Gå til innhold

STB - Viking FK - LØRDAG 11. september kl 18.00


rykkinn
 Del

Anbefalte innlegg


1 time siden skrev Bjornh:

Negativ utvikling på flere spillere under Janne, brukte støtt og stadig Kino som han selv hadde hentet, mistet Vetlesen og så videre. Tror det var riktig at han måtte gå.

Tiden vil kanskje vise at Kjønø var riktig valg, har fortsatt et håp når det gjelder ham.

Janne ønsket seg flere mann inn noe han ikke fikk, derfor brukte han Kino. Forskning viser stadig at trener bare betyr rundt 15% for et lags resultater og at trenerbytte sjelden hjelper. Det som er situasjonen nå er at vi har byttet trenere og fått inn nye spillere og at det likevel går dårlig. Vi har et ledelsesproblem og jeg tror ikke Kjønø/Wiggen er noen superduo som får oss på rett kjøl - uansett hvor mye tid de får. Vi må ha ny ledelse i klubben og ett nytt trenerteam. Vi skulle ha fylt på med Nordlie eller Røsler - ikke Wiggen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


34 minutter siden skrev Marandinho:

Ikke glem han over Kjønø/Wiggen. 

Hvorfor slipper Bjarmann alltid unna? Han har pisset på denne stallen i halvannet år. Er det noen jeg vil ha ut er det. 

Det har du naturligvis helt rett i. Det skyldes naturligvis at folk overvurderer treners betydning i forhold til spillerlogistikk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Om man tar 11ern som startet igår og tar snittet på antall kamper spilt for klubben, så er det 27 kamper pr spiller

Fjerner vi Sandberg som står med 96 kamper, så er snittet på de 10 øvrige som startet 20 kamper i stabækdrakta...

 

Er jo ikke rart vi ikke er får til noe som helst..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


6 timer siden skrev Wilmar:

Trist å komme til Nadderud i går. Viking dominerte fullstendig på tribunene fra start. Tydelig at både support og folk på hovis ikke gidder mer, kan ikke ha vært over 1500 med noen hundre fra Viking?

Dette er det som bekymrer meg klart mest. Engasjementet nå har vi aldri vært i nærheten av på de 26 årene jeg har gått på Nadderud. 30 stk fra Support og 5-600 på hovis er en katastrofe i seg selv. I går var det totalt resignert og oppgitt stemning på hovis (der jeg sitter) i store deler av kampen.

Det kan ikke bli mye verre enn det er nå. Det er mange (alle?) som nok tenker at det ikke er fristende å gå på kamp, meg selv inkludert. Nå får vi se hvem som står inne for alltid, uansett og faktisk er ekte STB!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 timer siden skrev Ace:

Dette er det som bekymrer meg klart mest. Engasjementet nå har vi aldri vært i nærheten av på de 26 årene jeg har gått på Nadderud. 30 stk fra Support og 5-600 på hovis er en katastrofe i seg selv. I går var det totalt resignert og oppgitt stemning på hovis (der jeg sitter) i store deler av kampen.

Det kan ikke bli mye verre enn det er nå. Det er mange (alle?) som nok tenker at det ikke er fristende å gå på kamp, meg selv inkludert. Nå får vi se hvem som står inne for alltid, uansett og faktisk er ekte STB!

Og fortsatt er det dørgende stille fra klubben! Ingen ansatte som i det hele tatt prøver å skape engasjement!

Jeg har sagt det før, men medieavdelingen må på banen NÅ, ikke kun når det går bra!

Klubben må ut i lokalsamfunnet, besøke skoler, vise ansikt!

Hvor mye skal IA ha for å komme tilbake, han skapte i hvert fall litt engasjement og håp!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 timer siden skrev Ace:

Dette er det som bekymrer meg klart mest. Engasjementet nå har vi aldri vært i nærheten av på de 26 årene jeg har gått på Nadderud. 30 stk fra Support og 5-600 på hovis er en katastrofe i seg selv. I går var det totalt resignert og oppgitt stemning på hovis (der jeg sitter) i store deler av kampen.

Det kan ikke bli mye verre enn det er nå. Det er mange (alle?) som nok tenker at det ikke er fristende å gå på kamp, meg selv inkludert. Nå får vi se hvem som står inne for alltid, uansett og faktisk er ekte STB!

Skal man fake engasjement også nå? Herlig.

