Gå til innhold

Kamptråd: STB - Bodø/Glimt - Søndag 3.oktober kl. 18:00 på Nadderud


rykkinn
 Del

Anbefalte innlegg


1 minutt siden skrev arni:

17 år siden forrige tap mot Glimt på Nadderud. Husker den med en grinete PFO som reiste hjem da han ble bytta ut, første nedrykk den sesongen.

Janne og gutta klarte ifjor å hente opp 0-2 etter at Glimt bare hadde seire (12?) fram til da. Uvirkelig, men hadde rett innstilling!

PFO var ikke i STB i 2004. PFO har heller aldri spilt for STB mot Glimt

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er positivt å se at det defensive fungerer bedre, og at vi tross alt klarer å holde Glimt fra å skape særlig mye i førsteomgang. Det er åpenbart at det er dette Kjønø først og fremst har jobbet med siden han tok over, og arbeidet har gitt resultater. At vi taper 0-3 mot eliteseriens beste lag var ikke overraskende, da vi visste at spillet kom til å skje på vår banehalvdel 90% av kampen. 

Det som er bekymringsverdig er hvor lite plan det er over vårt eget spill. Vi mestrer knapt 5 trekk innad i laget, og nesten alle pasninger går bakover eller på tvers i banen. Spillerne virker ikke å trives med ballen i beina, og vi er pdd. det laget i ligaen som ligner aller minst på måten vi er vant til å se Stabæk spille fotball på. Selv Mjøndalen har flottere kombinasjoner og mer kreativitet i laget enn oss.

Usikkerheten i laget gjør oss ekstremt forutsigbare, og det virker som de fleste lag i serien nå har skjønt at de trygt kan presse høyt mot oss uten å bli straffet for det, snarere tvert imot. Jeg håper Kjønø og laget bruker landslagspausen på å øve inn noen enkle trekk for å spille av høyt press og forsøke å få ballen oppover i banen. Hvis vi skal spille med vingbacker må det være en plan for hvordan de kan kombinere med midtbanen for å skape ubalanse hos motstanderen. Vi trenger ikke å se lengre enn til Tromsø, en av våre andre nedrykkskonkurrenter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 minutter siden skrev Hanse:

PFO var ikke i STB i 2004. PFO har heller aldri spilt for STB mot Glimt

Sorry, husker feil da. Men mye støy rundt en som dro rett hjem. Stian Ohr?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev arni:

17 år siden forrige tap mot Glimt på Nadderud. Husker den med en grinete PFO som reiste hjem da han ble bytta ut, første nedrykk den sesongen.

Janne og gutta klarte ifjor å hente opp 0-2 etter at Glimt bare hadde seire (12?) fram til da. Uvirkelig, men hadde rett innstilling!

Hadde Janne den nåværende troppen i fjor? Nei. Kan du allerede klare deg uten å manipulere fakta?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


5 minutter siden skrev geirti:

Jeg er helt på dette, men det mangler en ting (for min del) for at dette skal ha en positiv effekt - hvem faen er det jeg i så fall skal stemme på? Trenger vi skifte hele styret? Er det noen få (kanskje ledende) personer som det er viktig å få erstattet med nytt blod? Jeg har ikke peiling, og er sikkert ikke alene om det.

For å ta et helt tilfeldig eksempel: jeg hadde sikkert, i likhet med mange her inne, stemt på Anders C om han hadde stilt. Men jeg ville stemt på bakgrunn av hans kvaliteter som forsanger på feltet (og at han virker både engasjert og likandes), og ikke ant om han har kompetansen som trengs i klubbstyret.

For at en slik aksjon skal føre frem må den 1) få med seg nok folk, og 2) ha riktig retning. Hvordan fikser vi punkt 2?

Jeg håper at de som stiller har en tanke om hvorfor. Ikke vær beskjedne: klubben trenger dere! Virkelig!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


21 timer siden skrev mbh:

eg oppfordrer alle supportere til å melde seg inn i klubben, slik at vi kan stemme frem et nytt klubbstyre på neste årsmøte. Det koster ikke mer enn 5 halvlitere på Blaa (inkludert tips).

DEt er nok AS styret du vil ha endret ikke klubbstyret....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


47 minutter siden skrev @ringo:

DEt er nok AS styret du vil ha endret ikke klubbstyret....

Nei, det er klubbstyret som inngår avtalen med ASet. Klubbstyret velges av klubbens medlemmer, mens styret i ASet velges av aksjonærene. Klubben burde på sikt overta aksjene i ASet, eventuelt si opp avtalen.

Makten i klubben burde flyttes tilbake dit den hører hjemme: til medlemmene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev mbh:

Nei, det er klubbstyret som inngår avtalen med ASet. Klubbstyret velges av klubbens medlemmer, mens styret i ASet velges av aksjonærene. Klubben burde på sikt overta aksjene i ASet, eventuelt si opp avtalen.

Makten i klubben burde flyttes tilbake dit den hører hjemme: til medlemmene.

Det er alltid klubbens medlemsstyre som bør være i førersete. Slik er det desverre ikke i dag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: STB - Bodø/Glimt - Søndag 3.oktober kl. 18:00 på Nadderud
×
×
  • Opprett ny...