Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk - KBK Søndag 21. november - PÅ NADDERUD


rykkinn
 Del

Anbefalte innlegg


Gratulerer, denne trengte vi. Nå gjelder det å ta 3 poeng i Tromsø som antagelig er den letteste av de gjenværende kampene.

Solid kamp dette, selv om vi egentlig skulle hatt 2-3 mål til, så er det 3 poeng som gjelder  og dette gir håp, men det viktigste er at jeg synes jeg ser en veldig viktig positiv forandring på laget de siste 2 ukene og håper dette representerer det vi ser vi videre i de neste 3 kampene og videre i 2023. Håper dem tar med seg selvtilliten og dette opp til Tromsø og gjør en sterk kamp der også knuser Rosenborg hjemme og at siste kamp blir en fest hvor man kan sikre en sikker plass med maks uttelling og maks flaks i andre kamper, både Odd og Sandefjord har igjen tøffe kamper heldigvis.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


15 minutter siden skrev TheDriver:

Nå gjelder det å ta 3 poeng i Tromsø som antagelig er den letteste av de gjenværende kampene.

Tromsø er den klart tøffeste av de gjenværende kampene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bra, nå kjører vi bare på videre. Tar vi 4 poeng (men vi skal selvsagt ha 6) på de 2 neste, samtidig som Odd taper sine 2 neste (mot VIF og Viking) kan vi med seier i Skien sikre oss trygg plass. Er litt å be om, men langt ifra det mest usansynlige som har skjedd...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Akkurat nå skrev Ace:

Tromsø er den klart tøffeste av de gjenværende kampene.

Om ikke den klart tøffeste, så i hvert fall den tøffeste, det skal jeg være enig i. Men det sier jo også litt om at vi ikke akkurat har igjen Molde og Glimt heller.

Vi trenger nok en seier til for å få kvalikken, for enten Brann eller Mjøndalen (eller begge) kan komme til å klare 25-26 poeng. 27 poeng tviler jeg dog veldig på at de når oss på. Da trenger de enten 2 serie eller en seier og 2 uavgjorte. Begge har igjen Glimt, for å nevne en håpløs kamp for dem...

Worst case: vi har vunnet årets siste kamp, og begge lagene bak tar oss igjen

Mest sannsynlig: vi holder plassen med 2-4 poeng på de gjenværende kampene.

Best case: vi spiller en sekspoenger om 13. plassen borte mot Odd i siste serierunde. Og vinner!

 

Men, litt utfordrende sannsynlighetsberegning: Vi er nå det mest sannsynlige laget til å nå kvalikk, men vi har nok likevel langt under 50 % sannsynlighet for å spille eliteserien neste år. Jeg tipper at vi per nå har 25-30 % sannsynlighet for å berge plassen til slutt...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fantastisk resultat, fantastisk bra SS. Engasjementet til spillerene var oppløftende og varmet på en kjølig dag! Pedersen hadde sin beste kamp for klubben, likevel bør 3-backs linja skrotes. Den er så utrygg..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Interessant formtabell. Vi ligger stabilt midt på tabellen nesten uansett hvilke kamper vi sorterer på denne høsten, men har med oss arven fra vårsesongen som gjør at vi ligger der vi gjør.

Første motstander er Tromsø som har hevet seg voldsomt utover høsten. Kun ett tap siste åtte og seriens fjerde beste lag siste 10 kampene. Vi kan håpe på at Tromsø slipper litt opp nå som de er ferdigspilte, men det blir utvilsomt tøft i nord. 

Så kommer Rosenborg på besøk. Også de har lite å spille for, hvertfall etter deres målestokk. Mm de vinner i dag har de 1 seier siste 7 kampene (4-1 hjemme mot Sandefjord) og ikke vært i nærheten av hva man forventer. Kun 4 seire totalt borte i år.

Odd i siste serierunde vil etter all sannsynlighet ha reddet plassen til da. De har vært forferdelige denne høsten, faktisk det svakeste av alle lagene. 1 seier på 11 kamper nå. Jeg tror vi fort kan være favoritter i denne kampen.

image.thumb.png.cead495a83ecdcd1b7d312d21733ded2.png

Lenke til innlegg
Del på andre sider


45 minutter siden skrev geirti:

Om ikke den klart tøffeste, så i hvert fall den tøffeste, det skal jeg være enig i. Men det sier jo også litt om at vi ikke akkurat har igjen Molde og Glimt heller.

Vi trenger nok en seier til for å få kvalikken, for enten Brann eller Mjøndalen (eller begge) kan komme til å klare 25-26 poeng. 27 poeng tviler jeg dog veldig på at de når oss på. Da trenger de enten 2 serie eller en seier og 2 uavgjorte. Begge har igjen Glimt, for å nevne en håpløs kamp for dem...

Worst case: vi har vunnet årets siste kamp, og begge lagene bak tar oss igjen

Mest sannsynlig: vi holder plassen med 2-4 poeng på de gjenværende kampene.

Best case: vi spiller en sekspoenger om 13. plassen borte mot Odd i siste serierunde. Og vinner!

 

 

Vi kan også få en sekspoengskamp i Skien hvor begge lag til slutt blir fornøyd med et poeng.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


39 minutter siden skrev Ace:

Uten 3-backslinje: 2,28 baklengs pr. kamp
Med 3-backslinje: 1,67 baklengs pr. kamp

Kan du ta du med antall scoringer per kamp også?

(dette er et oppriktig spørsmål, jeg har ikke oversikt over hvilke kamper vi har spilt med 3 midtstoppere)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


6 minutter siden skrev geirti:

Kan du ta du med antall scoringer per kamp også?

Uten 3-backslinje: 18 kamper, 1,28 mål pr. kamp, 0,72 poeng pr. kamp, 16 plass på tabellen
Med 3-backslinje: 9 kamper, 1,11 mål, 1,22 poeng, 7 plass på tabellen

Statistikken tyder på at alt har blitt bedre, med unntak av at vi scorer noe mindre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


27 minutter siden skrev Ace:

Uten 3-backslinje: 18 kamper, 1,28 mål pr. kamp, 0,72 poeng pr. kamp, 16 plass på tabellen
Med 3-backslinje: 9 kamper, 1,11 mål, 1,22 poeng, 7 plass på tabellen

Statistikken tyder på at alt har blitt bedre, med unntak av at vi scorer noe mindre.

Snakker vi Wiggen effekten, har Ståle brukt denne formasjonen i København. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk - KBK Søndag 21. november - PÅ NADDERUD
×
×
  • Opprett ny...