Gå til innhold

Kamptråd: Brann - Stabæk (17.10.21)


Peter
 Del

Anbefalte innlegg


Vi slipper faktisk til overraskende lite i denne omgangen, men altså vi skaper jo tilnærmet null og greier jo ikke å drepe kampen. Azemi ødelegger alt av forsøk med så mange feilvalg, og han kan jo ikke offsideregelen heller så da blir det jo vanskelig. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Akkurat nå skrev Joachim88:

Vi slipper faktisk til overraskende lite i denne omgangen, men altså vi skaper jo tilnærmet null og greier jo ikke å drepe kampen. Azemi ødelegger alt av forsøk med så mange feilvalg, og han kan jo ikke offsideregelen heller så da blir det jo vanskelig. 

Azemi og offsideregelen er jeg for en gangs skyld enig med deg i. Snakket om det her også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette skal vi være godt fornøyd med. Med denne innstillingen rykker ikke dette laget ned. Eddi var særdeles svak når han kom inn men også naturlig etter så langt skadefravær. Ellers satser vi på 90 minutter fra Haugen mot Molde. Jeg har trua på at vi kan slå de i neste kamp. Det var litt vemodig å se Lumanza og Skytte komme ruslende til Nadderud kl 10.30 i formiddag med en energy drikke i hånden. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 minutter siden skrev sexxes:

Tror du vi hadde unngått tap om vi ikke hadde gjort det?

Greit å ligge bakpå, men da må man ha et fungerende kontringsspill og det har vi ikke.. Større sjangs å vinne kamper med mål enn å ligge bakpå uten fungerende kontringsspill.. 

Men Brann skapte mer og hadde mer av spillet så da er vel 1 poeng gevinst for oss... 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Akkurat nå skrev Wilmar:

J.... bittert seff, men hadde noen tilbudt U på forhånd hadde jeg gladelig slått til. Og ikke akkurat ufortjent at Brann scoret, nydelig mål (i motsetning til vårt).

Godkjent!

Enig for så vidt, men laget vårt skal være gode nok til å prøve å holde ballen i laget i noen få trekk i det minste. Lurer på hva som blir sagt i pausen, for gang på gang blir vi enda dypere og mer passive i andre omgang. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


18 minutter siden skrev Sindre:

Enig for så vidt, men laget vårt skal være gode nok til å prøve å holde ballen i laget i noen få trekk i det minste. Lurer på hva som blir sagt i pausen, for gang på gang blir vi enda dypere og mer passive i andre omgang. 

Det lurer jeg også på. Hva i h blir sagt i andre omgang. Det er pinlig at vi ikke klarer noen andre omgang 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå er det kun EN ting som gjelder det er poeng. Stilpoeng og finspill det tar vi til neste år. Har god tro på at Kjønø får inn sitt spillemønster gjennom vinteren. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For et ekkelt lag Brann er som ikke spiller ballen tilbake ved skade. Ikke fair play. 6 minutter tillegg er en vits, og dommer koste seg da han ga Sandberg gult og blåste av for feilkast til Ottesen. Hadde aldri gjort dette andre veien. Hjemmedommer. 

Solbakken går ikke i presset på 1-1. Rett og slett ikke god nok. Lumanza we miss u ❤️  

Lenke til innlegg
Del på andre sider


20 minutter siden skrev Nr14:

Nå er det kun EN ting som gjelder det er poeng. Stilpoeng og finspill det tar vi til neste år. Har god tro på at Kjønø får inn sitt spillemønster gjennom vinteren. 

Skal man unngå å slippe inn mål er det også en fordel å ha ballen, og aller helst litt høyere opp på banen enn egen boks. Vi forsøkte knapt i annen omgang.  Er det folk ber om, ikke finspill. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det var akkurat samme det året vi slo Jerv i kvalikkampen. Det så stygt ut da og men vi tok oss inn i siste liten. Da var det til og med noen som lagde en Obos tråd for neste år flere runder før slutt. Jeg blir så flau og fatter ikke hvordan man kan stå med Alltid. Uansett. rundt halsen i ettertid med rak rygg. Vi trenger ikke late som alt er rosenrødt men vi trenger ikke svartmale heller. Dette er mulig!

Laget ser mer sammensveiset ut enn på lenge og som det laget som slipper inn flest mål har man satset på defensiv trygghet. Ganske smart spør du meg når man i tillegg ser på alternativene fremover. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


17 minutter siden skrev blaasoldat:

Skjerp dere folkens!

Vi har vel ALDRI spilt en kamp i Bergen uten å slippe inn mål! Vi møter ett Brann i god flyt, ta en titt på Horneland tabellen!

De ryddet bort spillere etter ett Nachspill, (som vi også burde gjort) og har snudd trenden!

At vi ligger bakpå og skaper lite, det er helt naturlig når vi ligger der vi ligger! Vi trenger alle poeng vi kan få, om det er 1 eller 3! Og IDag viste spillerne innsats og bedre defensiv organisering enn vi har sett i hele år!

