Gå til innhold

Gaute Larsen MÅ Gå - NÅ!


mbh
 Del

Anbefalte innlegg


En trener som lar spillerne spille "Stabæk stilen" hvor man på død og liv skal finspille seg ut av egen 16 meter har ikke forstått det. Det er helt greit når forsvaret fungerer, men det har det jo ikke gjort på år og dag.

 

Stabæk spiller på samme måte i dag som de gjorde for tre år siden under Linderoth. Gaute Larsen har ikke bidratt med en dritt når det gjelder å videreutvikle Stabæk.

 

Det er greit at det ikke er smart å bytte trener når det gjennstår 4 kamper, men å fortsette som nå er en 100% garanti på at det blir Voldsløkka neste år. Gaute Larsen har bevist at han ikke er i stand til å motivere spillerne sine. Det nytter ikke å gå gjennom et helt år å si at det ikke er krise. ALLE - inkludert spillerne (og kona til Gaute) forstår at det ER krise.

 

Vi trenger en person som har en plan for hva som må gjøres for å sikre plassen i Eliteserien. Det kan gjerne være Drillo eller Semb. Nå er det ikke tid for annet en kynisk spill!

 

ACTION!!

Endret av mbh
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic


vi har snakket om dette i en god stund nå og begynner å miste helt troa på gaute.. så på tv og de spurte masse spørsmål om dette. hvem er egentlig trenern i Stabæk?

 

har ingen motivasjon, gutta har ikke troen på han lenger. ikke jeg heller.......

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tviler på at det hjelper å sparke Gaute før serieslutt, men GAUTE må ta seg en tur til speilet og se grundig etter!! Greit nok at vi er slitne, mye rart som kan spille inn, men savner EN SJEF!! En som styrer med disiplin og som ikke bare sier "det var veldig synd, marginene var ikke med oss.." men en som er forbanna og tørster etter hevn!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


tror fortsatt ikke at trener bytte er det som gjelder nå...

gutta må vise spill av det kalibre de viste mot brann borte

og da gjaldt det på liv og død?

gutta må innse at eliteserieplassen ikke kommer av seg selv...

men dette går!!! dette greier de!!!

 

Forza Stabæk allez allez!!!!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan ikke helt se hvilke uheldige konsekvenser det er av å gi gaute fyken. I mine øyne ser det ut som et valg mellom å holde stø kurs mot 1. div eller prøve å få inn nye impulser som kan gi litt guts og tro tilbake til spillerne. Valget står mellom gaute, som mer og mer fortoner seg som det sikre nedrykk, eller noe annet. Kanskje det ikke hjelper, men hva som garantert ikke hjelper er å la gaute fortsette.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så akkurat Gaute Larsen på NRK1

 

Han kunne opplyse om at det "ikke er noe hokus pokus - det er bare å jobbe videre" og videre "får vi seier i et par kamper til så ser det helt annerledes ut".

 

Hallo!!!!

 

Man "får" ikke seiere i Eliteserien! Riktig nok er det slik at vi gir bort det vi kan, men det er det jo ingen andre i bunn som gjør. HUFF!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så akkurat Gaute Larsen på NRK1

 

Han kunne opplyse om at det "ikke er noe hokus pokus - det er bare å jobbe videre" og videre "får vi seier i et par kamper til så ser det helt annerledes ut".

 

Hallo!!!!

 

Man "får" ikke seiere i Eliteserien! Riktig nok er det slik at vi gir bort det vi kan, men det er det jo ingen andre i bunn som gjør. HUFF!!!

Hvor lenge har han egentlig sagt at det er bare å jobbe videre? Var vel 12 treningskamper før sesongen, pluss disse 22 kampene i eliteserien, samt at cupen stort sett har bestått av å karre seg videre mot svake lag. Han har jo hatt over en hel sesong, hvis vi teller med treningskampene, på å løse disse problemene, uten å ha kommet noen vei. Hvor mange flere kamper skal gaute få uten å klare å løse noe som helst før han må gå?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så akkurat Gaute Larsen på NRK1

 

Han kunne opplyse om at det "ikke er noe hokus pokus - det er bare å jobbe videre" og videre "får vi seier i et par kamper til så ser det helt annerledes ut".

Makan til pissprat. Om du ikke har noe nytt på bidra med på trenersiden, så bruk i hvert fall ikke de samme jævle utslitte ordene hver eneste gang vi har tapt

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lurt og kaste trenern når det gjenstår 4 kamper du!!!! :o

Har du et bedre forslag ? Vi har ikke fungert som lag i hele år, og hva skulle tilsi at vi klarer det de siste kampene ? Dette temaet har jo vært oppe i en del uker allerede, og det blir jo ikke bedre akkurat da. Jeg tror noe nytt blod, i form av trener, eller kanskje en slags idrettspsykolog, er helt nødvendig jeg. Gutta eier jo ikke selvtillit, og klarer ikke avgjøre kamper.

 

Laget er viktigere enn spillerne, og klubben er viktigere enn trenern. Gaute er bare en brikke i puslespillet Stabæk Fotball, og i øyeblikket mangler brikken Gaute.

