Gå til innhold

Onsdag 29.9 kl. 19.00: Stabæk - Strømsgodset


Ace
 Del

Anbefalte innlegg


Er jo bare å si det først som sist. Offensivt er det noe av det svakeste Stabæk-laget jeg noensinne har sett. Altså det er altså så lite samhandling i dette laget offensivt at man skulle ikke tro det var mulig.

KNH spiller altså 90 min kamp etter kamp, som om han skulle vært Messi. Men i realiteten får han ikke til omtrent noen verdens ting noensinne, og så scorer han mål ca hver 18 kamp. Han er åpenbart i kjønø sine øyne den beste spilleren vi har offensivt, og da går jo ikke dette. 
 

Defensivt ser vi jo i det minste bedre ut da, noe som jo er ett pluss. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


16 minutter siden skrev Joachim88:

Er jo bare å si det først som sist. Offensivt er det noe av det svakeste Stabæk-laget jeg noensinne har sett. Altså det er altså så lite samhandling i dette laget offensivt at man skulle ikke tro det var mulig.

KNH spiller altså 90 min kamp etter kamp, som om han skulle vært Messi. Men i realiteten får han ikke til omtrent noen verdens ting noensinne, og så scorer han mål ca hver 18 kamp. Han er åpenbart i kjønø sine øyne den beste spilleren vi har offensivt, og da går jo ikke dette. 
 

Defensivt ser vi jo i det minste bedre ut da, noe som jo er ett pluss. 

Kunne ikke vært mer enig. Fint med 4 poeng siste 2, fint med to nuller bakover. Men vi mangler så ekstremt mye fremover. Ekstremt. 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


5 minutter siden skrev bandy90:

Kunne ikke vært mer enig. Fint med 4 poeng siste 2, fint med to nuller bakover. Men vi mangler så ekstremt mye fremover. Ekstremt. 

 

Allikevel har vi scoret flest mål av de seks nederste lagene. Sånt sett er jeg fornøyd med at vi endelig holder nullen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Symptomatisk hvordan Normann Hansen ble snytt for to straffer på rappen. Den siste på 73:59, Kresnjik Kræsjnik(?) hendser ballen bort fra mål samtidig som han sparker ned Kornelius i en og samme bevegelse. Dette var et legitimt kunstverk av alle de involverte, inkludert dommer og TV-produksjon som ikke klarte å få det med seg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Både Brann og Mjøndalen skaper vesentlig mer sjanser enn oss, så det handler mer om at de har vært dårlige foran kassa. Vi scorer ekstremt mange mål iforhold til hvor mange sjanser vi skaper. Med andre ord så kan ting løsne for dem, og det har det begynt å gjøre for Brann som jeg er ganske sikker på at kommer til å holde seg. De spiller faktisk ganske bra til tider. Vårt beste nivå er ikke spesielt høyt, og vi skaper nesten ikke sjanser uansett hvordan vi spiller. Vi hadde vel noen halvsjanser i starten av kampen og denne sjansen til kirkevold på slutten. Thats it. Det er urovekkende, og da hjelper det ikke at vi greier å holde nullen når vi ikke kan spille offensiv fotball samtidig. Vi er ekstremt avhengige av en spiller som dessverre er skadet hele tiden. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 minutter siden skrev Joachim88:

Både Brann og Mjøndalen skaper vesentlig mer sjanser enn oss, så det handler mer om at de har vært dårlige foran kassa. Vi scorer ekstremt mange mål iforhold til hvor mange sjanser vi skaper. Med andre ord så kan ting løsne for dem, og det har det begynt å gjøre for Brann som jeg er ganske sikker på at kommer til å holde seg. De spiller faktisk ganske bra til tider. Vårt beste nivå er ikke spesielt høyt, og vi skaper nesten ikke sjanser uansett hvordan vi spiller. Vi hadde vel noen halvsjanser i starten av kampen og denne sjansen til kirkevold på slutten. Thats it. Det er urovekkende, og da hjelper det ikke at vi greier å holde nullen når vi ikke kan spille offensiv fotball samtidig. Vi er ekstremt avhengige av en spiller som dessverre er skadet hele tiden. 