 

Helt ærlig: sist jeg var på kamp - mot Mjøndalen - var jeg så forbanna på folket på trenerbenken (spesielt Wiggen) at jeg tenkte "du kan ikke vise deg på kamp med slik oppførsel". Jeg hadde neppe vært mindre forbanna på Kjønø i går enn jeg var på Wiggen da. Stabæk, som jeg har hatt et turbulent (men fast) forhold til i over 25 år, oppfører seg nå som om det virkelig skal teste meningen av mottoet alltid-uansett. Jeg tror jeg kan få et fint liv også uten Stabæk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


13 timer siden skrev Innkast:

Janne ønsket seg flere mann inn noe han ikke fikk, derfor brukte han Kino. Forskning viser stadig at trener bare betyr rundt 15% for et lags resultater og at trenerbytte sjelden hjelper. Det som er situasjonen nå er at vi har byttet trenere og fått inn nye spillere og at det likevel går dårlig. Vi har et ledelsesproblem og jeg tror ikke Kjønø/Wiggen er noen superduo som får oss på rett kjøl - uansett hvor mye tid de får. Vi må ha ny ledelse i klubben og ett nytt trenerteam. Vi skulle ha fylt på med Nordlie eller Røsler - ikke Wiggen.

Janne brukte Kino over flere år, også når vi hadde bedre alternativer!

Hører du sier trener bare har 15% å si, men stiller meg tvilende til at noe sånt virkelig lar seg måle. Tror også det varierer mye hvor stor innvirkning trenerne har på eksempelvis spillerlogistikk. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tror ikke Geirti mente at andre faker engasjement. Det er det samme som når klubben ber SS mobilisere til trening kl 10:15 på en fredag og skrive motiverende nyhetsbrev, pushe billetter osv, når jeg og mange andre føler ting er jævla svart og deprimerende. Det er vanskelig å egentlig finne på en grunn til å smile eller fremstå motiverende for andre, selv om det er "jobben" vår. 

Det største problemet i den sammenheng mener jeg er at det er så lenge siden vi jevnlig kunne pakke en solid gjeng på i hvert fall 100 syngende, på pub, buss og under tak på stadion. Det er enorm forskjell på 30 og 100. Da føler vi i hvert fall på et sterkt fellesskap når det går til helvete på banen. Dessverre ble engasjementet mot enga drept av elendig opptreden på banen i 2. omgang.

Nå har vi hatt halvannet år der alt handler om å begrense felleskap og heller bygge avstand og restriksjoner. Slik Stabæk er nå får vi en mye brattere vei tilbake enn en del andre klubber som Viking og LSK, som har god stemning, masse liv rundt klubben og dermed godt oppmøte på sine kamper.  

 

Nå har vi følgende kamper:

  • 22.09.2021 kl 18:00 Strømsgodset - Stabæk (NM)
  • 26.09.2021 kl 18:00 Sandefjord - Stabæk
  • 29.09.2021 kl 19:00 Stabæk - Strømsgodset
  • 03.10.2021 kl 18:00 Stabæk - Bodø Glimt

 

Med litt ekstra trykk i Drammen på onsdag kan vi kanskje få en bra opplevelse med akustikk og skikkelig tribune. Bra om vi vinner selv om serien er viktigst. Da vil vi kanskje få 20-30 ekstra reisende til Sandefjord, og om vi ikke blir overkjørt sportslig der har vi to ekstremt viktige hjemmekamper der vi forhåpentligvis ikke er i undertall på tribunen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


18 minutter siden skrev Posse:

Jeg tror ikke Geirti mente at andre faker engasjement. Det er det samme som når klubben ber SS mobilisere til trening kl 10:15 på en fredag og skrive motiverende nyhetsbrev, pushe billetter osv, når jeg og mange andre føler ting er jævla svart og deprimerende. Det er vanskelig å egentlig finne på en grunn til å smile eller fremstå motiverende for andre, selv om det er "jobben" vår. 

Det største problemet i den sammenheng mener jeg er at det er så lenge siden vi jevnlig kunne pakke en solid gjeng på i hvert fall 100 syngende, på pub, buss og under tak på stadion. Det er enorm forskjell på 30 og 100. Da føler vi i hvert fall på et sterkt fellesskap når det går til helvete på banen. Dessverre ble engasjementet mot enga drept av elendig opptreden på banen i 2. omgang.

