Gå til innhold

OBOS-ligaen 2022, hvordan skal det gå?


rykkinn
 Del

Anbefalte innlegg


1 time siden skrev FranckTheBank:

Grorud,KFUM og Ulf borte

Ranheim, Åsane og Mjøndalen hjemme. 

Går det akkurat?

Grorud borte burde være grei skuring, Kfum litt verre og Ulf i den formen kanskje greit om ikke vårt Rogalands-spøkelse slår inn.

 

Åsane bør være grei skuring, Ranheim i den formen bør kanskje gå og Mif hjemme siste match og fullsatt? Så kanskje bør bli en liten luke ned til kvalik. 
 

4 seire(1 borte og vinner resten på Nadderud) og 2 u (KFUM og Ulf). Lite mål innsluppet og får god målforskjell så bør det holde.

Men dette laget er ikke gode nok for Eliteserien da må vi forsterke. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


49 minutes ago, FranckTheBank said:

Grorud skal være tre poeng. De ligger helt sjanseløst i bunn 9 poeng opp til kvalikk. 

Ikke bare ligger Grorud sist, men de spiller og ser ut som det dårligste laget i OBOS også. Jeg syns tabellen lyver litt om hvilken kvalitet som bor i enkelte lag. Skeid, for eksempel, må være årets soleklare underprestasjon i OBOS. Med den stallen de har burde det ha vært mulig å plukke mange flere poeng og ligge rundt midten av tabellen. Jevnt over bra OBOS-spillere i de fleste posisjoner, individuelt sett i hvert fall, og et par som kanskje til og med holder Eliteserien-nivå. Melchior, eksempelvis, ser litt ut som en fattigmanns-Vetlesen. Selv om både Melchior og Rise er gode, kan det hende det var et vel stort tap for Skeid å miste Hestnes. KFUMs beste spiller i år, etter min mening. Når det gjelder Grorud, derimot, syns jeg ikke det er stort mer kvalitet der enn tabellposisjonen tilsier. Også spillere som så bra ut tidlig i sesongen har virket helt ferdige en stund. (Bully kan være et unntak som kanskje har noe spesielt.)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev Nøfyse:

Ikke bare ligger Grorud sist, men de spiller og ser ut som det dårligste laget i OBOS også. Jeg syns tabellen lyver litt om hvilken kvalitet som bor i enkelte lag. Skeid, for eksempel, må være årets soleklare underprestasjon i OBOS. Med den stallen de har burde det ha vært mulig å plukke mange flere poeng og ligge rundt midten av tabellen. Jevnt over bra OBOS-spillere i de fleste posisjoner, individuelt sett i hvert fall, og et par som kanskje til og med holder Eliteserien-nivå. Melchior, eksempelvis, ser litt ut som en fattigmanns-Vetlesen. Selv om både Melchior og Rise er gode, kan det hende det var et vel stort tap for Skeid å miste Hestnes. KFUMs beste spiller i år, etter min mening. Når det gjelder Grorud, derimot, syns jeg ikke det er stort mer kvalitet der enn tabellposisjonen tilsier. Også spillere som så bra ut tidlig i sesongen har virket helt ferdige en stund. (Bully kan være et unntak som kanskje har noe spesielt.)

Enig. Betød nok også litt for Skeid å miste Abel Stensrud med 22 mål på 22 kamper (a.k.a. 16 mål på 21 kamper). Jeg har også lurt litt på stor størrelse på stallen, mye fyllstoff som ikke brukes. Men ja, hadde Skeid-kampene vart i 85 minutter...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


40 minutes ago, Bjornh said:

Sjeleglad for at vi slo Start 5-0 i Bohinens først (?) kamp som STB trener. Tror vi ellers hadde vært sjanseløse til direkte opprykksplass, det var virkelig en 6 poenger kamp.

Særlig med tanke på at Start faktisk var det beste laget frem til 3-0 og at de to første målene våre kom etter et sleivspark av et innlegg som gikk rett i mål og et feilaktig idømt straffespark. Det kan fort ha avgjort hele sesongen til vår fordel, som du sier.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


14 timer siden skrev Nøfyse:

Ikke bare ligger Grorud sist, men de spiller og ser ut som det dårligste laget i OBOS også. Jeg syns tabellen lyver litt om hvilken kvalitet som bor i enkelte lag. Skeid, for eksempel, må være årets soleklare underprestasjon i OBOS. Med den stallen de har burde det ha vært mulig å plukke mange flere poeng og ligge rundt midten av tabellen. Jevnt over bra OBOS-spillere i de fleste posisjoner, individuelt sett i hvert fall, og et par som kanskje til og med holder Eliteserien-nivå. Melchior, eksempelvis, ser litt ut som en fattigmanns-Vetlesen. Selv om både Melchior og Rise er gode, kan det hende det var et vel stort tap for Skeid å miste Hestnes. KFUMs beste spiller i år, etter min mening. Når det gjelder Grorud, derimot, syns jeg ikke det er stort mer kvalitet der enn tabellposisjonen tilsier. Også spillere som så bra ut tidlig i sesongen har virket helt ferdige en stund. (Bully kan være et unntak som kanskje har noe spesielt.)