Tror du undervurderer viktigheten av å holde nullen. Selv med null baklengs på to kamper er vi fortsatt laget med flest baklengs. Synes faktisk det er greit å få litt orden bak der. Tar heller 0-0 og 1-0 fremfor 2-4 og 3-5.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 minutt siden skrev sexxes:

Tror du undervurderer viktigheten av å holde nullen. Selv med null baklengs på to kamper er vi fortsatt laget med flest baklengs. Synes faktisk det er greit å få litt orden bak der. Tar heller 0-0 og 1-0 fremfor 2-4 og 3-5.

Alle tar vel seier fremfor tap, det tror jeg sier seg selv. Men det er ikke poenget. Problemet er at vi ikke skaper sjanser, og da vinner man sjeldent kamper. Hvis ikke det offensive plutselig sitter er vi ferdig i denne divisjonen rimelig kjapt. Dette er også visstnok den beste stallen vi har hatt på flere år, noe som  gjør det enda mer prekært. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 minutter siden skrev Joachim88:

Alle tar vel seier fremfor tap, det tror jeg sier seg selv. Men det er ikke poenget. Problemet er at vi ikke skaper sjanser, og da vinner man sjeldent kamper. Hvis ikke det offensive plutselig sitter er vi ferdig i denne divisjonen rimelig kjapt. Dette er også visstnok den beste stallen vi har hatt på flere år, noe som  gjør det enda mer prekært. 

Jeppe Moe må hvertfall ikke ut, han skaper i hvertfall noe. 

Men Fitim er bedre enn Kirkevold. 

Haugen håper jeg er klar igjen etter Brann-kampen

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 minutter siden skrev Joachim88:

Alle tar vel seier fremfor tap, det tror jeg sier seg selv. Men det er ikke poenget. Problemet er at vi ikke skaper sjanser, og da vinner man sjeldent kamper. Hvis ikke det offensive plutselig sitter er vi ferdig i denne divisjonen rimelig kjapt. Dette er også visstnok den beste stallen vi har hatt på flere år, noe som  gjør det enda mer prekært. 

Ville vært utrolig flott om Kjønø gjorde Stabæk til Liverpool på et par måneder, men man må nesten se på hvor Stabæk er og har vært som fotballag denne sesongen. Jeg synes ikke det er helt krise fremover heller. Det er noen gode kontringer denne kampen hvor det går fort fremover og det kunne blitt store muligheter. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


26 minutter siden skrev Joachim88:

Alle tar vel seier fremfor tap, det tror jeg sier seg selv. Men det er ikke poenget. Problemet er at vi ikke skaper sjanser, og da vinner man sjeldent kamper. Hvis ikke det offensive plutselig sitter er vi ferdig i denne divisjonen rimelig kjapt. Dette er også visstnok den beste stallen vi har hatt på flere år, noe som  gjør det enda mer prekært. 

Men vi har jo tydeligvis vært gode på å utnytte de sjansene skal jeg tolke deg rett. Problemet bak har etter min mening vært større, og har jo ikke hjulpet at tidligere så solide Sandberg er blitt en kløne i feltet. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


14 minutter siden skrev blaasoldat:

Var det noen som savnet Skytte eller Lumanza IDag?

jeg gjorde ikke det i hvert fall.

Jeg er sikkert en av veldig få som fortsatt tror Skytte kunne gjort det bra på en fungerende midtbane. Men om han ikke var skada så ser det vel kanskje ut som om både han og Lumanza er på vei ut i stillhet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


13 minutter siden skrev sexxes:

Men vi har jo tydeligvis vært gode på å utnytte de sjansene skal jeg tolke deg rett. Problemet bak har etter min mening vært større, og har jo ikke hjulpet at tidligere så solide Sandberg er blitt en kløne i feltet. 

