KBK-keeperen i første omgang i går?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


5 timer siden skrev geirti:

Faktum er at mål styrer kamper. Ofte går målene til det beste laget, men ikke alltid.

I går synes jeg at vi hadde vært det beste laget fram til målet vårt. Og målet vårt var et klassisk "så mange spillere trykker på mot mål at ballen bare må inn i mål" - klassisk for lag som har et overtak. Utlikningen kom med en gang, og det gikk ikke mange minuttene før de gikk opp i ledelsen heller. Jeg mener vi skapte mer i første omgang enn Kr.sund. Men 10 minutter ut i andre omgang var vi under 4-1, og kampen var i praksis over. Det som skjedde de siste 40 minuttene sier mindre om kvalitetsforskjellen mellom STB og KBK og mer om hvordan en kamp kan ende opp når det ene laget får vi kjappe mål i trynet.

 

Første prioritet: Vi må få på plass en midtbanetrio med spillere som både kan fordele ballen ogdt og effektivt når vi angriper, samt rydde opp foran forsvaret.

Andre prioritet: et forsvar som sitter, først og fremst et godt midtstopperpar, men nå også en fungerende venstreback med helt kragebein - her kan det kanskje passe med et lån, Bjarmann?

Tredje prioritet: en keeper som kan utfordre Sandberg - jeg synes keeperforskjellen lenge var den store forskjellen mellom lagene i går. Hvor mange redninger hadde ikke KBK-keeperen i første omgang i går?

Synes dette var en veldig god oppsummering av kampen. KBK var veldig effektive og scoret på nesten alle sjanser de hadde, så ballen rullet deres vei i går. Straffesparket de (helt korrekt) får er i så måte typisk, siden Ottesen sklir inni KBK-spilleren ved et uhell. Sett under ett helt fair at KBK vant, men 5-1 gir ikke noe korrekt bilde av kampen. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


10 timer siden skrev Innkast:

Det gir et visst håp i at Kjønø er realistisk - ikke som en del her inne som mener at resultatet lyver.  (Ikke en 5-1 kamp osv)

xG er 2,84-0,89. Ja, xG har sine svakheter. Men det viser at det er helt innafor å si at dette ikke var en 5-1-kamp. KBK hadde veldig god uttelling fremover. Selv hadde jeg faktisk trodd de skulle ha enda lavere xG, men det er jo en straffe inni her også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skal sies at litt slapt forsvarsspill av oss gjorde det veldig mye enklere for dem. Hadde vi klart å holde presset litt hardere ville de ganske sikkert putta færre. Synes uansett vi gjorde det riktige med å gå ut i hundre og håpe vi skulle overraske dem. Gikk bra første 29 minuttene, deretter kjente vi på åpningen.

Er uansett optimistisk, lenge siden jeg har sett så mange raske pasninger med høy presisjon av Stabæk som i første, så absolutt noe å bygge videre på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Kristiansund - Stabæk - 14. august kl. 18:00.
×
×
  • Opprett ny...