 

Men det eneste som skrives her inne er med negativt fortegn, nå er det kroken på Døra, nå er det sikkert at vi rykker ned, at Kjønø må tilbake som assistent etc!

Stå sammen og STØTT opp om laget og klubben, om vi ikke tror, hvordan forventer dere at spillerne skal tro?

Det er langt ifra over! Brann har tøft program fremover, Tromsø er i fritt fall! Samme med S08.

 

He, he med hjemmekamper mot Molde, RBK og KSU har Stabæk det komfortabelt😂

Lenke til innlegg
Del på andre sider


30 minutter siden skrev blaasoldat:

det eneste som skrives her inne er med negativt fortegn

Du har helt rett i det du skriver. Det er delvis en konsekvens av at denne sesongen (og de par siste) har vært svake og delvis av at forumet domineres av trollignende brukere. De fleste som ønsker å få til noe virker å ikke orke det miljøet som er på forumet for tiden.

Totalt var dette en positiv kamp sett med våre øyne. Selvfølgelig synd det ikke holdt helt inn, men det var ekstremt viktig å ikke tape i dag, noe som alltid er et vanskelig utgangspunkt. Jeg sjekket oddsen rett før kampstart og fikk da 1,42 på Brann og 7,5 på Stb. Klart dette er et godt resultat på en dag da alle rundt oss tapte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes spillerne viser en helt annen type karakter nå enn tidligere i høst. Vi er et hardtarbeidende lag som er vanskelig å bryte ned. Vi tar små skritt for hver kamp og det vil bringe oss til minimum kvalik utover høsten. Kjønø er tross sin unge alder en hard negl og det må til de neste 8 kampene. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


6 minutter siden skrev arni:

Øvre halvdel av tabellen i 2019 og 2020 vil jeg ikke kalle svakt!

Noen klager på de to sesongene og samtidig klager på at folk ikke kan være mer positiv nå? Jaja... 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


14 minutter siden skrev Ace:

Du har helt rett i det du skriver. Det er delvis en konsekvens av at denne sesongen (og de par siste) har vært svake og delvis av at forumet domineres av trollignende brukere. De fleste som ønsker å få til noe virker å ikke orke det miljøet som er på forumet for tiden.

Du er ikke akkurat en kilde til inspirasjon selv heller, som karakteriserer meningsmotstandere som troll. Det nytter lite å sitte i egen skyttergrav og klage på at meningsmotstandere har gått ned i sin.

 

Etter de overtidsminuttene i dag må det være lov å være jævlig skuffa. Det verste er på langt nær en supporter som blir forbanna når det går til helvete, den er en supporter som slutter å bry seg. For egen del var det sånn sett betryggende å merke at jeg var skikkelig forbanna og lei meg etter det målet. Jeg har åpenbart ikke sluttet å bry meg, og det er det åpenbart andre her inne som heller ikke har. Så skal man få lov til å påkalle alle mørkets guder akkurat i dag, fordi det åpenbart var 3 poeng vi hadde sinnsykt behov for som vi mistet på tampen (vi mistet jo egentlig bare to, men relativt til vår nærmeste utfordrer mistet vi tre).

 

Min første tanke er at det å gi bort så viktige poeng på overtid - det er typisk for lag som rykker ned. Samtidig var ikke de første 90 minuttene typisk for lag som rykker ned. Vi ble ikke bombardert med målsjanser kampen gjennom, som. Vi legger oss kanskje litt i overkant bakpå, og vi har kanskje litt vel tungt for å skape noe framover, men vi har altså 5 overtidsminutter unna en dundrende suksess. Det stinket ikke mål av Brann på slutten av andreomgang, det stinket desperasjon. Det kan for være de som slår følge med Mjøndalen ned i Obos. Eller det kan for så vidt godt være oss. Eller alle tre.

 

Molde har vunnet 1 av de siste seks bortekampene sine, der må det være lov til å håpe på ett poeng. Hjemmekampen etter det er mot FKH, og de er definitivt gavmilde borte (har tapt 7 av 11 og kun vunnet en bortekamp i år). Dette lever fortsatt...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


11 minutter siden skrev nichb:

Noen klager på de to sesongene og samtidig klager på at folk ikke kan være mer positiv nå?

De to forrige sesongene var gode resultatmessig, men banespillet var ikke like bra.

Det går an å se positive og negative ting i en situasjon man er i selv om det samlet sett er en vanskelig sesong. De fleste her klarer nok å lese tabellen og vet allerede at vi ligger på nedrykksplass. Hva er hensikten med å skrive at vi er ræva på repeat hele sesongen? Hvis man ikke klarer å se noe annet enn helsvart etter dagens kamp vil man ikke finne lyspunkter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Brann - Stabæk (17.10.21)
×
×
  • Opprett ny...