Nå har vi hatt halvannet år der alt handler om å begrense felleskap og heller bygge avstand og restriksjoner. Slik Stabæk er nå får vi en mye brattere vei tilbake enn en del andre klubber som Viking og LSK, som har god stemning, masse liv rundt klubben og dermed godt oppmøte på sine kamper.  

 

Nå har vi følgende kamper:

  • 22.09.2021 kl 18:00 Strømsgodset - Stabæk (NM)
  • 26.09.2021 kl 18:00 Sandefjord - Stabæk
  • 29.09.2021 kl 19:00 Stabæk - Strømsgodset
  • 03.10.2021 kl 18:00 Stabæk - Bodø Glimt

 

Med litt ekstra trykk i Drammen på onsdag kan vi kanskje få en bra opplevelse med akustikk og skikkelig tribune. Bra om vi vinner selv om serien er viktigst. Da vil vi kanskje få 20-30 ekstra reisende til Sandefjord, og om vi ikke blir overkjørt sportslig der har vi to ekstremt viktige hjemmekamper der vi forhåpentligvis ikke er i undertall på tribunen.

Hadde du og AlltidBlaa styrt medieavdelingen, så tror jeg engasjementet fort hadde vært større enn noen gang! En har også hatt 1 1/2 år på å bygge nærhet, nysgjerrighet og entusiasme hos supporterne! Dette er ganske lett ved bra innhold! Mange klubber har tatt tak, det har ikke vi.

Der har klubben feilet, og gjør det fortsatt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


25 minutter siden skrev blaasoldat:

Hadde du og AlltidBlaa styrt medieavdelingen, så tror jeg engasjementet fort hadde vært større enn noen gang! En har også hatt 1 1/2 år på å bygge nærhet, nysgjerrighet og entusiasme hos supporterne! Dette er ganske lett ved bra innhold! Mange klubber har tatt tak, det har ikke vi.

Der har klubben feilet, og gjør det fortsatt.

Igår rundt 1900,altså et døgn etter Vikingkampen så var øverste sak med bilde på hjemmesiden:  Bilettinformasjon for Vikingkampen. 

Sendte en mail og så var det fjernet etter 10min... 

Er småting ja, men er så sjukt mye av det...blir så useriøst

Lenke til innlegg
Del på andre sider


46 minutter siden skrev Posse:

Jeg tror ikke Geirti mente at andre faker engasjement. Det er det samme som når klubben ber SS mobilisere til trening kl 10:15 på en fredag og skrive motiverende nyhetsbrev, pushe billetter osv, når jeg og mange andre føler ting er jævla svart og deprimerende. Det er vanskelig å egentlig finne på en grunn til å smile eller fremstå motiverende for andre, selv om det er "jobben" vår. 

Det største problemet i den sammenheng mener jeg er at det er så lenge siden vi jevnlig kunne pakke en solid gjeng på i hvert fall 100 syngende, på pub, buss og under tak på stadion. Det er enorm forskjell på 30 og 100. Da føler vi i hvert fall på et sterkt fellesskap når det går til helvete på banen. Dessverre ble engasjementet mot enga drept av elendig opptreden på banen i 2. omgang.

Nå har vi hatt halvannet år der alt handler om å begrense felleskap og heller bygge avstand og restriksjoner. Slik Stabæk er nå får vi en mye brattere vei tilbake enn en del andre klubber som Viking og LSK, som har god stemning, masse liv rundt klubben og dermed godt oppmøte på sine kamper.  

 

Nå har vi følgende kamper:

  • 22.09.2021 kl 18:00 Strømsgodset - Stabæk (NM)
  • 26.09.2021 kl 18:00 Sandefjord - Stabæk
  • 29.09.2021 kl 19:00 Stabæk - Strømsgodset
  • 03.10.2021 kl 18:00 Stabæk - Bodø Glimt

 

Med litt ekstra trykk i Drammen på onsdag kan vi kanskje få en bra opplevelse med akustikk og skikkelig tribune. Bra om vi vinner selv om serien er viktigst. Da vil vi kanskje få 20-30 ekstra reisende til Sandefjord, og om vi ikke blir overkjørt sportslig der har vi to ekstremt viktige hjemmekamper der vi forhåpentligvis ikke er i undertall på tribunen.