Ja, vi har faktisk overprestert her og det vil antageligvis ikke fungere i lengden. At vi får orden på det defensive er jo veldig bra. Men skaper man ikke mer enn vi gjør hver kamp så kan vi kun vinne på å ha flaks. Får vi slipper jo fortsatt til nok sjanser imot. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


54 minutter siden skrev Joachim88:

Ja, vi har faktisk overprestert her og det vil antageligvis ikke fungere i lengden. At vi får orden på det defensive er jo veldig bra. Men skaper man ikke mer enn vi gjør hver kamp så kan vi kun vinne på å ha flaks. Får vi slipper jo fortsatt til nok sjanser imot. 

Hvis vi får en defensiv trygghet, slik at vi blir vanskelig å bryte ned for motstander, vil dette gjøre oss til et bedre kontringslag. Det var tydelig i kveld at relasjonene ikke sitter, og vi lider av mange utskiftninger. Der vi får flest sjanser i mot, er rommet mellom Mesik og Moe - der var det til tider kaos, og vitnet om svak kommunikasjon. Vi er også begredelige i spillvending - har vi først havnet på en side, så blir vi der. Den eneste som forsøkte seg, var Mesik med en fin crosspasninger over mot Ottesen. Vi må tørre å vende spillet oftere, men jeg tror rett og slett ikke gutta stoler på egne ferdigheter, og da låser vi oss fast og skaper null og niks. På den positive siden er intensiteten god når vi ligger i etablert forsvar, og vi stresser godset nok til at de altfor store sjansene uteblir. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


7 timer siden skrev Kaizer Alphonse:

Hvis vi får en defensiv trygghet, slik at vi blir vanskelig å bryte ned for motstander, vil dette gjøre oss til et bedre kontringslag. Det var tydelig i kveld at relasjonene ikke sitter, og vi lider av mange utskiftninger. Der vi får flest sjanser i mot, er rommet mellom Mesik og Moe - der var det til tider kaos, og vitnet om svak kommunikasjon. Vi er også begredelige i spillvending - har vi først havnet på en side, så blir vi der. Den eneste som forsøkte seg, var Mesik med en fin crosspasninger over mot Ottesen. Vi må tørre å vende spillet oftere, men jeg tror rett og slett ikke gutta stoler på egne ferdigheter, og da låser vi oss fast og skaper null og niks. På den positive siden er intensiteten god når vi ligger i etablert forsvar, og vi stresser godset nok til at de altfor store sjansene uteblir. 

Synes vi var gode på spillvendinger og crossere i starten, både Pignatel og Moe hadde fine. Virket som det var en del av spillplanen. Men i andre omgang mistet laget helt flyten.

Synes forsåvidt Podstawski gjorde en bra kamp, men noe av den offensive flyten og gjennombruddskraften forsvant når Haugen gikk ut. 

Alt i alt en ok kamp med offervilje og innsats og hvor vi viste at vi er konkurransedyktige gjennom 90 minutter. Det i seg selv er fremgang. 

Er det første stabækkamp du ser i år skjønner jeg at man ikke er imponert. Men om du har fulgt laget gjennom året er denne kampen en av det aller mest solide, selv om vi har skapt flere sjanser i noen andre kamper…

Lenke til innlegg
Del på andre sider


10 timer siden skrev bandy90:

Kunne ikke vært mer enig. Fint med 4 poeng siste 2, fint med to nuller bakover. Men vi mangler så ekstremt mye fremover. Ekstremt. 

 

Vi var ikke så aller verst før Haugen måtte ut, men etter det ble det tannløst. Var også situasjoner defensivt der han tok førsteforsvar jobben i kritiske sits. Meget viktig!

Kay må jobbe for å bli et bedre lim offensivt samt at han må vise at han takler tempoet. Der er han dessverre ganske langt unna i dag. 
 

