Gå til innhold

Matchtråd Stabæk - Molde - LØRDAG 23.oktober - 18:00 - Nadderud


rykkinn
 Del

Anbefalte innlegg


2 minutter siden skrev Ace:

I dag var det masse progresjon. Første omgang er veldig bra. Etter den klønete 2-0-scoringen blir det et spørsmål hvor mye sjanser vi skal ta fremover. Jeg mener vi med to mål under er nødt til å satse. At Molde får kontringer er ikke til å unngå og da sliter vi mot spillere som er veldig gode 1 mot 1.

Minus for håpløse personlige feil, men prestasjonsmessig er dette en opptur.

Å måke ballen inn i 16-meteren på lilleputtspillere som ikke vinner duellene i 60 min, er progresjon?

Idag var bedre enn andre dager. Dessverre understreker dette bare at vi rykker fortjent ned. Mtp den totale prestasjonen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvordan er det mulig å slippe inn flere mål når vi er 11 mot 10 enn 11 mot 11. Det er oppskriften på å rykke ned det. Latterlig i dag. Og når skal vi få en avgjørelse i vår favør. Svak dømming som ellers i sesongen. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 minutter siden skrev PKhelten:

Å måke ballen inn i 16-meteren på lilleputtspillere som ikke vinner duellene i 60 min, er progresjon?

Idag var bedre enn andre dager. Dessverre understreker dette bare at vi rykker fortjent ned. Mtp den totale prestasjonen.

Det er progresjon å ha ballen 72 % av kampen mot Molde og redusere de til et rent kontringslag med både 10 og 11 spillere. Det ender ofte med innlegg-avslutning som oppskrift mot lag som ligger lavt og kompakt. Azemi og Kirkevold er ingen lilleputtspillere. Skjønner ikke hva du mener. 

Vi taper fortjent fordi vi gjør noen håpløse individuelle feil. Men spillet vårt i dag er en stor opptur.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 minutter siden skrev Ace:

Det er progresjon å ha ballen 72 % av kampen mot Molde og redusere de til et rent kontringslag med både 10 og 11 spillere. Det ender ofte med innlegg-avslutning som oppskrift mot lag som ligger lavt og kompakt. Azemi og Kirkevold er ingen lilleputtspillere. Skjønner ikke hva du mener. 

Vi taper fortjent fordi vi gjør noen håpløse individuelle feil. Men spillet vårt i dag er en stor opptur.

Tror alle skjønner nå at du er fornøyd med 0-3 mot et Moldelag som ikke gidder gjøre mer enn de må og et Stabæklag som produserer nix nada. Det er ikke jeg. Spissene våre er en katastrofe, og midtbanen er altfor lett. Uten Sandberg i slag kunne dette fort blitt både 5 og 6 imot.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


20 minutter siden skrev Øistein:

Molde-spillere som hysjer på publikum fortjener en 🖕

Ohi er en særdeles usympatisk spiller. Måten han holdt mens han gikk langs Hovis er ekstremt provoserende. Hysjer og fingergestikulerer  og holder på i ca 30 meter. Hadde liten respekt for han tidligere men nå er den null. Uten Stabæk hadde han sittet i Grimstad i flere år og ikke hatt et springbrett videre i karrieren. Men totalt sett er han en del av et særdeles usympatisk lag. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi hadde en god første omgang med et ganske bra grunnspill. Vi kunne fort hatt 1-2 mål. I andre omgang sliter vi med å ha det samme fine balltempoet. Vi mister x faktor med Bolly og da blir kantene vår for passive og velger for ofte støttepasninger. Haugen er rett og slett en klassespiller og det er moro å se hvordan han instruerer kantene og spissene vår i bevegelsesmønstere. Høyresiden slet med å skjønne at en må møte og en stikke. Flere ganger kom begge i møte og da hadde vi null trusler. Ivan har en meget god venstrefot som gir gode spillvendinger og Wangberg god men uheldig på 2-0. Dommeren ingen stor suksess men er det ikke alltid sånn. De som sliter i bunn får ingenting gratis. VAR kan ikke komme fort nok. Følelsen etter kampen er faktisk bedre enn før. Dette laget rykker ikke ned. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


9 minutter siden skrev Blanzinho:

Tror alle skjønner nå at du er fornøyd med 0-3 mot et Moldelag som ikke gidder gjøre mer enn de må og et Stabæklag som produserer nix nada. Det er ikke jeg. Spissene våre er en katastrofe, og midtbanen er altfor lett. Uten Sandberg i slag kunne dette fort blitt både 5 og 6 imot.

Tror Ace må være ironisk😀

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 minutter siden skrev Blanzinho:

Tror alle skjønner nå at du er fornøyd med 0-3 mot et Moldelag som ikke gidder gjøre mer enn de må og et Stabæklag som produserer nix nada. Det er ikke jeg. Spissene våre er en katastrofe, og midtbanen er altfor lett. Uten Sandberg i slag kunne dette fort blitt både 5 og 6 imot.

Det er mulig at man ser fremgang samtidig som man ikke er fornøyd med resultatet faktisk. Møter et av de beste kontringslagene i Norge. Spiller jevnt/bedre i første omgang. Er rett og slett ikke gode nok i andre omgang. Men Stabæk kjemper mot nedrykk og Molde kjemper om å vinne eliteserien. Så det var ingen dårlig kamp selv om resultatet tilsier det.