Endret av superblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vil tenke på å kaste Gaute jeg også....til neste sesong...Hva Faen hjelper det å sparke han...skal vi gi trenerrollen til Knut....DET HJELPER DA FAEN IKKE DET HELLER, Han har vel like lite troverdighet i gruppa han som Gaute...hvis det ikke er noen som finner en erstatter, så kan vi like så godt beholde Gaute

Lenke til innlegg
Del på andre sider


når noe er på stå kurs mot hælvete er det jo en kjensgjerning at det beste er å ikke gjøre noe og bare fortsette i samme stil. vik aldri for et isfjell!

Er jo stabæks motto det. De satser sikkert på at isfjellet skal smelte innen de kommer dit. Er ingen grunn til å bytte sjåfør bare fordi sjåføren har sovnet....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vil tenke på å kaste Gaute jeg også....til neste sesong...Hva Faen hjelper det å sparke han...skal vi gi trenerrollen til Knut....DET HJELPER DA FAEN IKKE DET HELLER, Han har vel like lite troverdighet i gruppa han som Gaute...hvis det ikke er noen som finner en erstatter, så kan vi like så godt beholde Gaute

knut skal til moss

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lurt og kaste trenern når det gjenstår 4 kamper du!!!! :o

Har du et bedre forslag ? Vi har ikke fungert som lag i hele år, og hva skulle tilsi at vi klarer det de siste kampene ? Dette temaet har jo vært oppe i en del uker allerede, og det blir jo ikke bedre akkurat da. Jeg tror noe nytt blod, i form av trener, eller kanskje en slags idrettspsykolog, er helt nødvendig jeg. Gutta eier jo ikke selvtillit, og klarer ikke avgjøre kamper.

 

Laget er viktigere enn spillerne, og klubben er viktigere enn trenern. Gaute er bare en brikke i puslespillet Stabæk Fotball, og i øyeblikket mangler brikken Gaute.

Har kanskje ikke noe brdre forslag, men når værken Gaute selv eller Stabæk har hatt selvinnsikt eller ryggrad nok til og bytte trener mens det enda hadde betydning så tror ikke jeg løsningen er og kaste han NÅ, men som andre sier det kan jo ikke gå værre enn det gjør akkurat nå.......

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva Faen hjelper det å sparke han

Hva hjelper det å ikke sparke han? Hvem er det som ikke ser at han kjører laget i grøfta? Hvorfor skal man bare stå og se på at han skal gjøre det?

 

Hvem kunne trent stabæk i tiden som er igjen? martin f eks. Han er såpass ambisiøs at han kommer til å piske spillerne til skjerpings. Eller hva med Flem? Hvorfor ikke gi Flem sjangsen? Gode gamle Flem vet hva en klarering er, og er i stand til å fortelle forsvaret det.

 

Laget er viktigere enn spillerne, og klubben er viktigere enn trenern. Gaute er bare en brikke i puslespillet Stabæk Fotball, og i øyeblikket mangler brikken Gaute.

 

Amen til det. Virker litt som om folk er mer opptatt av å ikke gjøre gaute lei seg enn å redde klubben fra nedrykk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


vel, jeg vet det, men jeg tenkte mer på midlertidig(ut de siste 4 kampene)

Jeg tenker også midlertidig. Både martin og Flem er to personer i stabæk systemet som kjenner spillerne like godt som Gaute. Men Flem har kunnskap om hvordan man spiller i forsvar, og martin har ambisjoner. Gaute har ingen av delene.

 

Savner flem i midtforsvaret. En som bare måkte vekk ballen, ikke noe tull og fancy greier, men hardt og kontant.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


HAHAHA!! Plutselig er det stemning (i flere tråder på dette forumet) for disktutere trener spørsmålet om Gaute skal bli eller gå.

For de få av oss som var kritiske til Gaute og som sa det høyt tidligere i sesongen, fikk vite at Gaute var mannen som kunne og skulle rette opp skuta. Han var nesten litt Jesus, veien og livet osv.. Jeg fikk faktisk beskjed om at jeg ikke støttet klubben og at klubben ikke trengte slike kritiske supportere. (jfr. tilsnakk på 17. mai)

Det finnes faktisk noen på forumet som har antydet ønske om Gautes avgang tidligere og de av oss som har lest det meste på forumet her vet jo hvor godt det ble tatt imot.

 

Nei, hvis du ikke har sett at Gaute er på feil sted før nå, eller at du ikke skjønte alvoret før nå, bør du fortsatt holde kjeft. Så får Jeg og de 16 andre som stemte under "Gaute? Ut eller inn?" tråden) krype til korset hvis dette blir en bra sesong.

 

NB: Hvis det er slik at Ingebrigt og kameratene hans har pålagt Gaute restriksjoner mot effektiv og morsom fotball, eller finne nye løsninger når alt går galt. Ber jeg Gaute om unskyldning her og nå!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sannheten er at Stabæk ikke har råd til å sparke Gaute, og at mannen må bæres ut av klubben. Ikke tale om at han går selv.

