Gå til innhold

Kamptråd: Enga - Stabæk


Peter
 Del

Anbefalte innlegg


5 minutter siden skrev Kaizer Alphonse:

Måtte vel, etter det enorme presset her på forumet. Håper virkelig vi skjærer bort MYE daukjøtt etter sesongen.

Fortsatt tid igjen av vinduet... 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Syntes vi endelig, for første gang på mange kamper, hadde en meget hardtarbeidende og godt fungerende midtbane fram til pause. Dessverre ble det helt krise i andre omgang. Hadde trua faktisk i pausen at dette kunne bli poeng, til tross for at vi mangler Wangberg og Edvardsen. Håper at vi får ned skadefraværet eller finner et godt alternativ på midten som holder i 90 min.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 minutt siden skrev hoffisking:

Hva I alle dager skjedde i pausen? Laget ikke til å kjenne igjen fra første og Lumanza er jo helt ute av form. 

Taktisk feilvurdering.

Flytter Høyland ut på kant og tar vekke løpskraften fra midten - som gir VIF fritt spillerom. Nå kunne vi ikke vite at Lumanza var så jævlig rævva, men at han kommer på før Kostadinov og Shala synes jeg likevel er overraskende.
 

Vi har hentet inn Wiggen for å strukturere opp det defensive, men vi snitt innsluppne mål øker...
 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sett Wangberg som spiss neste kamp. 

Og vi savner Skytte enormt. 

Ikke skyld på Lumanza idag. Slike feil gjør Solbakken hver kamp. 

Lite vellykket med Bolly som ensom spiss og tar av de andre spissene selvom han scoret nå. Greia med Høyland som kant skjønner jeg heller lite av. 

Den danske rundingsbøya er ikke god nok. 

Nå har vi mange mål å ta inn på Mjøndalen. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 minutt siden skrev Øistein:

Neste runde møter våre nedrykksrivaler rbk, lsk og Molde. 
Viking må sendes hjem som slakt

Ja, bare å se framover. For meg en helt grei kveld å sitte hjemme med det som muligens er korona.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lumanza katastrofalt dårlig i dag. Har hatt både gode og dårlige innhopp før i år. Pedersen har lite å tilføre.

Noen lyspunkt er det dog; Jeppe er tilbake, både Hammy og Solbakken viser at de virkelig har nivået inne, og kanskje kan Bolly bli målscoreren vi har lengtet etter. Siden Wangberg satt ubenyttet på benken er det vel også et berettiget håp om han er er tilbake for fullt om to uker. Tror det er godt for laget med den lille pausen vi får nå.

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg stiller spørsmålstegn ved taktikken i dag.  Vi går høyt ut i første omgang og presser mann mot mann. Det er svært dristig fordi det er veldig energikrevende spillestil og det på en kveld hvor stallen er nesten bunnskrapt. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skjønner godt Kjønø er frustrert etter kampen, har vi virkelig så mye skader at vi ikke kan starte med de en ønsker, og kun bruke spillere på benken i 20 minutter?

Jeg har ett sterkt ønske om at @Jon, Moe og Bjarmann snart skal komme frem i lyset og gi oss en statusoppdatering på ståa i klubben, skader, tanker om fremtiden og hva de tenker? 
Jeg har fulgt med klubben i tykt og tynt siden -98! Men så fraværende og usynlig ledelse, lite til ingen forsøk på å bygge engasjement og vise at en har en plan høyere opp på brakka, det tror jeg aldri jeg har opplevd!

Og oppgave til medieavdelingen, få skikk på den hjemmesiden og innhold, skap engasjement og informer! Skill ut A-lag, Kvinner og akademi, slik at siden blir oversiktlig, og noe en side en går til for å søke/få informasjon om det som skjer i og rundt klubben…

Alle mann til pumpene…

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Denne gangen kom landslagspausen utrolig beleilig. Den må brukes godt. Når det gjelder treningene bør det gjøres seriøs vurdering hvor intenst den skal være nå. Vi må nok bare innse at det fysiske ikke er helt på plass. En gang i tiden var vi også Norgesmestre på skadeforebyggende arbeid. Har denne kunnskapen forsvunnet ut av klubben? Her må det tas grep gjennom høsten og ikke minst vinteren. Løpet er på ingen måte kjørt, så de valgene vi gjør de neste 14 dagene er alfa og omega for klubbens fremtid. Nå er det viktig at klubben står fast ved Kjønø sin filosofi og linje. Vi ser konturen av fotball vi liker så vil det fysiske komme. Bjørn Dehli åpnet knallhard og sprakk i mange år men tilslutt holdt det helt inn og dit skal vi med Eirik Kjønø som trener også. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


18 minutter siden skrev VicViper:

10 skudd - 4 på mål for STB

20 skudd - 9 på mål for VIFF

OK, takk for info. Satt bare å forbanna meg på hvorfor de skulle tråkle seg inn på femmeteren hver gang de var i nærheten av Enga målet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Første fem minuttene var vi bedre enn Enga. Så gikk det nedover... Synes likevel ikke det var fortjent at Enga ledet til pause. Derfra og inn var det krise.

Lumanza viste dessverre hvorfor han ikke har spilt mer. Solbakken synes jeg var bra i første. Han minner mer og mer om Bohinen. Dessverre mangler det fortsatt litt muskler, og i første omgang var nok Høyland en god makker. I andreomgang faller Solbakken også som følge av at det er Lumanza han får som makker.

Hammy med sin beste kamp for Stabæk? Ser gjerne at han fortsetter på en av kantene, også når Oliver er tilbake! (Eller som 10'er)

I tillegg tar vi med oss at Jeppe og Shala begge var friske nok til å komme inn på tidspunkt da vi egentlig ikke hadde noen reell mulighet til å ta poeng. Så da kan jeg ikke se det på en annen måte enn at de var fit for fight, i hvert fall for noen minutter. Nå er det to uker pause, så håper både de og de andre er klare for mer spilletid da.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Enga - Stabæk
×
×
  • Opprett ny...