Gå til innhold

STB - Viking FK - LØRDAG 11. september kl 18.00


rykkinn
 Del

Anbefalte innlegg


Ny kamp rett rundt hjørne! 
Føler at denne kampen og runden kan bety mye.. Tromsø møter RBK borte på søndag, samme med Mjøndalen som møter Molde borte. Tar vi 3 poeng mot Viking her, så blir dette en forhåpentligvis fin runde, der mest sannsynlig Tromsø og Mjøndalen taper (ikke jinxs takk..). Lørdagsmatch igjen, blitt en del av det i år, og det kommer flere! Satse på godt vær, en del folk på Nadderud og 3 poeng når klokken nærmer seg kl. 20:00 på lørdagskveld. Satan så deilig det hadde vært å ha 3-poenger i sekken før lørdagskvelden braker løs og kampene på søndag.  

Laget???
Sandberg
Ottesen - Yaw - Wangberg - Piggy
HAUGEN - Solbakken - ??
Edvardsen? - Kirkevold - Bolly

Viking med flere spillere ute, Tripic blant annet. https://www.eurosport.no/fotball/eliteserien/2021/mannefall-for-viking-for-helgens-kamp_sto8532076/story.shtml

Bittelitt stats:
- Sist seier mot Viking, kom på Nadderud i 2016 (1-0).
- 4 uavgjorte matcher på rad mot laget fra oljebyen, der det motsatte oppgjør tidligere i sesongen endte 3-3 i Stavanger.
- Ikke tapt på Nadderud for Viking siden 2012!


Forza STB.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sandberg
Ottesen - Wangberg - Piggy -  Moe
HAUGEN - Solbakken - Normann Hansen
Edvardsen - Kirkevold - Bolly

 

Usikker på Haugen, forhåpentligvis ikke noe dårlig valg. Vil heller ha Moe enn Yaw, og vil helt klart la Normann Hansen starte hvis han er helt fit for fight. Hammy som alternativ til ham/Haugen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Med seier i dag er vi oppe på sikker plass. Den holder seg trolig gjennom runden, siden Mjøndalen og Tromsø skal til hhv Molde og Trondheim.

Landslagspausen har kommet perfekt for oss:

  • Første lengre treningsperiode for Kjønø
  • Det har vært mye skader og smårusk
  • Spillere som Kirkevold, Høyland og Bolly har fortsatt vært relativt nye
  • Haugen og Mesik får mye trening med laget før kamp

Viking på sin side kommer med skader og suspensjoner. Går vi til bookmakerne er det jo interessant at de ser det mer sannsynlig at vi slår Viking enn feks at Sandefjord vinner hjemme mot Enga. Og det selv om Sandefjord er foran oss og Enga er bak Viking på tabellen... Men. Viking har tapt halvparten av bortekampene sine denne sesongen og vi holdt på å slå dem i Stavanger. Burde være muligheter..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 timer siden skrev odd:

Med seier i dag er vi oppe på sikker plass. Den holder seg trolig gjennom runden, siden Mjøndalen og Tromsø skal til hhv Molde og Trondheim.

Landslagspausen har kommet perfekt for oss:

  • Første lengre treningsperiode for Kjønø
  • Det har vært mye skader og smårusk
  • Spillere som Kirkevold, Høyland og Bolly har fortsatt vært relativt nye
  • Haugen og Mesik får mye trening med laget før kamp

Viking på sin side kommer med skader og suspensjoner. Går vi til bookmakerne er det jo interessant at de ser det mer sannsynlig at vi slår Viking enn feks at Sandefjord vinner hjemme mot Enga. Og det selv om Sandefjord er foran oss og Enga er bak Viking på tabellen... Men. Viking har tapt halvparten av bortekampene sine denne sesongen og vi holdt på å slå dem i Stavanger. Burde være muligheter..

Mesik har vært på landslagssamling, og ankom for 2 dager siden, så han har ikke fått trent mye med laget. Blir overrasket om han starter i dag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


50 minutter siden skrev manglerudgutt2507:

Mesik har vært på landslagssamling, og ankom for 2 dager siden, så han har ikke fått trent mye med laget. Blir overrasket om han starter i dag.

