Gå til innhold

Kamptråd Lillestrøm - Stabæk onsdag 27. oktober kl.18


fexter
 Del

Anbefalte innlegg


Kampene kommer fort nå og vi har en gylden mulighet til å slå tilbake her. LSK har kun vunnet en av de fem siste og det var mot Grorud. Hele 5 mål ble sluppet inn mot Viking så her kan vi kanskje få ballen i goal her. 

Satser på et full bortefelt på onsdag. 

Satser på følgende lag mot LSK: 
Sandberg
Ottesen - Wangberg - Piggy - Mesik - Moe
  Podstawski - Haugen
Bolly - Azemi - Edvardsen 

Tre poeng er alt som gjelder nå. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi skal spille om 21 poeng til og trenger å ta 3 poeng mere enn Brann. Det er ikke umulig. Slår vi Tromsø trenger vi  5 poeng mere enn Tromsø utav 18 poeng vi skal spille om. Selv det er ikke umulig. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


18 minutter siden skrev Nr14:

Vi skal spille om 21 poeng til og trenger å ta 3 poeng mere enn Brann. Det er ikke umulig. Slår vi Tromsø trenger vi  5 poeng mere enn Tromsø utav 18 poeng vi skal spille om. Selv det er ikke umulig. 

En kamp om gangen. Vi må konsentrere oss om å vinne en kamp om gangen. Så vil det gå. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Akkurat som det ikke er umulig at Odd tar seriegull i år - det er bare 20 poeng opp til Glimt.

 

Klart vi kan passere Brann og klare kvalikk. Noe mer enn det kan vi egentlig knapt tillate oss å håpe på. Og klarer vi det, har vi nok såpass flyt at vi tar kvalikk'en også. Men sannsynligheten er langt større for at vi spiller i Obos neste år enn ikke. Det er det bare å innse. Så skal jeg love (å prøve) å holde meg unna positivitetstråden når noen skriver noe drømmende urealistisk der inne. For det kommer vel snart...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 timer siden skrev fexter:

Kampene kommer fort nå og vi har en gylden mulighet til å slå tilbake her. LSK har kun vunnet en av de fem siste og det var mot Grorud. Hele 5 mål ble sluppet inn mot Viking så her kan vi kanskje få ballen i goal her. 

Satser på et full bortefelt på onsdag. 

Satser på følgende lag mot LSK: 
Sandberg
Ottesen - Wangberg - Piggy - Mesik - Moe
  Podstawski - Haugen
Bolly - Azemi - Edvardsen 

Tre poeng er alt som gjelder nå. 

Azemi hadde en ny svak kamp mot Molde og bør ikke spille.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er veldig spent på taktikken Kjønø og Wiggen legger opp denne gangen. Har ikke sett Lillestrøm nok i år til å mene noe bastant om hva som er riktig. Viking  kom veldig lett rundt på kantene i Stavanger. Til tross for svake resultater, begynner laget å sette seg litt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


6 timer siden skrev TheDriver:

Lehne Olsen er vel fortsatt syk, håper han uteblir fra denne kampen. Tror vi fortsatt har en fair sjanse til overleve i år.

Litt rar magefølelse som sier det blir 3 poeng, så derfor har jeg lyst til å turen på kamp :)

Lehne Olsen var på trening igår..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Edvartsen puttet sitt første eliteseriemål på åråsen. Han har faktisk heller aldri gått målløs av banen mot LSK for STB. Får håpe dette vekker minner og at han er tilbake i godt gammelt slag i dag

Lenke til innlegg
Del på andre sider


42 minutter siden skrev Offside:

Kay har tatt nivået, og er fremtiden vår (vårt neste salgsobjekt), så synes ikke vi skal bytte på en lagdel som endelig begynner å ta form.