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


12 minutter siden skrev Blanzinho:

Tror alle skjønner nå at du er fornøyd med 0-3 mot et Moldelag som ikke gidder gjøre mer enn de må og et Stabæklag som produserer nix nada. Det er ikke jeg. Spissene våre er en katastrofe, og midtbanen er altfor lett. Uten Sandberg i slag kunne dette fort blitt både 5 og 6 imot.

Sorry, mente selvfølgelig at vi er drit dårlige, alle i klubben er ræva og at vi fortjener å rykke ned direkte til 9 divisjon.

Dere får bare fortsette pissekonkurransen her inne. Jeg skal ikke forstyrre dere mer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


41 minutter siden skrev arni:

Hvilken kamp ser du på?? Molde best fram til utvisningen i 1 omg

Enig frem til scoringen og ikke utvisningen. Molde presset og stresset våre spillere og vi stod og så på i vårt press. De kom seg lett fra midtstopper og inn i 16 meteren vår. Etter målet startet vi å presse også. Men målet var et resultat av total mangel på press...Der var Molde klart best 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mot Brann var taktikken til å forstå. Brann er et bunnlag og det er helt greit å prøve å spille dem ut. Å prøve det samme mot Molde er i beste fall naivt - meningsløst er kanskje en bedre karakteristikk. Vi burde begynne å få satt et lag nå, men det hjelper ikke når laget Kjønø/Wiggen prøver å sette er sentrert rundt Azemi på topp. Svak dommer i dag, men svakere avslutninger av oss. Kinoshita burde aldri fått reise før vi hadde fått en skikkelig spiss på plass.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dersom man ikke ser at kampen i dag var vesentlig bedre enn kamper tidlig i sesongen, er man bare vrang og vanskelig. Som det ble skrevet over, det går an å være fornøyd med utviklingen selv om resultatet var en skuffelse. Jeg er langt mer positiv etter dette 0-3 tapet enn f eks etter 0-3 tapet mot Tromsø. Vi spiller en meget god førsteomgang, vi blir snytt for det som så ut som et soleklart straffespark, 0-2 scoringen burde vært annullert pga frispark til Wangberg, og det siste målet kommer som et resultat av at vi presser Molde for å få en redusering. 
 

Jeg har nå tro på at vi kan berge plassen med litt finjustering av angrepsspillet. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 minutt siden skrev Drosselmeyer:

Jeg har nå tro på at vi kan berge plassen med litt finjustering av angrepsspillet. 

Jeg er dessverre helt enig med Skullerud som kommenterte og sa: Det er vanskelig å se hvem på dette Stabæk-laget som skal kunne skåre de målene som skal til for at laget greier seg...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


20 minutter siden skrev Innkast:

Jeg er dessverre helt enig med Skullerud som kommenterte og sa: Det er vanskelig å se hvem på dette Stabæk-laget som skal kunne skåre de målene som skal til for at laget greier seg...

Edvardsen har jeg trua på har de måla i seg

Lenke til innlegg
Del på andre sider


53 minutter siden skrev Ace:

Sorry, mente selvfølgelig at vi er drit dårlige, alle i klubben er ræva og at vi fortjener å rykke ned direkte til 9 divisjon.

Dere får bare fortsette pissekonkurransen her inne. Jeg skal ikke forstyrre dere mer.

Tips fra en tilårskommen mann: tål at andre har andre meninger en deg. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev Ace:

Minus for håpløse personlige feil, men prestasjonsmessig er dette en opptur.

Det er jeg uenig i. Vi hadde ballen veldig mye, mest fordi Molde la seg ned etter å ha blitt redusert til 10 mann. Vi endte vel med over 70% balbesittelse. Til tross for dette spilte vi oss til ekstremt få målsjanser - jeg tror ikke jeg sett mange kamper hvor et lag har ballen mer enn 70% av tida med så få skikkelige målsjanser. 

Det er greitt å være positiv alltid uansett hva som skjer på gressmatta - men å kalle 0 -3 tap på hjemmebane "en opptur" er ganske drøyt ! Fri oss fra flere sånne oppturer !!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden skrev Blanzinho:

Tips fra en tilårskommen mann: tål at andre har andre meninger en deg. 

Tips til tilårskommen mann: formuler deg litt anderledes, så du ikke fremstår som en fjortis.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Opptur, nedtur, bærtur. 

I går var det mye rart. Vi kontrollerer ballen, men ikke kampen. Vi ruller ballen stort sett kun FORAN Molde, og det gjør at de kan ligge trygt i 4-4-1 uten å måtte forflytte seg spesielt mye. Hver gang Molde hadde mulighet var det fremoverrettet og utfordrende og vi ble shaky som f... Molde kontrollerte oss i store deler med unntak av 25 i første omgang.  Hver gang Ottesen har ball, er det retrett og ny trilling bak i treern. Hvorfor klarer man ikke å utfordre tøffere og bare gi litt faen offensivt? Trøkke til litt. FREMOVER. Vi har like med brodd som en kokt reke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Å spille mot etablert forsvar med 5 mann på offsidelinja og ingen som møter er rimelig dødfødt. Særlig når plan A tydeligvis var innlegg fra Ottesen selv om man ser at sjansen for at Azemi & co skal vinne en hodeduell mot Sinyan er null. Hvis det var planen burde i hvert fall Kirkevold kommet på mye tidligere.

Uansett, dette er ikke kampen å grave seg ned for. Noe positivt å ta med seg, særlig fra første omgang. Men jeg lurer virkelig på hvorfor vi alltid faller i kvalitet i andre omgang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Matchtråd Stabæk - Molde - LØRDAG 23.oktober - 18:00 - Nadderud
×
×
  • Opprett ny...