 

Er det noen som tror at Kjetil Rekdal ville ha funnet seg i innsatsen som er lagt ned i år? Jeg tror ikke det! Problemet er at det blir for snillt det hele. Jeg tror ærlig talt en hopptrener med ambisjoner kunne ha gjort en bedre jobb. Vi vet jo fra før at spillerne kan spille fotball, men de trenger noen som gir de troen tilbake - og som stiller krav - beinharde krav!

Endret av mbh
Lenke til innlegg
Del på andre sider


QUOTE (kjakan @ 26. Sep 2004, 20:34)

Er det ikke bedre å sparke Finstad, Sammy, Mad J, Veigar, Muri og Holter da? 

 

 

javel - du blir ikke vår neste trener - disse spillerne hadde med gledet blitt plukket opp av alle de andre TL lagene - skjerp deg

 

Poenget var at det er spillerne ikke leverer, i tillegg til Gaute, sparke trener'n fire runder før slutt bare gjør ting varre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I sommer forsterket FFK, Molde, Odd, Vålerenga, RBK, LSK, Ham-Kam, Viking, Brann og Lyn lagene sine. Vi fikk tilbake Martin, men mistet Sand. I tillegg leide man ut toppscoreren på Stabæk 2 (Samir) og Branimir.

 

Istedet for å forsterke laget ansatt vi nye og flere sjefer. Inten negativt sagt om Aalbu; - Han har en imponerende trackrecord og kan for bli en glimrende mann for Stabæk. Men han har ikke luktet suksess så lang. Sett fra sidelinjen virker det som han her mest opptatt av å disse egne spillere i media. Muligens en det rett resept, men jeg har mest tro på det når konstruktiv kritikk fra en Sportsdirektør til spillernen, taes internt.

 

Uansett vi har altså styrekt den sportslige ledelsen.

 

Administrativt har vi fårr inn Ingo. Her hadde man vett nok til å helle ut forgjengeren. Hva det kostet vet vi ikke, men Ingo er en rev til å skaffe intekter så der går vel regnestykket i null eller kanskje til og med i pluss. Men Ingo hentet seg selv inn for å skape entusiasme. Det har han ikke klart så langt.

 

Når det er sagt så har vi uansett styreket den administrative ledelsen. (Men SEJ som forgjener var jo noe annet umulig).

 

Da Aalbu ble ansatt hvar det enkelte som hvisket; - "er det ikke egentlig en spiss vi trenger?" Svaret var kontant; - "det er gode ledere som vinner fotballkamper"

 

Det betyr jo at det ikke er spillerne det er noe galt med, men lederne.

 

Jeg er spente på hvem som først tar ansvar; - Aalbu? Schelvan? Loe? Gaute? Ingo?

Ja, slik jeg ser dette så er dette et ledelsesproblem. For spillerne er gode nok. Det viste de i fjor. Gaute har ridd på hva linderoth har gjort, men representerer i dag en dårlig variant av hva linderoth stod for, akkurat som semb stå for en dårlig variant av hva drillo stod for. Å gjøre ting halvt er galt. gaute gjør det halvt, akkurat som semb gjorde det.

 

Opplever ikke Aalbu som en som disser spillerne offentlig. For det første så må man huske på at hva aalbu "har sagt" har man stort sett fra journalister, og journalister fra akersgata er som kjent ute etter å få fram konflikter og sensasjoner. Følgelig vil de vinkle et utsagn fra aalbu om at det forventes mer av spillerne enn hva de presterer, til at aalbu mener at "spillerne er noen verdiløse udugeligheter som ikke har noe på en fotballbane å gjøre". Slik jeg ser det så prøver å Aalbu å peppe spillerne, og få dem til å gutse litt, å få fram fandenivoldskheten. Og det er nettopp den slags aalbu har vist at han er god på, å få folk til yte sitt aller aller beste. Det er det en god leder skal gjøre, å få de han leder til å gjøre sitt absolutt beste. Istedetfor blir aalbu, når han prøver å gjøre dette, møtt med kritikk fra supportersiden, for gud forby, vi kan ikke bruke harde ord mot spillerne. Følgelig blir disse protestene en sovepute for spillerne. Min mening er at vi skal la Aalbu gjøre jobben sin. Han har alltid klart å klemme ut det lille ekstra fra de han har ledet før, så jeg kan ikke se hvorfor han ikke skal klare dette i stabæk også, med mindre noen motarbeider han og prøver å sy puter under armene på gaute og spillerne.

 

Jeg mente også da aalbu kom at det var da en spiss vi trengte. Men å få inn aalbu på ledersiden tror jeg er et skikkelig kupp, og når man får slike muligheter så må man gripe den. Selv om man kanskje aller helst kunne tenke seg en spiss.

 

Gaute mangler evnen til å få ut maksimalt av spillerne, og derfor må han gå. Se på hva Serge Boisvert gjorde med frisk-asker, med de samme spillerne som holdt på å rykke ned året før skapte han et vinnerlag som til slutt ble norgesmester. Hovedsakelig fordi han klarte å få ut alt som bodde i spillerne under kamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Del

Gaute Larsen MÅ Gå - NÅ!
×
×
  • Opprett ny...