Det er kanskje ikke så rart, Grorud har foredlet og solgt veldig mange gode spillere de siste årene. Aga, Cornic, Zafeiris, Hagen, Høyland, Edvartsen, Kristensen og sikkert noen jeg ikke kommer på i farta. Det er ikke så merkelig at de går tomme tilslutt - det er tross alt en liten klubb.

Ser man på statistikken til Skeid er det først og fremst i press spill og intensitet i forsvarsspillet de trøbbler. Men jeg tror det som holder igjen Skeid er kvaliteten på hovedtrener.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


15 timer siden skrev Bjornh:

Sjeleglad for at vi slo Start 5-0 i Bohinens først (?) kamp som STB trener. Tror vi ellers hadde vært sjanseløse til direkte opprykksplass, det var virkelig en 6 poenger kamp.

Vi var griseheldige (for en gangs skyld) med timingen på den ja

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 hours ago, @ringo said:

Det er kanskje ikke så rart, Grorud har foredlet og solgt veldig mange gode spillere de siste årene. Aga, Cornic, Zafeiris, Hagen, Høyland, Edvartsen, Kristensen og sikkert noen jeg ikke kommer på i farta. Det er ikke så merkelig at de går tomme tilslutt - det er tross alt en liten klubb.

Ser man på statistikken til Skeid er det først og fremst i press spill og intensitet i forsvarsspillet de trøbbler. Men jeg tror det som holder igjen Skeid er kvaliteten på hovedtrener.

Det er sikkert ikke veldig motiverende, heller, å se at flere av ens beste spillere forsvinner mens en ligger og kjemper i bunnen av tabellen. I tillegg til dem du nevner ble midtstopper Bredeli solgt til Jerv i sommer. Det er sikkert enda flere. Når jeg har sett Grorud i det siste, syns jeg som sagt at det har sett ut som en slagen gjeng som er mentalt ferdige med sesongen. Flere av dem har jo sett bra ut tidligere. Mankowitz, Osestad og Hristov f.eks. De to siste har til og med lignet på spillere som kunne blitt solgt til Eliteserien like gjerne som flere av dem som har blitt det.

Akkurat det er tanken som har slått meg når jeg har sett Skeid, ja: At noen andre kunne fått mye mer ut av den spillergruppa.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


35 minutter siden skrev Øistein:

Start - kfum i neste runde. Håper vi på start eller uavgjort?

Tenker vel at Start-seier er worst case scenario. Om de tar oss på poeng, så tar de oss også på målforskjell. Kåffa kan vi ha kontroll på selv. Selv ved et tap mot dem innbyrdes, er sjansen stor for å ende foran. Aldri i verden om de vinner i Bergen i siste runde. Krysser fingrene for uavgjort, men tror nok Start tar dette greit.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


24 minutter siden skrev Latmann:

Start må ha fått skikkelig juling av noen, siden de bare har 5+ mål på 4 seire og et tap. :)

Er vel ganske normal målforskjell det. Vunnet med et og to mål, og tapt med et mål. Så ingenting der som sier de har fått skikkelig juling, i såfall må de selv ha gitt noen juling også. Det er selvsagt mulig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


5 minutter siden skrev sexxes:

Er vel ganske normal målforskjell det. Vunnet med et og to mål, og tapt med et mål. Så ingenting der som sier de har fått skikkelig juling, i såfall må de selv ha gitt noen juling også. Det er selvsagt mulig.

Tips, ett lag som ofte spiller i variasjoner av blåfarger 😉

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev Bjornh:

Tips, ett lag som ofte spiller i variasjoner av blåfarger 😉

Tror jeg vet hvilket. Poenget mitt var vel at det utifra målforskjellen til Start ikke var noe som ga indikasjoner om at tapet hadde vært stort

Lenke til innlegg
Del på andre sider


5 timer siden skrev Color Blue:

Da Start har lett program og kan vinne siste 4 håper jeg KFUM tar poeng.

Lett og lett. Personlig blir jeg overrasket om de vinner alle de fire siste. Med seier mot KFUM vil det si at Start vinner ni kamper på rad. Med Brann som unntak, slikt skjer ikke i OBOS.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 minutter siden skrev sexxes:

Lett og lett. Personlig blir jeg overrasket om de vinner alle de fire siste. Med seier mot KFUM vil det si at Start vinner ni kamper på rad. Med Brann som unntak, slikt skjer ikke i OBOS.

Enig der, frykter hverken KFUM eller Start. Var jo bare prat om Ulf og Ranheim tidligere, dem har falt helt av (forventet). KFUM allerede i gang, poeng tap mot Start og tap mot oss så er dem ferdig. Dem slår ikke Brann borte. Alt press ligger på dem nå, den tror jeg neppe dem takler heller. Start har sett bra ut etter kampen mot oss, men tror heller ikke dem vinner alle kampene ut sesongen. Sogndal borte feks blir ingen walk in the park. 

Jeg tror heller ikke vi vinner alt ut sesongen men vi har nok råd til å spille uavgjort og tape en kamp også. Rett og slett grunnet lagene rundt oss ikke er gode nok, dem gjør det samme. Vi har fokus på oss selv, og det virker for alvor at både spillerene og LB tenker det samme. Vi vet vi er bedre enn resten om den 2 plassen og dette er jeg overbevist over at vi fikser. Den 2 plassen er vår, den mister vi ikke nå. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

OBOS-ligaen 2022, hvordan skal det gå?
×
×
  • Opprett ny...