Er han god nok til å starte om resten av forsvaret er friske? Ottesen, Wangberg og Piggy er selvsagte i min bok, så får resten sloss om den siste plassen. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev Joachim88:

Med alle de fraværene til viking idag, og spillere de har solgt så er det rett og slett jævli skuffende om vi ikke vinner denne. Enkelt og greit, denne MÅ vinnes.

Der er jeg uenig med deg. Dette er ikke en sekspoenger. Det er heller ikke en spesielt enkel kamp - hittil i år har Viking vært et like godt bortelag som vi har vært hjemmelag (2 seire, 2 uavgjorte og 4 tap). Vi kan ikke tape denne kampen, men 3 poeng anser jeg som 2 poeng mer enn det vi MÅ ha.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk

12 Robert Marcus Sandberg

2 Kasper Søndergaard Pedersen

4 Simen Søraunet WangbergKAPTEIN

15 Sturla Ottesen

27 Nicolas Pignatel Jenssen

10 Markus Solbakken

16 Martin Høyland

22 Sammy Solitaire Siddharta Skytte

9 Pål Alexander Kirkevold

11 Kornelius Normann Hansen

17 Fitim Azemi

 

1 Marius Amundsen Ulla

3 Yaw Eystein Ihle Amankwah

5 Ivan Mesik

7 Mathis Gazoa Kippersund Bolly

8 Fredrik Haugen

18 Jeppe Arctander Moe

24 Kaloyan Kalinov Kostadinov

67 Tortel Lumanza Lembi

80 Herman Hammy Geelmuyden

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Liker at vi har hentet flere spillere som liksom skal styrke laget. Og så starter alle på benken. Hadde litt troen på seier idag faktisk, men den troen ble kraftig svekket nå. Når man henter spillere for å redde plassen så er minstekravet at flere av dem faktisk spiller kampene. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


10 minutter siden skrev Leskur:

Stabæk

12 Robert Marcus Sandberg

2 Kasper Søndergaard Pedersen

4 Simen Søraunet WangbergKAPTEIN

15 Sturla Ottesen

27 Nicolas Pignatel Jenssen

10 Markus Solbakken

16 Martin Høyland

22 Sammy Solitaire Siddharta Skytte

9 Pål Alexander Kirkevold

11 Kornelius Normann Hansen

17 Fitim Azemi

 

1 Marius Amundsen Ulla

3 Yaw Eystein Ihle Amankwah

5 Ivan Mesik

7 Mathis Gazoa Kippersund Bolly

8 Fredrik Haugen

18 Jeppe Arctander Moe

24 Kaloyan Kalinov Kostadinov

67 Tortel Lumanza Lembi

80 Herman Hammy Geelmuyden

Nødløsning på venstreback, som samtidig svekker midtforsvaret - trist at vi må stille med Pedersen - og kun en kantspiller. Jeg er veldig spent på hva Azemi og Skytte kan vise i dag. Jeg frykter at det ikke er stort, men blir gjerne positivt overrasket her. Dette tror jeg blir tungt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


10 minutter siden skrev geirti:

Nødløsning på venstreback, som samtidig svekker midtforsvaret - trist at vi må stille med Pedersen - og kun en kantspiller. Jeg er veldig spent på hva Azemi og Skytte kan vise i dag. Jeg frykter at det ikke er stort, men blir gjerne positivt overrasket her. Dette tror jeg blir tungt.

Er virkelig ikke Mesik bedre enn Pedersen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette forstår jeg ikke…

Jeg synes ikke Azemi og Kirkevold var noen god duo mot Enga. Selv med de to på banen, var det Hammy som var driveren da vi var med i kampen. 

Kanskje er det et offensivt trekk, med to rene spisser. Mistenker at det heller blir at Kirkevold legges dypere og lengre fra målet. 

Som vi har spilt tidligere ville jeg heller hatt inn Bolly eller Hammy i en renere kantrolle og Skytte sentralt. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


14 minutter siden skrev Joachim88:

Liker at vi har hentet flere spillere som liksom skal styrke laget. Og så starter alle på benken. Hadde litt troen på seier idag faktisk, men den troen ble kraftig svekket nå. Når man henter spillere for å redde plassen så er minstekravet at flere av dem faktisk spiller kampene. 

Pedersen, Høyland og Kirkevold regnes ikke som nye skjønner jeg, men skjønner hva su mener

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

STB - Viking FK - LØRDAG 11. september kl 18.00
×
×
  • Opprett ny...