Gå til innhold

OBOS-ligaen 2022, hvordan skal det gå?


rykkinn
 Del

Anbefalte innlegg


1 time siden skrev Innkast:

men så kampen mot Gøteborg i går og tror ikke FFK er noe å frykte. 

Heldigvis for FFK får de ikke vanskeligere kamper enn IFK borte i Obos.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden skrev odd:

Heldigvis for FFK får de ikke vanskeligere kamper enn IFK borte i Obos.

Naturligvis har du rett - men det er noe med hvordan et lag taper.  Temposvakt - manglende forflytninger i forsvar og sånn...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 minutter siden skrev Innkast:

Naturligvis har du rett - men det er noe med hvordan et lag taper.  Temposvakt - manglende forflytninger i forsvar og sånn...

Som igjen kommer veldig an på motstand. Jeg så ikke kampen, men har lest hvordan United ble slaktet for å se ut som et dårlig publag mot City. Så spiller den samme gjengen mot et dårlig PL-lag og ser plutselig gode ut. De spillerne som konsekvent er et halvsekund på etterskudd mot IFK kan være et halvsekund foran mot Åsane og Raufoss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


10 minutter siden skrev Innkast:

Naturligvis har du rett - men det er noe med hvordan et lag taper.  Temposvakt - manglende forflytninger i forsvar og sånn...

Rart med det, den som har sett kampen har en fordel i debatten👍😊

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev arni:

Rart med det, den som har sett kampen har en fordel i debatten👍😊

Referansen var til omtalen av United - City, men OK. Jeg så heller ikke kampen mellom IFK og FFK. Og hvis du ikke klarer å se parallellen så poenget får det nesten bli ditt problem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Poenget er vel at Innkast så kampen og har analysert spillet. En klar fordel!

»De spillerne som konsekvent er et halvsekund på etterskudd mot IFK kan være et halvsekund foran mot Åsane og Raufoss.» 😊 Bra!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


https://www.eurosport.no/fotball/obos-ligaen/2021/oppdatert-oversikt-her-er-alle-overgangene-i-obos-ligaen_sto8729110/story.shtml?fbclid=IwAR2vkdz5snHuaiwAAh5Xi2AApQJVYSTYk_JNxol8H14QyLwuPJSuKcL1w44

Oversikt over inn og ut hos de andre lagene i årets Obos-liga. Jeg føler ikke at noen andre lag enn oss har fått inn noen «store», gode overganger og gjør noen lag til soleklare favoritter?
Fortsatt 4 dager igjen av overgangsvinduet, mye kan skje! Jeg tror og håper at vi er vinner av årets overgangsvindu, så langt! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


På 27.3.2022 den 22.35 skrev rykkinn:

https://www.eurosport.no/fotball/obos-ligaen/2021/oppdatert-oversikt-her-er-alle-overgangene-i-obos-ligaen_sto8729110/story.shtml?fbclid=IwAR2vkdz5snHuaiwAAh5Xi2AApQJVYSTYk_JNxol8H14QyLwuPJSuKcL1w44

Oversikt over inn og ut hos de andre lagene i årets Obos-liga. Jeg føler ikke at noen andre lag enn oss har fått inn noen «store», gode overganger og gjør noen lag til soleklare favoritter?
Fortsatt 4 dager igjen av overgangsvinduet, mye kan skje! Jeg tror og håper at vi er vinner av årets overgangsvindu, så langt! 

Castro fra Aafk til Brann kom vel etter posten den, men listen er oppdatert, ser jeg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev boie:

Castro fra Aafk til Brann kom vel etter posten den, men listen er oppdatert, ser jeg.

Castro må de jobbe med, han har høyt toppnivå! Men takler han presset i Bergen? Jeg er usikker.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Litt odds fra N**bet før sesongen starter.

Brann er favoritt, og står nå med 2,1 i odds. Vi ligger på en klar andreplass med 4,5. Start, Fredrikstad og Mjøndalen (6,75 - 9 - 10) på plassene bak.

Rangeringen er nesten lik for opprykk. Brann med 1,33 topper foran Stabæk, Fredrikstad, Mjøndalen og Start (2,1 - 3 - 3- 3,1)

For å nå minst kvalikkplass (topp 6) har de satt 1,18 i odds på oss.

Nedrykk har de faktisk høyest odds på oss (55 ganger pengene tilbake til ekte pessimister).

Et par nye spill som er ute er spill på toppscorer og hvilken trener som først forlater jobben.

