Gå til innhold

OBOS-ligaen 2022, hvordan skal det gå?


rykkinn
 Del

Anbefalte innlegg


27 minutter siden skrev @ringo:

Jeg tenker vi trenger  konse rundt spillerne med blaa "kutur" i årene neste sesong, pluss de rutinerte som bidrar med kvalitet. Da med tanke på å bygge opp en stabil gruppe klubbspillere som vi kan nyte godt av i mange sesonger fremover. "

Ulla, Veum, Vold, Vogt, Lassen Harrison, Moe, Pignatel Jensen, Kassi, Geelmuyden - er det noen fler "blaa" i A-stallen?

Er det noen "Blaa" der ute som kan hentes hjem? 

Vi har jo en hel gjeng med karer på rundt 30 år i Skjelvik, Rogne, Mix, Hedenstad og Kamara ihvertfall. Om de fortsatt er veldig Blaa er usikkert, og vel optimistisk/totalt urealistisk er det om de vil til OBOS på Nadderud. Granli er en annen, men han spiller vel en del i Danmark. 
Vet ikke status på Tonny Brochmann, likte han veldig godt sist han var hos oss. Også er det jo dette evige håpet om at Dio prøver seg igjen i Blaa drakt. Nicolai Næss er også en fin type.

Edit: Vi må jo også forsøke å få Lundal på beina igjen og få han motivert, tror han kan bli viktig på midtbanen i OBOS.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


30 minutter siden skrev @ringo:

er det noen fler "blaa" i A-stallen?

Jeg vil ta med Sandberg på lista. Han er en av de fremste kontiunitetsbærerne og en bra fyr. Sier også i Budstikka at han gjerne blir i Stabæk. Ikke noe å lure på der.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tror at før man skal tenke på spillere inn, må noe gjøres med kulturen i klubben, samt kvaliteten i det daglige arbeidet (Henger selvsagt sammen).

Hvis ikke blir det helt bortkasta med nye spillere som bare vil videreføre det som allerede er. 

Det første klubben bør gjøre er å lese denne artikkelen om kulturendring i idrett.

https://himolde.instructure.com/courses/325/pages/a-lede-innefor-en-klubbkultur

 

Lykke til...

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev bluemaster:

Eller avvente og roe seg litt så man tar rasjonelle og gode beslutninger..? 

Stabæk og venting er jeg så lei. Dette er ikke året å komme på vårt "vanlige" etterskudd i spillerlogistikken (og trenerlogistikken..).

Bare klubben sørger for å ha ryddet opp og hentet det viktigste i god tid før sesongstart og gjerne før preseason!

 

Det er noen som kan lempes ut med en gang uten noen videre evaluering.. 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Spent på neste års formasjon! Kjønø var klar på at vi skal spille attraktiv fotball og sette et spill for neste år og han virket å ville endre til en mer offensiv spillestil. Da forventer jeg ny formasjon. Vil personlig helst se 4-2-3-1 med Hammy i 10ern! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hadde det bare vært 3-5-2 så... Detvar vel strengt tatt mest 5-3-1-1... 

Eller var det egentlig noe i det hele tatt - var det noen plan? Eller var det bare virrvarr videreført fra rotete treninger... Litt Atletico bak her, litt misforstått gegenpress der og litt Bielsa systematisering - alt ispedd en dæsh City a la Guardiola... Ja la oss kke glemme slappe treninger - selve buemerket til  Bård Wiggen - den mest avskiltede treneren i tippeligaen - ja han mått vi ha, det var en skikkelig god ide...!!! Det ble sagt at det var Kjønøs ide å hente blyloddet fra Trøndelag - selve søkke i denne smørja...  

Det var i grunn en oppsigelsesøknad i seg selv... 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


21 minutter siden skrev M-A-N:

Og hvem kan ta opp arven etter Ingo og IAO som Stabæk-ansikter i offentligheten som selger inn klubben både til tilskuere og media? 

Noen andre enn de to, håper jeg. Vi må skape noe for fremtiden. Vi kan ikke fortsette å sminke ungdomskjæresten fra 30 år tilbake, i håp om at hun begynner å se ut som Samantha Fox igjen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 minutt siden skrev mbh:

Noen andre enn de to, håper jeg. Vi må skape noe for fremtiden. Vi kan ikke fortsette å sminke ungdomskjæresten fra 30 år tilbake, i håp om at hun begynner å se ut som Samantha Fox igjen.

Enig! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det her er jo i stor grad IAOs verk da - det er han som defacto har hatt ledet klubben fra 2012 til 2019  og har hatt det praktiske ansvaret for den sportslige "strategien" som over tid har sørget for at kulturen i klubben og garderoben har smuldret opp og at folk ikke lenger kjenner igjen hverken, spillere, spill eller for den saks skyld klubb....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette tror jeg blir viktig de neste månedene før seriestart som vil definere sesongen:

1. riktig og gode treninger 

2. skape vinnerkultur i gruppen

3. hente inn 5 spillere som ikke er stallfyll men kjemper om plasser i elveren(VB,CM,CAM,V og S)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For å være ærlig så har jeg ikke noen tro på at vi får et trenerskifte nå i vinter. Det skulle heller ikke forundre meg om vi forlenger med Wiggen også - om det skjer spår jeg at Belsvik flytter på seg.

Men jeg tror også at trenerbyttet vil tvinge seg frem av seg selv utover sesongen uansett. Så jeg håper vi kan være smarte og gjøre byttet allerede nå. 
 

Det må egentlig starte der og så får spillertroppen komme etterhvert. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Wiggen, Skytte og Lumanza. Det er tre tester på om man klarer å ta tak i problemene på "gølvet".

Skikkelig opprydning i styre og stell, det er testen på om man får tatt tak i problemene i "toppetasjen".

Skal vi tippe at ingen av delene skjer?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

OBOS-ligaen 2022, hvordan skal det gå?
×
×
  • Opprett ny...