Gå til innhold

Kamptråd Sandefjord- Stabæk 26.09.2021 kl. 18:00


fexter
 Del

Anbefalte innlegg


Enormt viktig med tre poeng her! Særlig når Brann også vant. Vi slipper Sandefjord til minimalt på en bane der de er stinne av selvtillit.

Dette kan være kampen der det snur!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Gleder meg veldig over det som skjedde i kveld.  Etter til dels svak organisering av forsvaret, sitter det i kveld overraskende bra. Vi åpner i hva jeg vil kalle typisk Tom Nordlie stil med bussen parkert og vi stopper Sandefjord fra 30 meter og inn.  Ballfører presses systematisk. Alle vet sine roller og jobber utfra det.  Vi treffer bedre med uttaket på midtbanen enn før. Skytte som er sein og svak i presset, spiller ikke og det merkes. Vi makter tidvis å komme til et fåtall av angrep. I begynnelsen av annen omgang later det til å rakne litt,  i en periode før det strammes inn.  Å ta med oss fra denne kampen: Godfølelse over endelig å få en seier og at det går an å vinne kamper ved å ligge svært lavt og ha 100% forsvarsorganisering.  Det blir veldig spennende mot Godset - Sandefjord er ikke et lag med høyt balltempo, men det er Godset.  Noen av våre nye spillere er på vei oppover på formkurven og det styrker oss  Personlig ser jeg heller Kirkevold på topp framfor Azemi. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 timer siden skrev FranckTheBank:

Håper Kirkevold er bedre som super sup. Impact sub mot "gamle lagkompiser". 

Var vel et brukbart tips dette:)

Selvom vi fikk gode arbeidsvilkår utover med 10 mot 11. 

Utrolig viktig seier, og gøy for hele gruppa. Denne trengte vi. 

Tomas med assist i debuten, han må starte neste kamp. Solbakken ikke på benken engang, noen som vet hvorfor? Altså det gjør ingenting:))

Endelig lykkes Kjønø med sin kampplan. En slik pragmatisk parkere bussen fotball er helt nødvendig av og til, og her lykkes vi 100 %. Litt tur på sjansene imot, men vi kunne tatt ledelsen 2-0 før pause og. Det røde kortet er helt riktig. Deilig glis fra dommer da han gir det til Vales, dessverre var det feil mann da, men for et glis:))

Leiesoldatene våre gjør det. Har Bjarmann truffet blink i Haugen? Bolly også med en brukbar kamp, samme med som sagt innbytter Tomas Postdawski. Utrolig at ikke Kornelius min fantasyspiller scoret idag. Azemi strålende konge i lufta. Og Jeppe Moe da, fullt fortjent. Viktig mann å ha med videre. For en innleggsfot. 2 assist og 1 mål på sine siste 2:-)

Brann vant, men vi tar tre poeng på Mjøndalen og Sarpsborg har begynt å blande seg inn. Vi bør egentlig bare glemme tabellen, og konsentrere oss om å prestere så vil dette ordne seg til slutt. Mot Godset med et heltent Nadderud i ryggen i flomlys onsdag kveld skal vi ha revansj. Vil ha ut Høyland og starte Haugen og Tomas. 

Eneste som skuffet meg litt er at Kasper Pedersen får komme inn istedet for Lumanza mot slutten.  

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette var 3 etterlengtede poeng. Fint å se at Kjønø og laget har brukt den siste tiden godt på å finne en formasjon som får det beste utav lagets spillere, til tross for at det ikke fungerte mot godset i midtuken. I situasjonen vi er i nå hvor det lekker bakover, så er det smart å ha 3 krigere bakerst som får kælket ballen unna. Jeppe og Sturla har sine styrker offensivt, og det gjør dem godt å få slippe unna det tyngste defensive ansvaret. Se bare på 2-0 målet hvor verdifull venstrefoten til Jeppe er når han kan bidra oftere på kantposisjon.

Midtbanen og angrepet jager med en helt annen intensitet enn tidligere i sesongen, og det resulterer i at det for en gangs skyld er vi som presser motstanderen til å pådra seg stygge balltap på egen halvdel - noe som gjør at vi tidlig får kampen inn i vårt spor. Kudos til Kjønø for å bytte 4 der fremme tidlig - i en periode der det var en del slitne bein og Sandefjord var i ferd med å litt mer pusterom. Det gir oss en ny giv, og derfra og ut er vi klart best.

Å vinne borte i Sandefjord i årets sesong er en god prestasjon som bør gi laget etterlengtet selvtillit i den viktige perioden som kommer. Det er likevel ikke til å stikke under en stol at Sandefjord med Wembangomo og storebror Kristoffer ute, mangler mye av det offensive arsenalet som kunne bydd på problemer for oss. Derfor ser jeg gjerne at vi er enda et hakk bedre på onsdag, for om vi slår godset så begynner dette virkelig å ligne på noe.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg syns vel 3-0 borte mot Sandefjord er et langt større "mirakel" enn for eksempel 2-1 hjemme mot Godset. De ligger begge midt på tabellen, og Godset er et langt dårligere bortelag enn Sandefjord er hjemmelag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


7 minutter siden skrev geirti:

Jeg syns vel 3-0 borte mot Sandefjord er et langt større "mirakel" enn for eksempel 2-1 hjemme mot Godset. De ligger begge midt på tabellen, og Godset er et langt dårligere bortelag enn Sandefjord er hjemmelag.

Helt sikkert, men jeg frykter at resultatet fra sist onsdag sitter i bakhodet. Vi er avhengige av å føle at vi har kontroll fra starten av. Tror jeg. Jeg kjenner selvfølgelig til "nullstilling, ny kamp - nye muligheter, og bla, bla, bla", men i virkeligheten kan det fort bli "here we go again" hvis vi oppfører oss som vi gjorde i Drammen. Det mentale og en god kampplan blir superviktig.

Jeg har troen på at vi berger plassen hvis vi vinner, eller spiller veldig overbevisende på onsdag. Det kan bli vanskelig å bygge selvtillit i de etterfølgende kampene mot Glimt, Brann og Molde - uten en meget god opplevelse mot Godset. Tror jeg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


33 minutter siden skrev mbh:

Helt sikkert, men jeg frykter at resultatet fra sist onsdag sitter i bakhodet. Vi er avhengige av å føle at vi har kontroll fra starten av. Tror jeg. Jeg kjenner selvfølgelig til "nullstilling, ny kamp - nye muligheter, og bla, bla, bla", men i virkeligheten kan det fort bli "here we go again" hvis vi oppfører oss som vi gjorde i Drammen. Det mentale og en god kampplan blir superviktig.

Jeg har troen på at vi berger plassen hvis vi vinner, eller spiller veldig overbevisende på onsdag. Det kan bli vanskelig å bygge selvtillit i de etterfølgende kampene mot Glimt, Brann og Molde - uten en meget god opplevelse mot Godset. Tror jeg.

En god start er helt avgjørende her. Får vi et mål i trynet tidlig er jeg redd vi klapper sammen (da er det fort gjort at dårige tanker sniker seg inn "ikke nå igjen, husker hva som skjedde sist"). I motsatt fall kan vi feie banen med dem!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd Sandefjord- Stabæk 26.09.2021 kl. 18:00
×
×
  • Opprett ny...