For å starte med det siste, så er igjen Brann favoritt. Horneland gir 6 ganger pengene tilbake. 13 av de 15 andre trenerne gir lavere odds enn Kjønø. 17 i odds på at han blir første til å forlate jobben.

På toppscorersiden tror N**bet på at tittelen ender i Bergen. Heggebø med 5 i odds er favoritt. Finne og Castro er rangert som nummer 3 og 4. Av våre er Oliver og Azemi hhv nummer 7 og 8 på favorittlisten med 12 og 13 i odds. (68 i odds på KNH)

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


10 timer siden skrev odd:

Litt odds fra N**bet før sesongen starter.

Brann er favoritt, og står nå med 2,1 i odds. Vi ligger på en klar andreplass med 4,5. Start, Fredrikstad og Mjøndalen (6,75 - 9 - 10) på plassene bak.

Rangeringen er nesten lik for opprykk. Brann med 1,33 topper foran Stabæk, Fredrikstad, Mjøndalen og Start (2,1 - 3 - 3- 3,1)

For å nå minst kvalikkplass (topp 6) har de satt 1,18 i odds på oss.

Nedrykk har de faktisk høyest odds på oss (55 ganger pengene tilbake til ekte pessimister).

Et par nye spill som er ute er spill på toppscorer og hvilken trener som først forlater jobben.

For å starte med det siste, så er igjen Brann favoritt. Horneland gir 6 ganger pengene tilbake. 13 av de 15 andre trenerne gir lavere odds enn Kjønø. 17 i odds på at han blir første til å forlate jobben.

På toppscorersiden tror N**bet på at tittelen ender i Bergen. Heggebø med 5 i odds er favoritt. Finne og Castro er rangert som nummer 3 og 4. Av våre er Oliver og Azemi hhv nummer 7 og 8 på favorittlisten med 12 og 13 i odds. (68 i odds på KNH)

 

Det kan lønne seg å spille hos Norsk Tipping på flere av spillene du nevner hvis du har trua på oss og våre. Stabæk som vinner av Obos gir 5.0 i odds, direkte opprykk 2.15. Fitim og Oliver gir begge 15 i odds som toppscorer. Direkte nedrykk gir 200(!) i odds. Skattefrie gevinster blir det også:)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


43 minutter siden skrev Øyvind:

Det kan lønne seg å spille hos Norsk Tipping

Absolutt! Jeg har ikke sjekket spillene mot andre bookmakere heller, siden jeg bruker de mest for å sjekke hva "objektive" eksperter mener. Når Norsk Tipping gir bedre odds, skattefrie gevinster, minimalt med risiko for konkurs (eller hva, @ingo?) og i tillegg sender pengene du taper i retur til mer eller mindre gode formål er det en no-brainer 🙂

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan jo nevne at Obos-ligaen er i gang. Sandnes Ulf slo Bryne 2-1 hjemme foran drøyt 4000 tilskuere, men så vidt jeg forstår uten å skremme noen med prestasjonen. Martin Ramsland BB.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For å holde tabelltippetråden helt ren, oppsummerer jeg her. Dette er gjennomsnittstippet plassering for de enkelte lagene:

Stabæk 1,4
Brann 3,3
Sandnes Ulf 5,1
Start 5,6
Fredrikstad 5,9
Sogndal 5,9
Mjøndalen 6,4
KFUM 7,5
Ranheim 8,9
Kongsvinger 10,1
Raufoss 10,4
Åsane 12,1
Bryne 12,2
Skeid 12,8
Grorud 13,5
Stjørdals Blink 15,0

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden skrev Alejandro_K-STB:

Keeperen til Ranheim er tidlig ute i år for å gi ut presanger. Makan til keepertabbe, og det må absolutt skje i mot Brann. Møkk.

Tror vi ikke skal tenke på hva andre gjør. Gjøre jobben selv. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter å ha sett alle kampene i første runde fullt ut, synes jeg Sogndal og Start virket sterkere enn forventet.  De andre lagene spilte omtrent som jeg regnet med. Jevnhet i prestasjonene og en bra størrelse på stallen i OBOS er viktig for opprykk. En del lag virker ganske tynne. Vi må ikke gå i kjelleren hvis vi taper for et antatt dårligere lag. Husker godt Lillestrøm som tapte hjemme på Åråsen mot Stjørdalsblink i 2020.  Mange avskrev lagets sjanser for opprykk - men det gikk greit likevel... 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

OBOS-ligaen 2022, hvordan skal det gå?
×
×
  • Opprett ny...