Skal virkelig ikke undervurdere corona-effekten på engasjementet, publikumstall og supporterkulturen. Det blir liksom dobbelt nitrist med restriksjoner og prestasjoner. Og som du sier ved tidligere elendige perioder har man likevel hatt et samhold mellom supportere etc…

Nei, tunge tider gitt… Vi får gripe etter halmstrå!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


53 minutter siden skrev Offside:

I de to sesongene Bradley var i Stabæk så løftet vi oss fra å være soleklar nedrykkskandidat til å bli et av Norges beste og mest underholdende lag. Jeg tillegger Bradley mer enn 15% av æren for det.

Bradley var Once in a lifetime. Vi kommer aldri til å få en slik kapasitet tilbake. Der snakker vi langt mer enn 15 %!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev @ringo:

For ikke å glemme Diomande….

 Dio hadde, (ifølge Bradley) en evne til å følge keepers bevegelser i korte sekunder før han skjøt og plassere ball bortfra der hvor keeper var på vei. Det er en forholdsvis sjelden evne som Dio hadde og som gjorde at han skåret en del fra vanskelige posisjoner. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


19 timer siden skrev geirti:

Skal man fake engasjement også nå? Herlig.

Du har jo helt åpenbart et engasjement. Bare at du skriver her inne beviser jo det.

Ingen trenger fake noe som helst. Hvis man ikke er Stabæksupporter eller bryr seg om klubben er det jo liten grunn til å gå på matcher. Noen er også medgangssupportere som kommer når vi er gode, men lever helt fint uten Stabæk når vi er dårlige. Ser du skriver at du klarer deg helt fint uten Stabæk. For egen del tror jeg ikke verden går under, men det blir definitivt et hull i livet som ikke kan bli fylt av noe annet. Så ja, jeg tror jeg får et dårligere liv hvis vi går under som toppklubb.

Mitt poeng er at alle klubber opplever med- og motgang. For alle supportere er det morsommere når det går bra. Dersom ingen gidder å komme på kamper i motgang betyr det i realiteten slutten på en toppsatsing. Man kan være forbanna på Jon, Bjarmann, Kjønø, Wiggen eller hvem som helst. Alle følelser er bra. Det jeg la merke til sist var en likegyldighet som er skremmende, mye mer enn et ev. nedrykk. Den dagen ingen bryr seg er vi ferdige.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


På 11.9.2021 den 8.40 skrev FranckTheBank:

Du må se realiteten i øynene. 

Klarer fint å se realiteten i øynene, uansett hvordan det måtte gå.

Så tror du misforstod meg. Var mer ment som. Hvorfor gidder du å være så negativ? 
Har forståelse for om en kommer med negativ kommentar etter et tap, eller dårlig spill i ny og ne.

Og mye mulig det bare er meg, men syns etterhvert det bare er galle og «dommedagsprofetier», som kommer fra din retning. Noe som bare bidrar til dårlig stemning.

Forventer ikke at du skal bli positiviteten selv, da en er forskjellig og du skal få ha dine meninger. Men setter stor pris på om du kan jekke ned det negative fokuset ditt noen hakk. Tusen takk!

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


10 minutter siden skrev Gladlaksen:

Klarer fint å se realiteten i øynene, uansett hvordan det måtte gå.

Så tror du misforstod meg. Var mer ment som. Hvorfor gidder du å være så negativ? 
Har forståelse for om en kommer med negativ kommentar etter et tap, eller dårlig spill i ny og ne.

Og mye mulig det bare er meg, men syns etterhvert det bare er galle og «dommedagsprofetier», som kommer fra din retning. Noe som bare bidrar til dårlig stemning.

Forventer ikke at du skal bli positiviteten selv, da en er forskjellig og du skal få ha dine meninger. Men setter stor pris på om du kan jekke ned det negative fokuset ditt noen hakk. Tusen takk!

 

Jeg fikk rett. tap i 2012 og 2021. Lukter nedrykk. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden skrev Bebe:

Jeg vet selvsagt det. Men FranckTheBank har aldri innrømmet det. 

👍 Er ikke akkurat rakettforskning nei😅 Viktig å huske at de aller fleste her kan gjemme seg bak nickene sine og ikke nødvendigvis må taes på ramme alvor hele tiden..
 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

STB - Viking FK - LØRDAG 11. september kl 18.00
×
×
  • Opprett ny...