Han har en tendens til å stoppe opp spillet og bare skyve ballen på tvers, og han er altfor lett i duellene. Da vil jeg heller ha Høyland som kriger i duellene og kommer på løp fra dypet inn i boksen, eller Podstawski som virker som en bedre ballfordeler.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev StabækMykle:

Han har en tendens til å stoppe opp spillet og bare skyve ballen på tvers, og han er altfor lett i duellene. Da vil jeg heller ha Høyland som kriger i duellene og kommer på løp fra dypet inn i boksen, eller Podstawski som virker som en bedre ballfordeler.

Ser den, og vi skal ikke mange kamper tilbake for at jeg hadde vært 100% enig, men i de siste kampene synes jeg han er flink til å dekke mye rom og balanser sentralmidtbanen godt i spann med Haugen. Han har fått mer pondus og duellkraft i spillet sitt, som gjør at han matcher Høyland bra her. Han er mer spillende en Høyland, men kanskje ikke en like god ballfordeler som Podstawski, men synes Kays totalpakke forsvarer uttaket, både i et kortsiktig og langsiktig perspektiv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Høyland imponerte ikke spesielt i 2. lags kampen på lørdag! Men hvis grunnen til at han har vært ute er pga. skade, og trengte den kampen som gjennomkjøring før dagens kamp så kan han være et bedre alternativ mot LSK enn Kay. Mener Kay fremdeles er litt for lett mot knokkel og muskel lagene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lehne Olsen er tilbake i trening og føler seg så og si helt frisk. Antar at han starter. Gjermund Åsen tilbake i troppen, men mulig benk fra start da han har vært ute en stund.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 timer siden skrev Offside:

Kay har tatt nivået, og er fremtiden vår (vårt neste salgsobjekt), så synes ikke vi skal bytte på en lagdel som endelig begynner å ta form.

Har han virkelig det? Kan ikke huske en eneste kamp siden han kom hvor han virkelig har satt preg på det offensive spillet. Nå er han fortsatt veldig ung, og har kommet til et lag som egentlig aldri har fungert optimalt, og i tillegg blitt tillagt en mer sentral rolle i laget enn han burde. Han hadde tross alt knapt tatt nivået i OBOS før han kom til oss, så skal ikke holde det mot ham. Men å mene st han er et salgsobjekt og fremtiden vår er rart. For meg er han til nå kun en betydelig svakere erstatter for Vetlesen, som likevel fikk langt flere sjanser av Janne enn Vetlesen. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen bullet points å ta med seg før kveldens kamp:

- Historisk er dette et helt jevnt oppgjør. 9-8-9 totalt og 1-1-1 siste årene.
- Vi har tatt poeng i halvparten av bortekampene våre. Vi har vært marginalt bedre borte enn hjemme denne sesongen.
- Lillestrøm er i sin dårligste form i år. Kun 1 seier på siste 6 og 1 poeng siste 4 kampene. Hjemme har de vunnet 1 av de 6 siste.
- Skader, suspensjoner og sykdom har gitt mye uønsket rotering i LSK den siste tiden.
- På formtabellen (siste 5 rundene) ligger vi foran Lillestrøm.

Det er mulig å få med seg både ett og tre poeng hjem fra Åråsen. Jeg tipper U.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter hva jeg har sett, trenger vi en som er flinkere til å balansere og posisjonere seg dypt på midten for å hindre overganger. Hverken Haugen eller Kai er utpreget god i den rollen. I tillegg trenger vi mer fart og én-mot-én-styrke på venstrekanten for å komme rundt LSKs svake backer. Kombinert med at Kornelius er mye mer samvittighetsfull enn Bolly i den defensive jobbingen, og at vi potensielt kan komme til en del innlegg, håper jeg på dette laget i kveld:                

                   Piggy - Wangberg - Mesik 

Ottesen - Haugen - Høyland/Tomás - Wernersson

                     Oliver - Pål - Kornelius

 

Har middels tro. Er nervøs.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd Lillestrøm - Stabæk onsdag 27. oktober kl.18
×
×
  • Opprett ny...