Vedr. Vingene våre er de jo teknisk ok, men når de skal utfordre mangler de spillere rundt som drar med seg motspillere. Syns at de for ofte blir alene mot et stk. stopper og back.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes i grunn det var litt pussig at Høyland havnet på benken - han var god mot Sandefjord - det var strengt tatt han som presset de til å gjøre feil før det første målet. Mulig han var sliten?

Men, men - holder man 0'en er man garantert 1 poeng. DEt er et godt utgangspunkt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg var, som mange andre her inne, relativt frustrert over den dårlige samhandlingen offensivt i går. Vi har mange overgangsmuligheter som ikke klarer å bruke på grunn av lav presisjon i pasningene, som gjerne skyldes at det ikke er klare nok avtaler om hvordan det skal løpes foran ballfører. Vi klarer ikke, spesielt uten Haugen, å holde på ballen i midtbaneleddet, så vi ender med masse tversover i forsvar, etterfulgt av en håpløs langpasning opp mot Kirkevold som er feilvendt og er for presset til å få ballen videre til en medspiller. Dette står jeg ved.

Samtidig er det utrolig viktig at vi har begynt å få det defensive og presspillet til å sitte bedre. Dersom vi hadde fått mål på den feite sjansen vi hadde etter 3-4 minutter, så hadde dette blitt en veldig guffen kamp for Godset, som ikke klarte å skape annet enn Sundgot-sjanser. Vi var nok nærmere seier i dag enn Godset, så la oss si vi vinner kamper som dette annen hver gang, og sjelden taper dem. Det kan fort være nok til å berge plassen. Vi kommer jo også til å ha noen kamper hvor vi blir rundspilt, f.eks. forventer jeg ikke all verdens mot Glimt og Molde, men mot Brann, LSK, Haugesund, Sarp, KBK, Tromsø og Odd kan dette holde til å gi oss en akseptabel sannsynlighet for å få 3 poeng. Seier i 3 av disse kan holde til fornyet kontrakt. 4 seire vil definitivt holde.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


8 timer siden skrev M-A-N:

Synes vi var gode på spillvendinger og crossere i starten, både Pignatel og Moe hadde fine. Virket som det var en del av spillplanen. Men i andre omgang mistet laget helt flyten.

Synes forsåvidt Podstawski gjorde en bra kamp, men noe av den offensive flyten og gjennombruddskraften forsvant når Haugen gikk ut. 

Alt i alt en ok kamp med offervilje og innsats og hvor vi viste at vi er konkurransedyktige gjennom 90 minutter. Det i seg selv er fremgang. 

Er det første stabækkamp du ser i år skjønner jeg at man ikke er imponert. Men om du har fulgt laget gjennom året er denne kampen en av det aller mest solide, selv om vi har skapt flere sjanser i noen andre kamper…

Min synsing er dessverre kun basert på 2.omgang, og det burde jeg kanskje opplyst om. Jeg er uansett positiv til det som skjer nå. Vi har tidvis bedre kontroll bakover, og får vi igang overgangsspillet blir vi grusomme å møte utover høsten. Med Oliver, Bolly og Hansen kan vi skape overganger, men det det må øves inn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


42 minutter siden skrev Kaizer Alphonse:

Min synsing er dessverre kun basert på 2.omgang, og det burde jeg kanskje opplyst om. Jeg er uansett positiv til det som skjer nå. Vi har tidvis bedre kontroll bakover, og får vi igang overgangsspillet blir vi grusomme å møte utover høsten. Med Oliver, Bolly og Hansen kan vi skape overganger, men det det må øves inn.

Skjønner! Da kan jeg glede deg med at første omgang var ganske mye bedre og de første 20 blant det aller beste i år👍

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Onsdag 29.9 kl. 19.00: Stabæk - Strømsgodset
×
×
  • Opprett ny...